نصب لوستر در سقف گچی [مراحل نصب + معرفی ابزار]

برقکاریلوستر

امروزه نصب لوستر در سقف گچی، سقف آجری و انواع سقف‌های کاذب تبدیل به یک چالش شده است. استفاده از متریال‌های خاص جهت مقاوم‌سازی و سبک‌تر شدن سقف طبقات از یک سو و تولید انواع لوسترهای سبک و سنگین سقفی و آویز از سوی دیگر، موجب شده است که نصب لوستر در سقف تبدیل به یک کار تخصصی شود که باید با کمک تجهیزات و ابزارآلات خاصی انجام شود.

در این میان نصب لوستر در سقف گچی یکی از پرتکرارترین مواردی است که افراد را دچار زحمت می‌کند. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، با مجله آچاره همراه باشید تا با مراحل نصب لوستر در سقف گچی آشنا شوید.

شما می‌توانید برای نصب انواع لوستر سنگین و فوق سنگین و همچنین سیم‌بندی لوستر، از متخصصان و نصابان آچاره خدمات حرفه‌ای دریافت کنید. برای ثبت درخواست و مشاهده قیمت نصب و تعمیر لوستر روی لینک کیک کنید.

نکات کلیدی

  • اگر وزن لوستر از ۵ کیلوگرم کمتر باشد، می‌توانید برای نصب آن از رول پلاک و پیچ استفاده کنید.
  • برای نصب لوسترهای سنگین روی سقف گچی باید از زنجیر و قلاب استفاده کنید.
  • ایجاد کردن سوراخ اریب در سقف، باعث می‌شود که رول پلاک، به صورت محکم‌تری قرار داده شود و به سادگی هم خارج نشود.

شناخت سقف کاذب برای نصب لوستر

قبل از این که بخواهیم به موضوع نصب لوستر در سقف گچی اشاره کنیم، می‌خواهیم در مورد سقف کاذب و گچ کاری صحبت کنیم. به طور کلی باید گفت که سقف کاذب دارای انواع مختلفی است؛ از جمله سقف کاذب گچی، سقف کاذب پی وی سی و سقف کاذب چوبی.

سقف‌های کاذب در قسمت زیر سقف‌های اصلی قرار دارند و به آن‌ها سقف کناف هم گفته می‌شود. علت نصب کردن سقف‌های کاذب در زیر سقف‌های اصلی، این است که عیب‌های سقف اصلی پوشانده شوند و در نهایت این سقف زیباتر به نظر برسد.

شما می‌توانید روی سقف‌های کاذب، نورپردازی هم تعبیه کنید و امکان نصب لوستر در سقف کاذب امکان‌پذیر است.

نصب لوستر در سقف گچی

این سقف‌ها محافظ خوبی در مقابل زلزله هستند. همانطور که گفتیم، یکی از انواع سقف‌های کاذب، سقف‌های کاذب گچی هستند که در این گونه سقف‌ها برای افزایش استحکام، آلومینیوم یا پی وی سی استفاده می‌شود.

روی این گونه از سقف‌ها یک لایه نازک از گچ کشیده می‌شود تا سقف به صورت یکدست و تمیز ظاهر شود. روی سقف‌های گچی، می‌توان انواع لوسترهای سنگین وسبک را نصب کرد؛ اما نصاب باید نکاتی را برای نصب لوسترهای مختلف رعایت کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر لوستر و چراغ!

نکات مهم هنگام نصب لوستر در سقف گچی

اگر قصد دارید لوستر سنگین را در سقف گچی نصب کنید، باید از زنجیر یا قلاب استفاده نمایید. توجه داشته باشید زنجیری که به لوستر متصل می‌شود، باید به خوبی تحمل وزن لوستر را داشته باشد.

این زنجیر باید به سقف اصلی وصل شود و نصاب باید این کار را با دقت انجام دهد. به طور کلی باید گفت‌، اگر زنجیر متصل شده به سقف محکم باشد، می‌توان نصب لوستر در سقف گچی را به شکل راحت‌تری انجام داد.

برای نصب لوسترهای معمولی به این گونه سقف‌ها، می‌توان از قلاب‌های پروانه‌ای استفاده کرد؛ زیرا لوسترهای معمولی وزن بالایی ندارند.

نصب لوستر در سقف گچي

نحوه نصب لوستر سبک در سقف گچی

اگر وزن لوستر از ۵ کیلوگرم کمتر باشد، می‌توانید برای نصب آن از رول پلاک و پیچ استفاده کنید. برای شروع این کار می‌توانید سقف گچی را سوراخ کنید.

نکته قابل توجه این است که این سوراخ را به صورت اریب ایجاد کنید. ایجاد کردن سوراخ اریب، باعث می‌شود که رول پلاک در سقف، به صورت محکم‌تری قرار داده شود و به سادگی هم خارج نشود.

شیوه نصب لوستر سنگین در سقف گچی

برای نصب لوسترهای سنگین در سقف گچی در درجه اول باید زنجیر و قلاب را در سقف گچی نصب کنید. در ساختمان‌های نیمه‌کاره که هنوز سقف کاذب نصب نشده است، می‌توانید زنجیر را به تیرآهن‌های سقف جوش دهید.

با انجام این کار ایمنی نصب لوستر بیشتر می‌شود. اگر نوع سقفی که می‌خواهید لوستر را روی آن نصب کنید کاذب نیست، می‌توانید از رول بولت استفاده کنید. رول بولت‌ها انواع مختلفی دارند و تا 15 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند.

نصب لوستر در سقف گچي

برای نصب لوستر در سقف گچی، توجه داشته باشید که هر چقدر لوستر سنگین‌تر باشد، باید از رول بولت بزرگ‌تری استفاده نمایید. اولین کاری که برای نصب کردن لوستر سنگین باید انجام دهید، این است که سقف را به اندازه رول بولت سوراخ کنید.

این کار را می‌توانید با استفاده از دریل انجام دهید و با استفاده از فشار کمی رول بولت را در سقف جا کنید. مرحله دوم کار شما این است که قسمت چنگک مانند رول بولت را با استفاده از انبر دست بچرخانید.

این کار باعث می‌شود تا پره‌های رول بولت در سقف باز شوند. در مرحله بعدی باید لوستر را در چنگک رول بولت آویزان کنید. در نهایت هم می‌بایست سیم‌های برقی که به سقف آویزان هستند را، به سیم‌های لوستر مورد نظر وصل کنید.

تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ در سقف کاذب با تیم آچاره

نصب لوستر بسیار سنگین روی سقف گچی

اگر لوستر سقفی بسیار سنگینی را برای نصب در سقف گچی انتخاب کرده‌اید در نظر داشته باشید که ممکن است وزن زیاد لوستر استقامت سقف را بگیرد و در نهایت باعث کنده شدن پیچ و فرو ریختن سقف شود.

برای این که بتوانید این مشکل را از بین ببرید، باید وزن لوستر را با استفاده از زنجیری که روی سقف است، مهار کنید.
برای حفظ کردن تعادل، می‌توانید از پیچ پروانه استفاده کنید. استفاده کردن از این راه‌حل برای لوسترهای سقفی که قطر کمی دارند، نتیجه خوبی دارد.

برای نصب لوسترهایی که حجیم هستند و طول و عرض نسبتا زیادی دارند شما می‌توانید یک زنجیر را از وسط لوستر عبور دهید و سپس یک یا دو عدد میلگرد را در راستای عرض و طول لوستر قرار دهید و به زنجیری که در مرکز واقع شده است، ببندید.

به این ترتیب وزن لوستر روی میلگرد پخش می‌شود. برای حفظ تعادل این نوع لوستر هم، می‌توانید از پیچ پروانه کمک بگیرید.

نصب لوستر در سقف گچی

کلام آخر

برای نصب لوستر در سقف گچی یا هر سقف دیگری لازم است که وزن و ابعاد لوستر را در نظر داشته باشید. قطعا نمی‌توان از یک نوع ابزار برای نصب تمامی لوسترها استفاده کرد.

توصیه می‌کنیم برای نصب لوسترهای سنگین و فوق سنگین قبل از هر چیز استقامت سقف را بسنجید و سپس با استفاده از ابزارآلات مناسب اقدام به نصب لوستر کنید.

چنانچه در خصوص نصب لوستر در سقف گچی یا سایر سقف‌های کاذب نیاز به مشاوره دارید با متخصصان و نصابان آچاره در تماس باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا