راه حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون در اثر ضربه

لوازم دیجیتالموبایل

سیاه شدن صفحه گوشی آیفون مشکل بزرگی است؛ چون دیگر نمی‌توانید اسکرین گوشی را روشن کنید. بروز این اتفاق دو شکل دارد:

۱) سیاه شدن صفحه گوشی آیفون بر اثر ضربه

۲) سیاه شدن یا تاریک شدن صفحه به صورت رندوم

هر دویِ این مشکلات، می‌توانند نگران کننده باشند،چون سیاه شدن گوشی یعنی مشکلی اساسی داخل موبایل رخ داده و منجر به شات داون شدن آن شده است. از آن‌جا که در این حالت گوشی یا تبلت شما دیگر کار نمی‌دهد، ضروری است راه‌هایی برای حل این مشکل پیدا کنید. در ادامه، ما به بررسی این مسئله می‌پردازیم پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چرا صفحه گوشی آیفون سیاه می‌شود؟

خاموش شدن و روشن نشدن گوشی آیفون شما، می‌تواند سه دلیل عمده داشته باشد. یکی از این دلایل، مشکلات سخت‌افزاری گوشی است. دلیل دیگر، مشکلات نرم افزاری و در نهایت، خراب شدن باتری موبایل. ما هر سه مورد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سیاه شدن اسکرین آیفون ۱۳

1. سیاه شدن صفحه گوشی آیفون در اثر مشکلات سخت افزاری

در سناریو اول، گوشی شما به دلایل سخت افزاری به این روز افتاده است! مثلا، سیاه شدن صفحه گوشی آیفون در اثر ضربه را در نظر بگیرید. گوشی از دستتان افتاده و اسکرین آن شکسته، یا داخل آب افتاده. اگر چنین مشکلی پیش آمده، به هیچ وجه نباید خودتان آستین بالا بزنید و گوشی را بررسی کنید. حتما گوشی را به نمایندگی یا مراکز تعمیراتی‌ای ببرید که روی گوشی‌های آیفون کار می‌کنند. 

اسکرین شکسته

2. مشکل نرم افزاری

دلیل دیگری که منجر به سیاهی صفحه موبایلتان می‌شود، مشکلات نرم افزاری است. مثلا، یک باگ می‌تواند کاری کند که اسکرین آیفون فریز و خاموش شود. همچنین، آپدیت بعضی برنامه‌ها می‌تواند چنین اشکالاتی را ایجاد کند. یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری می‌تواند این باشد که گوشی مدام ری‌استارت می‌شود. اگر مشکل گوشی شما هم چنین چیزی است، ۳ راه حل در ادامه ارائه می‌دهیم.

برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

راه حل اول: گوشی را ریست کنید

زمانی که آیفون یا آیپد سیاه می‌شود و کارایی ندارد، می‌توانید با ریست ناگهانی آن، کاری کنید که درست شود. البته مدل ریست کردن در آیفون‌های مختلف، فرق دارد.

  • برای آیفون‌های 8/x/11/12/13: گزینه زیاد کردن صدا را فشار دهید و ول کنید. گزینه کم کردن صدا را فشار دهید و ول کنید. گزینه sleep/wake را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل روی گوشی ظاهر شود. 
  • برای آیفون‌های 7/7plus: گزینه sleep/wake + volume down را بگیرید و نگه دارید. سپس صبر کنید تا لوگو اپل ظاهر شود.
  • برای آیفون‌های 6/6s یا مدل‌های پایینتر: گزینه sleep/wake را بگیرید و نگه دارید و دکمه home را هم همزمان ده ثانیه نگه دارید. سپس صبر کنید تا گوشی روشن شود.

ریست کردن آیفون

با این کارها، گوشی‌تان ریست، و مشکلش به احتمال زیاد رفع می‌شود. اگر رفع نشد، راه حل دوم را پیاده کنید.

راه حل دوم: ری‌استور کردن آیفون در آیتونز

پیش از استفاده از این روش، حواستان باشد که تمام دیتای ذخیره شده در گوشی حذف خواهد شد. برای این کار، آخرین نسخه آیتونز را روی کامپیوتر نصب کنید. سپس با کابل usb موبایل را به کامپیوتر وصل کنید. اگر آیتونز تشخیص دهد که گوشی شما در وضعیت ریکاوری قرار گرفته، تصویر پایین را نشانتان می‌دهد.

سیاه شدن صفحه گوشی آیفون در اثر ضربه

اگر نه، خودتان دستی گوشی را در وضعیت ریکاوری قرار دهید. برای این کار، همان کاری را بکنید که هنگام ریست کردن انجام دادید. سپس صبر کنید تا پیام زیر روی تصویر نمایش داده شود. و روی گزینه restore بزنید.

itunes

با این کار، گوشی روشن می‌شود و مشکل حل می‌شود. اما، این روش ممکن است برای بعضی افراد کارساز نباشد و حتی مشکل جدیدی ایجاد شود. یعنی، موبایل در وضعیت ریکاوری گیر کند. در چنین شرایطی، باید بروید سراغ راه حل آخر که بردن موبایل به یک مرکز تعمیراتی موبایل است.

مطالعه پیشنهادی: روش‌های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

راه حل سوم:‌ بردن موبایل به مراکز تعمیراتی

اگر گوشی‌تان همچنان سیاه ماند و حتی با روش آیتونز هم درست نشد، پس مشکل نرم‌افزاری نیست و کلنجار رفتن بیشتر با آن، می‌تواند منجر به خرابی بیشتر گوشی شود. بنابراین، در چنین مرحله‌ای گوشی را به مراکز تعمیراتی ببرید تا اصولی بررسی و تعمیر شود. 

3. باتری گوشی خالی شده است!

به جز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، قسمت‌های دیگر گوشی هم ممکن است عیب کنند. اگر اپلیکیشنی مشکل داشته باشد، یا باتری گوشی شارژ خالی کرده باشد. این مشکل با شارژ کردن گوشی و پاک کردن آن برنامه رفع می‌شود. اگر گوشی خیلی وقت است که خاموش است، احتمالا لازم باشد تا بیش از نیم ساعت آن را در شارژ نگه دارید. اگر هم برنامه‌ای لازم است آپدیت شود، این کار را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:راهنمای عملی برای تعمیر باتری لپ‌ تاپ

شارژ نداشتن آیفون

سیاه شدن صفحه گوشی آیفون، نرم افزاری است یا سخت افزاری؟

اگر صفحه گوشی بر اثر زمین خوردن، افتادن در آب یا بعد از تعویض اسکرین رخ داده، احتمال خیلی زیاد مشکل سخت افزاری است. 

برای مشکلات نرم افزاری، راه‌های تشخیص سخت است. اگر اطمینان دارید که گوشی ضربه نخورده یا خیس نشده، بهتر است به مشکلات نرم افزاری آن شک کنید و از آن سو گوشی را عیب‌یابی کنید. در چنین شرایطی، اول گوشی را نیم ساعت شارژ کنید. سپس، برنامه‌های مشکل‌دار را چک، و گوشی را ری‌ست کنید. در ادامه اگر نیازی بود، روش آیتونز را هم امتحان کنید. اگر هیچ یک از این کارها، گره از مشکل شما باز نکرد، باید بروید سراغ یک متخصص.

برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

آیا می‌توان گوشی را بدون پاک شدن اطلاعات تعمیر کرد؟

این مسئله، به نوع راه حلی است که شما انتخاب می‌کنید. در صورتی که گوشی را ریست کنید، چیزی پاک نمی‌شود. اما اگر چاره‌ای نداشتید و با ریست کردن مشکل حل نشد، روش آیتونز تمام اطلاعات را پاک می‌کند. بهتر است تا مطمئن نشدید مشکل از کجاست اقدامی نکنید. توصیه ما به شما این است که معاینه کامل گوشی را به متخصصین بسپارید.

راه‌های پیشگیری از سیاه شدن صفحه گوشی آیفون

  • گوشی در دمای مناسبی باید نگه داری شود. احتمال سیاه شدن اسکرین، وقتی در گرما یا سرمای شدید قرار بگیرد، وجود دارد.
  • برنامه‌هایی که باگ دارند را نصب نکنید. این برنامه‌ها منجر به خطا و سیاه شدن صفحات گوشی می‌شوند.
  • از اطلاعات گوشی‌تان حتما بکاپ بگیرید تا اگر زمانی به این مشکل خوردید و نیاز داشتید گوشی را ریست فکتوری کنید، نگران پاک شدن اطلاعات نشوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا