روش‌های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیونموبایل

گوشی‌های موبایل امروزی صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به قبل دارند اما نمایشگر آیفون یا آی‌پد شما برای پخش ویدیو یا تماشای بازی بسیار کوچک است. گاهی پیش می‌آید که حین تماشای فیلم یا بازی با گوشی آیفون خود کم کم احساس خستگی کنید و مچ دستتان آزرده ‌شود. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، امروزه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون برای لذت بردن از صفحه نمایش بزرگ، کاری آسان و در دسترس شده است.

اتصال آیفون به تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر آسان‌ترین راه برای نمایش عکس‌ها و فیلم‌ها با وضوح بسیار بیشتر است. بنابراین اتصال آیفون به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌تواند جایگزین مناسبی برای تلویزیون هوشمند باشد. تقریباً تمامی گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیت اتصال به تلویزیون یا مانیتور را دارند و فرصت تماشای محتوا در صفحه‌ای بزرگ‌تر را به کاربران خود هدیه می‌کنند.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

در این میان کاربران گوشی‌های آیفون هم می‌توانند گوشی خود را به راحتی به تلویزیون یا مانیتور متصل کنند و از تجربه تماشای ویدئو یا بازی در صفحه نمایشی بزرگتر لذت ببرند. روش‌های مختلفی را می‌توان برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون بکار برد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این روش‌ها بیشتر آشنا شویم.

4 روش برای اتصال آیفون به تلویزیون یا مانیتور وجود دارد:

  • از طریق کابل
  • استفاده از برنامه Apple TV
  • استفاده از اپلیکیشن مبتنی بر DLNA
  • استفاده از گجت کروم کست

1. آیفون را با کابل AV به هر تلویزیونی وصل کنید

برای متصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون، به یک کابل آداپتوری نیاز دارید که با ورودی تلویزیون یا مانیتور شما مطابقت داشته باشد. اگر در صورت امکان از کابل Digital AV Adapter برای اتصال آیفون به پورت HDMI استفاده کنید، بالاترین کیفیت ممکن را دریافت خواهید کرد.

یک سمت کابل Digital AV Adapter دارای سری HDMI است. در نتیجه می‌توانید کابل HDMI را از یک سمت به پورت کابل Digital AV Adapter و از سمت دیگر به خروجی تلویزیون وصل نمایید.

کابل‌های Digital AV Adapter در دو نوع عرضه می‌شوند. بسته به مدل گوشی آیفون خود می‌توانید نوع متناسب را انتخاب و خریداری کنید. نوع اول دارای سوکتی با پین‌های 30-Pin است که مناسب مدل‌های قدیمی‌تر آیفون است. در نوع دوم این سوکت با لایتنینگ پورت آیفون متناسب بوده و برای گوشی‌های جدیدتر کاربرد بیشتری دارد.

وصل کردن آیفون به تلویزیون

حال ببینیم نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سونی، ال جی و غیره، با کمک کابل Digital AV Adapter چگونه است؟ در این روش یک سمت کابل را به پورت شارژ گوشی آیفون وصل کرده و سمت دیگر آن را نیز به کابل HDMIتلویزیون وصل می‌کنیم. می‌توانید شارژر گوشی خودتان را به Digital AV Adapter وصل کنید تا هم‌زمان شارژ شود.

اکنون می‌توانید تلویزیون را روشن کرده و وضعیت ورودی را HDMI انتخاب کنید. به این صورت می‌توانید ویدئوهای نتفلیکس و آیتیونز را به راحتی از طریق گوشی آیفون خود در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده نمایید.

آداپتور Digital AV دارای یک پورت لایتنینگ اضافی است. می‌توانید از آن برای وصل کردن به یک آداپتور برق متناوب استفاده کنید تا تلفن خود را در حالی که به تلویزیون متصل است، شارژ نمایید. برای این کار به یک آداپتور برق متناوب و کابل لایتنینگ اضافی نیاز دارید زیرا اپل این آداپتور همراه را ندارد.

نکته مهم در اینجا این است که کابل Digital AV Adapter قابلیت پشتیبانی از پروتکل HDCP و High-bandwidth Digital Content Protection را ندارد و در انتشار برخی سرویس‌ها با محدودیت همراه است. در کنار تمامی نقاط قوت کابل Digital AV Adapter این مسئله را می‌توان تنها نقطه ضعف این مدل کابل‌ها دانست.

بیشتر بخوانید: تفاوت پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس درگوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ

2. استفاده از برنامه Apple TV برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اپل تی وی Apple TV را می‌توان یک گجت اختصاصی گوشی‌های اپل برای عملی کردن برنامه اتصال آیفون به تلویزیون دانست. با کمک این گجت، اتصال مستقیم و بدون سیم آیفون به تلویزیون کاری آسان شده و بهترین گزینه برای اتصال آیفون به تلویزیون با WiFi محسوب می‌شود.

در این روش آیفون و تلویزیون شما باید به شبکه اینترنت مشترکی وصل باشند. به‌عنوان مثال اگر  اپل تی وی شما به شبکه وای فای A متصل است آیفون شما نیز باید به همین شبکه اینترنت وصل شود. بعد از اتصال به شبکه وای فای به روش زیر عمل کنید. با مقایسه Apple TV و نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث می‌توان به این نتیجه رسید که اپل تی وی سریع‌تر و با کیفیت‌تر است.

برای اتصال به Apple TV ابتدا با کشیدن صفحه نمایش گوشی آیفون به سمت بالا، کنترل سنتر Control Center سیستم عامل iOS را اجرا کنید. گزینه‌های AirPlay Mirroring و سپس Apple TV را انتخاب کنید. بعد از مدتی بین اپل تی وی و آیفون شما ارتباط برقرار شده و محتوای گوشی شما روی صفحه نمایش تلویزیون منعکس خواهد شد.

نکته مهم در اتصال آیفون به تلویزیون سونی با WiFi این است که اگر شبکه اینترنت شما، شبکه وای فای عمومی و شلوغی باشد ممکن است در اتصال آیفون به تلویزیون با WiFi با اختلال‌هایی روبرو شوید. اما می‌توان با اطمینان گفت که Apple TV آسان‌ترین گزینه اتصال بیسیم بین گوشی آیفون و تلویزیون است.

بیشتر بخوانید هنگام خیس شدن موبایل چکار کنیم؟

3. استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اگر تلویزیون شما قابلیت استفاده از اینترنت را دارد پس می‌تواند از DLNA هم پشتیبانی کند. DLNA در اصل یک سیستم استریم است که قابلیت پخش محتواهای خاصی را دارد و بیشتر برندهای تلویزیون از آن پشتیبانی می‌کنند. در این روش می‌توانید از اپلیکیشن مبتنی بر DLNA ویدئوها و فایل‌های صوتی داخل گوشی آیفون خود را مستقیماً در تلویزیون مشاهده و گوش کنید.

سرویس پیشنهادی تعمیر موبایل در منزل

نکته جالب در نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سونی و سایر تولیدکنندگان تلویزیون این است که اپلیکیشن مبتنی بر DLNA را می‌توان علاوه بر گوشی آیفون، در انتقال تصاویر و ویدئوهای کامپیوتر به تلویزیون و همچنین وصل کردن آیفون به کامپیوتر و پخش محتوای آن‌ها نیز بکار برد.

یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های DLNA برای پخش محتوای گوشی آیفون به تلویزیون اپلیکیشن MCPlayer HD است. این برنامه دو نسخه اصلی و لایت دارد که نسخه اصلی آن رایگان است ولی برای استفاده از نسخه لایت آن باید مبلغی پرداخت شود.

بعضی کاربران گزارش می‌دهند که نمی‌توانند بین اپلیکیشن MCPlayer HD و تلویزیون خود اتصال برقرار کنند و در لیست دستگاه‌های در دسترس این برنامه، تلویزیون آن‌ها دیده نمی‌شود. برای رفع این مشکل کافی است در قسمت تنظیمات تلویزیون، گزینه‌ای با عنوان DLNA را فعال کرده و محتوای آیفون در تلویزیون نمایش داده شود.

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای اتصال آیفون به تلویزیون اپلیکیشن Sunshine است که به واسطه قابلیت DLNAاتصال گوشی آیفون به تلویزیون را امکان پذیر می‌کند. با این اپلیکیشن می‌توانید موزیک‌های ذخیره شده در گوشی آیفون خود را در تلویزیون پخش کنید اما آینه کردن نمایشگر و پخش ویدئو از طریق این برنامه امکان‌پذیر نیست.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تاچ گوشی شکسته یا ال سی دی؟

4. استفاده از گجت هایی همچون کروم کست برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

 

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

استفاده از گجتی به نام Android TV Stick یکی از چندین برنامه اتصال آیفون به تلویزیون است که از طریق اجرای برنامه‌های Kodi Media Server یا XBMC قابلیت پخش محتوای بدون محدودیت DRM گوشی آیفون در تلویزیون را دارد.

این گجت با داشتن قابلیت AirPlay گوشی آیفون ارتباط بین گوشی اپل و تلویزیون را فراهم می‌کند. تنوع گجت های دارای قابلیت اتصال آیفون به تلویزیون زیاد است و Android TV Stick تنها یک نمونه از آن‌ها محسوب می‌شود. در عین حال بین این گجت ها، بهترین گزینه دانگ کروم کست Google Chromecast است.

کروم کست های گوگل استفاده راحتی دارند. می‌توانید به سادگی آن‌ها را به پورت HDMI تلویزیون متصل کرده و دانگل را روشن نمایید. با این کار می‌توانید فایل‌های محتوای گوشی خود را به سادگی در تلویزیون مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

در مورد نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با بلوتوث این نکته را باید توجه کنید که نسبت به روش‌های ذکر شده، بلوتوث امکان پخش بعضی از محتواهای ویدئویی را ندارد و کیفیت صدای پایین‌تری را ارائه می‌دهد. بلوتوث برد کمی دارد و حتماً باید در محل نزدیکی باشید تا اتصال برقرار شود.

جمع‌بندی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکانات لازم برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون به سادگی فراهم شده و در این میان استفاده از کابل HDMI بین تمام روش‌ها ارزان‌ترین و ساده‌ترین است. برای استفاده از برنامه Apple TV با وجود قابلیت‌های بیشتری که دارد هزینه‌های بالاتری را نیز باید پرداخت کرد.

روش‌های دیگری نیز برای اتصال آیفون به تلویزیون با WiFi وجود دارد که باید به دقت انجام شوند تا گوشی شما ویروسی نشود چون تشخصی ویروسی شدن گوشی آیفون به مراتب سخت‌تر از مدل‌های دیگر تلفن همراه است. بسته به نوع گوشی و قابلیت‌های هر یک از روش‌های ذکر شده می‌توانید درباره نحوه اتصال آیفون به تلویزیون ال جی، سونی و سایر برندها تصمیم‌گیری کرده و بهترین روش را انتخاب نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید