نکات مهم برای تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری

ساختمانآیفون صوتی و تصویریبرقکاری

به‌طورکلی برد تغذیه آیفون تصویری، مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود و مشکلات مربوط به آن می‌تواند برای سیستم بسیار مضر بوده و گاها به هزینه‌های بالا منجر شود. در ادامه قصد داریم به موضوع تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری بپردازیم و جنبه‌های مختلف آن را موردبررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

برد تغذیه آیفون تصویری چیست و چه کاربردی دارد؟

به‌طورکلی، برد تغذیه وظیفه تأمین انرژی را در انواع سیستم‌ها ازجمله سیستم آیفون‌های تصویری به عهده دارد، ازاین‌رو می‌توان گفت که برد تغذیه آیفون تصویری مهم‌ترین قسمت سیستم آن است و خرابی آن می‌تواند عملکرد سیستم را به‌کلی مختل کند. برد تغذیه آیفون تصویری به دلیل تماس مستقیم با جریان برق، ممکن است به‌طور مداوم مشکلاتی را ایجاد کند که عوامل مختلفی مانند: اشکال در شبکه برق و یا اشکال در سیم‌پیچی مربوط به سیستم و بهینه نبودن و عدم وجود محافظ جریان برق و… در بروز آن نقش دارند. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی، لازم است که سریعاً جهت تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری اقدام نمایید.

برد تغذیه آیفون تصویری چیست

چه موقع برد تغذیه آیفون تصویری به تعمیر نیاز دارد؟

سیستم‌هایی مانند: برد تغذیه آیفون تصویری الکتروپیک 1286، تابا، کوماکس و…، ممکن است نشانه‌هایی را بروز دهند و این به این معنی است که باید سریعاً برای تعمیر منبع تغذیه آیفون تصویری خود اقدام کنید. در ادامه برخی نشانه‌های که برای تعمیر برد تغذیه  به شما هشدار می‌دهند را بررسی می‌کنیم:

زمان تعمیر برد تغذیه آیفون

  • صفحه آیفون تصویری روشن نشده و با آبی می‌شود.
  • صداهای ناشناخته مانند تق‌تق کردن از آیفون تصویری به گوش می‌رسد.
  • تصویر دریافتی دارای نوسان بصری است و قابل دیدن نیست.
  • خازن‌های الکتریکی متورم شده‌اند.

مطلب پیشنهادی نصب آیفون تصویری سوزوکی

البته نشانه‌های دیگری نیز برای تشخیص معیوب بودن برد تغذیه آیفون تصویری وجود دارد، بنابراین درصورتی‌که متوجه عملکرد غیرطبیعی در سیستم آیفون تصویری شدید، بهتر است احتمال خرابی برد تغذیه را در احتمالات خود لحاظ کرده و سریعاً برای رفع آن اقدام کنید.

اجزای مختلف برد تغذیه آیفون تصویری

به‌طورکلی بردهای تغذیه از اجزای زیر تشکیل‌شده‌اند:

  • ترانسفورماتور

ترانسفورماتور وسیله‌ای استاتیک است که انرژی الکتریکی را از سیم‌پیچ اولیه به ثانویه و بدون تأثیر بر فرکانس، منتقل می‌کند و در سیستم‌های آیفون تصویری به‌منظور کاهش یا افزایش سطح ولتاژ استفاده می‌شود.

  • رکتیفایر (یکسوساز)

این دستگاه برای تبدیل برق AC به DC کاربرد دارد و به‌عنوان یکسو کننده جریان روبه‌جلو عمل می‌کند و عملکرد خود را با استفاده از دیودها انجام می‌دهد.

اجزای مختلف برد

  • فیلتر

از این سیستم در منبع تغذیه آیفون تصویری برای جلوگیری از بروز فاکتور ریپل در خروجی استفاده می‌شود و رساندن DC به سطح مناسب طراحی شده‌اند.

  • ریپل و فاکتور ریپل

این قطعه برای جلوگیری از امواج زیاد در برد تغذیه آیفون نصب می‌شود و به‌طورکلی کارایی فیلتر را در برد تغذیه تعیین می‌کند.

  • رگلاتور ولتاژ

رگلاتور یا تنظیم‌کننده‌های ولتاژ برای خروجی DC ثابت تنظیم ‌شده‌اند و کمک می‌کنند که ولتاژ خروجی عملکردی ایدئال و ثابت داشته باشد.

مطلب پیشنهادی نصب آیفون تصویری سیماران

نکات مهم برای تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری

تعمیر برد تغذیه به رعایت نکات ایمنی به‌طور تخصصی نیاز دار، چراکه برخی از آن‌ها بدون نظر گرفتن قابلیت تعمیر طراحی شده‌اند و در چنین مواقعی نبود تخصص کافی می‌تواند سایر قطعات سیستم را مورد آسیب قرار دهد. درواقع لازم است که خدمات تعمیر آیفون تصویری و برد تغذیه آن را به مراجعی بسپارید که دارای تخصص و دانش گسترده‌ای درزمینهٔ تعمیر نمونه‌های متعددی از منابع تغذیه باشند و یا تکنسینی آموزش‌دیده بهترین روش را برای تعمیر سیستم به کار ببرند. تعمیرات ارائه‌شده باید باکیفیت بالا و هزینه‌های مناسب انجام شده و شرکت ارائه‌دهنده خدمات تعمیر را تا مدتی تضمین نماید.

نکات مهم برای تعمیر برد

هزینه تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری

هزینه تعمیر به نوع سیستم آیفون تصویری و همچنین نوع منبع تغذیه بستگی دارد. برد تغذیه در سیستم‌های استانداردی مانند سیستم‌های: کوماکس، سوزوکی، اکتروپیک، آلدو، کالیوز و…، هزینه‌های مناسب‌تری دارند و در نمونه‌هایی که سیستم‌هایی منطبق بر استاندارهای روز نیستند، قیمت تعمیر برد  با توجه به پیچیدگی که دارند، بالاتر است.

مطلب پیشنهادی راهنمای نصب آیفون تصویری کوماکس

جمع‌بندی

در این مقاله سعی داشتیم به بررسی موضوع تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری پرداخته و نکات مهم مربوطه را بیان کنیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از آن بتوانید مشکلات مربوط به برد تغذیه در سیستم‌های آیفون تصویری را حل کنید.

برای خدماتی مانند: تعمیر منبع تغذیه (برد تغذیه) آیفون تصویری تابا، تعمیر منبع تغذیه (برد تغذیه) آیفون تصویری اکتروپیک، تعمیر برد تغذیه آیِفون تصویری کوماکس و… لازم است که حتماً به مراجع معتبر درزمینهٔ تعمیرات سیستم‌های الکترونیکی مراجعه کرده و از افراد متخصص کمک بگیرید. درنهایت در صورت بروز هرگونه ابهام می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات بیان کرده و یا با مشاوران ما در تماس باشید.

3.3/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا