نصب آیفون تصویری کنوی :[پنل داخلی و خارجی]

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

همه ما در کودکی یاد گرفته‌ایم که درب منزل را نباید به روی غریبه‌ها باز کنیم. امروزه رعایت این نکته به واسطه‌ی استفاده از آیفون تصویری بسیار آسان شده و دیگر به این که شخص پشت درب خود را معرفی کند، نیازی نیست. با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های گذشته، آیفون‌های تصویری در مدل‌های مختلفی توسط سازندگان تولید می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید به این محصولات دسترسی داشته باشید.

یکی از این سازندگان، برند کنوی (Kenwei) است که توانسته با ارائه محصولات باکیفیت و بادوام نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. در این مقاله از مجله آچاره شما را با محصولات این برند بیشتر آشنا کرده و اطلاعات لازم به منظور نصب آیفون تصویری کنوی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌های آیفونهای کنوی

احتمالا تا به حال محصولات قدیمی و یا جدید کنوی را در کوچه و خیابان‌ها مشاهده کرده‌اید زیرا این سازنده را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین تولیدگنندگان این نوع محصولات دانست. در ابتدا برند کنوی آیفون‌های درب ساختمان را صرفا در مدل صوتی تولید می‌کرد اما با فراهم شدن امکانات، تولید آیفون‌های تصویری نیز توسط این برند آغاز شد.

در این سال‌ها کنوی توانسته با ارتقای قابلیت‌های تولیدات خود، سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد. از آخرین قابلیت‌هایی که در ساخت آیفون تصویری کنوی به کار برده شده می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  1. قابلیت اتصال 64 نمایشگر به پنل بیرونی (64 واحد)
  2. سیم‌کشی و نصب آسان
  3. قابلیت اتصال به دوربین‌های مدار بسته
  4. مجهز به صفحه نمایش لمسی
  5. حالت عدم مزاحمت
  6. نمایش تصاویر چندگانه
  7. قابلیت شخصی‌سازی نمایشگر (پس زمینه، صدا، نور و …)
  8. قابلیت استفاده از کارت شناسایی، رمز و یا کنترل از راه دور به عنوان کلید
  9. قابلیت ضبط و ذخیره تصاویر
  10. ذخیره 1000 کارت شناسایی در حافظه و …

همان‌طور که می‌بینید محصولات این برند تمام ویژگی‌هایی که از یک آیفون تصویری انتظار می‌رود را داراست و شما می‌توانید پس از بررسی نیازها و اولویت‌های خود، یکی از تولیدات این برند را به عنوان آیفون تصویری ساختمان خود انتخاب کنید.

نصب آیفون تصویری کنوی

 مراحل نصب آیفون تصویری کنوی (Kenwei)

اولین قدم در راستای نصب آیفون تصویری کنوی، بررسی محتویات جعبه پنل داخلی و پنل بیرونی آیفون است. مقصود ما از پنل داخلی همان نمایشگر آیفون است که در داخل ساختمان قرار می‌گیرد. پنل بیرونی نیز به دوربین آیفون که کنار درب قرار خواهد گرفت، اطلاق می‌شود. به منظور این که روند نصب بدون هیچ چالشی به انجام برسد، شما باید این لوازم را در اختیار داشته باشید:

  • پنل نمایشگر (پنل داخلی)
  • پنل زنگ و دوربین (پنل بیرونی)
  • سیم‌های رابط
  • پیچ و رول‌پلاک
  • پیچ‌گوشتی و آچار مناسب
  • منبع و آداپتور تغذیه
  • قفل بازکن درب
  • پخش‌کننده جریان (Distributor)
  • نکته: به منظور نصب صحیح آیفون تصویری کنوی، نوع سیم‌کشی پنل بیرونی و پنل داخلی باید یکسان باشد. همچنین در بیشتر موارد اتصال پنل بیرونی و داخلی کنوی به محصولات دیگر سازندگان امکان‌پذیر نیست. قبل از هر اقدامی حتما دفترچه راهنمای آیفون تصویری را مطالعه کرده و از محدودیت‌های موجود در نصب آن مطلع شوید.

بیشتر بخوانید : روش تست دوربین آیفون تصویری

پس از بررسی این لوازم باید نوع سیم‌کشی آیفون چک شود. نوع اتصالات آیفون‌های تصویری این برند در سال‌های گذشته تغییراتی را تجربه کرده و امروزه در ساخت آیفون‌های تصویری کنوی، از کابل شبکه (Ethernet) به جای سیم‌کشی مرسوم 4 شاخه‌ای استفاده می‌شود. اگر آیفون تصویری شما دارای 4 سیم رنگی بود، کاربرد آن‌ها به این صورت است:

  1. سیم یک که معمولا به رنگ قرمز است، وظیفه انتقال صدا (Voice) در سیستم را برعهده دارد.
  2. سیم شماره 2 در واقع سیم منفی (-) دستگاه است که اصولا با رنگ آبی قابل مشاهده خواهد بود.
  3. سیم بعدی که معمولا با رنگ زرد به کار می‌رود، سیم مثبت (+) دستگاه است.
  4. آخرین سیم نیز وظیفه انتقال تصویر (Video) را برعهده داشته و معمولا شما می‌توانید آن را با رنگ سفید مشاهده کنید.

برای اتصال پنل‌ها به شبکه کافیست که این سیم‌ها به ترتیب در موقعیت خود قرار گرفته و به صورت مستحکم به پنل‌ها متصل شوند. اما همان‌طور که اشاره کردیم در محصولات جدید این برند، سازنده صرفا از یک کابل شبکه (Ethernet) استفاده کرده که تمام این وظایف را به تنهایی به اجرا می‌رساند. این تغییر، روند نصب آیفون تصویری کنوی را به مراتب برای کاربران راحت‌تر کرده و شما می‌توانید در زمانی کوتاه این نوع اتصال را برقرار کنید.

شما با استفاده از این راهنمای قدم به قدم می‌توانید مراحل نصب آیفون تصویری کنوی خود را به راحتی پشت سر بگذارید.

نصب آیفون تصویری کنوی

نصب پنل داخلی (نمایشگر)

  • هشدار: روند نصب آیفون دارای خطرات احتمالی مثل برق‌گرفتگی و … است. لطفا بدون تجربه قبلی از انجام هر گونه اقدامی در این راستا بپرهیزید. در صورتی که در روند نصب آیفون تصویری کنوی با مشکل مواجه شدید، این روند را متوقف کرده و از کمک افراد دارای صلاحیت استفاده کنید.

فارغ از نوع سیم‌کشی آیفون شما باید برای شروع موقعیت قرارگیری پنل داخلی را تعیین کنید. ترجیحا این موقعیت باید به نحوی تعیین شود که نیازی به سیم‌کشی مجدد ساختمان نباشد. پس از تعیین شدن این موقعیت، 4 سیمی که به آن‌ها اشاره کردیم باید به پشت پنل و سوکت مختص به خودشان متصل شوند.

معمولا اگر این روند به درستی انجام شود، در نهایت سیم صدا در بالاترین موقعیت قرار خواهد گرفت. در قدم بعد اگر نمایشگر، انرژی موردنیاز خود را از شبکه برق شهری به صورت مستقیم دریافت می‌کند، کابل تغذیه آن را به این شبکه متصل کنید.

بیشتر بخوانید : علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری

اگر آیفون شما به کابل شبکه (Ethernet) مجهز باشد، با متصل کردن همین کابل اتصال پنل داخلی با شبکه برقرار خواهد شد. تنها محدودیتی که در این شرایط با آن روبه‌رو هستید، محدودیت فاصله بین پنل بیرونی و آخرین پنل داخلی است. اگر طول این فاصله از 100 متر بیشتر شود، کیفیت انتقال صدا و تصویر افت پیدا کرده و شما نمی‌توانید از قابلیت‌های آیفون تصویری خود به خوبی استفاده کنید. این نکته بدین معناست که فاصله بین پنل بیرونی و دورترین پنل داخلی نباید از 100 متر تخطی کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب آیفون تصویری!

پس از برقراری اتصال کابل‌های پنل، زمان متصل کردن پنل به بستر زیرین آن فرا می‌رسد. شما باید با استفاده از 4 پیچ و رول‌پلاک، پنل را به دیوار پشتی آن متصل کنید. دقت کنید که این اتصال به صورت ایمن و مستحکم برقرار شود.

نصب پنل بیرونی (زنگ و دوربین)

نحوه نصب این پنل تا حد زیادی به روند نصب پنل داخلی مشابه بوده و شما باید در این راستا ابتدا سیم یا سیم‌های پنل را به شبکه وصل کنید. اگر آیفون تصویری شما به 4 سیم مجهز بود، این سیم‌ها را به ترتیب و به صورت ایمن متصل کنید. کابل شبکه (Ethernet) نیز باید به همان نحوی که شرح دادیم، به شبکه متصل شود.

البته نصب پنل بیرونی در اینجا به پایان نرسیده و شما باید در این مرحله اتصال قفل درب بازکن و منبع تغذیه را نیز برقرار کنید. از منبع تغذیه معمولا 4 سیم خارج می‌شود که 2 تای آن‌ها سیم مثبت (+) و منفی (-) است که مستقیما به پنل بیرونی متصل می‌شوند. 2 سیم دیگر نیز جریان الکتریسته را منتقل می‌کنند که یکی از آن‌ها ابتدا وارد پنل بیرونی شده و سپس از پنل به قفل درب بازکن متصل می‌شود. سیم دیگر نیز به صورت مستقیم وارد قفل درب بازکن خواهد شد.

پس از متصل کردن صحیح تمامی اتصالات، پنل بیرونی باید در موقعیت خود نصب شود. در این مرحله سطح موردنظر را برای قرارگیری این پنل آماده کرده و با استفاده از پیچ و رول‌پلاک پنل را در این ناحیه نصب کنید.

توجه داشته باشید که اگر پنل بیرونی به بیش از 1 واحد اختصاص داشته باشد، باید در فاصله بین پنل بیرونی و پنل‌های داخلی از پخش‌کننده جریان (Distributor) استفاده شود. هر پخش‌کننده می‌تواند ارتباط پنل بیرونی با 4 واحد در یک طبقه را برقرار کند. در این شرایط سیم‌ها پس از خروج از پنل بیرونی وارد پخش‌کننده جریان (Distributor) خواهند شد و سپس از این قسمت خارج شده و اتصال تمام پنل‌های داخلی را برقرار می‌کنند. شما می‌توانید نقشه سیم‌کشی آیفون تصویری کنوی برای ساختمان‌های چند واحدی را در قسمت ذیل مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب آیفون صوتی تابا + عکس مدار و سیم کشی

تست نهایی

پس از این که تمام مراحل ذکر شده را با دقت پشت سر گذاشتید، باید سلامت شبکه را مورد بررسی قرار دهید. در این راستا باید اتصال صحیح تمامی پنل‌های داخلی با پنل بیرونی چک شده و از انتقال صحیح صدا و تصویر اطمینان حاصل شود. در صورتی که در این مرحله با مشکل مواجه شدید می‌توانید نظر متخصصین را راجع به چالش به وجود آمده جویا شوید.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا اطلاعات لازم به منظور نصب آیفون تصویری کنوی (Kenwei) را در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که در این روند رعایت نکات ایمنی اولویت اصلی بوده و شما در این شرایط نباید به هیچ عنوان سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید.

کارشناسان مجرب آچاره به منظور نصب آیفون و تعمیر و تعویض آن‌ها، در کنار شما خواهند بود. همچنین شما با طرح سوالات خود در بخش نظرات می‌توانید پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از این متخصصین دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا