علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

آیفون‌های تصویری که با نام اینترکام تصویری نیز شناخته می‌شوند، به عنوان یک سیستم مستقل عمل می‌کنند. این سیستم برای مدیریت تماس‌های برقرار شده درب ورودی مجتمع‌های مسکونی، خانه‌های ویلای، محل کار و غیره (با دسترسی کنترل شده توسط ارتباط سمعی و بصری) مناسب می‌باشد. ویژگی اصلی آیفون تصویری دوربین تصویربرداری آن است. این ویژگی فرد را قادر می‌سازد تا بازدیدکننده را شناسایی کرده و در صورت تمایل وارد مکالمه شده و یا در را باز کند.

از زمان ورود این تکنولوژی تاکنون، نمونه‌هایی مختلفی از آن وارد بازار شده است که یکی از نمونه‌های داخلی آن برند الکتروپیک می‌باشد. این سیستم با تمام مزیت‌هایی که دارد ممکن است دچار یک سری مشکلات فنی شود مانند یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری، که شاید به تعمیر آیفون تصویری نیاز شود، در ادمه دلیل آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

نکات کلیدی

علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری دلایل مختلفی مانند: سیم کشی صدا قطع شده است،سیم کشی صدا قطع شده است، مانیتور مشکل دارد یا سیم‌کشی صدا قطع شده است. مباحث تکمیلی دیگری مانند معایب و رفع نویز آیفون تصویری عنوان شده است.

مشکلات آیفون تصویری

مشکلات آیفون تصویری الکتروپیک

محاسبه رایگان هزینه تعمیر آیفون تصویری!

همان طور که گفتیم آیفون تصویری نیز ممکن است دچار مشکلاتی شود. مثلا فشار دادن زنگ بیرونی و نشنیدن صدای آیفون از داخل، صدای زنگ آیفون شنیده می‌شود اما بعد از برداشتن گوشی صدای بیرون به ما نمی‌رسد.

حتی ممکن است بعد از فشار دادن دکمه آیفون از بیرون، صفحه نمایش آن از داخل خانه خاموش بماند و شما نتوانید تصویر بیرون را ببینید. در ادامه این مشکلات را به صورت جزئی بررسی خواهیم کرد:

1. گاهی با وجود فشار دادن دکمه آیفون از بیرون، صدای آن از بیرون و داخل شنیده نمی‌شود. شاید شما تصور کنید کسی خانه نیست، یا اهالی خانه سیم مربوط به دکمه زنگ آیفون را غیر فعال کرده‌اند. اما چنین نیست، احتمالاً در برخی از قسمت‌های داخلی، در دکمه پنل خیابان یا خانه، مشکلی وجود دارد.

2. مشکل دیگر که در بین تمام آیفون‌های تصویری رایج است، کار نکردن دکمه بازشو از داخل خانه است. شاید برای شما بارها پیش آمده باشد که دکمه بازشو را فشار می‌دهید، اما کار نمی‌کند و مدام منتظر این هستید از آن طرف به شما که بگوید باز نمی‌شود.

در چنین شرایطی، هر چقدر هم تلاش کنید تا با دکمه درب ورودی را با آیفون باز کنید امکان‌پذیر نیست و به ناچار شما باید برای باز کردن درب اصلی به پایین بروید و یا با ریموت درب پارکینگ را باز کنید. در این موارد، محتمل‌ترین مشکل این است که ایراد در کابل‌های انتقال و گوشی آیفون است. احتمال دارد که گوشی آیفون به درستی به سوکت متصل نشده باشد.

3. گاهی نیز با دیدن تصویر افراد ناآشنا در آیفون، ممکن است صدایی نشنوید و بارها بپرسید شما چه کسی هستید. هرچقدر آن شخص با صدای بلند بارها و بارها خودش رو معرفی کند باز هم صدا به شما نخواهد رسید.

اگر این تنها مشکل آیفون تصویری شما باشد و بقیه بخش‌ها به خوبی کار کنند، علت آن معمولاً مربوط به صفحه اصلی پنل نصب شده در خیابان است. با این حال باید ریشه مشکل بررسی شود زیرا ممکن است خطای دیگری هم وجود داشته باشد.

4. یکی دیگر از مشکلات رایج آیفون تصویری این است که بعد از شنیدن صدای آیفون و برداشتن گوشی آن، یک صدای بلند مثل سوت یا نویز قوی خواهید شنید. این صدا ممکن است به حدی بلند و آزار دهنده باشد که صدای شخص حاضر در تصویر را درست نشنوید و باز مجبور باشید برای باز کردن درب پایین بروید.

5. قطع بودن سیم کشی یکی دیگر از مشکلات آیفون تصویری است. اگر با فشار دادن دکمه باز کردن قفل درب ورودی باز نشود، ممکن است سیم کشی به قفل درب به اشتباه وصل شده باشد. برای حل این مشکل، مطمئن شوید که سیم‌کشی به مکانیسم قفل درب به درستی سیم‌کشی شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش نصب آیفون صوتی تابا را از بلاگ بخوانید.

علت خاموش شدن آیفون تصویری

علت خاموش شدن آیفون تصویری الکتروپیک

گاهی آیفون‌های تصویری ممکن است تصویر را بد نشان دهد یا به طور کامل خاموش بمانند. این مورد احتمالا به این دلایل رخ می‌دهد:

1. انسداد دوربین

احتمال دارد چیزی در مسیر دوربین وجود داشته باشد و به دلیل آن تصویر برای شما قابل رویت نیست. مطمئن شوید که هیچ چیزی لنز را نمی‌پوشاند یا مانع دید دوربین در فضای باز نمی‌شود.

2. تنظیم روشنایی دوربین آیفون روی حالت کم است

گاهی تصویر روی مانیتور به سختی قابل مشاهده است. اگر تصویر واضح نیست، ممکن است روشنایی خیلی کم باشد. به سمت راست مانیتور بروید و نوار لغزنده روشنایی را تنظیم کنید. اگر تصویر همچنان نامشخص است، نور اضافی را در ناحیه‌ای که دوربین رو به آن قرار دارد، نصب کنید.

3. سیم کشی ویدئو قطعی دارد

اگر صفحه نمایش استاتیک است یا به داخل و خارج سوسو می‌زند، ممکن است سیم کشی به مانیتور به اشتباه وصل شده باشد. برای حل این مشکل، مطمئن شوید که سیم کشی به مانیتور به درستی وصل شده است.

علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری

علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری الکتروپیک

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است صدای آیفون تصویری الکتروپیک شنیده نشود یا یک طرفه شود. این دلایل عبارتند از:

1. تنظیم صدای آیفون شما خیلی کم است

هنگامی که صدا بسیار ضعیف است یا اصلاً صدایی به شما نمی‌رسد (یا برعکس)، ممکن است میزان صدا روی حالت بسیار پایین تنظیم شده باشد. با تنظیم صدا در کناره مانیتور، مطمئن شوید که صدا به اندازه کافی بلند است. اگر این کافی نیست، از بازدیدکننده بخواهید که نزدیکتر به میکروفون صحبت کند.

به‌طور کلی ابتدا باید از نصب آیفون تصویری سیماران  و سایر برندها به صورت اصولی مطلع شوید.

2. مانیتور کثیف است

شاید تجب کنید که گاهی علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری به خطر کیف بودن مانیتور باشد. اگر پس از فشار دادن دکمه Talk صدایی شنیده نشد، ممکن است مانیتور کثیف شده باشد. مانیتور را با استفاده از دستمال پاک کننده یا پارچه میکروفیبر تمیز کنید تا زباله ها را پاک کنید. پاک کردن این دکمه باعث می‌شود تا به راحتی دکمه کار کند.

3. سیم کشی صدا قطع شده است

اگر در زمان برداشتن گوشی آیفون صدا برای شما یکطرفه شده یا از بیرون و داخل صدایی منتقل نمی‌شود، ممکن است سیم صدا قطع شده باشد. بررسی کنید که سیم صدا به‌درستی وصل شده باشد. سیم صدا آبی است و باید به همان ترمینال دوربین بیرونی متصل شود. برای چک کردن روش صحیح نصب سیم صدا، بهتر است به نمودار سیم کشی آیفون در دفترچه راهنما مراجعه کنید. این دفترچه راهنما به شما کمک خواهد کرد تا کار خود را به درستی انجام دهید.

علت یکطرفه شدن صدای آیفون صوتی الکتروپیک، می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • خرابی اسپیکر یا میکروفون: اسپیکر و میکروفون، دو قطعه اصلی برای انتقال صدا در آیفون صوتی هستند. اگر یکی از این قطعات خراب شود، صدا به درستی منتقل نمی‌شود.
  • قطعی سیم کشی: سیم کشی آیفون صوتی، نقش مهمی در انتقال صدا دارد. اگر سیم کشی قطع شود، صدا به درستی منتقل نمی‌شود.
  • خرابی برد صوت: برد صوت، وظیفه پردازش و تقویت صدا را بر عهده دارد. اگر این برد خراب شود، صدای آیفون صوتی ضعیف یا نامفهوم می‌شود.

علت یکطرفه شدن صدای آیفون صوتی الکتروپیک

در اینجا چند راهکار برای رفع مشکل و علت یکطرفه شدن صدای آیفون صوتی الکتروپیک آورده شده است:

  • با استفاده از یک مولتی متر، سلامت اسپیکر و میکروفون را بررسی کنید.
  • سیم کشی آیفون صوتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطعی ندارد.
  • برد صوت را تعویض کنید.

در صورتی که مشکل یکطرفه شدن صدای آیفون صوتی الکتروپیک برطرف نشد، بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

خرابی اسپیکر یا میکروفون: اسپیکر و میکروفون، دو قطعه حساس در آیفون صوتی هستند که ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند ضربه، رطوبت و نوسانات برقی دچار آسیب شوند. برای بررسی سلامت اسپیکر و میکروفون، می‌توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. این مورد علت یکطرفه شدن صدای آیفون صوتی الکتروپیک است.

قطعی سیم کشی: سیم کشی آیفون صوتی، نقش مهمی در انتقال صدا دارد. اگر سیم کشی قطع شود، صدا به درستی منتقل نمی‌شود. برای بررسی سیم کشی، می‌توانید از یک چراغ قوه و یک سیم استفاده کنید.

خرابی برد صوت: برد صوت، وظیفه پردازش و تقویت صدا را بر عهده دارد. اگر این برد خراب شود، صدای آیفون صوتی ضعیف یا نامفهوم می‌شود. برای تعویض برد صوت، باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

برای رفع علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری تابا می‌توانید از خدمات آچاره بهره مند شوید.

علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری تابا

علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری تابا، می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • خرابی اسپیکر یا میکروفون
  • قطعی سیم کشی
  • خرابی برد صوت

در اینجا چند راهکار برای رفع مشکل یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری تابا آورده شده است:

با استفاده از یک مولتی متر، سلامت اسپیکر و میکروفون را بررسی کنید. سیم کشی آیفون تصویری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطعی ندارد. برد صوت را تعویض کنید. در صورتی که مشکل یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری تابا برطرف نشد، بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. می‌شود. برای تعویض برد صوت، باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

علاوه بر موارد ذکر شده، ممکن است علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری تابا ناشی از تنظیمات نادرست باشد. برای بررسی تنظیمات، می‌توانید از دفترچه راهنمای آیفون تصویری تابا استفاده کنید.

معایب آیفون تصویری

معایب آیفون تصویری الکتروپیک

با اینکه آیفون‌های تصویری دارای مزیت‌های بسیاریی هستند، ولی همچنان نقاط ضعفی دارند که شاید بعضی از آنها برای مشتریان در زمان خرید قابل چشم پوشی نباشد:

1. سیستم 4 سیمه

اساسی‌ترین مشکل اکثر آیفون‌های تصویری تولید داخل و بعضی از برندهای خارجی، به کارگیری سیستم چهار سیمه در آیفون می‌باشد. اگر آیفون به سیستم 7 سیمه و دو سیمه مجهز باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت. مزیت سیستم‌های هفت سیمه و دو سیمه در این است که اکثر قابلیت‌ها مثل ارتباط بین واحدها از طریق همان سیم در دسترس است و نیاز به سیم کشی اضافی ندارد.

2. نامناسب بودن برای طبقات زیاد

نمونه‌های قدیمی آیفون‌های تصویری برای استفاده در آپارتمان‌ها و ساختمان‌هایی با طبقات بالا مناسب نبودند. اما در حال حاضر این معضل را برطرف کرده است.

3. قطع صدای زنگ

این ایراد به دلیل استفاده از قطعه هوک نامناسب و ضعیف در آیفون به وجود می‌آید.

در ابتدا نصب آیفون تصویری کوماکس به‌صورت صحیح باید انجام شود برای اینکار می‌توانید با متخصصین آچاره در تماس باشید.

رفع نویز آیفون تصویری

بعد از نصب و استفاده از آیفون‌های تصویری، احتمال دارد بعد از مدتی صدای نویز را در گوشی آن بشنوید. آیفون‌ها دارای یک فویل هستند که بر روی کابل نصب می‌شوند. دلیلش این است که نویزهای خارجی مانند امواج‌های رادیویی و پارازیت‌های موجود در فضا، نتوانند برروی مس کابل‌ها نفوذ کنند و اثری بر کیفیت تصویر و تولید نویز داشته باشد.

پس اگر کابل فویل و شیلد نداشته باشد، نویز پذیری آن بالا خواهد بود و بر روی کیفیت صدا و تصویر تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین، درصورت شنیدن صدای نویز این مورد را بررسی کنید.

تعمیرات تخصصی آیفون تصویری با تیم آچاره

 

کلام آخر

در این مقاله شما را با مشکلات رایج آیفون‌های تصویری مانند یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری آشنا کردیم. در صورت بروز هر گونه ایرادی، بهتر است به یک متخصص در حوزه تمیرات آیفون مراجه کنید، زیرا هر گونه اشتباه سهوی، ممکن است به قطعات و بخش‌های دیگر آسیب بزند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا