روش‌های باز کردن قفل درب ضد سرقت

ساختمانتعمیرات ساختمانکلیدسازی

احتمالاً تابه‌حال برای شما هم پیش‌آمده باشد که هنگام خارج شدن از خانه عجله داشته باشید، کلید را فراموش کنید و پشت در بمانید. بعد از آن هم مجبور شوید با چالش‌هایی مثل شکسته شدن دستگیره، هدر رفتن زمان و… دست‌وپنجه نرم کنید.
در چنین شرایطی بهتر است با حفظ آرامش، راهکارهای آسانی که از قبل یاد گرفته‌اید را عملی کنید، ما در این مقاله با چند روش کاربردی برای باز کردن قفل درب ضد سرقت این چالش طاقت‌فرسا را به پایان می‌رسانیم؛ همراه ما باشید.

ترفندهای باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب

1. باز کردن قفل درب ضد سرقت با کمک کارت اعتباری

این روش یکی از محبوب‌ترین ترفند‌ها برای بازکردن قفل درب‌های قدیمی و امروزی است. برای انجام این کار، یک کارت اعتباری که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید (مثل کارت هدیه) را انتخاب کنید و بالای قفل قرار دهید، طوری که بین قاب و قفل در قرار بگیرد، سپس در نقطه‌ای که قفل وارد چارچوب شده است، کار را به شکل عمود و آرام اما محکم به سمت پایین بکشید.

مطلب پیشنهادی تعمیر، رگلاژ و تنظیم درب ضد سرقت

بازکردن قفل با کارت اعتباری

اگر خوش‌‌شانس باشید، کارت به صفحه قفل برخورد و آن را از چارچوب جدا می‌کند، در آخر با نگه‌داشتن دستگیره، کارت را سمت خود می‌کشید و در باز می‌شود.

2.باز کردن قفل درب ضد سرقت با کمک آچار و انبردست

استفاده از این روش نیاز به تمرین و مهارت دارد، بنابراین پیش از انجام آن بهتر است جوانب کار بسنجید. در این روش ابتدا باید پیچ‌های دستگیره را باز کنید. پیچ آلن که در بالا و پایین دستگیره قرار گرفته را پیدا کنید و آچار را روی آن برخلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. پس از بازشدن پیچ می‌توانید دستگیره را بردارید و قفل را با کمک انبردست به عقب بکشید تا درب باز شود.

مطلب پیشنهادی نحوه نصب درب ضد سرقت

آچار و انبردست

مسئله مهمی که در این روش وجود دارد، چرخاندن آچار خلاف عقربه‌های ساعت است، در غیر این صورت ممکن است به دستگیره آسیب برسد. همچنین، دقت داشته باشید که در صورت نتیجه دادن این روش، می‌توان گفت که قفل درب خانه شما امن نیست و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تعویض آن کنید.

3.باز کردن قفل درب ضد سرقت با کمک کلید Bump

در نگاه اول شاید این روش و استفاده از این وسیله کمی حرفه‌ای و سخت به نظر برسد، اما کلید Bump یک وسیله‌ کاربردی‌ست که طرز کار با آن آسان می‌باشد و برای شرایط بحرانی‌ست، بنابراین خوب است که آن را در جعبه ابزار خود داشته باشید.

کلید Bump پس از آن‌که وارد قفل شود، با ضربه زدن و بر اثر برخورد با کلیدی که پشت در قرار دارد، قفل را باز می‌کند و به راحتی می‌توانید وارد خانه شوید.

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض دستگیره درب منزل

bump key

4. باز کردن قفل درب ضد سرقت با کمک سیخ کباب یا چنگال

این راهکار روشی کاربردی برای قفل‌هایی است که مدتی باز نشده‌اند. برای استفاده از آن بهتر است از ابزار داخل خانه همسایه و نیروی دست او کمک بگیرید تا قفل درب خانه‌ باز شود. ابتدا باید سیخ کبابی یا چنگال را مماس با الگوی مغزی کلید بر روی دستگیره قرار دهید، سپس همزمان که آن را ثابت نگهداشتید، با چکش بر پشت سیخ کبابی یا چنگال ضربه‌ای محکم بزنید. این فشار به قفل باعث بازشدن درب می‌شود.

برای کلید سازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی نصب قفل برقی درب

بازکردن درب ضد سرقت با چنگال

نکته مهم این است که امکان آسیب دیدن دستگیره و قفل با انجام مراحل بالا وجود دارد.

5. باز کردن قفل درب ضد سرقت با کمک دریل

آخرین و احتمالا مخرب‌ترین راهکاری که در این مقاله می‌خوانیم، دریل کردن قفل است که برای مواقع اضطراری کاربرد دارد. بنابراین تا زمانی که امتحان کردن سایر روش‌ها را به پایان نرساندید، آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

استفاده از دریل

در این روش شما به یک مته برقی احتیاج دارید که با دقت و نیرو آن را داخل الگوی مغزی قرار دهید تا کلید از قفل جدا شود و با یک فشار کوچک در را باز کنید. از آنجایی که در این روش مغزی کلید باز می‌شود، بعد از امتحان کردن آن باید یک قفل جدید برای در تهیه و آن را با دقت نصب کنید.

مطلب پیشنهادی نحوه عوض کردن قفل درب

6. کمک گرفتن از کلیدساز

اگر به هر دلیلی برایتان ممکن نبود که یکی از راهکارهای بالا را امتحان کنید، راحت‌ترین راه برای شما تماس با کلیدساز است تا در اسرع وقت به خانه شما بیاید و با ابزارهای مخصوص بتواند درب را باز کند.

کمک گرفتن از کلیدساز

نتیجه‌گیری

می‌توان گفت هر کسی حداقل یک‌بار در زندگی خود بدون در دست داشتن کلید از خانه خارج شده و پشت درب‌های قفل مانده است. احساس اضطراب و ناخوشایندی که این اتفاق به همراه دارد کم نیست، بنابراین بهتر است که با آگاهی داشتن از راهکارهای باز کردن قفل درب ضد سرقت و حفظ آرامش، آن‌ها را به‌کار ببندیم و مشکل پیش‌‌آمده را حل کنیم.

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید.

2.7/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا