تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

روش‌های عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

لوازم خانگیماشین لباسشویی

امروزه ماشین لباسشویی یک ضرورت ارزشمند و فوق‌العاده مفید برای هر خانواده ایرانی است. در واقع شاید ما متوجه فواید این وسیله برقی نشویم مگر این که به طور ناگهانی از کار بیفتند. اگر شما هم از ماشین لباسشویی پاکشوما استفاده می‌کنید و به فکر سالم نگه داشتن آن هستید راهنمایی‌های ما در مورد  عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما برایتان مفید خواهد بود.

ضرورت عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

همه ما می‌دانیم که ماشین‌های لباسشویی مطمئناً ماشین‌های سخت و مقاومی هستند اما مانند تمام وسایل الکتریکی دیگر، از ایراد و عیب مصون نخواهند بود. اگر ماشین لباسشویی شما مانند گذشته لباس‌هایتان را تمیز نمی‌کند یا بعد از هر چرخه مرتباً نشتی دارد، علائمی هشدار دهنده هستند که مشکلی در دستگاه شما وجود دارد.

برخی از مشکلات ماشین لباسشویی را می‌توان به راحتی با استفاده از چند ابزار یا حتی با سفت کردن شلنگ حل کرد. در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشند. در این مقاله با شما هستیم تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید هر مشکلی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات جدی‌تر حل کنید. بنابراین بیایید به ذکر مشکلات رایج ماشین لباسشویی و روش‌های عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما نگاهی بیاندازیم!

چرا ماشین لباسشویی پاکشوما لباس‌ها را تمیز نمی‌کند؟

تمیز نشستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی پاکشوما دلایل مختلفی دارد. یکی از رایج‌ترین دلایل مسدود شدن مسیر ورود مواد شوینده است. اگر ورودی مواد شوینده و نرم کننده به سمت لباس‌ها به هر دلیلی بسته شده باشد، ماشین لباسشویی چگونه می‌تواند لباس‌ها را به خوبی شستشو دهد؟ گرفتگی فیلتر یا مسدود شدن لوله تخلیه نیز می‌تواند دلیل احتمالی دیگری برای این مشکل باشد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

بهتر است قبل از شروع چرخه شستشوی بعدی برای عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما اقدام کنید. برای این منظور هم کشوی مواد شوینده و هم فیلتر را تمیز کنید. اگر این مشکل رفع نشد، ممکن است لازم باشد لوله تخلیه را بررسی کنید.

ضرورت عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

ماشین لباسشویی پاکشوما روشن یا خاموش نمی‌شود؟

وقتی ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود اولین چیزی که باید بررسی کنید اتصال و پریز است. آیا دستگاه به برق وصل است؟ آیا سوکت آسیب ‌دیده است؟ آیا دستگاه دیگری از همان پریز برق می‌گیرد؟ ممکن است ایراد از ماشین لباسشویی پاکشوما نباشد. زمانی که مطمئن شدید مشکل از برق نیست، کلید آماده به کار Standby دستگاه را بررسی کنید. شاید آسیب دیده یا شکسته باشد. اگر چنین است تعویض کلید پاور می‌تواند مشکل را حل کند.

ماشین لباسشویی پاکشوما به طور کامل لباس را آبکشی نمی‌کند؟

اگر ماشین لباسشویی pakshoma آب اضافی را تخلیه نمی‌کند یا به دلیل انسداد لوله تخلیه یا خرابی پمپ آن است. با گوش دادن به صدای دستگاه در طول یک چرخه شستشو می‌توانید متوجه شوید که کدام احتمال بیشتر است.

اگر صدای پمپ را می‌شنوید اما آب تخلیه نمی‌شود انسداد در لوله تخلیه به وجود آمده است. اگر صدای پمپ را نمی‌شنوید مشکل لباسشویی مربوط به پمپ است. ممکن است یک سکه، یک جوراب یا کلید خانه که هفته گذشته گم کرده‌اید، دلیل ساده انسداد در ماشین لباسشویی شما باشد.!

عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما و مشکل آبکشی

برای عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما اول از همه ماشین لباسشویی را از برق بکشید. در مرحله بعد فیلتر پمپ را که معمولاً در پایین دستگاه قرار دارد بررسی کنید و آن را تمیز کنید. اکنون باید شلنگ تخلیه را چک کنید. شلنگ تخلیه معمولاً به U-bend زیر سینک متصل می‌شود. پیچ آن را باز کنید و آب اضافی شلنگ را در یک سطل یا سینک خالی کنید. در شیلنگ و U-bend را بررسی کنید و در صورت انسداد آن را تمیز کنید.

اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، خود پمپ را بررسی کنید. شاید اشیاء کوچک یا لباس دور پروانه پیچیده شده باشند. در صورت رفع نشدن مشکل، این احتمال وجود دارد که پمپ خراب شده و نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشید. یک تکنسین می‌تواند در این مورد به شما کمک کند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

چرا ماشین لباسشویی پاکشوما نمی‌چرخد؟

نچرخیدن ماشین لباسشویی پاکشوما می‌تواند یک مشکل ساده باشد. در عین حال ممکن است نقص موتور یا مشکلات جدی‌تری هم در میان باشد که باید هر چه زودتر رفع شوند. اگر لباس و پتوهایی که داخل ماشین ریخته‌اید بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی شما باشد می‌تواند مانع چرخش آن شود. بنابراین ابتدا باید وزن حدودی لباس‌ها را بررسی کرده و دوباره امتحان کنید.

چرا لباسشویی حرکت می‌کند و می‌لرزد؟

بیشتر ماشین‌های لباسشویی تا حدی لرزش دارند، اما اگر متوجه افزایش ناگهانی لرزش ماشین لباسشویی خود شدید یا به نظر می‌رسد که دستگاه در حال تکان خوردن است نگران نباشید. این یک مشکل رایج است و ممکن است به این دلیل باشد که ماشین لباسشویی شما روی زمین ناهموار قرار دارد یا کمک فنرها از شاسی ماشین لباسشویی جدا شده‌اند. شاید پایه‌های ماشین نیز کامل روی زمین قرار نگرفته باشند. برای حل مشکل تمام این موارد را چک کنید.

بیشنر بخوانید آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

در ادامه عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما، یکی دیگر از دلایل لرزش ماشین می‌تواند بار اضافی لباس در حال شستشو باشد. برای حل این مشکل باید لباس‌های اضافی را از ماشین خارج کنید. برای جلوگیری از بارهای نامتعادل، وسایل حجیم مانند پتو را با لباس‌هایی سبک‌تر مانند حوله با هم بشویید.

 چرا ماشین لباسشویی بوی بد می‌دهد؟

ما زمان زیادی را صرف تمیز کردن لباس‌های خود در ماشین لباسشویی می‌کنیم. در این میان ممکن است فراموش کنیم که داخل ماشین هم نیاز به شستشو دارد. گرچه این مشکل جدی به نظر نمی‌رسد اما یک ماشین لباسشویی بدبو می‌تواند مشکلات غیر قابل تحملی را در تمیز کردن لباس‌های شما به وجود آورد. خوشبختانه حل این مشکل در اکثر موارد بسیار آسان است. بوی بد ماشین‌های لباسشویی معمولاً به دلیل شستشوی سرد و شوینده‌های مایع ایجاد می‌شود.

عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما هنگام بوی بد

معمولاً ترکیب آب سرد و شوینده مایع گزینه خوبی نیست و می‌تواند به تجمع باکتری‌ها و کثیفی منتهی شود. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید روال شستشوی خود را تغییر دهید. شستشوی با آب گرم می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. سعی کنید هر چند وقت داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنید و آن را از کپک و بوی بد دور نگه دارید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

چرا ماشین لباسشویی پاکشوما به طور کامل تخلیه نمی‌شود؟

در این مرحله از عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما به یکی از بدترین مشکلات می‌رسیم، یعنی تخلیه نشدن ماشین لباسشویی. گرچه این مشکل کمی جدی به نظر می‌رسد، اما رفع آن آسان است. در اکثر موارد، این مشکل به دلیل مسدود شدن شلنگ تخلیه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه تعویض پمپ ماشین لباسشویی

برای رفع این مشکل باید ماشین لباسشویی را از جای خود بیرون بکشید و شلنگ را جدا کرده و آب داخل آن را تخلیه کنید. همچنین باید داخل شلنگ را از نظر وجود هر گونه انسداد بررسی کنید و مطمئن شوید که فیلترهای ماشین نیز تمیز هستند.

عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما در مشکل تخلیه

چرا درب ماشین لباسشویی به درستی قفل نمی‌شود؟

اگر درب ماشین لباسشویی قفل نمی‌شود، ابتدا باید در و دستگیره آن را بررسی کنید. اگر قفل درب یا میکروسوئیچ معیوب باشد، درب ماشین لباسشویی به درستی قفل نمی‌شود. قفل درب ممکن است از نظر مکانیکی یا الکتریکی خراب شده باشد. قفل را به دقت بررسی کنید. اگر آسیب دیده یا به درستی چفت نمی‌شود، بهتر است آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید 6 دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی 

نتیجه‌گیری

نگهداری و عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما می‌تواند به کاهش احتمال خرابی‌ها و آسیب‌های پرهزینه در آینده کمک کند. این وسیله برقی کمک زیادی به خانواده‌ها می‌کند بنابراین تعمیر و نگهداری آن می‌تواند از مشکلاتی که ممکن است منجر به از کار افتادن لباسشویی شود جلوگیری کند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید