تعمیر پکیج تعمیرپکیج

تنظیم شیر گاز پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

برای عملکرد درست پکیج شما باید شیر گاز بصورت صحیح تنظیم شده باشد، در غیر این صورت ممکن است پکیج به درستی روشن نشود. در این مقاله قصد داریم بصورت اصولی تنظیم شیر گاز پکیج بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید. همچنین در صورت هر گونه عیب و خرابی پکیج، می‌توانید از سرویس تعمیر پکیج آچاره استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • ورود گاز به پکیج از طریق شیر گاز پکیج انجام می‌شود.
  • میزان گاز ورودی و خروجی شعله را می‌توان با تنظیم شیر گاز پکیج انجام داد.

ابزار مناسب برای تنظیم شیر گاز پکیج

ابزار لازم برای تنظیم شیر گاز پکیج شامل: فشارسنج آنالوگ یا دیجیتال با دقت حداقل ۰/۱ میلی بار، بار آچار رینگی یا تخت ۱۰ میلی متری (یا ابزار مخصوص) پیچ گوشتی تخت متوسط یا ابزار مخصوص و مولتی متر دیجیتال می‌باشد.

تنظیم شیر گاز پکیج
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

مراحل تنظیم شیر گاز پکیج

در ادامه به صورت مرحله مرحله تنظیم شیر گاز پکیج به شما آموزش می‌دهیم.

1. چک کردن میزان گاز ورودی

پیچ بازدید مربوط به گاز ورودی را شل نموده و شلنگ فشارسنج را به آن متصل کنید. شوفاژ را در حالت تابستانی و پتانسیومتر مربوطه را در حداکثر قرار داده و شیر آبگرم مصرفی را کامل باز نمائید.

وقتی دستگاه در حالت حداکثر توان کار میکند عدد تثبیت شده فشارسنج را بخوانید، این عدد نباید از ۵۰ میلی بار بیشتر باشد و در صورت بالا بودن فشار باید از گاورنر مناسب استفاده نمود. مقدار آن نباید در گاز طبیعی از ۱۸ میلی بار کمتر باشد. سپس شوفاژ را خاموش کنید و بعد از جدا کردن شلنگ فشارسنج، پیچ مربوطه را مجدداً ببندید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

2. تنظیم حداکثر توان

پیچ بازدید مربوط به گاز خروجی را شل نموده و شلنگ فشارسنج را به آن متصل کنید، شوفاژ را در حالت تابستانی و پتانسیومتر مربوطه را در حداکثر قرار داده و شیر آبگرم مصرفی (ترجیحاً دوش) را کامل باز نمائید.

در شوفاژهای فن دار باید شلنگ سیلکونی متعادل کننده شیر گاز را از محفظه احتراق بسته جدا نمود. کلاهک محافظ تنظیم شیر را با کمک پیچ گوشتی جدا کنید و توسط آچار ۱۰ میلی متری یا ابزار مخصوص مهره مربوطه را طوری تنظیم نمائید که فشار گاز طبیعی (G20) و  خروجی در شعله حداکثر ۸ تا ۱۰ میلی بار شود. (فشار توصیه شده توسط شرکت سازنده اولویت دارد) این فشار در حالت استفاده از گاز مایع (G30) باید حدود ۲۳ تا ۲۵ میلی بار تنظیم گردد.

نکته ۱: در این مرحله اگر پیچ تنظیم حداقل کامل شل باشد، ممکن است شوفاژ در هنگام راه اندازی روشن نشود.

نکته ۲: ولتاژ شیر مدولار برای شعله بلند با گاز طبیعی ۱۲ ولت است که فشاری در حدود ۱۲ میلی بار از خود عبور می‌دهد.

3. تنظیم حداقل توان

اگر بعد از تنظیم حداکثر فشار خروجی یکی از سیمهای مدولار را جدا کنید میتوان توسط یک پر تخت یا ابزار مخصوص پیچ قرمز رنگ مربوط به حداقل را تنظیم نمود. (باید دقت نمود که دراین حالت نباید مهره مربوط به حداکثر توان چرخانده شود)

فشار گاز طبیعی جهت شعله حداقل باید بین ۱/۵ تا ۲/۵ میلی بار و فشار گاز مایع ۱۲ تا ۱۳ میلی بار باشد. بعد از تنظیم حداقل توان سیم مدولار را متصل نموده و شلنگ فشارسنج را جدا و پیچ مربوطه را ببندید.

نکته ۱: اگر بعد از جدا کردن سیم مدولار مشعل خاموش شد، احتمالاً پیچ تنظیم بیش از حد شل شده و باید کمی آنرا سفت کنید. نکته ۲: ولتاژ شیر مدولار برای حداقل شعله ۲ ولت است که فشاری در حدود ۲ میلی بار را از خود عبور می‌دهد.

مراحل تنظیم شیر گاز پکیج

تنظیم فشار گاز سوختنی از روی صفحه کنترل

برخی شیر‌های گاز پکیج دارای تنظیمات مکانیکی نیست و برخی دستگاهها دارای شیرگاز با قابلیت تنظیمات فوق هستند ولی سازنده دستگاه توصیه میکند که این تنظیمات تغییر داده نشود. در عوض به وسیله پارامترهای روی دستگاه تنظیمات حداقل و حداکثر توان به صورت الکترونیکی انجام میگیرد

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

تنظیم شیرگاز HONEYWELL

شلنگ متعادل کننده فشار را از محفظه احتراق جدا نمائید. فشارسنج را به قسمت B در پایین شیرگاز متصل کنید. دستگاه را در حالت حداکثر توان راه اندازی نمائید. حال با چرخاندن پیچ G مقدار حداکثر توان دستگاه را تنظیم نمائید یکی از سیمهای مدولار را جدا کرده و توسط پیچ E مقدار حداقل توان نیز قابل تنظیم می باشد.

سخن پایانی تنظیم شیر گاز پکیج

با توجه مطالب گفته به راحتی می‌توانید تنظیم شیرگاز پکیج خود را انجام دهید، به یاد داشته باشید عدم تنظیم درست شیر گاز پکیج باعث مشکلاتی در عملکرد دستگاه شما می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا