سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

آموزش تصویری ترمیم و تعویض کفی کولر آبی + معرفی 4 عایق

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر آبی

جنس بدنه کولر از فلز است و به طور مستقیم با آب در تماس است و این بدان معنی است که بدنه کولر همیشه در معرض زنگ زدن و پوسیدگی است. ترمیم و تعویض کفی کولر آبی کار سختی نیست. برای ترمیم و تعویض کفی کولر آبی باید با بخش‌های مختلف کولر آبی آشنایی داشته باشید.

تا بدانید مشکل از کجاست و چطور باید حلش کرد. کفی کولر آبی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بدون تغییر شکل برای زمانی طولانی به خوبی دوام بیاورد.

کفی کولر آبی باید طوری باشد که هم از هدر رفتن آب جلوگیری کند و هم در برابر سوراخ شدن و پوسیدگی مقاوم باشد. همچنین باید در برابر تغییرات جوی نیز مقاوم باشد و موجب ذخیره‌سازی بهینه آب شود.

 انواع کفی کولر آبی

کفی کولر آبی بر اساس حجم کولر به انواع مختلفی تقسیم می‌شود، از جمله:

  • کفی کولر آبی برای کولر ۳۰۰۰
  • کفی کولر آبی برایکولر ۵۰۰۰
  • کفی کولر آبی برای کولر ۷۰۰۰

ترمیم و تعویض کفی کولر آبی

مشخصات کفی کولر آبی خوب

با توجه به اینکه کولر دائما در معرض پوسیدگی است احتمال سوراخ شدن کف کولر بالا است. کیفیت خوب کولر باعث می‌شود این اتفاق دیرتر بیفتد.

    1. هماهنگی کفی با سایز و حجم دستگاه
    2. برخورداری از وزن سبک
    3. قابل حمل بودن کفی
    4. محکم و بدون خراش بودن کفی
    5. آسان نصب شدن
    6. تولید شده از گالوانیزه باکیفیت و مقاوم
    7. داشتن یک شکاف کوچک در زمان ذخیره­‌سازی بیش از حد آب

سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

ترمیم و تعویض کفی کولر آبی

نکات مهم برای تعویض کفی کولر آبی

کفی کولر آبی باید از جنس بدنه دستگاه باشد و گالوانیزه نیز بهترین گزینه است. بهتر است برای افزایش طول عمر کفی، از یک پوشش رنگ مناسب و محافظت کننده برای جلوگیری از پوسیدگی و ساییدگی کفی کولر آبی استفاده شود.

ایجاد یک شکاف کوچک در زمان تعویض کفی کولر آبی لازم است که آبی که در کف جمع می‌شود راه تخلیه داشته باشد. این کار یکی از مهم‌ترین نکات در زمان تعویض کفی کولر آبی است، چون خالی شدن آب اضافه از کولر آبی مانع از آسیب دیدن موتور کولر می‌شود.

هزینه نهایی نحوه ترمیم و تعویض کفی کولر آبی بستگی به قیمت کفی خریداری شده دارد. قیمت کفی کولر آبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • حجم کولر آبی
  • استحکام و جنس کفی کولر آبی 
  • قابلیت نصب و چفت شدن آسان کفی

نحوه ترمیم و تعویض کفی کولر آبی

یکی از نکات مهم برای ترمیم و تعویض کفی کولر آبی، استفاده از عایق برای ترمیم کولر است. عایق کولر دارای انواع مختلف و ترکیبات متفاوت است.

اگر شما تصمیم گرفتید برای ترمیم کفی کولر آبی از عایق برای تعمیر کولر استفاده کنید، ابتدا باید شوره کولر آبی را برطرف کنید. با استفاده از یک برس سیمی، شوره و زنگ زدگی بدنه و کفی کولر آبی را پاک کنید و سپس کولر را به طور کامل بشویید. اگر کفی کولر آبی سوراخ است، با استفاده از یک کارتن، سوراخ‌ها را بپوشانید و سپس به کمک یک قلمو و یا غلتک، سطح کولر را عایق کنید.

برای عایق کردن کفی کولر آبی، مقداری از مواد عایق را روی سطح بریزید و سپس آن را صاف و یکدست کنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا هیچ قسمتی بدون پوشش نماند.

عایق کردن کولر آبی را در روزهای سرد سال انجام ندهید. بهترین زمان برای این کار بهار و تابستان است. بعد از عایق کردن کفی کولر تا ۲۴ ساعت روی سطح عایق شده آب نریزید و اجازه دهید تا تمام قسمت‌های سطح کولر به خوبی خشک شوند. این کار از تعویض کفی کولر آبی زمان بیشتری می‌­برد.

ترمیم و تعویض کفی کولر آبی ترمیم و تعویض کفی کولر آبی تعمیر کفی کولر آبی ترمیم و تعویض کفی کولر آبی ترمیم و تعویض کفی کولر آبی - رنگ زدن کفی کولر

انواع عایق کولر آبی

وقتی هنگام تصمیم گیری درباره نحوه ترمیم و تعویض کفی کولر آبی، ترمیم و تعمیر کفی با عایق را انتخاب می‌کنید، بهتر است که با انواع عایق‌ها آشنا شوید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

1. قیر سرد کف کولر

قیر سرد کف کولر نوعی عایق برای پوشاندن سوراخ‌ها و زنگ زدگی‌­های کفی کولر آبی است. قیر سرد مانند چسب، کف کولر را می‌پوشاند و مانع از فرسوده شدن کف کولر می‌شود. استفاده از قیر سرد برای کف کولر بسیار آسان است. شما به راحتی و با کمترین ابزار می‌توانید با قیر سرد، کفی کولر را عایق کنید.

2. اسپری قیر کف کولر

 یکی از کاربردی‌ترین مواد اسپری قیر کف کولر است. استفاده از این اسپری آسان است و برای سطحی که در تماس مستقیم با آب است، مناسب است. ابتدا آب کولر را تخلیه کنید و سپس صبر کنید تا کف کولر به طور کامل خشک شود. در صورت وجود زنگ‌زدگی و رسوب، کف کولر را تمیز کنید و سپس با استفاده از اسپری تمام سطح را بپوشانید.

3. عایق ایزوگام کف کولر

این عایق زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شاهد سوراخ شدن کف کولر آبی باشیم. در صورت مشاهده نشانه‌هایی از زنگ‌زدگی و پوسیدگی، کفی را با ایزوگام عایق کنید تا پوسیدگی بیشتر نشود.

4. عایق نانو الاستیک

این عایق پلیمری بعد از استفاده، بی‌رنگ و شفاف می‌شود و برای پوشش بدنه و کفی کولر آبی، انتخاب خوبی است. عایق نانو الاستیک را در دو مرحله روی کفی کولر بریزید و با کاردک صاف کنید. صبر کنید تا لایه اول عایق خشک شود، بعد لایه دوم عایق را روی کفی بریزید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

عوامل زنگ زدگی و پوسیدگی کف کولر آبی

  • وجود املاح در آب
  • استفاده از فلز بی‌کیفیت در بدنه
  • باقی ماندن آب در کولر آبی
  • تابش آفتاب

مزایای عایق رطوبتی در نحوه ترمیم و تعویض کفی کولر آبی

  1. جذب کردن رطوبت و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید روی بدنه کولر آبی
  2. افزایش طول عمر پوشال‌ها
  3. بالا بردن میزان توان خنک‌کنندگی کولر آبی
  4. مناسب برای انواع کولر آبی

راهکارهای رفع پوسیدگی و ترمیم کف کولر آبی

زمانی که می‌خواهید درباره نحوه ترمیم و تعمیر کولر آبی تصمیم بگیری د، باید به خوبی روش‌های نحوه ترمیم و تعویض کفی کولر آبی را بشناسید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  1. ایزوگام کردن کف کولر آبی
  2. استفاده از چسب آکواریوم برای کف کولر
  3. استفاده از اسپری قیر در کف کولر
  4. سیمان کف کولر
  5. عایق رطوبتی پلیمری
  6. قیر سرد کف کولر

اگر خودتان تصمیم به ترمیم و یا تعویض کفی کولر آبی خود ندارید، و از دردسر کار با چسب آکواریوم برای کف کولر، عایق کولر، سیمان و … گریزان هستید؛ می‌توانید این کار را به نیروهای متخصص آچاره بسپارید. تعمیرکاران ماهر آچاره آماده ارائه خدمت به شما در شهرتان هستند.

 

سوالات متداول

چه زمانی باید کف کولر را ایزوگام کرد؟

اگر کف کولر سوراخ شده باشد ایزوگام کردن می‌تواند گزینه خوبی باشد. در صورت مشاهده نشانه‌هایی از زنگ‌زدگی و پوسیدگی، کفی را با ایزوگام عایق کنید تا پوسیدگی بیشتر نشود.

اگر کف کولر پوسیده باشد چه باید کرد؟

چند راهکار کاربردی و ارزان قیمت برای حل این مشکل وجود دارد:
- ایزوگام کردن کف کولر آبی
- استفاده از چسب آکواریوم برای کف کولر
- استفاده از اسپری قیر در کف کولر
- سیمان کف کولر
- استفاده از عایق رطوبتی پلیمری
- قیر سرد کف کولر

در این باره بیشتر بخوانید:

 
2.9/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید