تعمیر پکیج تعمیرپکیج

کدهای خطای پکیج فرولی + نحوه ریست کردن پکیج Ferroli

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج‌های فرولی (Ferroli) طوری طراحی شده‌اند که در صورت بروز مشکل، یک کد خطا را نشان می‌دهند. این کدهای خطای پکیج فرولی معمولا ترکیبی از عدد و حروف هستند و به شما می‌گویند که کجای سیستم ایراد دارد. آگاهی از این کدهای خطا در حل سریع مشکلات پکیج فرولی به شما کمک خواهد کرد.

به همین دلیل آشنایی با کدهای خطای پکیج فرولی برای رفع مشکلات این وسیله گرمایشی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله رایج‌ترین کدهای خطای پکیج فرولی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکات کلیدی

ارور پکیج فرولی دلایل مختلفی دارد و در کل حدود 20 نوع خطا ممکن است رخ دهد. متخصصین با شناخت خطاهای پکیج فرولی به‌راحتی مشکل دستگاه را رفع می‌کنند. در این مطلب با جزئیات به رفع و شناخت ارورها پرداخته می‌شود.

آشنایی با کدهای خطای پکیج دیواری فرولی

اگر پکیج فرولی منزل شما در حال چشمک زدن است نگران نباشید. چشمک زدن همیشه به این معنی نیست که باید با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید یا پکیج شما باید تعویض شود. بسیاری از کدهای خطای پکیج فرولی را می‌توان به سادگی با تنظیم مجدد برطرف کرد.

پکیج‌های فرولی معمولاً قابل اعتماد هستند اما هرازگاهی مانند هر برند دیگری، کدهای خطا را نمایش می‌دهند. بیایید قبل از آشنایی با انواع کد خطاهای پکیج فرولی کمی با برند فرولی و عملکرد آن‌ها آشنا شویم.

کدهای خطای پکیج فرولی

معرفی پکیج‌های فرولی

Ferroli تولید کننده ایتالیایی پکیج دیواری است که در حال حاضر در بیش از 14 کشور در اروپا و آسیا فعالیت می‌کند. پکیج‌های فرولی از زمان تاسیس در سال 1955 به دلیل طراحی‌های پیشرفته و ظاهر زیبا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. شرکت فرولی ادعا می‌کند که این تقاضای بی‌وقفه مصرف کننده و نیاز به رسیدگی به تغییرات آب و هوایی است که “فرولی” را در طراحی لوازم خانگی پیشرو نگه داشته است.

بهتر است قبل از هر کاری راهنمای نصب پکیج زمینی را مطالعه کنید یا از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

نحوه ریست کردن پکیج فرولی

نحوه ریست پکیج فرولی به این صورت است که باید دکمه تنظیم مجدد  یا ریست که به طور معمول در جلوی پکیج قرار دارد را پیدا کنید و آن را برای حدود 10 ثانیه نگه دارید.

اگر ریست با موفقیت انجام شود شعله روشن می‌شود و ارور پکیج Ferroli ناپدید خواهد شد. با این حال یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که نباید دکمه ریست را به طور متناوب یا مکرر فشار دهید. فشار دادن مکرر می‌تواند دکمه ریست را مسدود کند و منجر به مشکلات دیگری شود که به تعمیر پکیج دیواری شما منجر شود.

در مجله آچاره به انواع ارور پکیج‌ها به طور مثال راهنمای جامع کدهای خطای پکیج ایساتیس ، بوتان و سایر برندها اشاره شده است.

کدهای خطای پکیج فرولی

رایج‌ترین کدهای خطای پکیج Ferroli

اگرچه چندین کد خطا مختلف وجود دارد که پکیج Ferroli شما ممکن است نمایش دهد تعدادی از آن‌ها مرتباً بارها و بارها ظاهر می‌شوند.

در ادامه به بررسی برخی از رایج‌ترین کدهای خطای پکیج فرولی پرداخته‌ایم:

لیست کدهای خطای پکیج Ferroli
خطای 01 پکیج فرولی
خطای 02 پکیج فرولی
خطای 03
خطای 04
خطای 08 یا کد ارور f08
خطای a01
خطای a03
خطای a06
خطای a08
خطای a15
خطای a21
خطای a34
خطای a41
خطای a51
خطای f04
خطای f05
خطای f10
خطای f34
خطای f37
خطای f39

خطای 01 پکیج فرولی

این کد خطاهای پکیج فرولی زمانی ظاهر می‌شود که بدون احتراق مشعل، پکیج روشن نشود. علل و راه‌حل‌های احتمالی در زیر توضیح داده شده است.

  • گاز جریان ندارد
  • معیوب بودن الکترود احتراق

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

خطای 02 پکیج فرولی

دلیل این ارور پکیج Ferroli وجود یک سیگنال نادرست در مورد وجود شعله هنگام خاموش بودن مشعل در پکیج فرولی است.  دلایل ظاهر شدن این کد خطا به شرح زیر است.

کدهای خطای پکیج فرولی

معیوب بودن الکترود احتراق

سیم‌های اتصال الکترود و برد را بررسی کنید. مدار بین آن‌ها را برای اتصال کوتاه اندازه بگیرید. فاصله بین الکترود و مشعل را بررسی کنید در صورت لزوم آن را تنظیم نمایید. احتمال خرابی برد کنترل وجود دارد. در این صورت باید تعویض شود.

در پکیج‌های فرولی جدید وقتی این کد ظاهر می‌شود یک نشانگر خاموش است، یکی به رنگ زرد روشن است و رنگ قرمز چشمک می‌زند.

ارور پکیج فرولی 03

به معنای گرم شدن بیش از حد پکیج  است. اگر ترموستات بیش از حد گرم شده باشد این ارور ظاهر می‌شود. اگر مشعل در زمان گرم شدن بیش از حد کار نکند، کد ظاهر نمی‌شود. زمانی که درجه حرارت در مدار گرمایش بیش از 90 درجه باشد و دمای منبع آب گرم بیش از 95 درجه برسد دستگاه ایمنی فعال می‌شود.

خطای 04

این کد ارور زمانی ظاهر می‌شود که ترموستات خروجی دود فعال شود، مشعل خاموش شده، پکیج مسدود می‌شود.

برای رفع خطای a04 پکیج فرولی بعد از 20 دقیقه، اتوماتیک ترموستات را بررسی کنید. اگر کانتکت آن بسته شده پکیج در حالت مسدود باقی می‌ماند.

فرولی

خطای 08 یا کد ارور f08

این کد خطا زمانی ظاهر می‌شود که مبدل حرارتی زمانی که دمای مایع خنک‌کننده از 99 درجه فراتر رفت بیش از حد گرم و در 90 درجه غیرفعال شود. این کد قبل از کد 03 ظاهر می‌شود.

البته روی صفحه نمایش ثابت نمی‌ماند و فقط در تاریخچه کد قابل مشاهده است. دلایل و راه حل‌ها مانند زمانی است که کد 03 ظاهر می‌شود.

به نظر قبل از شناخت این ارورها باید نحوه تنظیم فشار پکیج را بدانید تا بتوانید به بهترین عملکرد دستگاه دست پیدا کنید.

خطای a01 پکیج فرولی

این کد ارور پکیج Ferroli نشان دهنده روشن نشدن پکیج و نبود شعله است. چندین دلیل را می‌توان به کد خطای a01 پکیج فرولی مرتبط دانست. در ادامه با دلایل و نحوه رفع خطای a01 پکیج فرولی آشنا می‌شویم.

  • اختلال در جریان گاز: مسیر جریان گاز به ورودی پکیج را بررسی کنید و چک کنید که لوله‌ها هوا نگرفته باشند.
  • خطا در عملکرد الکترود احتراق یا تشخیص: ابتدا درست بودن سیم کشی الکترود را بررسی کنید. مطمئن شوید که رسوبات در الکترود جمع نشده باشد.
  • معیوب بودن شیر گاز: شیر گاز ورودی به پکیج را بررسی کنید و اگر خراب است آن را تعویض نمایید.
  • قطع بودن سیم کشی شیر گاز: سیم کشی شیر گاز را بررسی کنید.
  • کم بودن توان احتراق: قدرت احتراق پکیج را تنظیم کنید.

برای رفع خطای a01 پکیج فرولی باید ابتدا لوله‌ها را چک کنید و در صورت نیاز هواگیری پکیج نمایید. شیر گاز را چک کنید. اگر معیوب است باید تعویض شود. سیم کشی شیر گاز را از نظر قطعی بررسی کنید. توان احتراق را تنظیم کنید.

فرولی

خطای a03 پکیج فرولی

دلیل این ارور پکیج Ferroli این است که سنسور اطمینان فعال شده است. این کد ارور را می‌توان به موارد زیر مربوط دانست.

1. افزایش بیش از حد حرارت که سنسور اطمینان دمای بالاتر از 105 درجه را تشخیص داده است. اگر نخواهید پکیج را روشن کنید، این کد خطا هیچ مشکلی را به‌وجود نمی‌آورد.

2. هر بار که به دلیلی افزایش بیش از حد حرارت در سنسور اطمینان، مشعل خاموش شود سیستم تایمر 10 ثانیه‌ای را فعال خواهد کرد. حد استاندارد حرارت در وضعیت گرمایش باید 90 درجه، در وضعیت تست 95 درجه و برای تامین آب گرم 100 درجه باشد. اگر در این مدت 10 ثانیه، سنسور اطمینان از 105 درجه بیشتر شود محافظ درجه حرارت فعال می‌شود. دخالت سیستم ایمنی دلیل ارور پکیج Ferroli و بسته شدن شیر گاز است.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

3.اگر همزمان با درخواست شعله، وضعیت ضد یخ زدگی دمای سنسور اطمینان به بیشتر از 105 درجه برسد، سیستم پکیج تایمر 30 ثانیه‌ای را فعال خواهد کرد. چنانچه با این کار، سنسورها به دمای کمتر از 100 درجه نزدیک نشوند، خطای 3 ظاهر شده و شیر گاز بلوکه می‌شود.

4.اگر موقع درخواست شعله، دمای سنسور اطمینان در وضعیت آب گرم به بیشتر از 105 درجه برسد، سیستم پکیج تایمر 50 ثانیه‌ای را فعال خواهد کرد. چنانچه با این اقدامات، سنسورها به کمتر از 100 درجه نرسند، خطای 3 نمایش داده شده و شیر گاز بوکه می‌شود. برای رفع خطای a03 پکیج فرولی باید عملکرد سنسور را بررسی کرده و اگر خراب شده آن را تعویض نمایید.

پکیج فرولی

ارور پکیج فرولی a06

خطای a06 پکیج فرولی زمانی ظاهر می‌شود که مدتی پس از احتراق، شعله وجود نداشته باشد. زمانی که شعله 6 بار در مدت 10 دقیقه خاموش شود.

ارور پکیج فرولی a08

این ارور نشان دهنده گرم شدن بیش از حد مبدل حرارتی است. دلیل ظاهر شدن و نحوه رفع این وضعیت در بالا در توضیح خطای 08 توضیح داده شده است.

خطای a15

این کد خطا نشان دهنده وجود مشکل در سوئیچ فشار هوا است.

خطای a21

این ارور پکیج Ferroli به معنی نقص در سیستم کنترل احتراق در پکیج است. با نمایش این خطا، پکیج ممکن است به طور دوره‌ای روشن و خاموش شود.

خطای A34

این کد خطا نشان دهنده افت ولتاژ است. می‌توانید مشکل را اینگونه حل کنید: یک تثبیت کننده ولتاژ نصب کنید و سنسور دمای خنک کننده جدیدی را وصل نمایید.

خطای A41

این کد خطا نشان می‌دهد که دما افزایش نمی‌یابد. برای حل مشکل باید کانکتورهای سنسور را سفت کنید.

خطای a51

این خطا در مورد مشکلات سیستم اگزوز دود هشدار می‌دهد. در مورد دلایل ظاهر شدن آن و راه حل‌های مشکل، به توضیحات خطای 04 مراجعه کنید.

ارور پکیج فرولی f04

اگر ترموستات اگزوز بیش از حد گرم شود خطای f04 در پکیج  فرولی ظاهر می‌شود.

خطای f05

زمانی که پکیج روشن است فن روشن نمی‌شود، سیستم پکیج خطای f05 را نمایش می‌دهد.

ارور پکیج فرولی f10

این کد ارور نشان دهنده نقص سنسور در مدار تغذیه است. در صورت آسیب دیدگی سنسور و در صورت ایراد، آن را با یک سنسور جدید تعویض نمایید. اگر دلیل این خطا اتصال کوتاه سیم‌های اتصال است اتصال کوتاه را با مولتی متر چک کنید و ببینید آیا اتصالات محکم هستند یا خیر.

خطای f34

دلیل اصلی نمایش خطای f34 ایراد دار بودن ولتاژ برق است. هر زمان که ولتاژ سیستم به کمتر از ۱۸۰VAC برسد خطای f34 پکیج فرولی ظاهر می‌شود. با نمایش این کد خطا، برد با حداقل ولتاژ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و درخواست ها همچنان فعال هستند. برای رفع خطای f34 پکیج فرولی باید ولتاژ شبکه به بالاتر از ۱۸۵VAC افزایش پیدا کند.

خطای f37

این کد خطا به معنای پایین بودن فشار مدار شوفاژ است. اگر همزمان با عملکرد سیستم آب، کنتاکت سوئیچ فشار برای 5 ثانیه باز بماند، مشعل فورا خاموش شده و پمپ نیز غیر فعال می‌شود.

برای رفع ارور f37 پکیج فرولی باید سوئیچ فشار آب از نظر قطعی چک شود. خرابی سوئیچ نیز می‌تواند دلیل دیگر این کد ارور باشد. در صورت خرابی سوئیچ باید آن را تعویض کنید. رفع خطای f37 پکیج فرولی اینگونه انجام می‌شود.

خطای f39

این کد خطا نشان دهنده اتصال کوتاه دماسنج خارجی و خرابی ترمیستور است. این مشکل با اقدامات زیر برطرف می‌شود: بررسی کنتاکت‌ها، عایق بندی سیم کشی آسیب دیده، نصب دماسنج جدید.

پیشنهاد می‌کنیم مقالات مرتبطی مانند آموزش تعمیر فلومتر پکیج را مطالعه کنید.

سخن پایانی در مرود خطاهای پکیج فرولی

اکثر کدهای خطای پکیج فرولی نشان دهنده اختلال در عملکرد واحد گاز هستند. در برخی موارد، ریست سیستم گرمایش مشکل را حل می‌کند اما شما باید علت واقعی خطاهای پکیج فرولی را پیدا کنید و آن‌ها را برطرف نمایید. رفع به موقع علت خرابی از آسیب قابل توجهی به دستگاه جلوگیری می‌کند و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. پکیج‌های دیواری همانطور که انتظار می‌رود باید گرمایش و آب گرم خانه‌های ما را تامین کنند.

اما اگر همه چیز اشتباه شود و خانه شما برای مدت طولانی بدون گرمایش و آب گرم بماند این راهنمای مفید به شما کمک می‌کند تا کدهای خطای پکیج فرولی را بشناسید و آن‌ها را حل کنید. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین تعمیر پکیج آچاره دریافت نمایید. در آچاره هیچ پرسشی بی پاسخ نمی‌ماند.

3.9/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید