نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

چطور با پتینه‌ کاری خانه خود را زیباتر کنیم؟

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

همه ما دوست داریم با ایجاد تغییر در ظاهر دیوارها و لوازم فعلی خانه، احساس و رنگ و بوی تازه‌ای در آن‌ها به وجود بیاوریم. هنر پتینه‌ کاری، یکی از روش‌های موثر برای رسیدن به این هدف است. پتینه، در فرهنگ لغات عموماً به تاثیر رنگ سبز در فلز مس یا چوب یا فلزات اشاره دارد. اما در هنر یکی از تکنیک‌های نقاشی است که با آن، حالت قدیمی‌بودن را به وسیلۀ تکنیک‌های متنوعی بر روی اجسام مختلف خلق می‌کنند. پتینه‌ کاری علاوه بر بخشیدن عمر دوباره به اشیای کهنه، زیبای بصری متفاوتی را به وجود می‌آورد.

ویژگی‌های پتینه‌ کاری چیست؟

پتینه در معنای اصلی خود، استفاده از تکنیک پایه یک رنگ تیره بالای یک رنگ روشن تر است، مانند زرد در بالای سفید، یا زغالی بالای خاکستری روشن. با استفاده از رنگ‌های پتینه غیر سنتی: آبی بالای زرد، زرد بالای قرمز و غیره، می‌توان روکش‌های سبک و مدرنی را با الهام از پتینه ایجاد کرد. در این سبک از ترکیب یک رنگ و یک خمیر مخصوص استفاده می‌شود.

پتینه کاری روی دیوار

قبل از اقدام به ترکیب رنگ‌های پررنگ، پیش از اینکه تصمیم بگیرید که آیا این ترکیب در مقیاس بزرگ به خوبی کار می کند یا خیر، ترکیب را روی مقوا تست کنید. همچنین بیاد داشته باشید که رنگ‌های تیره شسته شده روی رنگ‌های روشن نیز روشن می‌شوند. یک نارنجی تیره زمانی که روی دیوار سفید یا روشن بکار رود، بیشتر شبیه به زرد روشن خواهد بود.
نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

پتینه‌ کاری، حسی از قدمت و اصالت را در خانه به خصوص در تقاطع دیوارها و پنجره‌ها، کنار قرنیزها و دیگر لبه‌ها به وجود می‌آورد. یکی از مهم‌ترین نکات برای یک پتینه خوب این است که ابتدا آن را روی یک فضای کوچک تست کنید تا ظاهری ثابت داشته باشد و قبل از اینکه رنگ را داخل و خارج کنید، از خشک‌شدن آن جلوگیری کنید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

هر بافتی روی دیوار، برای مثال برآمدگی‌های گچی، با استفاده از رنگ‌های تیره که بر روی لایه‌های بالایی استفاده می‌شوند، ظاهر بهتری از خود نشان می‌دهند. رنگ لاتکس، برای این کار، گزینۀ مناسبی است. اجرای درست این روش به زمان بسیار کمی نیاز دارد و بوی رنگ را نیز همراه خود نخواهد داشت.

انوع پتینه‌ کاری

پتینه‌ روی دیوار سیمانی

پتینه‌ کاری روی دیوار سیمانی، یکی از جذاب‌ترین الگوهای کاربردی روی دیوار است. شما می‌توانید از این مدل در فروشگاه، دفاتر کار و خانه‌های مسکونی استفاده کنید. این نوع، با گچ و مواد معدنی انجام می‌شود. سطوح مورد نظر قابل شستشو هستند. پتینه‌ کاری روی دیوار سیمانی، یکی از جدیدترین مدل‌ها در این سبک است.

پتینه‌ روی دیوار سیمانی

پتینه‌ روی دیوار گچی

دیوار گچی، یکی از انتخاب‌های مناسب برای پتینه‌ کاری است. جایی که می‌توانید در آن رنگ‌های متفاوتی را با طرح‌های مرسوم ترکیب کنید. ترکیب یک رنگ‌بندی شلوغ پتینه‌ کاری روی دیوار گچی را در تضاد با رنگ سفید غالب آشپزخانه را می‌توانید در خانه‌هایی که دوستدار طرح‌های متفاوت هستند، مشاهده کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

پتینه‌ روی چوب

چوب‌ها از مهم‌ترین وسایلی هستند که در هر خانه‌ای، وسایلی از این جنس پیدا خواهید کرد. به دلیل قیمت بالای وسایل چوبی و عدم امکان تعویض مداوم آن‌ها، پتینه‌ کاری یکی از راه‌های مناسب برای استفادۀ دوباره و نو کردن آنها است.

برای کار  روی چوب ابتدا، سطح وسیله را کاملاً پاک کنید تا نشانی از آلودگی، باقی نمانده باشد. برای تمیزی بهتر می‌توان از مقداری الکل سفید هم بهره برد. انواع روش‌های کار روی چوب عبارت‌اند از:

  • کار با جوهر رنگ
  • کار با رنگ‌های حلال در آب
  • کار با لاک الکل
  • کار با رنگ روغنی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید