آموزش تمیز کردن توری پنجره پلیسه

تعمیرات ساختمانتوری درب و پنجرهساختمان

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید یک توری پلیسه را به پنجره اتاق خواب خود اضافه کنید. تبریک می‌گوییم! کار خیلی خوبی است! اما توجه کنید که توری پنجره نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. در طی زمان توری پلیسه با فضولات حشرات و همچنین گرد و غبار و مواد زاید کثیف می‌شود. برای اینکه توری کار خود را به‌درستی انجام دهد، باید به صورت دوره‌ای تمیز شود. در این مقاله نحوه تمیز کردن توری پنجره پلیسه را شرح داده‌ایم.

توری پلیسه چیست؟

نوعی از توری تاشو که به آن توری آکاردئونی نیز می‌گویند. توری پلیسه انعطاف‌پذیری خوبی دارد و حرکت آن به‌آسانی از یک سمت به سمت دیگر قابل انجام است. توری پلیسه در قاب‌های آلومینیومی یا UPVC به بازار عرضه شده و یکی از گزینه‌های مناسب برای پنجره‌های دوجداره است. قابلیت نصب ساده، زیبایی ظاهری و کارایی عالی آن باعث شده تا افراد زیادی به تهیه این نوع توری برای پنجره خود روی بیاورند.

تمیز کردن توری پنجره پلیسه

مراحل تمیز کردن توری پنجره پلیسه

شستن توری پلیسه کار سختی نیست. این توری نسبت به دیگر انواع توری و از جمله توری فلزی گرد و غبار کمتری به خود جذب می‌کند. در نتیجه نصب آن در خانه‌هایی که در شهرهای آلوده قرار دارند، یک مزیت است. بهتر است برای شستن توری پنجره پلیسه قاب را از فریم آن جدا کنید. این کار شاید مشکل‌ترین کاری باشد که برای شستن توری پلیسه نیاز است. برای شستشوی توری پنجره پلیسه به آب و صابون، اسفنج، اسپری ضد عفونی کننده، پارچه‌ای تمیز و اسپری روان‌کننده نیاز دارید. شستشوی توری پنجره پلیسه 3 مرحله دارد که در زیر آورده شده‌اند.

مطلب پیشنهادی تمیز کردن شیشه پنجره

1. شستن با آب و صابون

اولین کاری که باید برای تمیز کردن توری پنجره پلیسه انجام دهید، شستن توری با استفاده از اسفنج و آب و صابون است. به‌خوبی قسمت مش مانند را شستشو دهید و سپس با پارچه‌ای تمیز خشک کنید. مخصوصاً اگر توری پنجره پلیسه شما ساختار فلزی دارد، خشک کردن آن برای جلوگیری از زنگ‌زدگی ضروری است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

توجه کنید که صابونی که از آن برای شستشوی توری پنجره پلیسه استفاده می‌کنید، نباید زیاد معطر باشد؛ زیرا معطر بودن صابون خود می‌تواند باعث جذب حشرات شده و موجب کثیف شدن مجدد توری شود.

2. اعمال اسپری ضد عفونی کننده

در دومین مرحله از تمیز کردن توری پنجره پلیسه باید اسپری ضد عفونی‌کننده را روی تمام سطح اعمال کنید. بسیاری از اسپری‌های ضد عفونی‌کننده موجود در بازار برای تهویه هوا استفاده می‌شوند. همچنین این اسپری‌ها برای از بین بردن کنه‌هایی که بین تورها لانه می‌کنند، بسیار مناسب هستند.

اسپری علف لیمو یکی از بهترین اسپری‌ها برای شستن توری پنجره پلیسه است. این اسپری علاوه بر محافظت از سلامت مردم، پشه‌هایی که در فصل تابستان تکثیر می‌شوند را دور می‌کند. این ویژگی مخصوصاً برای خانه‌هایی مهم است که در مناطق سرسبز یا در معرض رطوبت ساخته شده‌اند. آبیاری گلدان‌ها و گیاهان منزل نیز ممکن است باعث جذب این پشه‌ها شود.

برخی دیگر از مزایای اسپری ضد عفونی‌کننده علف لیمو غیر روغنی بودن و عدم لکه‌دار کردن و چسبنده کردن سطح است.

3. روغن کاری کردن توری

آخرین کاری که برای تمیز کردن توری پلیسه مورد نیاز است، روغن کاری است. ابتدا یک قوطی اسپری که هوای فشرده را از خود خارج می‌کند، تهیه کنید. نوعی از قوطی اسپری را انتخاب کنید که برای تمیز کردن قطعات الکتریکی و فضای داخلی وسایلی از قبیل تلویزیون، رادیو و کامپیوتر استفاده می‌کنید.

هر دو طرف توری را اسپری کنید تا گرد و غبار روی آن از بین برود. در همین نقاطی که روغن‌کاری کرده‌اید، اسپری روان‌کننده و آنتی‌اکسیدان را نیز بپاشید. برای تمیز کردن سوراخ‌های توری از ابزار مخصوصی که در بازار موجود است، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی شستن پرده توری با دست

کار تمیز کردن توری پنجره پلیسه شما در اینجا به پایان می‌رسد. از پنجره تمیز خود لذت ببرید!

روغن کاری توری

سوالات متداول

در زیر برخی سوالات متداول در مورد شستشوی توری پنجره پلیسه پاسخ داده شده‌اند.

راه حل تمیز کردن توری پنجره پلیسه از گرد و غبار چیست؟

از یک تکه پارچه خشک برای تمیز کردن توری از گرد و غبار استفاده کنید. پارچه را به‌آرامی روی توری بکشید تا گرد و غبار روی آن تمیز شود. تمیز کردن توری پلیسه از گرد و غبار در برخی قسمت‌ها ممکن است مشکل باشد؛ بنابراین بهتر است از نوار دو طرفه یا نوار چسب برای تمیز کردن چنین قسمت‌هایی استفاده کنید. راه دیگر استفاده از جاروبرقی و برس مخصوص آن است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

آیا تعمیر توری پنجره پلیسه امکان‌پذیر است؟

تعمیر توری پنجره پلیسه در صورتی مناسب است که قسمت کوچکی از توری پاره شده باشد. اگر پارگی زیاد باشد، تعمیر امکان‌پذیر نیست یا نتیجه جالبی به همراه نخواهد داشت. در صورت زیاد بودن پارگی باید توری را تعویض کنید.

تمیز کردن توری

برای شستن توری پلیسه چه مراحلی باید طی شوند؟

برای نظافت توری پنجره پلیسه و شستن آن ابتدا با آب و صابون سطح توری را تمیز کنید. سپس توری را به اسپری ضد عفونی کننده آغشته کرده و در آخرین مرحله روغن‌کاری توری را انجام دهید.

اگر خودتان وقت کافی برای نظافت توری منزلتان را ندارید آچاره یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که می‌توانید برای تمیز کردن توری پلیسه‌ای خود از خدمات آن استفاده کنید. تنها کافی است سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کار تمیز کردن توری پنجره پلیسه شما با بهترین کیفیت انجام شود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا