آموزش مرحله به مرحله فر دائم مو زنانه با مواد در منزل

زیبایی و سلامتبراشینگمو

اگر می‌خواهید برای مدتی موهای فر داشته باشید و هر بار بعد از شستشو مجبور به فر کردن مجدد موهایتان نشوید، فر دائم مو یک راه حل جذاب است. با محصولات مختلفی که در بازار وجود دارند می‌توانید خودتان در خانه فر دائم مو را انجام بدهید. از آنجایی که استفاده از محصولاتی که باعث حفظ حالت مو در طولانی مدت می‌شوند می‌تواند به مو آسیب بزند، انجام این کار باید با احتیاط پیش برود. اگر قصد فر کردن موهایتان را دارید، با ادامه مقاله آموزش فر دائم مو زنانه با مواد همراه شوید.

آموزش مرحله به مرحله فر دائم مو زنانه با مواد

فر کردن دائم مو دو مرحله کلی دارد:

  • پیچاندن موها
  • استفاده از مواد
  1. موهایتان را بشویید

قبل از هر کاری ابتدا باید موهایتان را با شامپوی همیشگیتان بشویید تا آلودگی و چربی از مو پاک شود. سپس موهایتان را با حوله یا یک تیشرت کهنه خشک کنید.

آموزش فر دائم مو زنانه با مواد

  1. وسایل مورد نیاز را آماده کنید

هنگام استفاده از مواد باید مراقب باشید که با پوستتان تماس پیدا نکنند. برای جلوگیری از تماس مواد با پوست، یک حوله دور گردنتان بندازید و دستکش پلاستیکی دست کنید. درست مثل زمانی که میخواهید موهایتان را رنگ یا کوتاه کنید، یک شنل پلاستیکی دور بالا تنه تان بکشید که مواد روی لباس و پوستتان نریزد.

آماده کردن وسایل

  1. موهایتان را قسمت‌بندی کنید

دز سومین مرحله از آموزش فر دائم مو زنانه با مواد موهایتان را به سه قسمت (1 قسمت بالا و 2 قسمت در دوطرف سر) تقسیم کرده و ببندید.

قسمت بندی مو

  1. قسمتی از موهایتان را جدا کنید

از قسمت وسطی موها یک دسته موی نازک را به کمک دسته شانه پلاستیکی جدا کنید. حجم دسته مویی که انتخاب می‌کنید نباید بیشتر از قطر میله فر کننده مو باشد. حجم زیاد مو باعث می‌شود تا موها به خوبی فر نشوند.

فر کردن مو

  1. موهایتان را بپیچید

بعد از جدا کردن هر دسته مو آن را دور فر کننده بپیچید و به همین ترتیب در هر طرف سر 2 ردیف فر ایجاد کنید. دو انتهای میله فر را به هم نزدیک کنید تا بسته شود. همین کار را روی قسمت جلوی موها نیز انجام بدهید.

پیچیدن مو ها

  1. یک هدبند پارچه‌ای دور سرتان ببندید

یک هد بند پارچه‌ای بسته و آن را به زیر میله‌های فر کننده بکشید تا به عنوان حد فاصل خط مو و پوست صورت قرار بگیرد. انجام این کار برای جلوگیری از برخورد مواد شیمیایی نگهدارنده با پوست صورت ضروری است.

 

نحو فر کردن موها در خانه

  1. از مواد مناسب موی خودتان استفاده کنید

مواد نگهدارنده فر مو در دو نوع “آلکالاین” و “اسیدی” در بازار وجود دارند که می‌توانید بسته به بودجه و نوع موهایتان محصول مناسب خودتان را بخرید. آلکالاین بیشتر برای موهای ضخیم و با خاصیت ارتجاعی کم مناسب است. نوع اسیدی هم بیشتر مناسب موهای رنگ شده، شکننده و آسیب دیده است. اگر موهای شکننده و آسیب دیده‌ای دارید، بهتر است فر دائم را در سالن زیبایی و توسط یک فرد ماهر انجام بدهید.

شوینده ماسب برای مو فر

  1. مواد را روی موها بزنید

در این مرحله از آموزش فر دائم مو زنانه با مواد، مواد را به شکل دایره‌ای نزدیک به میله‌ها روی موها بزنید. روی تک تک میله‌ها مواد را بزنید.

مواد برای مو فر

  1. وضعیت موهایتان را چک کنید

بعد از زدن مواد روی موها، ابتدا 5 دقیقه صبر کرده و بعد میزان حالت گرفتن موهایتان را چک کنید. اگر هنوز موها حالت فر را به خود نگرفتند 2 دقیقه دیگر صبر کرده و مجددا چک کنید. اگر همچنان موها فر نشده بودند، 1 دقیقه صبر کرده و مجددا چک کنید. کل زمان لازم برای فر شدن مو بین 10 تا 15 دقیقه است، اما توصیه می‌شود برای چک کردن موها کل این زمان را صبر نکنید؛ چرا که موی هر فردی با دیگری متفاوت است و در نتیجه زمان و نحوه اثر مواد روی موها هم متفاوت خواهد بود. وقتی موها کاملا حالت گرفتند نوبت انجام مرحله بعدی است.

چک کردن وضعیت مو

  1. موهایتان را آبکشی کنید

در این مرحله از آموزش فر دائم مو زنانه با مواد، بدون باز کردن میله‌های فر، موهایتان را به مدت 3 دقیقه آبکشی کنید و هد بند را باز کنید.

آبکشی مو فر

  1. موهایتان را خشک کنید

همچنان بدون باز کردن میله‌های فر، اجازه بدهید موهایتان خشک شود. اگر عجله دارید، موهایتان را با حرارت متوسط سشوار خشک کنید.

بیشتر بخوانید : ترمیم موهای آسیب دیده

آموزش فر دائم مو زنانه با مواد

  1. از محلول خنثی کننده استفاده کنید

محلول خنثی کننده موی فر را روی موها زده و بعد از 10 دقیقه موها را برای 3 دقیقه کاملا آبکشی کنید.

آموزش فر دائم مو زنانه با مواد

  1. موها را خشک کنید

اجازه بدهید موها خشک شده و یا سشوار بکشید و سپس میله‌های فر را باز کنید. در این مرحله موهایتان را شانه نزنید چون باعث خراب شدن فر مو می‌شود.


خدمات پیشنهادی آچاره : کوتاهی مو بانوان در منزل


 

نحو درست خشک کردن موهای فر

  • نحوه نگهداری از فر دائم مو

بعد از انجام فر دائم روی موها، جهت حفظ و دوام فر باید چند نکته مهم را رعایت کنید:

  • بعد از فر کردن موها تا 3 روز موها را نشویید. بعد از آن 2 بار شستشو در هفته کافی است؛ موی فر کمتر از موی صاف نیاز به شستشو دارد.
  • از شامپو و نرم کننده مناسب موهای آسیب دیده یا موهای کراتینه شده استفاده کنید.
  • موهایتان را به مدت 1 هفته شانه نزنید و آن‌ها را حالت ندهید. گره‌های مو را با انگشتانتان باز کنید و به موها دست نزنید؛ موها را نبندید، صاف نکنید، نبافید و غیره.
  • برای جلوگیری از وز شدن موها، موقع خواب موهایتان را با یک روسری ابریشمی ببندید و با آن بخوابید.
  • استفاده از حرارت را محدود کنید. استفاده از مواد شیمیایی موهایتان را آسیپ پذیر می‌کند و بهتر است تا مدتی از سشوار و اتوی مو برای حالت دادن یا خشک کردن موها استفاده نکنید.
  • حداقل به مدت 1 ماه بعد از فر کردن موها، آن‌ها را رنگ نکنید. دکلره و رنگ می‌تواند آسیب زیادی به موهایتان بزند.
    نگهداری از موهای فر

فر دائم مو چقدر ماندگاری دارد؟

به طور معمول موهای فر شده با مواد 2 تا 3 ماه حالت خودشان را حفظ می‌کنند. هر چه فر ریزتر باشد ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

خلاصه آموزش فر دائم مو زنانه

فر دائم مو روش خوبی برای ایجاد تغییر در ظاهر موها است. هرچند در استفاده از این روش باید احتیاط به خرج داده و زیاده روی نکنید. استفاده از مواد شیمیایی برای حفظ فر مو اگر به طور مداوم انجام شود، باعث آسیب شدید به موها می‌شود. اگر به طور کلی موهای آسیب دیده‌ و خشکی دارید، بهتر است برای انجام فر دائم به سالن زیبایی مراجعه کنید تا با رعایت احتیاط بیشتر و مواد مناسب‌تری کار فر موهایتان انجام شود.

منبع: +

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا