هزینه تعوض ال سی دی گوشی و نشانه‌های خرابی آنی

لوازم دیجیتالموبایل

ال سی دی گوشی، بخش مهمی است که اگر خراب شود، استفاده از گوشی را تقریبا ناممکن می‌کند. در چنین مواقعی، پیدا کردن فردی که در زمانی کوتاه و با قیمتی منصفانه ال سی دی گوشی را تعمیر کند، اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات مشکل گوشی با تعویض ال سی دی حل می‌شود اما بعضی از متخصصین آن‌قدر دستمزد بالایی طلب می‌کنند که مشتری از تعمیر صرف‌نظر می‌کند و ترجیح می‌دهد گوشی جدیدی تهیه کند. بنابراین، خوب است پیش از بردن گوشی به مراکز تعمیراتی، از قیمت‌های حدودی تا حدی اطلاع داشته باشید که بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید. در این مقاله به بررسی هزینه تعویض ال سی دی گوشی و عواملی که بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند، می‌پردازیم. بنابراین تا انتهای این مقاله، همراه ما باشید.

آشنایی با LCD گوشی

ال سی دی در تمامی گوشی‌ها و تبلت‌ها وجود دارد. این قطعه در موبایل‌های هوشمند، بخشی از اسکرین گوشی است که شما از طریق آن تمام فیچرهای گوشی را مشاهده می‌کنید. معمولا در گوشی‌های موبایل، صفحه یا اسکرین دیگری روی ال سی دی قرار گرفته تا از ال سی دی حفاظت کند و کیفیت نمایشگر را بالا ببرد. 

وقتی ناگهانی گوشی از دستتان می‌افتد، نگران این می‌شوید که نمایشگر اندروید یا ios به مشکل بخورد. بهتر است که حتما روی گوشی خود یک گلس محافظ نصب کنید تا در صورت برخورد گوشی با جسم سخت یا زمین، تا حدودی از ال سی دی ان حفاظت شود.خراب شدن ال سی دی می‌تواند موجب چشمک زدن یا نوسان نمایشگر شود یا حتی لمس آن خراب شود و شما نتوانید از آن استفاده کنید و نیاز باشد که ال سی دی را تعمیر یا تعویض کنید. بنابراین، به بررسی هزینه‌ها و عوامل موثر بر هزینه تعویض ال سی دی گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

تعمیر ال سی دی آیفون درتهران

چه عواملی بر هزینه تعویض ال سی دی گوشی موثر هستند؟

همانطور که مطلع هستید، تمامی گوشی‌ها از یک نوع و یک اندازه ال سی دی استفاده نمی‌کنند و هزینه تعویض هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است. عواملی که در ادامه ذکر می‌شوند، مجموع عواملی هستند که قیمت کار را مشخص می‌کنند:

  1. مدل و برند گوشی
  2. اصل یا فیک بودن قطعات استفاده شده
  3. میزان تجربه تعمیرکار و دستمزدی که مشخص می‌کند

به‌جز این موارد، مسائلی چون محدوده‌ای که تعمیرگاه در آن واقع شده، نایاب بودن قطعات یا راحت پیدا کردنشان، و گارانتی داشتن یا نداشتن گوشی نیز می‌تواند بر هزینه‌ای که شما متحمل می‌شوید اثر بگذارد.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

1. تاثیر مدل و برند بر هزینه تعویض ال سی دی موبایل

گوشی‌های اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، بلک بری و … با هم متفاوت هستند. علاوه بر این‌، گوشی‌های هر برند هم با هم هزینه‌های متفاوتی دارند. مثلا تعویض ال سی دی گوشی آیفون ۱۳ با تعویض ال سی دی گوشی آیفون ۷ یکسان نیست و طبعاً، آیفون ۱۳ قطعات گرانتری نسبت به آیفون ۷ دارد، چرا که بالاتر رفتن مدل گوشی و بزرگتر شدن صفحه نمایش، بر هزینه‌های قطعات آن تاثیر مستقیمی دارد. این مورد افزایش قیمت، نه فقط در مورد آیفون، که در مورد تمام برندها صدق می‌کند.

هزینه تعویض ال سی دی گوشی و نشانه های خرابی

2. اصل یا فیک بودن قطعات

قطعات فیک برای گوشی‌ها، همیشه راحت‌تر از قطعات اصل پیدا می‌شوند و قیمت ارزانتری هم دارند اما نمی‌توان به آن‌ها اعتمادی کرد. همچنین، بعضی جاها به شما می‌گویند که از قطعه اصل اما دست دوم گوشی دیگری استفاده می‌کند. این مورد هم نمی‌تواند اطمینان بخش باشد و ممکن است از همان ابتدا خراب باشد یا بعد از مدت خیلی کوتاهی خراب شود. حتما لازم است که برای چنین کاری به فرد کار درست و صادقی مراجعه کنید. اگر شخصی را نمی‌شناسید، حتما با یک کارشناس مشورت کنید؛ چرا که اگر قطعات ارزان روی گوشی شما استفاده شود، بعد از مدت کوتاهی متحمل هزینه‌های بیشتری خواهید شد.

3. میزان تجربه تعمیرکار

در هر حرفه‌ای، وقتی کسی برای سال‌های زیادی کاری را انجام دهد، قطعا دستمزد بالاتری بابت خدمات طلب می‌کند تا کسی که تازه وارد آن حرفه شده است. در خصوص تعمیر و تعویض قطعات گوشی هم چنین چیزی صدق می‌کند. دستمزد شخصی که چندین سال است به طور حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد و در کار خود حرفه‌ای به‌حساب می‌آید، با خیلی‌های دیگر متفاوت است. فرد متخصص، قطعات اصل استفاده می‌کند و در زمانی کوتاه، کاری تمیز و حرفه‌ای به شما تحویل می دهد. بنابراین، پیش از اقدام برای تعویض ال سی دی گوشی‌تان، تحقیقات کافی برای انتخاب متخصص را به عمل آورید.

ال سی دی خراب

چرا نیاز به تعویض ال سی دی گوشی داریم؟

گاهی با اینکه ال سی دی اسیب دیده کار می‌کند. در چنین مواقعی ممکن است این سوال پیش بیاید که اصلا چرا باید ال سی دی را تعویض کرد؟

  • نفوذ آب به گوشی: با این که گوشی‌های جدید تا حدودی قابلیت ضد آب دارند، اما اگر گوشی داخل آب بیفتد، آب وارد گوشی شده و می‌تواند به LCD صدمه بزند.
  • ضربه خوردن گوشی: افتادن گوشی، اتفاق رایجی است و خیلی از ما این اتفاق دائما برایمان پیش می‌آید که گوشی از دست، کیف یا جیبمان بیفتد. افرادی که فرزند کوچک دارند، احتمال این که بچه گوشی را بردارد و بیاندازد نیاز زیاد است. تمامی این اتفاقات، به صفحه گوشی و تاچ گوشی آسیب می‌زنند.
  • گرم شدن گوشی: گوشی باید در دمایی معمولی قرار بگیرد. اگر گوشی را در جایی قرار دهید که آفتاب مستقیما روی آن بتابد، ممکن است ال سی دی آسیب ببیند. مثلا، بعضی از رانندگان، گوشی را روی داشبورد و زیر نور آفتاب قرار می‌دهند. این مسئله به مرور می‌تواند ال سی دی را نابود کند.
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

هزینه تعویض ال سی دی گوشی های سامسونگ

در جدولی که در ادامه می‌بینید، قیمت حدودی تعویض ال سی دی برخی از مدل‌های سامسونگ را بررسی می‌کنیم. این قیمت‌ها، در سال ۱۴۰۱ ارائه شده است اما کاملا دقیق نیست و فقط محدوده قیمت را برای شما مشخص می‌کند که پیش از مراجعه به مراکز تعمیراتی، اطلاعات مورد نیاز را تا حدودی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ 

نوع گوشی هزینه تعویض ال سی دی گوشی 
سامسونگ j5 pro بین ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار الی ۲ میلیون تومان
سامسونگ j7 pro بین ۲ میلیون الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سامسونگ A50 بین ۱ میلیون و ۳۰۰ الی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سامسونگ A70 بین ۳ میلیون و ۵۰۰ الی ۴ میلیون تومان
سامسونگ A20s بین ۵۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون

هزینه تعویض LCD موبایل‌های آیفون

گوشی‌های آیفون، در ایران طرفداران زیادی دارند و از آن‌جا که گوشی‌های گران محسوب می‌شوند، هزینه تعمیرات آن‌ها هم بالا است. بنابراین، خوب است قیمت حدودی تعمیرات و تعویض ال سی دی گوشی آیفون را بدانید تا بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید. در جدول زیر، قیمت تعویض ال سی دی انواع گوشی‌های آیفون را به طور حدودی مشاهده خواهید کرد.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
نوع گوشی هزینه تعویض ال سی دی
Apple iphone 13 بین ۹ میلیون و پانصد هزار تومان الی ۱۰ میلیون
Apple iphone 12  Pro Max بین ۸ الی ۹ میلیون تومان
Apple iphone 11 بین ۲ میلیون و پانصد هزار تومان الی ۳ میلیون
Apple iphone 8 بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون
Apple iphone 7 حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

پایان

حال که با هزینه‌های تعویض آشنا شدید، بهتر می‌توانید برای تعویض ال سی دی تصمیم‌گیری کنید. اگر برای این کار نیاز به نیروهای متخصص کار درست و حرفه‌ای داشتید، می‌توانید روی کمک تیم آچاره حساب کنید. متخصصین ما، در زمانی که شما انتخاب کرده‌اید به محل مراجعه می‌کنند و گوشی‌تان را عیب‌یابی و تعمیر می‌کنند. هزینه‌ها نیز، بسیار منصفانه است و از قطعات اورجینال و مرغوب در موبایل شما استفاده می‌شود. برای ثبت سفارش، کافیست به وبسایت ما مراجعه کنید و یا با شماره‌ ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا