راهنمای قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر

لوازم خانگیمایکروفر

سالهاست که دستگاه‌های ماکروفر وارد آشپزخانه‌ها‎ شده‌اند و جزء لوازم پرکاربرد محسوب می‌شوند؛ اما هنوز در خصوص ظروف قابل استفاده در داخل ماکروفر سوالات فراوانی وجود دارد. یکی از این موارد قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر است.

تقریبا همه کاربران دستگاه ماکروفر به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ظروف پلاستیکی و فلزی در داخل ماکروفر ممنوع است؛ اما هنوز این پرسش مطرح است که آیا می توان ظروف شیشه ای را در ماکروفر قرار داد یا خیر؟!

با مجله آچاره همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم. همچنین یادآور می‌شویم که تعمیرات مایکروفر یکی از خدمات تخصصی آچاره است که توسط تعمیرکاران ممتاز ارائه می‌شود. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و خدمات دارید، درخواست تعمیر مایکروفر را ثبت کنید و از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • تمام ظروف شیشه‌ای، قابلیت استفاده در ماکروویو را ندارند و در دمای بالا احتمال شکسته شدن آن‌ها وجود دارد.
  • برای اطمینان از قراردادن ظروف شیشه ای در ماکروفر باید انتهای ظرف را بررسی کنید تا نماد ایمن بودن در مایکروویو را پیدا کنید،
  • می‌توانید با لیوان آب تست کنید که آیا مجاز به قراردادن ظرف شیشه ای در ماکروفر هستید یا خیر.
  • در این تست اگر شیشه در برابر حرارت مقاوم باشد، آب گرم می‌شود و شیشه سرد می‌ماند. اما اگر لیوان داغ شود و آب داخل آن سرد بماند، ظروف شیشه‌ای قابلیت استفاده از مایکروویو را ندارند.

آیا قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر خطرناک است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که انواع مختلفی از وسایل شیشه‌ای مانند بطری، شیشه و غیره را در اختیار دارید، احتمالا این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر کار مناسبی است؟

در این باره باید بگوییم که بعضی از شیشه‌ها می‌توانند داخل مایکروویو قرار بگیرند و برای گرم کردن غذا از آن‌ها استفاده شود.

قراردادن ظرف شیشه ای در ماکروفر

لازم به ذکر است که تمام ظروف شیشه‌ای، قابلیت استفاده در ماکروویو را ندارند و در دمای بالا احتمال شکسته شدن آن‌ها وجود دارد. یکی از انواع ظروف شیشه‌ای مانند ظروف پیرکس، می‌توانند تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد داخل مایکروویو بمانند. این ظروف برای استفاده شدن داخل مایکروویو مناسب هستند.

این گونه ظروف به‌دلیل این که بادوام هستند و در مقابل اسید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند، به‌عنوان ظروف پایدار شناخته شده‌اند. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها تشخیص دهید قراردادن ظروف شیشه اي ماکروفر مجاز است یا خیر.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر با توجه به برچسب مقاومت 

 در این روش باید ظرف مورد نظر را برگردانید و برچسب مقاومت آن را مشاهده کنید. در اکثر موارد برای اطمینان از مناسب بودن شیشه برای استفاده در ماکروویو، یک برچسب پایین ظرف وجود دارد. حتی اگر لیوان شیشه‌ای هم دارید، می‌توانید با مشاهده برچسب، لیوان را داخل مایکروویو قرار دهید.

قراردادن ظرف شیشه ای در ماکروفر

انجام تست مقاومت ظرف شیشه ای

 روش دیگری که می‌توانید برای تست قراردادن ظروف شیشه ای در ماکروفر به‌‌‎کار ببرید، انجام دادن یک تست است. برای این کار باید ماکروویو را روشن کنید و آن را با بالاترین درجه حرارت تنظیم نمایید و تغییر دهید. سپس یک لیوان را که مناسب استفاده در ماکروویو است، بردارید و سه چهارم آن را از آب پر کنید.

بعد از این کار می‌بایست لیوان آب را داخل مایکروویو قرار دهید و توجه داشته باشید که آب را داخل ظرف شیشه‌ای مورد نظرتان نریزید. کار بعدی شما این است که بعد از گذاشتن لیوان شیشه‌ای و همین‌طور قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر تایمر آن را برای یک دقیقه تنظیم کنید.

بعد از تمام شدن تایمر، باید داغ بودن و سرد بودن لیوان و ظرف شیشه‌ای را مورد بررسی قرار دهید. اگر آب لیوان سرد و ظرف شیشه‌ای گرم باشد، ظرف برای قرار داده شدن داخل ماکروویو مناسب نیست. بر عکس این موضوع اگر آب لیوان گرم و ظرف شیشه‌ای سرد باشد، ظرف برای قرار گرفتن در ماکروویو مناسب است.

قراردادن ظروف شیشه اي ماکروفر

چرا شیشه داخل مایکروویو می‌شکند؟

در پاسخ به این سؤال که چرا قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر در بعضی موارد ایمن نیستند، باید گفت که شیشه‌هایی که برای قرارگیری در مایکروویو ایمن نیستند، حباب‌های ریزی دارند که هنگام قرار گرفتن داخل مایکروویو، انبساط پیدا می‌کنند. در نهایت با افزایش یافتن دما، حباب‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در نهایت شیشه داخل مایکروویو می‌شکند.

همین‌طور تزیینات شیشه نیز مانند تزئینات فلزی می‌تواند باعث شکسته شدن آن بشوند؛ بنابراین از قراردادن ظرف شیشه ای در ماکروفر که دارای چنین تزئیناتی است خودداری کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم آچاره

نکات مهم در مورد قرار دادن ظروف شیشه ای در ماکروفر

قبل از قراردادن ظروف شیشه ای مایکروفر بررسی کنید که ظرف شیشه‌ای برچسب ایمنی داشته باشد.

یکی دیگر از نکات کلیدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ظروف شیشه‌ای ارزان قیمت را داخل ماکروویو گرم نکنید. معمولا به‌دلیل پایین بودن کیفیت، این ظروف مقاومت خوبی در دمای بالا ندارند و در بعضی مواقع همین ظروف نامناسب علت دود کردن ماکروفر و جرقه زدن آن هستند.

در نهایت با توجه کردن به این نکات کلیدی می‌توانید از قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر اطمینان حاصل کنید و از بروز مشکلاتی همچون انفجار ظروف شیشه‌ای در داخل ماکروفر، جلوگیری کنید.

آیا می توان ظروف شیشه ای را در ماکروفر قرار داد

سخن پایانی

ظروف شیشه‌ای از جمله محصولاتی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده‌های مختلفی کرد و برای آشپزخانه کاربردهای خوبی دارند. یکی از کاربردهایی که می‌توان برای این گونه ظروف نام برد، این است که می‌توان با استفاده از آن‌ها، مواد غذایی را داخل مایکروویو گرم کرد.

نکته قابل ذکر این است که همه ظروف شیشه‌ای قابلیت استفاده در این دستگاه را ندارند؛ بنابراین حتماً باید قبل از قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر، برچسب ایمنی آن‌ها بررسی شود. در این مطلب روش‌های مختلفی را معرفی کردیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها ایمن بودن ظرف شیشه ای مورد نظر خود را تشخیص دهید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا