تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

لوازم خانگیتلویزیون

امروزه  با پیشرفت تکنولوژی استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تلویزیون، افزایش پیدا کرده است. گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مانند اینکه تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد، رو‌به‌رو شوید. به این‌صورت که شما می‌توانید تصاویر را از تلویزیون مشاهده کنید، ولی کوچک‌ترین صدایی نمی‌شنوید و این بسیار آزاردهنده است و لذت تماشای تلویزیون را از بین می‌برد.

اگر خودتان از عهده حل مشکل بر‌نیامدید، باید از یک تعمیرکار استفاده کنید. اما در این مقاله به‌دنبال ارائه راهکار برای چنین مواقعی هستیم؛ اگر شما هم به‌دنبال راهکار هستید، با ما همراه باشید.

علت خرابی تلویزیون چیست؟

همان‌طور که می‌دانید تلویزیون‌ها از جمله لوازم الکترونیکی محسوب می‌شوند. نکته‌ای که وجود دارد این است که تلویزیون‌های هوشمند امروزی با تلویزیون‌های نسل قدیمی، تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. وجود فناوری پیشرفته در تلویزیون‌های امروزی، باعث شده است که کیفیت تصویر و صدای بهتری از تلویزیون‌های قدیمی داشته باشند. اما یک کالا هرچه‌قدر هم که پیشرفته باشد، دچار خرابی شده و ایراداتی پیدا می‌کند. برخی از مشکلات آن عبارتند از:

  • پدیدار شدن نقاط سیاه و سفید در صفحه نمایش
  • بوی سوختگی در تلویزیون
  • قطع شدن تصویر تلویزیون
  • تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد
  • خاموش و روشن شدن صفحه نمایش به صورت مکررا
  • از کار افتادن ریموت تلویزیون
  • ایراد در نشان دادن رنگ تصاویر در تلویزیون 

حالت بی‌صدا(Mute)

مواقعی که تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد باید چکار کنیم؟

یکی از بدترین لحظه‌ها دقیقا هنگامی است که تلویزیون را روشن می‌کنید تا با دیدن یک فیلم خستگی خود را برطرف کنید، اما می‌بینید که تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد. در قسمت زیر دو راه‌حل ذکر کردیم که ممکن است مشکل شما با انجام این کارها حل شود.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

راه حل 1

  • ساده‌ترین راه، بررسی صدای تلویزیون با ریموت است؛ صدا را بازبینی کنید.
  • علامت مثبت (+) را برای رفع قطع صدا فشار بدهید.
  • اگر دستگاه تلویزیون شما روی سیستم صوتی تنظیم شود، اسپیکر‌های تلویزیون، آوا‌های کلیدی یا صدا‌های سیستم را پخش می‌کند.
  • دکمه Action Menu را روی کنترل فشار دهید. سپس بلندگوی تلویزیون را انتخاب کنید.

تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد

مطلب پیشنهادی 6 راهکار برای تقویت صدای تلویزیون

راه حل 2

از عمده دلایلی که تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد، به‌دلیل این است که در مین‌برد دستگاه، ایراداتی هست. وقتی شما تمامی مراحل عیب‌یابی را طی کردید و مطمئن شدید که قطعا علت خرابی از سمت مین‌برد است، شروع به تعمیر این قسمت می‌کنید. اگر دیدید که مشکل جدی است و قابل تعمیر نیست، باید قطعه را تعویض کنید و قطعه جدید به‌جای آن بگذارید.

عیب‌یابی تلویزیونی که تصویر دارد ولی صدا ندارد

به احتمال زیاد شما هم با این مشکل رایج تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد، مواجه شدید. برای این‌که خودتان بتوانید عیب‌یابی کنید، بهتر است نکات زیر را اجرا کنید:

  • اول از همه کابل‌های اتصال را دقیق چک کنید.
  • رفتن به بخش تنظیمات
  • اطمینان حاصل کنید که رسیور( گیرنده) کاملا سالم است.
  • از سالم بودن سیستم صوتی خود مطمئن شوید.
  • از اتصال کابل در پشت تلویزیون، وصل بودن رسیور و قطع نبودن صدای برنامه مطمئن شوید.

تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد

مطلب پیشنهادی نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

ارائه چند راهکار برای مشکل پخش نشدن صدا در تلویزیون‌های مختلف

امروزه تلویزیون به یک سرگرمی برای مردم تبدیل شده است. مردم بیش‌تر وقت خود را صرف گشتن در رسانه‌ها می‌کنند. تلویزیون هم یکی از این وسایل سرگرم‌کننده است که روزانه مردم وقت زیادی را صرف تماشا کردن آن می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خراب شدن آن، اذیت‌کننده است. پیشرفته شدن تکنولوژی هیچ ارتباطی به خراب شدن تلویزیون ندارد؛ یعنی با پیشرفت تکنولوژی در تلویزیون ها، امکان خرابی وجود دارد.

مشکلات ممکن است به دلایل سخت افزاری یا فنی باشد. یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که در تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ و سونی اتفاق می‌افتد، این است که تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد. ما در این‌جا مواردی را برای شما بازگو می‌کنیم که هم مشکل و هم راه‌کارهای ارائه شده را پوشش بدهد؛ اما اگر درست نشد، حتما با متخصص تماس بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

  • حالت بی‌صدا (Mute)

معمولا ما برای حل یک مشکل دنبال سخت‌ترین راه‌کارها می‌گردیم. درحالی‌که اکثر اوقات، مشکلات بزرگ با راه‌حل‎های جزئی حل می‌شوند. برای مثال: وقتی تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد، حتما به بخش تنظیمات صدا مراجعه کرده و مطمئن شوید که تلویزیون روی حالت میوت نیست. پس با هر خرابی فکر نکنید که تلویزیون از کار افتاده است.

  • خرابی در بلندگو‌های داخل

خرابی بلندگو‌های داخل تلویزیون یک کار تخصصی و سخت‌افزاری است که خودتان به‌راحتی توانایی برطرف کردن این مشکل را ندارید. برای رفع این مشکل باید دانش تخصصی داشته باشید یا این‌که  از افراد متخصص کمک بگیرید.

خرابی بلندگو‌ها معمولا از قبل، قابل پیش‌بینی است. چون ناگهانی خراب نمی‎شوند و از قبل صدای خش‎خش مانندی در آن ایجاد می‎شود. برای تست بلندگو، یک‌بار به دی‎وی‎دی وصل کنید؛ اگر کار نکرد، پس قطعا ایرادی وجود دارد.

  • خرابی یا عدم اتصال پخش‌کننده صدای خارجی

اگر به هنگام تماشای تلویزیون، ناگهان متوجه شدید که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد، فکر نکنید تلویزیون سوخته است. گاهی وقت‎ها مشکل صدا هیچ ارتباطی با تلویزیون ندارد و ممکن است خرابی از سمت اسپیکر و سینما خانگی باشد. اگر هیچ ایرادی در بخش سیم‌کشی پیدا نشد، دستگاه اسپیکر یا سینما خانگی را به کامپیوتر یا دستگاهی دیگر متصل کرده و تست کنید.

تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد

  • خرابی تنظیمات صدای تلویزیون

برند‌های ال‌جی و سامسونگ و سونی، در تلویزیون‎های خود تنظیماتی را قرار داده‌اند که برای استفاده بهتر از صدای تلویزیون کاربرد دارد. قسمت صدا، قابلیت تنظیم شدن بر‌اساس صدای دل‌خواه شما را دارد. البته حالت پیش‌فرض نیز در تلویزیون‌ها وجود دارد که بهترین حالت در پخش صدا محسوب می‌شود.

افراد بر‌اساس سلیقه خود می‌توانند صدا را روی حالت‎های مختلف تنظیم کنند. بخش خروجی صدا، در قسمت تنظیم صدا وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید که صدا از اسپیکر و یا بلندگو پخش شود.

مطلب پیشنهادی اتصال وب کم به تلویزیون

وقتی که اسپیکر را از بخش خروجی متصل کرده باشید و تنظیمات صدا روی حالت اسپیکر نباشد، هنگام پخش صدا، تلویزیون هیچ صدایی پخش نمی‌کند. پس اگر متوجه این مشکل شدید  به تنظیمات رفته و قسمت مربوطه را بررسی کنید.

  • خرابی و مشکل در برد اصلی

پخش صدا در تلویزیون یک شکل مشخص دارد. صدایی که از تلویزیون پخش می‌شود، به‌صورت دیکود است و توسط مین‌برد یا همان برد اصلی بررسی می‌شود. پس از بررسی شدن، به تقویت‌کننده فرستاده شده و در‌نهایت به‌وسیله بلندگو‌ها پخش می‌شود. برد اصلی در پخش صدا بخش بسیار مهمی است. بنابراین اگر متوجه شدید که تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد، ممکن است ایراد از مین‌برد باشد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

  • اتصال غیر‌اصولی کابل HDMI

اتصال نا‌صحیح کابل HDMI در بروز این مشکل بسیار موثر است. به این دلیل که در اکثر مواقع برای اتصال تلویزیون و دستگاه‌های دیگر، از کابل HDMI استفاده می‌شود. بنابراین، حتی بروز اشکالات جزئی در این کابل مثل اتصال نا‌دقیق می‌تواند در بروز و پخش صدا مشکل ایجاد کند.

بک‌لایت چیست و چه نقشی در تلویزیون دارد؟

وجود نور پس‌زمینه برای تمامی تلویزیون‌ها لازم است تا بتوانند تصاویر را به ما نمایش دهند. نور‌های پس‌زمینه در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی که جزو نسل‌های قدیمی بودند، از لامپ‌های فلورسنت تشکیل می‌شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لامپ‌های‌ ال‌ای‌دی به جای فلورسنت آمد.

لامپ‌های ال‌ای‌دی از لحاظ افزایش کیفیت تصویر و نور، از لامپ فلورسنت برتری دارند. حالا این سوال پیش می‌آید که بک‌لایت چیست؟ به صفحه‌ای که لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های ال‌ای‌دی در آن قرار می‎گیرند تا نور پس‌زمینه برای نمایش تصاویر در تلویزیون تامین شود، بک‌لایت گفته می‎شود.

همان‌طور که گفتیم، گاهی ممکن است متوجه شوید که تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد. اما خراب شدن بک‌لایت دقیقا برعکس است و شما تصویر را ندارید، ولی صدای تلویزیون را می‌شنوید.

بک‌لایت چیست و چه نقشی در تلویزیون دارد؟

چگونه مشکل قطعی صدای تلویزیون را درست کنیم؟

گاهی وقت‌ها شما به این قصد تلویزیون را روشن می‌کنید که پای فیلم و سریال بنشینید. اما وقتی می‌بینید که چنین مشکلی بوجود آمده و نمی‎دانید چگونه باید درستش کنید، کلافه می‌شوید. در قسمت زیر به چند مورد که باید بررسی کنید، اشاره کردیم:

  • به تنظیمات تلویزیون رجوع کنید.
  • نرم افزار تلویزیون را آپدیت کنید.
  • مراجعه به تنظیمات بلندگو‌ها
  • بازگشت به تنظیمات کارخانه
  • بررسی کردن بلندگو و اسپیکر‌ها

مطلب پیشنهادی چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

نتیجه‌گیری

تلویزیون به‌عنوان یک محصول پر‌طرفدار در منزل همه وجود دارد. امروزه مردم بیش‌تر وقت خود را برای گشتن در اینترنت و استفاده از سوشال‌مدیا‌ها صرف می‌کنند. ما از تلویزیون برای دیدن فیلم، تصاویر و… استفاده می‌کنیم. قطعا خراب شدن این وسیله خوشایند نیست و افراد فورا درصدد تعمیر آن برمی‌آیند. مشکلاتی از قبیل اینکه تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد و… برای تلویزیون به وجود می‌آید.

در این مقاله علت این پدیده و روش‌های برطرف کردن آن را توضیح دادیم. امیدواریم مطالب مفید واقع شود. اگز برای تعمیر تلویزیون خود دنبال یک تعمیرکار ماهر هستید ولی کسی را نمی‌شناسید کافی است از متخصصان آچاره کمک بگیرید. تعمیرکاران تلویزیون آچاره هم ماهرند و هم قابل اعتماد!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید