آموزش تعویض شیشه هود آشپزخانه

لوازم خانگیهود و هواکش

تصور شکستن شیشه هود آشپزخانه دشوار است اما اگر شما در حال آشپزی باشید، این دشواری دوچندان خواهد شد. امروزه در ساختار اکثر هودهای آشپزخانه از شیشه استفاده می‌شود که یکی از مزایای آن افزایش زیبایی این دستگاه است. با این که به کار بردن شیشه در هود مزایای منحصربه‌فرد خود را دارد اما معایبی هم می‌توان در آن مشاهده کرد. یکی از این معایب احتمال شکستن شیشه هود است که می‌تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد. در این مقاله از مجله آچاره با آموزش تعویض شیشه هود، به شما کمک خواهیم کرد تا این روند را با کم‌ترین چالش ممکن پشت سر بگذارید. با ما همراه باشید.

اجزای هود آشپزخانه

قبل از بررسی، بهتر است کمی بیشتر با اجزای این دستگاه آشنا شویم. چرا که آشنایی بیشتر با ساختار هود به شما کمک خواهد کرد تا تعمیرات این دستگاه را با دقت بیشتری به انجام برسانید. مهم‌ترین اجزای هود آشپزخانه عبارتند از: شیشه هود

  • قاب
  • شیشه
  • موتور
  • فیلترها
  • سنسور دود
  • صفحه کلید
  • دودکش
  • سنسور گاز
  • برد الکتریکی
  • لامپ
  • فن
  • سنسور بو و …

در طول روند عیب‌یابی و تعمیر هود شما باید تمامی مراحل را با توجه به موقعیت اجزای مختلف دستگاه و حساسیت‌های منحصربه‌فرد آن‌ها پشت سر بگذارید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

علت تعویض شیشه هود و نکات مهم آن

در بین عواملی که می‌توانند به شکستن شیشه هود شما منجر شوند می‌توانیم به فشار بیش از حد، ضربه و یا شل شدن اتصالات شیشه اشاره کنیم. البته توجه داشته باشید که هر چه شما در استفاده از این دستگاه دقت بیشتری را به خرج دهید، احتمال بروز مشکلاتی همچون شکستگی شیشه هود کمتر خواهد شد.
با این وجود اگر شیشه هود شما به هر دلیلی به تعویض نیاز دارد، باید اقداماتی را جهت طی کردن این روند در نظر بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها مشورت با یک فرد متخصص است. فارغ از نکات مهم در روند تعویض، شما باید برای تهیه شیشه جدید عواملی همچون اصالت، کیفیت، ابعاد مناسب، جنس متناسب با دستگاه و … را مدنظر داشته باشید.
به همین دلیل مشورت با افراد دارای صلاحیت به شما در جهت رسیدن به نتیجه ایده‌آل کمک خواهد کرد. پس از این که شیشه متناسب با هود خود را تهیه کردید، با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده می‌توانید روند تعویض این شیشه را پشت سر بگذارید که در بخش بعد به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

علت تعویض شیشه هود

نحوه عوض کردن شیشه هود

هر چه میزان شکستگی شیشه قدیمی هود شما بیشتر باشد، احتمالا روند آماده‌سازی دستگاه برای نصب شیشه جدید نیز سخت‌تر خواهد شد. فراموش نکنید که شما باید نکات ایمنی را در تمامی مراحل رعایت کرده و به هیچ عنوان سلامت خود را در معرض خطر قرار ندهید. در این راستا توصیه می‌کنیم که برای تعویض شیشه حتما از یک دستکش مناسب برای حفاظت از دستان خود استفاده کنید.

در ادامه این بخش مراحل این روند را مرور خواهیم کرد.

  1. شما باید در اولین قدم شیشه قدیمی هود را به صورت کامل از بدنه دستگاه جدا کنید تا این ناحیه برای نصب شیشه جدید آماده شود. در صورتی که میزان شکستگی این شیشه زیاد بود، برای جلوگیری از ایجاد بریدگی و آسیب به پوستتان، به آرامی و با دقت کامل تکه‌های شیشه را جدا کنید.
    به این منظور ابتدا پیچ‌های نگهدارنده شیشه هود را که در 4 سمت شیشه قرار دارند، با استفاده از یک پیچ‌گوشتی مناسب باز کنید. در این مرحله بهتر است که یک شخص دیگر شیشه را نگه داشته تا در طول باز کردن پیچ‌ها شیشه سقوط نکند.
  2. پس از این که شیشه شکسته هود را از بدنه دستگاه جدا کردید، باید سطح مقطع بدنه را به دقت مورد بررسی قرار داده و هر گونه ناهمواری از جمله خرده شیشه را از بین ببرید تا شیشه جدید به صورت صحیح در مجاورت این سطح مقطع قرار بگیرد.
  3. در مرحله بعد شیشه جدید را آماده کرده و اتصالات آن را چک کنید تا در روند نصب با هیچ مشکلی مواجه نشوید.
    مراحل تعویض شیشه هود
  4. با کمک یک شخص دیگر شیشه جدید را در موقعیت موردنظر قرار دهید. پس از این که موقعیت شیشه هود تنظیم شد، یک نفر با دست شیشه را در این موقعیت نگه دارد تا نفر بعد پیچ‌های آن را ببندد.
  5. حالا نوبت بستن پیچ‌های شیشه هود جدید است. هنگام بستن این پیچ‌ها دقت داشته باشید که آن‌ها را بیش از اندازه سفت نکنید. سفت کردن بیش از حد پیچ‌های شیشه هود می‌تواند باعث ایجاد ترک‌خوردگی یا شکستگی در ساختار شیشه شود.
    این آسیب همیشه در همان لحظه نمایش داده نمی‌شود و ممکن است فشار اعمال شده بر روی شیشه، به مرور زمان باعث وارد شدن آسیب به آن شود.
  6. پس از این که پیچ‌های شیشه را به صورت کامل و ایمن بستید، با دستان خود از مستحکم بودن موقعیت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که شیشه به صورت صحیح در این موقعیت قرار نگرفته بود، ریشه اشکال را شناسایی کرده و اقدامات لازم جهت رفع آن را در نظر بگیرید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نحوه تعویض

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با آموزش تعویض شیشه هود تلاش کردیم تا به شما در این روند کمک کرده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. فراموش نکنید که کار با شیشه دارای خطرات خاص خود بوده و هر گونه بی‌دقتی در این روند می‌تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد. توصیه می‌کنیم اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید، تعویض شیشه این وسیله کاربردی در آشپزخانه خود را به کارشناسان مجرب آچاره بسپارید.
همچنین شما از طریق بخش نظرات می‌توانید سوالات خود را با این در میان گذاشته و در زمانی کوتاه پاسخ این سوالات را دریافت کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

6 دیدگاه

  1. سلام هود خریدم سایز 90ولی الان متوجه شدم سایز 80میخوره ب کابینت فروشنده هم تعویض نمیکنه چیکار باید بکنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا