کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی روش رفع خطا

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود را معمولاً می‌توان با انجام چند مرحله برطرف کرد. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید رفع خطا و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی را به راحتی در منزل انجام دهید. البته اگر تا حدودی با مسائل فنی آشنایی داشته باشید.

جدول خطای ماشین ظرفشویی ال جی

ارور ماشین ظرفشویی ال جی معنی خطا
کد خطای 0E ماشین ظرفشویی شما به خوبی آبگیری نمی‌کند.
کد خطای 1E سطح آب در ماشین ظرفشویی بعد از 10 دقیقه پرشدن، کافی نیست.
کد خطای 2H این ارور ماشین ظرفشویی ال جی، به این معناست که زمان تقریبی باقیمانده، کمتر از 2 ساعت است.
کد خطای LE یا CE کدهای LE یا CE ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به ایرادات موتور است.
کد خطای AE و E1 نشان‌دهنده نشتی احتمالی است
کد خطای CR ماشین ظرفشویی، در حالت آزمایشی کار می‌کند.
کد خطای bE نشان‌دهنده استفاده از ماده شوینده نامناسب است.
کد خطای FE ماشین ظرفشویی با خطای پر شدن آب مواجه شده است.
کد خطای HE دمای آب به بیش از 65 درجه سانتی‌گراد رسیده است.
کد خطای PE هدف ارور، حفاظت از ماشین ظرف‌شویی در صورت قطع برق یا نوسانات جریان برق است
کد خطای tE ماشین ظرفشویی با مشکل گرمایش روبرو است.
کد خطای CL یا قفل کودک قفل کودک یا قفل کنترل فعال شده است.
کدهای 01 و 02 و 03 و تا 24 کد 2 رقمی (یعنی 01و 02و 03و تا 24) روشن شدن با تأخیر است
P1, P2, P3, P4 (چرخه شستشو) به معنای شروع چرخه شستشو است و بسته به چرخه از P1 تا P4 متغیر خواهد بود.
L24, H01, H02 این کدها نشان‌دهنده تنظیم ساعت برای شستشوی با تأخیر هستند

بررسی خطای ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای 0E ماشین ظرفشویی ال جی

این کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی نشان‌دهنده این است که ماشین ظرفشویی شما به خوبی آبگیری نمی‌کند. این مشکل اغلب به دلیل انباشت مواد غذایی است و یا به نصب و راه‌اندازی مربوط می‌شود. خوشبختانه، هر دوی این مشکلات را می‌توان تنها با چند مرحله عیب‌یابی، حل کرد.

برای شروع عیب‌یابی، ابتدا چک کنید که باقیمانده مواد غذایی در ماشین ظرفشویی نباشد. اگر در لوله ماشین ظرف‌شویی خود، انباشت مواد غذایی دیدید، ذرات بزرگ‌تر که شسته نمی‌شوند را از لوله خارج کنید. سپس بازوهای آبپاش و فیلترها را تمیز کنید. بعد از انجام اقدامات مقتضی، برنامه شستشوی سنگین یا معمولی را بدون ظروف و مواد شوینده اجرا کنید. با این کار، داخل ماشین، شسته می‌شود و می‌توانید عملکرد آبگیری را بررسی کنید. در مرحله دوم، نوبت تمیز کردن فیلتر است. برای بهتر کار کردن ماشین ظرف‌شویی، مهم‌ترین کار، تمیز کردن فیلتر است. روند تمیز کردن فیلتر را با جابجایی دندانه پایینی شروع کنید. فیلتر زیر بازوی آبپاش قرار دارد.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

در مرحله سوم، باید شلنگ تخلیه را چک کنید. اگر شلنگ تخلیه، پیچ‌خوردگی داشته باشد، ماشین ظرف‌شویی درست کار نمی‌کند. شلنگ را بررسی و تنظیم کنید و زیر سینک را چک کنید که خراب نشده باشد. ممکن است شلنگ تغییر رنگ داده باشد و سفید یا خاکستری شده باشد. چک کنید که چیزی به شلنگ فشار نیاورده و باعث پیج‌خوردگی نشود. شلنگ را صاف کرده و شستشوی آزمایشی را شروع کنید.

در مرحله چهارم، مجرای هوا را چک کنید. 0E زمانی نمایش داده می‌شود که ماشین ظرف‌شویی تخلیه مطلوبی نداشته باشد. مجرای هوای تخلیه را چک کنید که ذرات غذا در آن گیر نکرده باشند. مرحله بعد اجرای فرآیند تخلیه خواهد بود. برای انجام تخلیه گزینه cancel و drain را انتخاب کنید. این کار را با فشار دادن دو دکمه delicate و dual control به‌طور هم‌زمان، انجام دهید. این دو دکمه ممکن است در مدل ماشین ظرف‌شویی شما متفاوت باشند. اگر ماشین شما، دکمه‌های cancel و drain ندارد، چرخه شستشو را شروع کنید، اجازه دهید به مدت 45 ثانیه کار کند، سپس آن را خاموش کنید چون در  45 ثانیه ابتدایی هر چرخه شستشو، فقط تخلیه انجام شود.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

چنانچه همه این مراحل را انجام دادید و خطای 0E دوباره نمایش داده شد باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید. زمانی که خطا دیگر ظاهر نشد، حتما شستشو را تکمیل کنید. فیلتر و بازوهای اسپری را تمیز کنید. چرخه شستشو را بدون ظرف و با یک پیمانه سرکه یا مواد شوینده اجرا کنید.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای 1E ماشین ظرفشویی ال جی

این کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی نشان می‌دهد که سطح آب در واحد، بعد از 10 دقیقه پرشدن، کافی نیست. برای حل این خطای ماشین ظرفشویی ال جی، موارد زیر را بررسی کنید.

ابتدا، واحدهای تازه نصب شده را چک کنید. اگر ماشین ظرفشویی، به‌تازگی نصب شده، مطمئن شوید که شیرفلکه آب، باز است و مسیر پیچ خوردگی ندارد. لازم به ذکر است فشار آب باید بین 20 تا 120 PSI باشد و گرنه ماشین ظرفشویی خوب کار نخواهد کرد.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

اگر خروجی شلنگ تخلیه، پایین‌تر از سطح ماشین ظرفشویی نصب شده باشد، می‌تواند علت تخلیه مداوم باشد. ارتفاع شلنگ تخلیه باید حدودا 250 میلیمتر از پایین ماشین ظرفشویی، بالاتر باشد. این موضوع، مانع رد شدن آب از لوله می‌شود. برای رفع خطای ماشین ظرفشویی ال جی، بر اساس دستورالعمل دفترچه راهنما، آن را دوباره نصب کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما در منطقه‌ای نصب شده که بخشی از آن، در معرض دمای زیر انجماد قرار دارد، امکان یخ‌زدگی وجود دارد. پارچه‌ای را با آب گرم، نمدار کرده و بخش در معرض انجماد را بپوشانید.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

تراز بودن ماشین ظرفشویی را چک کنید. شلنگ‌های ایمنی و شیرفلکه اطمینان، ممکن است مانع ورود آب شوند. توصیه می‌شود این تجهیزات را جابجا کنید. خط مسیر آب را بررسی کنید چون ممکن است مانع پرشدن آب شود. چنانچه تمام مراحل را انجام دادید و هنوز هم این خطا نمایش داده می‌شود، دستگاه شما، نیازمند تعمیر تخصصی می‌باشد. تعمیرکاران ماهر آچاره که صلاحیت فنی و اخلاقی آنها تائید شده است در اقصی نقاط کشور آماده ارائه خدمت به شما هستند.

کد خطای 2H ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای 2H تنها نشان‌دهنده شاخص زمان تقریبی باقیمانده چرخه شستشو است. این کد ماشین ظرفشویی ال جی، به این معناست که زمان تقریبی باقیمانده، کمتر از 2 ساعت است. وقتی زمان کمتر از 99 دقیقه باشد، شمارش معکوس تایمر شروع می‌شود تا چرخه شستشو کامل شود. این کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی در واقع کد خطا نیست و نیاز نیست اقدامی برای آن انجام دهید.

کد خطای AE و E1

کد خطای AE و E1 ماشین ظرفشویی نشان‌دهنده نشتی احتمالی است. این پیغام معمولاً نتیجه سرریز شدن آب است. که به خاطر تراز نبودن دستگاه یا انتخاب اشتباه مواد شوینده اتفاق می‌افتد.

کد خطای LE یا CE

کدهای LE یا CE ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به ایرادات موتور است. این خطا می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی مربوط به موتور یا مهار سیم‌کشی بین موتور و صفحه کنترل باشد. این مشکل را می‌توان به‌ روش زیر، حل کرد:

ماشین ظرفشویی را خاموش کنید. جریان برق را قطع کرده و 10 ثانیه، صبر کنید. جریان برق را دوباره روشن کنید. دکمه روشن ماشین ظرفشویی را زده و چرخه شستشو را شروع کنید. اگر این دو ارور ماشین ظرفشویی ال جی، همچنان ظاهر شدند، با خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی، تماس بگیرید.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای CR ماشین ظرفشویی ال جی

این کد ماشین ظرفشویی  LG، به معنای این است که ماشین ظرفشویی، در حالت آزمایشی کار می‌کند. تعمیرکارها از این حالت، برای چک کردن عملکرد ماشین استفاده می‌کنند. کد خطای CR با فشار دادن و نگه داشتن 2 دکمه به‌طور هم‌زمان، فعال می‌شود. برای غیر فعال کردن این مُد دکمه پاور را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی خاموش شود. 1 تا 2 دقیقه صبر کنید. سپس دوباره ماشین را روشن کنید. این کار، باعث می‌شود ماشین از حالت آزمایشی خارج شود.

کد خطای bE ماشین ظرفشویی ال جی

این کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی، نشان دهنده استفاده از ماده شوینده نامناسب است. برای حل این مشکل، رعایت موارد زیر ضروری است.

  • چه نوع ماده شوینده‌ای استفاده می‌کنید؟

از مواد شوینده مخصوص شستشو با دست، استفاده نکنید. این مواد شوینده برای ماشین ظرف‌شویی طراحی نشده‌اند و باعث پایین آمدن عملکرد شستشو و خشک‌کن می‌شوند. از برندهای معروفی مانند فینیش استفاده کنید.

  • آیا ماشین ظرف‌شویی شما، تراز است؟

ماشین ظرف‌شویی باید کاملأ تراز باشد تا از نشتی و آسیب جلوگیری شود.

  • آیا در لوله ماشین ظرف‌شویی کف وجود دارد؟

اگر در اوله ماشین ظرفشویی کف دیدید کمی شیر درون یک کاسه کم عمق بریزید. آن را در قفسه بالایی قرار دهید و چرخه شستشوی اتومات یا auto را روشن کنید. چربی موجود در شیر، باعث جمع شدن کف‌ها شده و شستشو را راحت‌تر می‌کند. چنانچه همیشه از ماده شوینده مناسب استفاده می‌کنید، ماشین ظرف‌شویی شما تراز است و کف در لوله‌ها نمی‌بینید، ماشین را ریست کنید و چرخه شستشو را با ماده شوینده مناسب، دوباره شروع کنید.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای FE

کد خطای FE روی صفحه نمایش ماشین ظرف‌شویی به این معناست که ماشین با خطای پر شدن آب مواجه شده است. سیستم ماشین ظرف‌شویی تشخیص می‌دهد که آب زیادی در دستگاه انباشته شده و پمپاژ تخلیه اتومات روشن می‌شود. می‌توان این ارور ماشین ظرفشویی ال جی را با چند راه حل ساده، رفع کرد.

دکمه روشن و خاموش را فشار داده و ماشین را خاموش کنید. جریان برق را قطع کرده و 10 ثانیه صبر کنید. دکمه جریان برق را دوباره روشن کنید. دکمه خاموش روشن را بزنید تا ماشین روشن شود. چرخه شستشو را شروع کنید. چنانچه کد خطای FE برطرف نشد، می‌توانید از واحد تعمیر ماشین ظرف‌شویی کمک بخواهید.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای HE

ظاهر شدن این کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی در صفحه نمایش، نشان‌دهنده ارور گرمایش است. این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که دمای آب به بیش از 65 درجه سانتی‌گراد برسد. معمولاً می‌توان این خطا را با انجام چند مرحله حل کرد.

دکمه خاموش روشن را بزنید تا ماشین، خاموش شود. جریان برق را قطع کرده و 10 ثانیه صبر کنید. جریان برق را دوباره وصل کنید. دکمه خاموش- روشن را بزنید و ماشین را دوباره روشن کنید. چرخه شستشو را شروع کنید. چنانچه کد خطای HE برطرف نشد، باید حتما از تعمیرکاری که تسلط به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی دارد کمک بگیرید.

کد خطای NE

این کد خطای ماشین ظرفشویی LG، زمانی نمایش داده می‌شود که سیستم کنترل ماشین مشکل احتمالی با موتور vario را تشخیص ‌دهد. این موتور، مسئول کنترل بازوهای اسپری است. برای رفع خطای NE باید حتما با تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

کد خطای PE

هدف از نمایش این خطا، حفاظت از ماشین ظرف‌شویی در صورت قطع برق یا نوسانات جریان برق است. این ارور ماشین ظرفشویی ال جی، می‌تواند نتیجه قطع جریان برق باشد. مطمئن شوید که ماشین ظرف‌شویی شما، به جریان برق متصل است و از سیم‌ بلند استفاده نکنید. ماشین ظرفشویی باید حتما سیستم اتصال به زمین داشته باشد. اگر بعد از اتصال برق باز این ارور نمایش داده شد دکمه‌ای در کنترل پنل را بزنید تا صفحه نمایش پاک شود. این پروسه ممکن است 10 ثانیه طول بکشد.

کد خطای tE

کد خطای tE نشان می‌دهد که ماشین با مشکل گرمایش روبرو است. این کد خطای ماشین ظرفشویی LG زمانی نمایش داده می‌شود که دمای آب بالاتر از 65 درجه شود یا مشکلی در ترمیستور اتفاق بیفتد.

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای CL یا قفل کودک

این کد جزو خطاهای ماشین ظرفشویی LG محسوب نمی‌شود و معنای آن این است که قفل کودک یا قفل کنترل فعال شده است. زمان فعال شدن این قفل، هیچ دکمه‌ای تغییر نمی‌کند به جز درب و دکمه روشن خاموش. برای فعال سازی قفل کودک، موارد زیر را انجام دهید.

در ماشین ظرف‌شویی را باز کنید. دکمه پاور را فشار دهید. چرخه شستشو را انتخاب کنید. دکمه‌های شستشو و اسپری را برای 3 ثانیه فشار دهید. زمانی که قفل کودک فعال شد، نشانگر قفل کودک حذف می‌شود.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

کدهای 01 و 02 و 03 و تا 24

کد 2 رقمی (یعنی 01و 02و 03و تا 24) روشن شدن با تأخیر است. این عدد، نشان‌دهنده تعداد ساعات به تأخیر افتادن چرخه است. این کد نیز خطا نیست. از دکمه کنسل برای غیرفعال کردن پروسه‌ی روشن شدن با تأخیر استفاده کنید و چرخه شستشو را فوراً شروع کنید.

P1, P2, P3, P4 (چرخه شستشو)

اینها، کد خطای ماشین ظرفشویی LG نیستند. این کد، به معنای شروع چرخه شستشو است و بسته به چرخه از P1 تا P4 متغیر خواهد بود.

  1. کد P1 : شستشوی قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها
  2. کد P2 : شستشوی ظروف سفالی
  3. کد P3 : شستشوی ظروف کریستالی
  4. کد P4 : شستشوی شبانه

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

تأخیر زمان چرخه

این کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی نیز  در واقع خطا نیست و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ندارد و در موارد زیر نمایش داده می‌شود:

  • اگر درب ماشین در مدت گرمایش باز بماند، پمپاژ تخلیه برای امنیت به‌طور اتومات فعال خواهد شد. و زمانی که دوباره شروع به کار کند زمان چرخه تا 30 ثانیه بیشتر خواهد شد.
  • اگر تنظیمات شستشو روی L0 باشد، برای فرآیند خشک‌کن اضافی، به‌طور اتومات چرخه معمولی انتخاب می‌شود. به دلیل فرآیند خشک کردن اضافی، زمان چرخه کامل تا 30 ثانیه بیشتر خواهد شد.
  • اگر آب وارد ماشین شود، گرمایش مخزن قبل از چرخه اصلی شستشو، فعال خواهد شد. به این صورت، عملکرد شستشو بهتر می‌شود. در این زمان، چرخه باقیمانده تا 30 ثانیه افزایش خواهد یافت.

L24, H01, H02

این‌ موارد نیز خطای ماشین ظرفشویی LG محسوب نمی‌شوند. این کدها نشان‌دهنده تنظیم ساعت برای شستشوی با تأخیر هستند. برای کنسل کردن تنظیمات شستشوی با تأخیر، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و به‌طور هم‌زمان بسته به دکمه‌های موجود در دستگاهتان، برای 3 ثانیه دکمه‌های زیر را فشار دهید

  • دکمه‌های normal و delicate
  • دکمه dual control و delicate
  • دکمه spray و half load

کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی

اگر نتوانستید چرخه را کنسل کنید کافی است جریان برق را برای چند دقیقه قطع کنید و دوباره روشن کنید.

n:xx, u:xx, d:xx

این موارد نیز، کد خطای ماشین ظرفشویی LG نیستند و حاوی اطلاعاتی درباره نوع کنترل‌گر هستند. در صورت نمایش این کدها، ماشین را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

اگر پرسشی درباره کد خطای ماشین ظرفشویی ال جی  دارید می‌توانید در بخش نظرات آن را درج کنید تا تعمیرکاران آچاره به شما پاسخ دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام و درود. در صورتی که کد tE نمایش داده می‌شود ولی از نظر اهم چک هم ترمیستور و هم المنت سالم می باشد دلیل ایجاد مجدد ارور از چی میتونه باشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا