تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی + راهکارهای حل مشکل

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی که آب آن متوقف نمی‌شود، یک دردسر بزرگ است و مشکلاتی مانند نشت آب از ماشین لباسشویی را ایجاد می‌کند. برای عیب‌یابی و رفع مشکل لازم است چندین عامل بررسی شوند تا علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی مشخص گردد.

اگرچه آپشن‌های انواع ماشین لباسشویی کمی با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما ساختار اصلی آن‌ها صرف نظر ازنوع برند و مدل، تقریبا یکسان است. به همین دلیل برای رفع علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی‌‌های مختلف، می‌توان راهکارهای عمومی و کلی را امتحان کرد که در ادامه شرح خواهیم داد.

همچنین می‌توانید برای تعمیرات تخصصی لباسشویی، سفارش خود را در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و از متخصصان و تعمیرکاران به‌طور رایگان مشاوره بگیرید.

نکات کلیدی

  • توصیه معمول این است که شیر، فیلترها و پورت‌های لباسشویی را حداقل دو بار در سال تمیز کنید.
  • در بسیاری از مواقع علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی، خرابی سنسور فشار واشر ماشین لباسشویی است.
  • اگر مدتی شیر ورودی آب لباسشویی را تمیز نکرده باشید، زباله‌های گیر کرده در داخل آن ممکن است بوی نامطبوعی گرفته باشند.

علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی با عوامل مختلفی مرتبط است. در بعضی مواقع این مشکل را می‌توان به‌راحتی برطرف کرد؛ اما ممکن است اشکالات فنی دیگری مطرح باشد که در اینصورت لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. در ادامه علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی را بررسی می‌کنیم.

1. خراب شدن شیر کنترل ورودی آب

شیر کنترل ورودی آب با 2 شلنگ در پشت ماشین لباسشویی تعبیه شده است. دریچه کنترل ورودی و شلنگ‌ها با هم، بسته به نیاز شستشو، آب گرم یا سرد را به دستگاه وارد می‌کنند.

در واقع باید شیر را به‌عنوان قطعه امنیتی در نظر بگیرید؛ بدین صورت که آب وارد نمی‌شود مگر اینکه شیر این اجازه را بدهد. یک علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویي، خراب شدن شیر کنترل ورودی آب ماشین لباسشویی است که توصیه می‌کنیم در وهله اول این قطعه را چک کنید.

  • راهکار رفع مشکل شیر کنترل ورودی آب

در چنین شرایطی برای رفع علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی، تمیز کردن شیر ورودی می‌تواند موثر باشد. همچنبن اگر ماشین لباسشویی شما مدام با آب پر می‌شود، احتمالاً این مشکل مربوط به عدم سلامت شیر کنترل ورودی آب است و باید آن را تعویض کنید.

علت قطع نشدن اب ماشین لباسشویي

2. خراب شدن سوئیچ فشاری سطح آب

سوئیچ سطح آب موجب می‌شود که شیر کنترل ورودی آب تشخیص دهد مخزن، آب کافی برای کار دارد. کلیدهای سطح آب انواع مختلفی دارند. اکثر ماشین‌های لباسشویی امروزی از یک سوئیچ فشاری استفاده می‌کنند.

این دکمه به شلنگی متصل است که به بدنه واشر منتهی می‌شود. با پر شدن آب، هوا از طریق شلنگ به سمت این دکمه یا سوئیچ حرکت می‌کند و فشار وارد می‌کند. هنگامی که فشار کافی اعمال شود، سوئیچ دستور قطع آب را ارسال می‌کند.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

  • راهکار رفع مشکل خراب شدن سوئیچ فشار

برای یافتن این سوئیچ در ماشین لباسشویی خود باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. اما به‌طور معمول این سوئیچ در زیر پانل بالایی قرار دارد. اگر این بخش خراب شده باشد آب متوقف نخواهد شد.

هنگامی که سوئیچ را پیدا کردید، آن را از شلنگ خارج کرده و به‌خوبی بررسی کنید. هرگونه سوراخ یا پارگی مانع از رسیدن هوای شلنگ به سوئیچ می‌شود. اگر شلنگ آسیب دیده است لازم است آن را تعویض کنید.

اما اگر سوراخ نیست باید داخل شیلنگ را بررسی کنید. آیا گرفتگی دارد؟ هرگونه گرفتگی در خواندن دقیق سطح آب اختلال ایجاد می‌کند. خوشبختانه، شلنگ به‌دلیل گرفتگی نیازی به تعویض ندارد و تمیز کردن آن کافی است.

اگر تغییری ایجاد نشد، ممکن است علت یکسره شدن آب لباسشویی، مشکل الکتریکی باشد. اگر مولتی‌متر دارید، سطح مقاومت را در سوئیچ سطح آب آزمایش کنید. چنانچه قرائت‌ها نشان‌دهنده عدم مقاومت باشد، سوئیچ باید تعویض شود.

3. گرفتگی دریچه کنترل ورودی ماشین لباسشویی

گرفتگی دریچه کنترل ورودی ماشین لباسشویی، رایج‌ترین علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی است. برای رفع گرفتگی، ابتدا شلنگ‌ها را از بدنه واشر جدا کنید. پس از برداشتن شلنگ‌ها، درگاه های شیر را برای رفع هرگونه گرفتگی بررسی کنید.

  • راهکار رفع مشکل دریچه کنترل ورودی

سعی کنید هرگونه رسوب آهکی، پرز یا باقیمانده مواد را شناسایی کنید. اگر مدتی شیر ورودی آب لباسشویی را تمیز نکرده باشید، زباله‌های گیر کرده در داخل آن ممکن است بوی نامطبوعی گرفته باشند. توصیه معمول این است که شیر، فیلترها و پورت‌های لباسشویی را حداقل دو بار در سال تمیز کنید. صفحه‌های فیلتر ظریف هستند و قابل تعویض نیستند، پس هنگام تمیز کردن آن‌ها بسیار مراقب باشید.

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

4. خرابی شیر برقی کنترل ورودی آب

یک علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویي این است که شیر برقی کنترل ورودی آب از کار افتاده است. به‌طور خلاصه، اگر ماشین لباسشویی شما مشکل آب دارد، ممکن است شیر برقی لباسشویی برق کافی دریافت نکند.

  • راهکار رفع مشکل شیر برقی کنترل

برای آزمایش قدرت شیر به‌ وسیله‌ای به نام مولتی‌متر نیاز دارید که تداوم برق را اندازه‌گیری می‌کند. برای اندازه‌گیری قدرت شیر، آن را از ماشین لباسشویی خود خارج کنید. مولتی‌متر را به سیم‌پیچ داخل پایانه‌های شیر وصل کنید.

هنگامی که شیر برقی را با این روش آزمایش می‌کنید، مولتی‌متر باید سطح مقاومت را تشخیص دهد اما اگر عدد صفر را نشان دهد، شیر کنترل ورودی آب شما از کار افتاده است و باید تعویض شود.

برای تعویض شیر، به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کنید تا بتوانید مدل مناسب را خریداری کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

5. خرابی سنسور فشار و کم فشار بودن آب

در بسیاری از مواقع علت قطع نشدن آبگیری لباسشویی ارج و سایر لباسشویی‌های هم‌رده، خرابی سنسور فشار واشر ماشین لباسشویی است. البته در این میان نباید مشکل کم بودن فشار آب لوله‌کشی را نادیده گرفت.

علت قطع نشدن آبگیری لباسشویی ارج

خرابی سنسور فشار واشر ماشین لباسشویی

فشار مناسب آب تنها یک تکه از پازل است و اطمینان از کارکرد سنسور فشار نیز به همان اندازه مهم است. چندین دهه پیش، ماشین‌های لباسشویی به موتوری وابسته بودند که در سطح آبی مشخص روشن می‌شد.

وقتی آن سطح به دست می‌آمد، موتور شروع به کار کردن می‌کرد .اما امروزه، ماشین لباسشویی سرشار از برنامه‌هایی برای کارایی و راحتی است و اگر فشار آب درست باشد، دستگاه شما آن را در حالت کار نگه می‌دارد.

یکی از این برنامه‌ها، مدت‌زمان پر شدن آب را ردیابی می کند. اگر فشار آب خیلی کم باشد و پر کردن مخزن بیش از حد طول بکشد، این نرم‌افزار برنامه را متوقف می‌کند و آب زیادی وارد ماشین لباسشویی خواهد شد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

  • راهکار رفع مشکل سنسور فشار واشر

برای رفع این مورد که معمولا علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی است، باید لوله‌کشی ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید و درصورت نیاز از یک متخصص برای تعمیرات اساسی، کمک بگیرید.

علت یکسره شدن آب لباسشویی | علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی

کم بودن فشار آب لوله‌کشی

فشار آب به سمت پایین، تعیین‌کننده سرعت حرکت آب است. به بیان ساده، هرچه جریان آب سنگین‌تر باشد، سریع‌تر هم جریان می‌یابد. آیا وقتی دوش می گیرید، فشار آب ضعیف است؟ این فشار کم می‌تواند علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی باشد.

  • راهکار کم فشار بودن فشار آب

برای اندازه گیری دقیق فشار آب خانه خود می‌توانید یک فشارسنج آب خریداری کنید. اگر فشار کمتر از 40 بار بر اینچ مربع (PSI) داشته باشید، یعنی فشار آب خانه شما پایین است.

اما چگونه فشار آب خانه خود را افزایش دهید؟ متأسفانه، افزایش فشار ساده نیست. برای افزایش فشار آب می‌توانید یک سیستم تقویت‌کننده آب خریداری کنید. با این حال، سیستم‌های تقویت‌کننده فشار آب گران هستند و نصب آن‌ها سخت است.

سخن پایانی

در این مطلب 5 مورد از انواع علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی را بررسی کردیم. توصیه می‌شود با تمیزکاری مرتب شیرهای ورودی، پورت‌ها و فیلترهای ماشین لباسشویی خود از گرفتگی و کثیفی این قطعات جلوگیری کنید تا مشکلاتی مانند آبگیری مداوم لباسشویی و نشت آب را نداشته باشید.

سوالات متداول

رایج‌ترین علت قطع نشدن اب ماشین لباسشویي چیست؟

گرفتگی دریچه کنترل ورودی ماشین لباسشویی، رایج‌ترین علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی است.

شیر و اتصالات ماشین لباسشویی باید هرچند وقت یکبار تمیز شود؟

توصیه معمول این است که شیر، فیلترها و پورت ها را حداقل دو بار در سال تمیز کنید.

فشار آب خانگی مناسب چقدر است؟

اگر فشار کمتر از 40 بار بر اینچ مربع (PSI) داشته باشید، یعنی فشار آب پایینی دارید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا