تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش و نحوه رفع آن

لوازم خانگیماشین لباسشویی

لوازمی برقی که برای خانه استفاده می‌کنید، ممکن است خراب شوند و لباسشویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولا مشکلاتی که برای لباسشویی پیش می‌آید، در زمان روشن بودن آن مشخص می‌شود. یکی از مشکلاتی که در زمان خاموش بودن لباسشویی پیش می‌آید، جمع شدن آب در دیگ آن است. علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش بستگی به عوامل متعددی دارد که در این مقاله با رایج‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد.

علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش چیست؟

هنگام خرید ماشین لباسشویی بهتر است لباسشویی‌هایی که مارک و برندهای به‌روز و معمول که جنس خوبی دارند را انتخاب کنید. برخی مارک‌ها هستند که نمایندگی آن‌ها سخت پیدا می‌شود و در صورتی که لباسشویی‌تان خراب شود، دچار سردرگمی می‌شوید. مشکلی که ممکن است برای هر نوع لباسشویی، (چه لباسشویی با مارک خوب و چه بد) پیش بیاید، این است که در زمان خاموش بودن در دیگ آن آب جمع شود.

شما با شناسایی علت پر شدن آب در لباسشویی می‌توانید این مشکل را به‌راحتی حل کنید. پیش از آنکه علت جمع شدن آب را توضیح دهیم، باید بدانید که ساختار آب ورودی لباسشویی به چه صورت است. لباسشویی دارای 2 شیر است که به آن‌ها شیرهای الکترونیکی گفته می‌شود. زمانی که ماشین را برای شستن لباس‌ها روشن می‌کنید، آب از این شیرهای ورودی به لباسشویی وارد شده و لباس‌ها را می‌شوید.

آبی که از این ورودی‌ها وارد می‌شود، آب تمیز است. پس از این‌ که کار لباسشویی تمام شد، آب کثیف از لوله فاضلاب خارج می‌شود. اگر این روند به‌درستی انجام شود، مشکلی برای لباسشویی در زمان روشن یا خاموش بودن اتفاق نمی‌افتد. عوامل مختلفی باعث جمع شدن آب در لباسشویی خاموش می‌شوند. شاید این موضوع برای بسیاری از افراد تعجب‌برانگیز باشد اما با وجود اینکه این مشکل بسیار بزرگ به نظر می‌رسد، راه‌حلی ساده دارد. علت اصلی ایجاد این مشکل به ساختار درونی لباسشویی و شیرهای الکترونیکی آن مربوط است.

علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

خرابی برد الکترونیکی و جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

علت جمع شدن آب داخل لباسشویی می‌تواند با خرابی برد الکترونیکی رابطه مستقیمی داشته باشد. وظیفه این برد این است که لباسشویی را کنترل کرده و به لباسشویی دستور کار دهد. تنظیم این ماشین توسط افراد، از طریق این برد انجام می‌شود و تنظیم دور خشک‌کن، زمان کار لباسشویی و… از وظایف این بخش از لباسشویی است.

زمانی که این برد خراب شود، توانایی درست دستور دادن را نخواهد داشت و برای لباسشویی مشکلات دیگری به وجود می‌آید. ورودی آب به لباسشویی توسط شیر برقی انجام می‌شود که برد الکترونیکی با این بخش ارتباط دارد. از مشکلات بارز خرابی این قطعه، جمع شدن آب در لباسشویی خاموش است. زمانی که برد الکترونیکی نتواند به دستگاه، درست برنامه بدهد، بخش‌های زیادی را درگیر می‌کند.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

کار اصلی برد الکترونیکی این است که به شیرهای ورودی دستور قطع و وصل آب را بدهد. زمانی که برد خراب شده و نتواند به‌درستی این دستور را صادر کند، با باز شدن شیرهای ورودی آب، آب داخل دیگ لباسشویی جمع می‌شود. ممکن است این اتفاق برعکس هم رخ دهد و زمانی که لازم باشد آب، درون لباسشویی جریان پیدا کند قطع شود. معمولا دستورهایی که برد خراب می‌دهد، در زمان نامناسب است.

 

 

 علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش چیست

خرابی هیدرو سنسور و جمع شدن آب در لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی ایجاد شود و علت پر شدن آب در لباسشویی خاموش باشد، خرابی هیدرو سنسور است. وظیفه این بخش از لباسشویی این است که سطح آب در دستگاه را بسنجد و بررسی میزان آبی که باید برای شستن لباس‌ها در لباسشویی وارد شود، توسط این سنسور انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

در لباسشویی‌های با وزن بالاتر، این میزان آب موجود در لباسشویی بیشتر است. سنسوری که برای هر نوع لباسشویی قرار داده می‌شود، براساس اندازه و وزن آن انتخاب می‌گردد. نام این سنسور، هیدرو سنسور است. زمانی که این سنسور خراب شود، توانایی انجام درست وظیفه خود را ندارد. اگر این بخش به وظیفه خود به‌درستی عمل نکند، با این مشکل مواجه می‌شوید که ناگهان، مقدار زیادی آب وارد لباسشویی‌تان شود؛ در صورتی که خاموش است!

زمانی که مشکل را بررسی کرده و به این بخش رسیدید، باید بدانید که در حال حاضر این سنسور، اطلاعات غلط به سیستم ورودی آب به دستگاه می‌دهد و شما باید هرچه سریع‌تر این مشکل را رفع کنید. برای حل این مشکل، باید لباسشویی خود را به تعمیرکار ماشین لباسشویی بسپارید.

 

 علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

اقدامات لازم برای رفع مشکل جمع شدن آب در لباسشویی

زمانی که علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش را بررسی کرده و متوجه علت بروز آن شوید، باید اقداماتی را برای رفع آن انجام دهید. برای این کار لازم است تا مراحلی که مرور می‌کنیم را پشت سر بگذارید:

1. خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی را چک کنید

ممکن است همراه لباس‌های کثیف‌تان، تکه‌های آشغال و یا هر وسیله دیگری وارد لباسشویی شود. این آشغال‌ها و چیزهای اضافه در این بخش از لباسشویی جمع می‌شوند که شما باید آن را خالی کنید.

2. چک کردن فیلتر لباسشویی

ممکن است این آشغال‌ها و یا نخاله‌ها از فیلتر لباسشویی عبور نکنند و پشت آن باقی بمانند. شما باید هر چند وقت یکبار این بخش را چک کنید و اگر چیزی پشت فیلتر بود، آن را تمیز کنید. در صورتی که فیلتر خراب شده باشد، به تعویض آن بپردازید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

3. بررسی و چک پمپ تخلیه

زمانی که پمپ تخلیه لباسشویی را چک کردید و خراب بود، باید آن را تعویض کنید.

4. بررسی فاضلاب داخلی

اگر فاضلاب داخل منزل پُر و یا راه آن مسدود شده باشد، ممکن است این آب به داخل لباسشویی برگشت کند. در این صورت برای رفع مشکل باید انسداد لوله فاضلاب خانه را حل کنید.

5. بررسی پروانه پمپ

این بخش هم اگر توسط برخی اشیاء مانند دکمه، کلید و… مسدود شود، نمی‌تواند به‌راحتی کار خود را انجام دهد. در این صورت باید چیزهایی که باعث جلوگیری از چرخش پروانه می‌شوند را از جلوی راه آن بردارید.

دلیل جمع شدن آب تمیز در لباسشویی

در بخش‌های قبلی علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش را توضیح دادیم که یکی از این علت‌ها خرابی بخشی به نام شیر الکترونیکی بود. زمانی که این بخش از لباسشویی خراب شود، توانایی انجام صحیح کار را ندارد و حتی زمانی که ماشین خاموش است، ممکن است به غلط دستور ورود آب به لباسشویی را بدهد.

شیر ورودی آب به دستگاه، نوعی شیر است که مگنتی بوده و با دستوری که توسط برد الکترونیکی داده می‌شود، کار می‌کند. پس این اتفاق در 2 حالت امکان‌پذیر است. یکی این که خود شیر ورودی خراب شود و دیگری خراب شدن برد الکترونیکی.

زمانی که برد الکترونیکی خراب شود و دستور اشتباه به شیر ورودی بدهد، آبی که وارد لباسشویی می‌شود، تمیز بوده و هیچ کثیفی در آن وجود ندارد. برای رفع این مشکل شما باید برد خراب را تعمیر و یا تعویض کنید. اما اگر خود شیر ورودی خراب شود و فرمان درست را از برد نگیرد، باید به تعویض این بخش بپردازید. برای این کار بهترین توصیه این است که تعمیر یا تعویض آن را به فردی متخصص و ماهر در این حیطه بسپارید.

 علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

دلیل جمع شدن آب کثیف در لباسشویی خاموش

دلیل جمع شدن آب در لباسشویی وقتی خاموش است؛ می‌تواند رابطه مستقیمی با وجود مشکل در تخلیه آب داشته باشد. در این شرایط آبی که در لباسشویی جمع می‌شود، کثیف بوده و زمانی که لباسشویی کار خود را انجام داده و خاموش شده، آب کثیف آن به‌درستی تخلیه نشده است. معمولا این اتفاق به این دلیل که لوله خروجی آب کثیف به فاضلاب مسدود شده، رخ می‌دهد.

برای این که این مشکل رفع شود، ابتدا باید مشکل انسداد لوله را رفع کنید. برای این کار لازم است که شلنگ را بررسی کنید و اگر چیزی راه آن را بسته است، آن را بردارید. یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد این مشکل می‌شود، این است که برخی از شلنگ‌های خروج آب کثیف در لباسشویی شیب کافی را ندارند و آب در آن‌ها باقی می‌ماند. با وجود این مشکل، آب به‌راحتی به داخل دیگ لباسشویی برمی‌گردد. برای رفع این مشکل تنها لازم است که شلنگ لباسشویی را جابه‌جا کرده و شیب لازم برای این کار را به‌وجود آورید.

بیشتر بخوانید: علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

آیا علت جمع شدن آب در انواع مارک لباسشویی‌ها یکسان است؟

باید گفت علت جمع شدن آب در لباسشویی را می‌توان در هر نوع لباسشویی یافت. اما سوال مهم این است که علت ایجاد این مشکل در هر نوع لباسشویی یکسان است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت بله. معمولا لباسشویی‌هایی با مارک‌های مختلف، کاربرد و ساختاری یکسان و همانند هم دارند. از این جهت اگر مشکلی برای هر نوع لباسشویی پیش بیاید، می‌توان چگونگی رفع آن را در نوع دیگری از لباسشویی نیز جویا شد.

در نهایت

زمانی متوجه ضرورت وجود لباسشویی در خانه می‌شوید که این ماشین مهم، خراب شود. خرابی لباسشویی ممکن است در هر صورتی پیش بیاید. یکی از این خرابی‌ها جمع شدن آب در آن، زمانی است که لباسشویی خاموش است. علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش بستگی به عوامل مختلفی دارد که باید هر کدام از آن‌ها را بررسی کرده تا بتوانید این مشکل را رفع کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید