پذیرایی مراسم و تشریفات پذیرایی مراسم و تشریفات

چند ایده مناسب برای پذیرایی مراسم ترحیم

پذیرایی و تشریفات

برگزاری آیین یادبود و مراسم ترحیم آداب خاصی دارد. با توجه به فضای غمبار حاکم بر این مجالس، لازم است که برای پذیرایی مراسم ترحیم، برنامه‌ریزی درستی در نظر گرفته شود تا ضمن حفظ احترام به فرد متوفی و خانواده داغدار، آداب تکریم مهمانان هم به‌درستی اجرا شود.

امروزه اصول تشریفات در مراسم ترحیم نسبت به رسوم گذشته کمی تغییر کرده است؛ این تغییرات بیشتر در بعضی جزئیات مانند نحوه پذیرایی مراسم ترحیم دیده می‌شود که عموما توسط شرکت‌های خدمات تشریفات و پذیرایی اجرا می‌گردد.

شرکت خدماتی آچاره یکی از ارائه‌کنندگان سرویس خدمات پذیرایی است که توسط جمعی از مهمانداران و برگزارکنندگان حرفه‌ای مراسم‌های مختلف و سمینارها این سرویس ر ا ارائه می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس، با شماره 1471 تماس بگیرید یا به صفحه خدمات پذیرایی در منزل توسط مهماندار خانم و آقا سایت آچاره مراجعه فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره و خدمات، سفارش خود را ثبت نمایید.

آداب پذیرایی مراسم ترحیم چگونه است؟

برگزاری مراسم ختم یکی از آداب و رسومی است که در تمام دنیا وجود دارد و تمام افراد خواهان آن هستند تا مراسم عزیزان خود را به بهترین نحو برگزار نمایند.

البته باید بدانید که پذیرایی در این‌گونه مجالس، آداب خود را دارد. برگزاری مراسمات ترحیم و پذیرایی در آن، از گذشته تا به‌حال در ایران وجود داشته و امروزه به شکل جدیدتر قابل اجرا است.

پذیرايي مراسم ترحيم

مثلا در گذشته مراسم ترحیم از زمان خاک‌سپاری متوفی آغاز می‌‌شد و تا یک هفته در خانه متوفی ادامه داشت و سختی مهمانداری بی‌وقفه و نظافت خانه مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد . اما امروزه این آداب برگزاری مراسم ختم بسیار کم‌رنگ شده ‌است و سعی می‌شود که پذیرایی مراسم ترحیم به تعداد کمتر، اما مفصل‌تر و خاص‌تر انجام شود.

به‌همین دلیل استفاده از خدمات شرکت‌های خدمات پذیرايي مراسم ترحيم رواج بیشتری پیدا کرده است. در ادامه چند ایده مناسب جهت پذیرایی مراسم ترحیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
پذیرایی مراسم و تشریفات
پذیرایی مراسم و تشریفات

مروری بر تاریخچه مراسم ختم

از زمان‌های بسیار دور در ایران، برگزاری مراسم ترحیم امری معمول بوده است. معمولا در چنین مراسمی، رسومات خاصی اجرا می‌شود.

به‌عنوان مثال، از شال ترمه برای روی مزار استفاده می‌شود و روی آن‌ قرآن، گلاب‌پاش، ظرف‌های خرما و حلوا می‌چینند، همچنین از گندم به‌عنوان دورکننده بدی‌ها و زشتی‌ها یاد می‌شود و حلوای تهیه شده با گندم، یکی از اقلام پذیرایی مراسم ترحیم به‌شمار می‌آید.

امروزه پزشکان نیز بر ضرورت استفاده از خوراکی‌های شیرین همچون خرما و حلوا تأکید دارند. خوردن خوراکی‌های شیرین در چنین موقعیت‌هایی باعث بالا رفتن سطح سروتونین مغز می‌شود و تحمل شرایط سخت عزاداری را کمی راحت‌تر می‌کند.

همچنین خرما و حلوا جزو خوراکی‌های نرم به‌حساب می‌آیند و هضم آن به‌خصوص برای افرادی که شرایط روحی مناسبی ندارند بسیار راحت‌تر از هضم غذاهای سنگین خواهد بود.

پذیرایی مراسم ترحیم

چند ایده برای پذیرایی مراسم ختم

برای خانواده متوفی بسیار مهم است که تمامی آیین‌ها و مراسم ترحیم بسیار آبرومند و با برنامه‌ریزی درست انجام شود. ما در این بخش چند نکته مهم را یادآور می‌شویم که با به‌‎کارگیری این موارد، در شرایط روحی نامناسب می‌توان از بار سنگین پذیرایی مراسم ترحیم کم کرد.

1. تهیه پک‌های پذیرایی برای میهمانان

خرید پک‌های پذیرایی در مراسم عزا، زحمت شما را کم می‌کند و دیگر نیازی نیست تا میوه‌ها، حلوا و خرما را جداگانه برای پذیرایی سلفون بکشید. در ضمن این روش، از نظر بهداشتی هم بسیار عالی است. چاپ نام متوفی و پیام خیر مقدم ثبت‌شده روی این پک‌ها نیز باعث زنده شدن یاد و خاطره عزیز از دست‌رفته می‌شود.

معمولا در این پک‌ها میوه‌های مناسبی مانند موز، سیب و خیار قرار داده می‌شود که مصرف آن برای میهمانان بسیار راحت و بی‌دردسر است. شیرینی میکادو، آبمیوه، خرما و حلوا و تعبیه پک چاقو و چنگال نیز می‌تواند بسیار پرکاربردی باشد.

محاسبه رایگان هزینه پذیرایی مراسم و تشریفات

در زمان اوج‌گیری کرونا، پک‌های پذیرایی با استقبال بیشتری مواجه شد و بعد از آن این روند هم‌چنان ادامه دارد و ترجیح خانواده‌های داغدار برای پذیرایی این روش است.

اصول تشریفات در مراسم ترحیم | پذیرایی مراسم ترحیم

2. استفاده از نیروهای خدمات و شرکت‌های تشریفات

یکی از کارهایی که در چند سال اخیر رایج شده است و باعث راحتی افراد به‌خصوص اقوام درجه‌یک متوفی شده است، سپردن پذیرایی مراسم ترحیم به شرکت‌های برگزارکننده مراسم و استخدام مهماندار برای پذیرایی است.

این شرکت‌ها با در اختیار گذاشتن چک لیست مراسم ترحیم، صاحبان مجالس را در جریان کلیه خدمات خود قرار می‌دهند و افراد می‌توانند با توجه به شرایط مالی خود، تعدادی از این خدمات را حذف کنند یا مواردی را به آن چک لیست اضافه کنند. در این شرایط، دیگر نگرانی بابت آماده‌سازی وسایل پذیرایی وجود ندارد.

پذیرایی مراسم و تشریفات با آچاره

3. هماهنگ کردن رستوران برای غذا

یکی دیگر از مواردی که لازم است در چک لیست مراسم ترحیم قرار بگیرد، هماهنگی رستوران است. چنانچه قصد داشته باشید تا بعد از تمام ‌شدن مراسم از مهمانان خود در رستوران، پذیرایی کنید، باید سالن مجهزی را با توجه به ظرفیت میهمانان رزرو کرده و به آن‌ها اطلاع‌رسانی نمایید.

پذیرایی مراسم ترحیم

برای انتخاب رستوران علاوه‌بر ظرفیت سالن و کیفیت غذا، لازم است به راحتی مسیر آن و تامین پارکینگ در نزدیکی رستوران توجه داشته باشید.

جمع‌بندی

یکی از مشغله‌های ذهنی خانواده‌های عزادار، نحوه برگزاری و پذیرایی مراسم ترحیم است که در کنار تحمل غم از دست دادن عزیزان خود، فشار مضاعفی متحمل می‌شوند.

با اجرای راهکارها و ایده‌هایی که عنوان شد، می‌توان این امور را با ذهنی آرام‌تر انجام داد و بابت نحوه پذیرایی مراسم ترحیم، دچار استرس و فشار عصبی نشد.

سوالات متداول

نحوه خدمات‌رسانی شرکت‌های تشریفات و خدمات پذیرایی چگونه است؟

این شرکت‌ها خدمات متنوعی دارند که شما با توجه به شرایط مراسم و بودجه خود، می‌توانید یکی از این سرویس‌ها را انتخاب کنید. سرویس‌ها شامل خدمات تهیه غذا و سرو غذا ومهمانداری است.

آیا خدمات پذیرایی شرکت آچاره شامل تمامی خدمات پذیرایی می‌شود؟

بله، سرویس خدمات پذیرایی شرکت آچاره، تمامی امور تشریفات و پذیرایی را به‌طور کامل ارائه می‌کند که شامل تهیه و سرو غذا، مهمانداری و پذیرایی از میهمانان است.

چه فاکتورهایی برای انتخاب رستوران جهت پذیرایی مراسم ترحیم مهم است؟

بهتر است در کنار مجهز بودن و ظرفیت رستوران، به کیفیت غذا، دسترسی آسان و مسیر سرراست و تامین پارکینگ برای مهمانان را در نظر داشت.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

پذیرایی مجالس و تشریفات
پذیرایی مجالس و تشریفات را به ما بسپارید!

 

کلیک کنید