رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل با محلول‌های خانگی

مبل‌شویینظافت و شستشو

ساخت لکه‌بر مبل خانگی برای رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل بسیار آسان است. الکل، خمیر آب و جوش شیرین، مایع لباسشویی، براکس، پراکسید هیدروژن و گلیسیرین از جمله مواد موثر برای رفع سوختگی پارچه مخمل مبل محسوب می‌شوند.

مخمل، پارچه‌ای لوکس و زیبا است که برای وسایل داخلی مانند مبلمان استفاده می‌شود و نیاز به توجه و مراقبت‌های ویژه دارد تا کیفیت و ظاهر خود را حفظ کند. از این رو بهتر است پارچه مخمل مبلمان همیشه با دست و مواد شوینده ملایم شسته شود.

اگر پارچه مخملی مبلمان شما دارای آثار سوختگی است نگران نباشید. چند راهکار موثر برای رفع سوختگی پارچه مخمل مبلمان وجود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

اگر شما در زمینه تعمیر مبل از جمله تعویض رومبلی و فوم یا تقویت شاسی و فنر مبلمان خود و همچنین خدمات مبل شویی نیاز به خدمات حرفه‌ای با قیمت مناسب دارید، می‌توانید در بخش سرویس‌های مربوطه سفارش خود را ثبت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل می‌توان از مواد خانگی مانند الکل، جوش شیرین، آبلیمو، سرکه سفید، مایع لباسشویی و گلیسیرین استفاده کنید.
  • لکه‌های روی مبل مخملی را باید بلافاصله تمیز کنید. اگه مدتی بگذرد تمیز کردن آن‌ها سخت می‌شود.
  • برای برگرداندن پرزهای مبل مخملی به حالت اول می‌توانید قسمت زیرین پارچه را بخار دهید.
  • خمیر آب و جوش شیرین روش موثری برای رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل است.

چگونه مبل پارچه‌ای را در خانه تمیز کنیم؟

قبل از اینکه به بررسی روش‌های رفع سوختگی پارچه مخمل مبل بپردازیم بهتر است با مراحل تمیز کردن این نوع پارچه آشنا شویم. تمیز کردن مبل پارچه‌ای مخمل کمی سخت‌تر از تمیز کردن مبل چرمی است. اما اگر دانش و تجربه کافی داشته باشید می‌توانید آن را به‌راحتی انجام دهید در غیر اینصورت بهتر است از یک نظافتچی ماهر کمک بگیرید.

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای به نوع پارچه بستگی دارد و در مورد پارچه مخملی کمی متفاوت است. دستورالعمل‌های کلی برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد.

جاروبرقی مبل مخمل همیشه ساده‌ترین و بهترین راه برای تمیز کردن آن است. با جاروبرقی منظم می‌توانید از تشکیل لایه‌های گردوغباری که تمیز کردن آن‌ها بسیار سخت است، جلوگیری کنید. جاروبرقی مبل‌ها بیش از 10-5 دقیقه طول نمی‌کشد.

از بین بردن لکه‌ها سخت‌ترین قسمت تمیز کردن مبل مخمل است. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. بسته به نوع پارچه مبل و نوع لکه می‌توانید از آب، الکل، سرکه سفید، مایع لباسشویی و جوش شیرین استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ساختن لکه بر مبل خانگی را مطالعه کنید.

رفع سوختگی پارچه مخمل مبل

  • روش‌های رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل

لکه ناشی از سوختگی روی مبل ممکن است بخاطر سیگار یا شمع یا هر جسم آتش‌زای دیگری ایجاد شود. رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل معمولا کمی سخت و زمان‌بر است. با این حال می‌توانید هر یک از روش‌های زیر را امتحان کنید.

  • رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل با جوش شیرین

استفاده از خمیر جوش شیرین و آب روش دیگری برای رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل است. این خمیر را روی لکه مبل بمالید و چند دقیقه صبر کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نمدار پاک کنید.

از تعمیرکاران مبل قیمت بگیرید و مقایسه کنید!

  • رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل با سرکه

سرکه و آب را در بطری اسپری بریزید و مخلوط کنید. محلول را به‌آرامی روی پارچه مبل اسپری کنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه، پارچه را مستقیماً اسپری نکنید.

محل سوختگی مبل را به‌آرامی برس بکشید. برای حفظ بافت پارچه مخملی، آن را با ملایمت با برس نرم تمیز کنید.

قسمتی از مبل را که با سرکه تمیز کرده‌اید باید با آب تمیز شسته شود. پارچه تمیز و نرمی را خیس کنید و روی مبل بکشید. سپس با سشوار خشک کنید.

رفع سوختگي روي پارچه مخمل مبل

  • رفع سوختگی مبلمان مخمل با مایع لباسشویی

استفاده از مایع لباسشویی یکی از راه‌های رفع سوختگي روي پارچه مخمل مبل است. برای این کار مقداری مایع لباسشویی را با آب رقیق کنید و با کمک دستمال تمیز روی لکه بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید و صبر کنید تا خشک شود.

تعمیر مبل و تعویض روکش با آچاره!

  • رفع سوختگی پارچه مخمل مبلمان با براکس

براکس یکی دیگر از مواد شوینده موثر برای رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل است. این ماده شیمیایی برای تمیز کردن لکه سوختگی انواع مبل پارچه‌ای مؤثر است. برای این کار باید یک قاشق براکس را با دو لیوان آب ولرم مخلوط کنید و روی قسمت لکه شده بمالید.

اگر مراحل ذکر شده در رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل جواب نداد می‌توانید تکنیک آبلیمو را امتحان کنید. برای این کار روی لکه سوختگی را با آب لیمو بپوشانید و زیر نور آفتاب قرار دهید.

پرزهای پارچه مخمل ممکن است با استفاده غیراصولی یا نگهداری نادرست صاف شوند. برای رفع خوابیدگی پرزهای مخمل مبل می‌توانید قسمت زیرین پارچه را با بخار دادن آن بسته به میزان آسیب به حالت اول برگردانید.

رفع سوختگی پارچه مخمل مبلمان

روش‌های تمیز کردن لکه مبل مخملی

مخمل یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای مبل است. در این قسمت مقاله نکاتی را در مورد تمیز کردن پارچه مبل مخملی در خانه توضیح می‌دهیم.

  • جاروبرقی یا برس نرم بهترین گزینه برای از بین بردن گردوغبار مبل مخمل است.
  • لکه‌ها و گردوخاک روی مبل را فوراً تمیز کنید؛ چون بعداً تمیز کردن آن‌ها سخت می‌شود. جنس پارچه مخملی طوری است که اگر به‌موقع تمیز نشود ممکن است لکه آن برای همیشه باقی بماند.

رفع سوختگی پارچه مخمل مبلمان | رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل

  • از پارچه مرطوب برای تمیز کردن لکه روی مبل استفاده کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید شوینده‌های تمیزکننده مبل‌های مخملی را امتحان کنید.
  • می‌توانید از چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید و آن را با 1 فنجان آب مخلوط نمایید. به‌آرامی آن را روی لکه بمالید تا از بین برود. پس از 10 دقیقه محل لکه را با استفاده از پارچه مرطوب تمیز کنید.
  • اگر مبل برای مدت طولانی استفاده شده ممکن است بوی بدی بدهد. برای رفع بوی بد مبل مخملی می‌توانید از سرکه استفاده کنید.
  • سرکه سفید و آب را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی مبل اسپری کنید و بگذارید خشک شود. سپس آن را تمیز کنید.

جمع‌بندی

رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل کار سختی نیست و با چند محصول خانگی به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای رفع لکه سوختگی می‌توانید از مواد خانگی مانند الکل، سرکه سفید، خمیر آب و جوش شیرین، مایع لباسشویی، براکس و گلیسیرین استفاده کنید.

برای تمیز کردن مبل مخمل می‌توانید از جاروبرقی یا برس نرم استفاده کنید. مواد شوینده ملایم مانند مایع لباسشویی هم گزینه مناسبی برای تمیز کردن مبل مخمل هستند.

تمیز کردن و رفع سوختگی روی پارچه مخمل مبل را به تعویق نیندازید چون بعد از مدتی تمیز کردن و ترمیم آن سخت و زمان‌بر خواهد شد.

آچاره خدمات مبل شویی در تهران و شهرستانها ارائه می‌دهد. شستشوی مبل شما با دستگاه مخصوص و مواد شستشوی نانو و توسط تکنسین ماهر انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت این خدمت کافی است به راهنمای قیمت مندرج در این صفحه https://achareh.co/landing/furniture-cleaning مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا گرما به مخمل آسیب می‌زند؟

بله- بافت مخمل استات در معرض گرما، فشار یا رطوبت صاف می‌شود و زیبایی پارچه روی لباس و اثاثیه از بین می‌رود.

چگونه مخمل تغییر رنگ داده را تعمیر کنیم؟

برای رفع لکه خشک شده روی روکش مخملی کمی مایع لباسشویی و آب را با هم مخلوط کنید. از پارچه نرم برای پاک کردن لکه استفاده کنید. سپس اجازه دهید لکه کاملا خشک شود. همچنین محلول جوش شیرین و آب لیمو می‌تواند نقطه لکه شده را تمیز کند.

آیا بخار پارچه مخمل را خراب می‌کند؟

مخمل طبیعی بسیار ظریف‌تر از مخمل مصنوعی است. اگر مبل مخملی شما از مواد مصنوعی ساخته شده می‌توانید آن را بدون مشکل در خانه با بخار تمیز کنید. مخمل مصنوعی نسبت به مخمل طبیعی با دوام‌تر است و کمتر در معرض چروک شدن، خوابیدگی و آسیب قرار دارد.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا