پاک کردن لکه ادرار از روی فرش با مواد ساده خانگی

قالیشویینظافت و شستشو

پاک کردن لکه ادرار از روی فرش کار سختی نیست؛ با آچاره همراه باشید تا با ترفندهای آسان و کاربردی حذف لکه ادرار از فرش آشنا شوید. با این ترفندها می‌توانید به‌راحتی با مواد خانگی و ساده، لکه‌های زرد و ناخوشایند ناشی از ادرار کودک یا حیوان خانگی خود را تمیز کنید.

همچنین آچاره برای کسانی که به‌ منظور پاک کردن لکه ادرار از روي فرش، تمایل به شستن فرش نجس در قالیشویی دارند، خدمات ویژه‌ای جهت لکه‌بری و تطهیر شرعی فرش ارائه می‌کند. برای استفاده از این خدمات با شماره 1471 تماس بگیرید و یا به صفحه خدمات قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر، سفارش خود را ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • استفاده از محلول سرکه سفید بهترین راه برای حذف لکه ادرار حیوانات است.
  • برای حذف لکه ادرار خشک شده از روی فرش تنها کافی است، دو قاشق غذاخوری آمونیاک را در یک ظرف آب بریزید و آن را روی لکه ادرار خشک شده اسپری کنید.
  • برای رفع بوی بد ادرار می‌توانید روی قسمت مورد نظر به‌مدت 24 ساعت پودر جوش‌شیرین بریزید.

روش‌های کاربردی برای پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش

اگر لکه ادرار را در اسرع وقت و با روش‌های کاربردی که در ادامه شرح خواهیم داد، پاک کنید نه‌تنها ردی از آن باقی نمی‌ماند، بلکه فرش به زیبایی و درخشندگی قبل خود نیز بازمی‌گردد.

1. پاک کردن لکه ادرار از روی فرش با استفاده از محلول آمونیاک

پاک کردن لکه ادرار از روی فرش با آمونیاک بسیار آسان است و در کوتاه‌ترین زمان، هیچ ردی از آن باقی نمی‌گذارد. برای این‌کار تنها کافی است که دو قاشق غذاخوری آمونیاک را با یک لیوان آب مخلوط کنید و با یک فرچه روی محل مورد نظر بکشید.

بهتر است این‌کار را چندین بار انجام دهید تا به‌خوبی لکه مورد نظر از بین برود و فرش شما به‌حالت قبلی خود بازگردد. این کار برای رفع بوی ادرار روی فرش هم موثر است.

پاک کردن ادرار خشک شده فرش

2. استفاده از آب‌ اکسیژنه برای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش

با ترکیب یک استکان آب‌اکسیژنه، 2 تا 3 قطره مایع ظرفشویی و 3 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین، به‌راحتی می‌توانید لکه ادرار را از روی فرش پاک کنید.

این ترکیب معجزه می‌کند. فقط کافی است، موادی را که مخلوط کردید به‌مدت 15 الی 20 دقیقه روی فرش قرار دهید و در نهایت به‌وسیله فرچه یا کاردک آن را تمیز کنید. در ادامه می‌توانید قسمت مورد نظر را با آب ولرم و شوینده مناسب تمیز کنید تا به‌خوبی آثار لکه ادرار از بین برود.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

3. پاک کردن لکه ادرار از روی فرش با استفاده از سرکه سفید

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای نظافت منزل و پاک کردن ادرار بچه از روی فرش و همچنین حذف لکه ادرار حیوانات، استفاده از محلول سرکه سفید با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و دو فنجان آب سرد است.

برای این منظور محلول مورد نظر را روی لکه ادرار اسپری کنید و در آخر آن را به‌وسیله یک پارچه خشک کنید.توجه داشته ‌باشید شاید برای از بین رفتن کامل لکه مجبور شوید چندین‌بار این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید و لکه کاملاً از روی فرش پاک شود.

پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش

تمیز کردن ادرار سگ از روی فرش

ممکن است حیوانات خانگی در خصوص آموزش‌های راجع به محل دفع مدفوع و ادرارشان، بازیگوشی کنند و رد ادرار آن‌ها را روش فرش، مبل و سایر قسمت‌های خانه وجود داشته باشد.

روش‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم مانند استفاده از سرکه سفید، محلول آمونیاک و آب‌اکسیژنه می‌تواند در حذف لکه ادرار حیوانات از فرش و سایر قسمت‌های خانه مؤثر باشد.

تمیز کردن ادرار سگ از روی فرش

نکات مهم برای پاک کردن ادرار خشک شده فرش

برای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش، بهتر است بلافاصله آن را پاک کنید تا به‌خوبی از بین برود. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این‌کار را انجام دهید، نگران نباشید ما به شما راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش برای شما آسان باشد.

خدمات قالیشویی با تیم کاربلد آچاره

1. محلول سرکه سفید و آب

در ابتدا، یک قاشق غذا‌خوری سرکه‌ سفید را با دو لیوان آب مخلوط کنید و روی قسمت مورد نظر قرار دهید. در ادامه، پارچه‌ خشک و تمیزی را روی آن قرار دهید و سپس لکه را با پارچه تمیز کنید. بهتر است بعد از مدتی اگر همچنان لکه وجود داشت، دوباره این عمل را تکرار کنید.

2. محلول آمونیاک و پودر جوش شیرین

برای حذف لکه ادرار خشک شده از روی فرش تنها کافی است، دو قاشق غذاخوری آمونیاک را در یک ظرف آب بریزید و آن را روی لکه ادرار خشک شده اسپری کنید. در ادامه پارچه خشک و تمیز را روی آن بکشید تا لکه ادرار از بین برود.

توجه داشته ‌باشید برای رفع بوی ادرار روی فرش می‌توانید مقداری پودر جوش‌شیرین را روی لکه مورد نظر بریزید و بعد از 24 ساعت آن را تمیز کنید و قسمت مورد نظر را با آب ولرم و شوینده مناسب بشویید. به این ترتیب بوی ادرار به‌خوبی از بین می‌رود.

رفع بوی ادرار روی فرش | پاک کردن لکه ادرار از روی فرش

از لحاظ شرعی حکم ادرار بچه روی فرش چیست؟

نماز روی قسمتی که توسط لکه ادرار نجس شده باشد. باطل است. بنابراین لازم است پس از پاک کردن لکه ادرار از روی فرش، قسمت نجس شده فرش تطهیر شود. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه راهنمای تطهیر شرعی و شستشوی فرش نجس را مطالعه فرمایید.

برای از بین بردن لکه ادرار نیز می‌توانید از تمامی راهکارهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد استفاده ‌کنید تا در آخر لکه ادرار به‌خوبی پاک شود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی موثرترین راهکارهای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش پرداختیم. توجه داشته باشید اگر مدت زمان طولانی از ایجاد لکه ادرار روی فرش گذشته باشد، نیاز به مواد قوی‌تری برای لکه‌بری خواهید داشت. بنابراین بهتر است سریعا برای حذف لکه اقدام کنید.

سوالات متداول

چه محلول‌هایی برای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش موثرند؟

ترکیبات آب‌اکسیژنه و جوش‌شیرین، آمونیاک و آب، سرکه سفید و آب محلول‌هایی هستند که برای پاک کردن لکه ادرار بسیار موثر هستند.

بهترین روش پاک کردن لکه ادرار خشک شده از روی فرش چیست؟

دو قاشق آمونیاک را در آب حل کنید. در ادامه آن را روی قسمت مورد نظر اسپری کنید. در ادامه پارچه خشک و تمیز را روی آن بکشید تا لکه ادرار کاملاً از بین برود.

راهکار کاربردی برای از بین رفتن بوی بد ادرار از روی فرش چیست؟

پودر جوش‌شیرین را روی لکه ادرار بریزید و به‌مدت 24 ساعت صبر کنید. در نهایت آن را با جاروبرقی تمیز کنید. قسمت مورد نظر را با آب تمیز و شوینده مناسب بشویید تا کاملاً لک آن از بین برود و قسمت مورد نظر تمیز شود.

3.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا