ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی

موبایل

در سال 2016، شرکت اپل یک ساعت هوشمند را به بازار عرضه کرد که بین همگان با نام اپل واچ معروف شد. این گجت همانند ساعت‌های معمولی روی مچ دست بسته می‌شود با این تفاوت که همانند تلفن‌های همراه هوشمند عمل می‌کند. یعنی به واسطه اپل واچ می‌توانید به تلفن همراه اپل متصل شده و تمام رخدادهای گوشی خود را از این طریق کنترل کنید. به عنوان نمونه شما با اتصال اپل واچ به گوشی، می‌توانید گوگل مپ را باز کرده و مسیریابی را به راحتی انجام دهید. اپل واچ نیز مانند سایر تلفن‌های همراه ممکن است بعد مدتی نیاز به ریست کردن داشته باشد. این کار را به چند روش انجام می‌دهند که در این مقاله قصد داریم، ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی را به شما آموزش دهیم.

چه زمانی باید اپل واچ را ریست کنیم؟

به طور قطع، شما اصطلاح ریست کردن برای تلفن‌های همراه و سایر ابزارهای هوشمند را شنیده‌اید. مفهوم آن این است که کاری کنیم که گوشی شما به حالت تنظیمات کارخانه، یعنی زمانی که تازه آن را خریداری کرده بودید، باز گردد. به دلایل مختلفی ممکن است ساعت هوشمند شما نیاز به ریست کردن داشته باشد که عبارتند از:

  1. بروز رسانی نشدن اپل واچ
  2. مسدود شدن برنامه‌ها
  3. خوب کار نکردن صفحه لمسی اپل واچ
  4. هنگ کردن بیش از حد

توجه: بعد از ریست کردن، تمام تنظیمات و داده‌ها را از دست خواهید داد. بنابراین، قبل از این کار بهتر است از اطلاعات ضروری خود بکاپ بگیرید یا آنها را به کامپیوتر شخصی خود منتقل کنید.

ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی

روش‌های ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی

اگر رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده و می‌خواهید اپل واچ خود را بازنشانی(ریست) کنید، باید به فکر یافتن روش‌هایی برای بازنشانی اپل واچ، بدون اپل آیدی باشید. زیرا در زمان ریست کردن، اپل واچ ابتدا از شما رمز اپل آیدی را می‌خواهد. در واقع این کار برای اطمینان از این است که فقط کاربران مجاز می‌توانند کارهایی مانند حذف داده‌ها از دستگاه‌های شما را انجام دهند.  چندین روش برای انجام این کار وجود دارد که برای یادگیری نحوه انجام آن، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی

1. بازنشانی اپل واچ بدون اپل آیدی با آیفون

اگر اپل واچ شما با آیفون جفت شده است و از برنامه اپل واچ در دستگاه iOS خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به واسطه یکی از ویژگی‌های برنامه، برای تنظیم مجدد اپل واچ خود بدون اپل آیدی استفاده کنید. برنامه اپل واچ، به شما اجازه می‌دهد تا اعمال زیادی را مستقیماً از طریق گوشی آیفون خود را بر روی ساعتتان انجام دهید، از جمله قابلیت تنظیم مجدد ساعت.

همانطور که می‌دانید با ریست کردن اپل واچ، همه داده‌ها و تنظیمات ذخیره شده در ساعت شما حذف خواهند شد. بنابراین بعد از این کار باید همه موارد را از ابتدا در ساعت خود پیکربندی کنید. برای ریست کردن مطابق با گام‌های زیر پی بروید:

  1. مطمئن شوید که آیفون و اپل واچ شما به هم نزدیک هستند.
  2. اپلیکیشن اپل واچ را در آیفون خود اجرا کنید، روی My Watch ضربه زده و گزینه General را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه Reset ضربه بزنید و اولین گزینه‌ای یعنی Erase Apple Watch Content” “and Settings را انتخاب کنید.
  4. منتظر بمانید تا اپل واچ شما ریست شود. پس از انجام این کار، می‌توانید شروع به تنظیم اپل واچ کنید.

ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی

2. از رمز عبور اپل واچ خود برای بازنشانی دستگاه استفاده کنید

رمز عبور اپل واچ و اپل آیدی دو چیز متفاوت هستند. اگر رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از رمز عبور اپل واچ خود برای بازنشانی دستگاه استفاده کنید. با این روش بدون نیاز به تلفن همراه خود می‌توانید این کار را انجام دهید.

این روش به یکی از ویژگی‌های داخلی اپل واچ شما متکی است. به جای استفاده از اپلیکیشن اپل واچ در آیفون خود، می‌توانید از یک گزینه داخلی برای تنظیم مجدد اپل واچ خود فقط با وارد کردن رمز عبوری استفاده کنید. اگر نمی‌توانید رمز عبور خود را نیز به خاطر بیاورید، باید آخرین روش موجود در این راهنما را دنبال کنید که به شما کمک می‌کند ساعت را بدون رمز عبور بازنشانی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه والپیپر اپل واچ سری ۵ را تغییر دهیم؟

3. حافظه اپل واچ خود را پاک کنید

روش دیگر برای ریست کردن ساعت هوشمند، پاک کردن اپل واچ از روی گوشی است. با این کار تمام محتوا و تنظیمات روی آن را حذف خواهد شد. فقط از شما خواسته می‌شود که رمز عبور را وارد کرده تا ساعت هوشمند به شما اجازه دهد از آن استفاده کنید. در ادامه نحوه انجام این روش توضیح داده شده است:

  1. در اپلیکیشن اپل واچ گزینه Settings را اجرا کنید و روی گزینه General ضربه بزنید.
  2. گزینه Reset را انتخاب کنید و روی “Erase All Content and Settings” ضربه بزنید.
  3. حال اپل واچ شما از شما می‌خواهد که رمز عبور خود را وارد کنید. بعد از ورود رمز، به شما اجازه ادامه فرآیند ریست کردن را خواهد داد.
  4. روی گزینه Erase All ضربه بزنید تا اپل واچ شما شروع به ریست شدن کند.

چگونه اپل واچ را بدون تلفن جفت شده ریست کنیم؟

روش‌های دیگری نیز برای ریست کردن اپل واچ وجود دارد. اگر هم اپل آیدی و هم رمز عبور اپل واچ خود را فراموش کرده‌اید، آخرین گزینه استفاده از دکمه‌های فیزیکی اپل واچ برای بازنشانی آن است. این روش تنها برای مواقعی مناسب است که امکان ریست کردن از طریق گوشی آیفون یا منوی ساعتتان وجود نداشته باشد. با این روش نیز تمام فایل‌ها، داده‌ها و تنظیمات حذف خواهند شد. اگر می‌خواهید محتوای خود را هنگامی که ساعت بازنشانی می‌شود، بازیابی کنید، می‌توانید از ساعت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت باید بعد از ریست کردن مجددا اپل واچ را تنظیم و پیکربندی کنید. برای این روش به این ترتیب عمل کنید:

  1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اپل واچ خود را به شارژ وصل کنید.
  2. دکمه Side را فشار داده و نگه دارید.
  3. از گزینه‌های روی صفحه، خاموش کردن را محکم فشار دهید و سریع رها کنید.
  4. شما باید گزینه‌ای را با این عنوان ببینید: “پاک کردن همه محتوا و تنظیمات”. برای شروع تنظیم مجدد اپل واچ، روی این گزینه ضربه بزنید.
  5. با استفاده از این روش متوجه خواهید شد که اپل واچ شما اپل آیدی نمی‌خواهد. حتی به رمز عبور نیز نیازی ندارد. به این ترتیب می‌توانید قفل اپل واچ را بدون اپل آیدی باز کنید.
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

ریست کردن اپل واچ بدون اپل آیدی

توجه داشته باشید که این تکنیک‌ها فقط برای تنظیم مجدد ساعت اپل مفید هستند. اگر قصد دارید اپل واچ خود را بفروشید، باید حساب Apple ID خود را حذف کنید تا به طور کامل ساعت شما غیر فعال شود. برای حذف کامل اپل واچ از حساب کاربری خود، ابتدا سایت icloud.com را باز کنید. با اپل آیدی و رمز عبور وارد شوید. سپس بر روی گزینه Settings از بالا در زیر نام نمایه کلیک کنید. در قسمت My Device، بر روی “”Click on Apple Watch زده و روی دکمه “X” برای حذف حساب کاربری کلیک کنید.

کلام آخر

همان طور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، به چندین دلیل ممکن است اپل واچ شما نیاز به ریست کردن داشته باشد. شاید تصور کنید این یک فرآیند پیچیده و نشدنی است، اما چنین نیست. تنظیم مجدد اپل واچ بدون اپل آیدی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ما در این مقاله چندین روش را معرفی کردیم که بدون نیاز به رمز و اپل آیدی می‌توانید خودتان عملیات ریست کردن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. اگر قصد چنین کاری را دارید، مطابق با مراحل ذکر شده پیش بروید.

3.8/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیحاتتون و متاسفانه رو اپل واچ من پیاده نشد میتونین کمکم کنین ممنون میشم از لطفتون

  2. سلام من اپل واچ سری ۵ دارم اپل ای دی و رمزش فراموش کردم ریستش کردم‌بازم نتونستم راه اندازی کنم هر بار رمز میخواد ایا راهی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا