کد تست ال سی دی گوشی سامسونگ

لوازم دیجیتالموبایل

صفحه نمایش مهم‌ترین بخش یک گوشی هوشمند است و برای آنکه عملکرد صحیحی داشته باشد باید کاملا بی‌نقص باشد. اغلب گوشی‌های جدید سامسونگ دارای یک کد تست هستند که با استفاده از آن می‌توان از سالم بودن بسیاری از امکانات گوشی مانند صفحه نمایش، سنسور‌ها و… قبل از خرید اطمینان حاصل نمود. البته کاربرد این تست فقط به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود، بلکه برای تبلت‌های سامسونگ نیز قابل استفاده است. برای آشنایی با کد تست ال سی دی سامسونگ در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

نحوۀ استفاده از کد تست ال سی دی سامسونگ

  • ابتدا برنامه‌ی تلفن گوشی سامسونگ خود را باز کنید و کد  *#0*# را شماره‌گیری نمایید.
  • بلافاصله وارد یک منو خواهید شد. توجه داشته باشید تمام مراحل به صورت خودکار خواهد بود و نیازی به ضربه بر روی دکمه سبز تماس نیست.
  • اگردر صورت وارد کردن کد، هیج اتفاقی نیوفتاد، یعنی این ویژگی در گوشی همراه شما عیر فعال است.
  • پس از وارد شدن به منو، با گزینه‌های زیادی مواجه خواهید شد که در ادامه به شرح تست ال سی دی سامسونگ می‌پردازیم.

نحوه‌ی استفاده از کد تست ال سی دی سامسونگ

انواع تست سلامت موبایل سامسونگ

1. صفحه نمایش آبی، سبز و قرمز (Red-Green-Blue)

با انتخاب هرکدام از این سه طیف رنگ آبی، قرمز و سبز می‌توانید از وجود پیکسل سوخته در ال سی دی گوشی مطلع شوید. برای بازگشت به منوی اصلی روی صفحه ضربه بزنید تا از آن خارج شوید.

کد تست ال سی دی سامسونگ

2. تست روشنایی (Dimming)

با ضربه زدن بر روی Dimming  وارد یک صفحه قرمز، آبی و سبز خواهید شد. این گزینه برای بررسی حداکثر و حداقل کنتراست صفحه نمایش است. با لمس صفحه نمایش، نور با سه رنگ نمایش داده شده بین کم و زیاد تغییر پیدا می‌کند. برای خروج دکمه ولوم یا همان افزایش صدا را فشار دهید.

مطلب پیشنهادی:لق شدن دوربین گوشی سامسونگ

کد تست ال سی دی سامسونگ

3. Mega Cam

برای تست دوربین اصلی خود وارد این گزینه شوید. از دکمه‌ی صدای گوشی می‌توانید برای بزرگنمایی و کوچک نمایی استفاده کنید. از دکمه‌ی پایین صفحه نیز می‌توانید برای عکس گرفتن استفاده کنید. پس از اتمام تست دوربین، دکمه برگشت را لمس کنید تا دوباره به منوی اصلی وارد شوید.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 Mega Cam

4. تست تاچ گوشی

این قسمت یک آزمون دیجیتایزر برای بررسی سلامت ال سی دی است. برای این تست باید تمام مربع‌ها را لمس کنید تا سبز شوند و تا زمانی که دست شما تمام مربع‌ها را لمس نکند این تست به پایان نمی‌رسد. پس از اتمام آزمون، به طور خودکار به منوی اصلی باز خواهید گشت. همچنین می‌توانید از دکمه‌ی افرایش صدا نیز برای بازگشت به صفحه‌ی اصلی استفاده کنید.

کد تست ال سی دی سامسونگ

5. TSP تست

این تست که در جدید‌ترین گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی طراحی شده است و عملکردی شبیه تست تاچ گوشی دارد، با این تفاوت که حسگر‌ها نوک انگشتان را از فاصله 10 میلی متری تشخیص می‌دهند و نیاز به لمس صفحه‌ی ال سی دی نیست.

 

کد تست ال سی دی سامسونگ

6. Wacom test

این قسمت مربوط به گوشی‌های دارای قلم است. مانند بخش تست تاچ گوشی، این بار با استفاده از قلم باید مربع‌های نمایش داده شده را به رنگ سبز در بیاورید.

کد تست ال سی دی سامسونگ

7. تست دوربین جلو (Front Cam)

این تست برای بررسی دوربین جلو است و به شما اجازه می‌دهد با گرفتن سلفی بتوانید از سالم بودن دوربین مطمئن شوید. بعد از اتمام تست مانند بخش‌های قبل با لمس دکمه‌ی برگشت وارد منوی اصلی شوید.

مطلب پیشنهادی:با معایب و مزایا تعویض باتری گوشی

 تست دوربین جلو (Front Cam)

8. تست فرکانس صفحه نمایش (Low Frequency)

این قابلیت برای بررسی فرکانس صفحه نمایش است. هرچه فرکانس بالاتری انتخاب کنید هنگامی که گوشی را به گوش خود نزدیک کنید، صدای خفیفی از صفحه‌ی نمایش قابل شنیدن خواهد شد.

9. حسگر روشنایی (Light Sensor)

این تست وظیفه تشخیص نور محیط را بر عهده دارد. برای شروع باید گوشی خود را در معرض نور‌هایی با روشنایی‌های مختلف قرار دهید. نور باید از سطح 1 کم تا سطح 3 زیاد تغییر پیدا کند.

10. SPEN HOVERING

این قسمت نیز مربوط به تست قلم بر روی صفحه نمایش است. با استفاده از قلم باید قسمت‌های مشخص شده را بر روی صفحه نمایش دنبال کنید.

کد تست ال سی دی سامسونگ

11. حسگر اثر انگشت

این تست اثر انگشت را اسکن می‌کند. برای شروع  گزینه Scan Normal را لمس کنید تا از عملکرد صحیح سنسور مطمئن شوید. همچنین با لمس اطلاعات حسگر، اطلاعات سیستم عامل دستگاه هوشمند شما نیز نشان داده خواهد شد.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

12. Proximity Sensor (حسگر مجاورت)

حسگر مجاورت، در تشخیص فاصله استاندارد دستگاه با کاربر نقش مهمی ایفا می‌کند همچنین باعث می‌شود از لمس ناخواسته گوشی و شماره‌گیری خودکار نیز جلوگیری شود. عملکرد این حسگر به این صورت است که وطیفه دارد هر زمانی که تلفن را نزدیک صورت خود قرار دهید صفحه نمایش را خاموش کند. برای تست این حسگر با دست خود بالای صفحه نمایش گوشی را بپوشانید، اگر صفحه نمایش سبز شود یعنی سنسور سالم است و به‌درستی کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

کد تست ال سی دی سامسونگ

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند ال سی دی آن است. اکثر اعضای خانواده جدید سامسونگ دارای یک کد تست هستند که با استفاده از آن می‌توان از سالم بودن ال سی دی و دیگر امکانات گوشی‌ و تبلت‌های سامسونگ، قبل از خرید اطمینان حاصل نمود. در این مقاله با کد تست ال سی دی سامسونگ آشنا شدیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را از کارشناسان کامپیوتر آچاره دریافت کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا