تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه تنظیم ترموستات یخچال سامسونگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

مدل‌های جدید یخچال سامسونگ با ارائه دو دکمه جداگانه، انتخاب دما را ساده می‌کنند. یکی از این دکمه‌ها برای کنترل دمای یخچال و دیگری برای کنترل دمای فریزر تعبیه شده‌اند. با استفاده از این دکمه‌ها می‌توانید دمای هر قسمت از واحد یخچال خود را جداگانه تغییر دهید.
طبق گفته سازمان غذا و دارو باید دمای یخچال خود را در 40 درجه فارنهایت یا 4 درجه سانتی‌گراد یا کمتر از آن نگه دارید. فریزر هم باید در دمای 0 درجه فارنهایت یا 18- درجه سانتیگراد ثابت بماند. برای دانستن اطلاعات بیشتر و نحو تنظیم ترموستات یخچال سامسونگ تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل تنظیم ترموستات یخچال سامسونگ

تنظیم دما در یخچال سامسونگ فرآیندی ساده است که با فشار دادن یک دکمه و تنظیم آن تا دمای مورد نظر انجام می‌شود. دمای تنظیم شده روی صفحه دیجیتال نمایش داده خواهد شد. در ادامه با مراحل گام به گام تنظیم ترموستات یخچال سامسونگ آشنا خواهیم شد.تنظیم ترموستات یخچال سامسونگ

مرحله 1

به کنترل پنل یخچال سامسونگ خود نگاه کنید. اگر مدل یخچال شما دارای یخساز است کنترل پنل آن در جلوی دستگاه، بالای یخساز قرار دارد.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

مرحله 2

به دکمه‌های جداگانه با علامت فریزر و یخچال توجه کنید. دکمه فریزر در قسمت پایین سمت چپ کنترل پنل و دکمه یخچال در سمت راست پایین قرار دارد.

مرحله 3

دکمه Fridge را فشار دهید تا دما را بین تنظیمات از پیش تعیین شده در کامپیوتر یخچال تغییر دهید. بسته به مدل یخچال سامسونگ، ممکن است گرافیکی ببینید که محدوده دما را از سرد تا سردترین نمایش می‌دهد. همچنین مقادیر جداگانه دما را به صورت عددی در کنترل پنل مشاهده می‌کنید.

مرحله 4

دکمه فریزر را فشار دهید تا تنظیمات از پیش تعیین شده برای فریزر شما تغییر کند. درست مانند یخچال، مدل یخچال شما تعیین می‌کند که آیا تنظیمات دما به صورت گرافیکی یا عددی نمایش داده شود.

مرحله 5

دکمه‌های فریزر یا یخچال را برای سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا از Power Cool در هر دو بخش یخچال خود استفاده کنید. پس از اینکه برای اولین بار یخچال خود را نصب کردید گزینه Power Cool می‌تواند سریعتر یخچال سامسونگ شما را به دمای کارکرد مناسب برساند.

نحوه ریست دما در یخچال سامسونگ

پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر به شرکت‌هایی مانند سامسونگ این امکان را داده که کنترل دمای یخچال شما را دیجیتالی و ساده کنند. برای جلوگیری از رشد باکتری در غذای شما، دمای توصیه شده 1 درجه سانتی گراد یا کمتر است.

انتخاب دمای ایمن

می‌توانید دمای یخچال سامسونگ خود را تا 1 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این دما اغلب برای اطمینان از ایمنی محصولات لبنی مانند شیر و گوشت خام انتخاب می‌شود. در این موارد دمای توصیه شده 2-1 درجه سانتی گراد است و در دمای پایین تر، غذا شروع به یخ زدن می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

یکی از مزایای داشتن یخچال با نمایشگر دیجیتال دما، امکان انتخاب درجه حرارت دقیق، درجه به درجه است. با وجود بسیاری از کنترل‌های دمایی در گذشته، تنظیم دما روی یک عدد دقیق غیرممکن بود. تنظیم دما از طریق پنل کنترل یخچال سامسونگ که درست بالای یخ‌ساز قرار دارد انجام می‌شود. دکمه “یخچال” را فشار دهید تا به دمای مورد نظر برسید و 5 ثانیه صبر کنید تا دمای جدید روی نمایشگر با دمای فعلی یخچال جایگزین شود.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تنظیم دما یخچال سامسونگ

به این ترتیب متوجه می‌شوید که دما را با موفقیت ریست کرده‌اید. تا زمانی که یخچال شما به دمای جدید برسد صبور باشید. با افزایش یا کاهش دمای داخل، بسته به تنظیمی که انتخاب کرده‌اید، دمای نمایش داده شده نیز تغییر می‌کند.

مطلب پیشنهادی : علت چشمک زدن درجه فریزر سامسونگ

تایید دمای یخچال

24 ساعت صبر کنید و دمای یخچال را روی نمایشگر بررسی کنید. شما باید دمایی را که روز قبل تنظیم کرده‌اید مشاهده کنید. اگر شماره دیگری می‌بینید یا اگر شماره تغییر نکرده است از کسی بخواهید که یخچال شما را بررسی کند که آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر. برای بررسی مجدد دما می‌توانید از دماسنج خانگی استفاده کنید. کافیست دماسنج را در وسط قفسه میانی یخچال قرار دهید و هشت ساعت منتظر بمانید تا مقدار دقیق آن را نشان دهد. اگر جا دارید می‌توانید دماسنج را داخل یخچال تعبیه کنید.

زمانی که منتظر هستید یخچال به دمای جدید خود برسد از باز کردن درب آن خودداری کنید. لبنیات، گوشت خام یا سایر اقلامی که به راحتی فاسد می‌شوند را در درب یخچال نگهداری نکنید. زیرا سردترین منطقه یخچال قفسه پایینی آن است. مواد غذایی فاسد شدنی که بیش از دو ساعت در دمای بالای 1 درجه نگهداری شده‌اند نباید مصرف شوند و برای جلوگیری از بیماری آن‌ها را فورا دور بریزید. این وضعیت ممکن است در صورت قطع برق یا در صورت از کار افتادن یخچال اتفاق بیفتد.

نحوه تست ترموستات یخ زدایی یخچال

از راهنمای گام به گام تعمیر یخچال برای یادگیری نحوه تست ترموستات یخ زدایی یخچال خود استفاده کنید. قبل از شروع تست ترموستات یخچال یخ زدایی یخچال خود مطمئن شوید که منبع تغذیه دستگاه را قطع کرده‌اید. ساده‌ترین راه این است که برق یخچال را از پریز جدا کنید. از طرف دیگر می‌توانید سوئیچ مربوطه را در پنل کلید قطع کنید یا فیوز را از جعبه فیوز خانه‌تان خاموش نمایید.

اگر احساس می‌کنید مهارت یا توانایی کافی برای انجام این تعمیر را ندارید با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی مشورت کنید. برای دربافت مشاوره از متخصصین ما می‌توانید بصورت رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره ثبت درخواست کنید.

  1. ترموستات یخ زدایی یخچال خود را پیدا کنید. در مدل‌های یخچال روی فریزر، ترموستات ممکن است زیر کف یخچال یا در پشت فریزر باشد. اگر یخچال ساید بای ساید دارید ترموستات یخ زدایی در پشت سمت فریزر قرار دارد.

ترموستات به صورت سری با سیستم یخ زدایی سیم کشی می‌شود و با باز شدن ترموستات، هیتر خاموش خواهد شد. شما باید هر جسمی که سر راه شما قرار دارد مانند محتویات فریزر، قفسه‌های فریزر، قطعات یخ ساز و پنل پشتی یا پایینی داخلی را بردارید.

  1. پنلی که باید بردارید ممکن است با گیره‌های نگهدارنده یا پیچ در جای خود محکم شده باشد. پیچ‌ها را بردارید یا از پیچ گوشتی برای باز کردن گیره‌های نگهدارنده پنل در جای خود استفاده کنید. در برخی از یخچال‌های قدیمی قبل از دسترسی به کف فریزر باید قالب پلاستیکی برداشته شود.
  2. نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

هنگام برداشتن قالب احتیاط کنید زیرا ممکن است به‌راحتی بشکند. می‌توانید ابتدا آن را با یک حوله گرم کنید.

مطلب پیشنهادی : یخساز دستی یخچال چگونه کار می‌کند؟

تست ترموستات یخچال سامسونگ

  1. دو سیم از ترموستات خارج می‌شوند که به ترمینا‌ل‌هایی با کانکتورهای لغزنده متصل هستند. به آرامی کانکتورها را بکشید تا سیم‌ها از ترمینال‌ها آزاد شوند. شاید لازم باشد از انبر سوزنی استفاده کنید. دقت کنید که خود سیم‌ها را نکشید.
  2. به جدا کردن ترموستات ادامه دهید. ممکن است با پیچ یا گیره در جای خود محکم شده باشد. ترموستات و گیره در برخی مدل‌ها به صورت یک مجموعه هستند. در مدل‌های دیگر، ترموستات اطراف لوله اواپراتور محکم می‌شود.

در برخی موارد دیگر با فشار دادن گیره و بالا کشیدن ترموستات، می‌توان آن را جدا کرد.

  1. مولتی تستر خود را روی تنظیمات R X 1 Ohm قرار دهید. هر یک از سیم‌های مولتی تستر را روی سیم ترموستات قرار دهید. زمانی که ترموستات شما سرد است باید مولتی تستر شما عدد صفر را نشان دهد.

اگر هوا گرم باشد این آزمایش باید بی‌نهایت را نشان دهد. اگر نتایجی که از آزمایش خود دریافت می‌کنید با نتایج ارائه شده در اینجا متفاوت است باید ترموستات یخ زدایی یخچال خود را تعویض کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع‌بندی

تنظیمات دمای ایده‌آل برای محفظه‌های فریزر و یخچال سامسونگ 19- درجه سانتی گراد و 3 درجه سانتی گراد  یا 2- درجه فارنهایت و 38 درجه فارنهایت است. اگر دمای فریزر و یخچال خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، تنظیم دستی ترموستات یخچال سامسونگ کاری ضروری است. در این مقاله با مراحل مختلف تنظیم دمای یخچال سامسونگ آشنا شدیم. در صورت نیاز می‌توانید از متخصصین ماهر آچاره کمک بگیرید و از تجربه آنها برای تعمیرات ایمن دستگاه خود بهره ببرید.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید