تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

یخساز دستی یخچال چگونه کار می‌کند؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

تا به حال به این فکر کرده‌اید که یخساز دستی یخچال چگونه کار می‌کند؟ تا همین یک قرن پیش، درست کردن یخ در خیلی از نقاط دنیا کاری سخت و بعضاً نشدنی بود. در مناطق گرمسیر، مردم مجبور بودند که یخ را به صورت بلوک‌های بزرگ و سنگین از یخ‌فروش بخرند تا نیاز روزانه‌شان تامین شود. قیمت یخ زیاد بود اما مردم برای این‌که مواد غذاییشان فاسد نشود و خودشان به آب سرد دسترسی داشته باشند، مجبور بودند یخ بخرند. در کشورهای فقیری که هوای خیلی گرمی داشتند، یخ یک ماده‌ی گرانبها محسوب می‌شد و بعضی از مردم در طول عمرشان، چشمشان حتی یکبار هم به یخ نمی‌افتاد.

در اوایل سده‌ی بیستم بود که تحولی در دنیای یخ ایجاد شد. یخچال‌های خانگی ساخته شدند که مردم بتوانند راحت‌تر مواد غذاییشان را نگه دارند. در دهه‌ی ۶۰ میلادی، ماشین‌های یخ‌ساز اتومات زندگی را از قبل هم ساده‌تر کردند. این روزها، در داغ‌ترین روزهای تابستان هم می‌توان به سادگی به یخ دسترسی داشت و این پدیده برای هیچ‌کسی عجیب و غیرعادی نیست.

در این مقاله قرار است درباره طرز کار یخساز یخچال و علل کار نکردن آن صحبت کنیم. پیشاپیش ممنون که این مقاله را مطالعه می‌کنید.

یخساز دستی یخچال چیست؟

حال که چند دهه است یخچال‌ها مجهز به یخساز داخلی هستند، بهتر است ببینیم چه هستند و چگونه کار می‌کنند. احتمالا آشنایی شما هم با یخساز فقط در حد این‌ است که دکمه‌ای را فشار دهید و یخ از آن بیرون بزند و یک لیوان نوشیدنی گوارا میل کنید. اما به این فکر کرده‌اید چه می‌شود که یخ وارد لیوانتان می‌شود؟

یخساز دستی یخچال چگونه کار میکند؟

درست شدن یخ خیلی پیچیده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. در برخی از یخچال‌ها، برای این کار، یک ترموستات، یک موتور، بازوهای محرک، شیر آب و یک المنت حرارتی  دخیل هستند. در ادامه بیشتر کارکرد یخساز دستی یخچال را توضیح می‌دهیم.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

طرز کار یخساز

اگر می‌خواهید بدانید که یخساز دستی یخچال چگونه کار میکند، لازم است بدانید که در یک یخساز، بخش‌های زیادی مشغول هستند تا یخ به داخل لیوان شما بیوفتد. برای اتفاق افتادن این چرخه، ابتدا یک تایمر شیر آب را فعال می‌کند. پس از فعال شدن شیر آب، قالب یخ در طی ۷ ثانیه پر از آب می‌شود. (البته این زمان ممکن است بین یخچال‌هایی با برندهای مختلف فرق کند یا لازم باشد خودتان به‌صورت دستی قالب را بیرون بیاورید، پر کنید و داخل یخساز قرار دهید). 

زمانی که ترموستات تشخیص دهد آب منجمد شده است، المنت حرارتی را فعال می‌کند تا لبه‌های قالب را کمی گرم کند. بدین ترتیب یخ راحت‌تر خارج می‌شود.

همه چیز درباره یخسازها

موتور یخساز بازوهای محرک را فعال می‌کند تا تکه‌های یخ را بردارد و داخل ظرف زیری ذخیره کند. به طور همزمان، یک بازوی نگهدارنده فعال می‌شود تا چرخه‌ی یخ‌سازی بعدی را غیرفعال کند. پس از این که یخ‌ها به درون ظرف سرازیر شدند، بازوی نگهدارنده سر جای خود برمی‌گردد. در صورتی که بازوی نگهدارنده به یخ برخورد نکند، پروسه‌ی یخ سازی مجددا از سر گرفته می‌شود. اما اگر با یخ تماس داشته باشد، یخ جدیدی تولید نمی‌شود. کل این فرآیند، یک یا دو ساعت زمان می‌برد.

هنگامی که بخواهید از دستگاه یخ بگیرید، باید نوع یخ را انتخاب کنید. سپس، با فشار دادن اهرم دیسپنسر، یخساز فعال می شود و یخ جریان پیدا می‌کند. 

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

یخساز یخچال به چند شکل کار می‌کند؟

خروج یخ از یخساز چند حالت می‌تواند داشته باشد. یخ‌ها به‌صورت قالبی یا مکعب‌های خرد شده بیرون می‌زنند. برای خروج یخ از یخچال ساید بای ساید، باید اهرم یخساز را فشار دهید.

برای تعمیر یخچال و فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تفاوت یخساز اتوماتیک و یخساز دستی -

علت خارج نشدن یخ از یخساز دستی یخچال

در صورتی که این قطعه کارش را انجام نداد و یخ از یخساز خارج نشد، می‌توانید به این دلایل باشد:

  1. لازم است که یخساز ریست شود تا ارور احتمالی رفع شود. پس دستگاه را ریست کنید.
  2. تکه‌های یخ درون ظرف جمع شده‌اند و یخساز خاموش شده است. پس یخ‌های سطحی را خالی کنید.
  3. یخ‌های داخل قالب یخساز گیر کرده و چسبیده‌اند. پس یخ‌ها را با دست خارج کنید.
  4. یخساز آن‌قدری سرد نیست که فرآیند یخسازی را تکمیل کند. پس دما را چک کنید. (برای دریافت بهترین نتیجه، دمای یخساز باید بین ۰ تا ۵ باشد)

چنانچه با این کارها به نتیجه مورد نظرتان نرسیدید، بهتر است ادامه کار را به عهده‌ی متخصصین تعمیر یخچال و فریزر بسپارید. اگر دنبال تعمیرکار خوب می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که وارد سایت آچاره شوید. بهترین متخصصین هر شهر در آچاره جمع شده‌اند و شما می‌توانید شخص مورد نظرتان را برای این کار انتخاب کنید.

تفاوت یخساز دستی و یخساز اتوماتیک

منبع یخسازهای دستی که به یخسازهای نیمه اتوماتیک هم شناخته شده اند، باید هر سری که بخواهید یخ درست کنید با دست پر شوند. 

طرز کار یخساز اتوماتیک

 

یخچال‌هایی که مجهز به یخساز اتوماتیک هستند، این بار را از دوش شما برداشته‌اند و نیازی نیست که هر سری خودتان مخزن را پر کنید چرا که این یخسازها به منبع آب شهری متصل هستند و خودکار پر می‌شوند. 

اهمیت نگهداری از یخسازهای دستی و یخسازهای اتوماتیک

تمام وسایل برقی، به‌خصوص وسایلی که به‌طور مداوم کار می‌کنند، نیازمند مراقبت هستند. اگر یخساز دچار مشکل شود و به آن بی‌توجهی کنید، یخ‌ها ذوب می‌شوند و انرژی زیادی از یخچال صرف می‌شود. زمانی که یخ‌ها ذوب شوند، از درزها و راه باریکه‌ها عبور می‌کنند و در جاهایی که نباید، منجمد می‌شوند. همچنین، برای تعمیر باید هزینه‌ی زیادی را متحمل شوید. این مسئله برای یخچال بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث سوختن آن شود. بنابراین در صورتی که متوجه شدید یخساز دچار نقص شده و نمی‌توانید تعمیرش کنید، حتما به فکر کمک گرفتن از یک نیروی حرفه‌ای و باتجربه کنید تا هزینه‌ی بیشتری روی دستتان نگذارد.

مطلب پیشنهادی : آموزش تعمیر یخساز یخچال 

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

نکات مهم هنگام خرید یخچال یخسازدار 

  • یخسازها با مواد خوراکی در ارتباط هستند؛ پس مهم است که جادار، شیک و بهداشتی باشند.
  • جنس بدنه باید طوری باشد که در صورت تماس پیدا کردن با آب پس از مدتی زنگ نزند.
  • کندانسور و موتور باید کم‌مصرف و در عین حال، بادوام و قوی باشند.
  • یخسازها باید به‌خوبی عایق شده باشند تا در صورت قطع شدن برق، یخ‌ها آب نشوند. 
  • یخساز باید یخ‌های بدون بو و کاملا شفاف تولید کند.
  • گارانتی را فراموش نکنید. 

how to find a good icemaker

پایان

در این مقاله به پاخ به این سوال که یخساز دستی یخچال چگونه کار می‌کند پرداختیم و تفاوت‌های نوع دستی و اتوماتیک آن را بررسی کردیم. یخسازها امروزه در تمامی خانه‌ها وجود دارند و وجودشان کاملا ضروری است. چنانچه یک روز گرم از بیرون به خانه برگردیید، اولین چیزی که حال شما را جا می‌آورد یک لیوان نوشیدنی تگری است و یخ‌هایی که از یخساز به درون لیوانتان می‌لغزند. بنابراین درصورتی که قصد دارید یخساز جدیدی تهیه کنید، به مواردی که گفته شد توجه کنید تا جنس مرغوبی پیدا کنید. همچنین، راه‌های مراقبت از این وسیله را جدی بگیرید و چنانچه لازم شد یخساز را تعمیر کنید، فراموش نکنید که می توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید. برای ارتباط با ما، می‌توانید از طریق سایت آچاره، اپلیکیشن، و شماره‌گیری ۱۴۷۱ اقدام کنید.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید