فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ

لوازم خانگیماشین لباسشویی

قفل کودک یکی از ترفند‌های موجود در وسایل برقی از جمله ماشین لباسشویی است، کودکان همیشه در حال کاویدن دنیای اطراف خود هستند و باعث شده تا احتمال بروز آسیب و خطر برای کودکان افزایش یابد. ماشین لباسشویی به دلیل شکل ظاهری و سر و صدایی که ایجاد می‌کند، برای آن‌ها جذاب است.

خوشبختانه طراحان ماشین لباسشویی مخصوصا برند سامسونگ برای حل این معضل یک راهکار ارائه‌اند. قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ قابلیتی ویژه است که اجازه نمی‌دهد کنجکاوی کودکتان خطر‌آفرین باشد.

با فعال‌ سازی قفل کودک، برد دستگاه کاملا غیرفعال شده و هیچ کدام از دکمه‌ها فرمانی را اجرا نمی‌کنند. البته قفل کودک شامل دکمه‌ی پاور (خاموش/روشن) نمی‌شود.

کودکان ذهن باهوشی دارند، اگر چند بار کار کردن شما با این دستگاه را زیر نظر بگیرند، نحوه‌ی کار با ماشین لباسشویی را یاد خواهند گرفت. به عنوان مثال متوجه خواهند شد که با فشردن یک دکمه می‌توانند درب ماشین لباسشویی را باز کنند!

نحوه‌ی فعال سازی قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ

فعال کردن قفل کودک در دستگاه‌های مختلف تقریبا یکسان است. ممکن است در یکی از مراحل بایکدیگر متفاوت باشند. اگر قصد دارید با فعال سازی قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ از کودکتان محافظت کنید، کافی است یکی از مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

یکی از نکاتی که حین فرمان فعال سازی باید مد نظر داشته باشید، مدت زمانی است که بر یک دکمه اشاره می‌کنید. در حالت عادی برای انجام گردش و یا باز کردن درب کافی است به مدت یک ثانیه دکمه را فشار دهید، اما چون قفل کودک یک قابلیت مخفی می‌باشد، مدت زمان لمس و یا فشردن دکمه‌ها بیشتر می‌باشد. بازه ی 3 الی 5 ثانیه را مد نظر داشته باشید، زمان‌های پایین‌تر قفل کودک را اجرا نخواهند کرد.فعال یازی قفل کودک

روش اول. قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ (child lock) 

دکمه‌های  temp و spin/rinse باید به مدت 3 الی 5 ثانیه با یکدیگر به صورت هم‌زمان فشرده شوند.

روش دوم. قفل کودک (child lock) 

گاهی دکمه‌های spin و rinse مجزای یکدیگر هستند، در چنین مواردی باید تنها temp و spine در این بازه هم‌زمان فشرده شوند.

روش سوم. قفل کودک (child lock) 

دکمه‌های – و + نیز این عمکرد را اجرا خواهند کرد. هر دوی این دکمه‌ها را در 3 الی 5 ثانیه فشار دهید.

ماشین لباسشویی سامسونگ در مدل‌های متعددی ساخته شده است، هر کدام از مراحل بالا فرمان قفل کودک را اجرا می‌کنند، اگر یکی از آن‌ها قفل کودک را اجرا نکرد، حتما مرحله‌ی بعدی قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را فعال خواهد کرد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

همزمان فشار دادن دکمه ها

چگونه متوجه شویم که قفل کودک فعال است؟

زمانی که با استفاده از فرمان‌های موجود، قفل کودک را فعال کردید، قفل نمایش داده می‌شود. این قفل با سایر قفل‌ها متفاوت است، به همین جهت لوگوی خاصی بر روی صفحه و برد نمایش داده نخواهد شد.

همانطور که می‌دانیم، child lock نام اختصاری قفل کودک است. پس از فعال سازی عبارت CL بر روی برد نمایش داده خواهد شد. با مشاهده‌ی این علامت متوجه فعال سازی قفل کودک قفل ماشین لباسشویی خواهید شد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچارهقفل کودک


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر ماشین لباسشویی در محل


نحوه‌ی غیرفعال کردن قفل کودک ماشن لباسشویی سامسونگ

طرز کار فعال سازی قفل کودک شرح داده شد، بسیاری از افراد پس از فعال سازی قفل کودک با این سوال مواجه می‌شوند که حالا چگونه قفل ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم؟ در صورت فعال بودن قفل، عملا ماشین لباسشویی هیچ‌کاری نمی‌کند و از کار می‌افتد. برای راه‌اندازی مجدد دستگاه، باز شدن قفل کودک لازم است.

در بعضی از ماشین لباسشویی فرامین فعال سازی و غیرفعال کردن قفل کودک مجزا و متفاوت است. اما خوشبختانه در ماشین لباسشویی سامسونگ هر دو این دستور‌ها یکسان می‌باشد. همانگونه که قفل ماشین فعال شد، از همان روش برای غیرفعال سازی استفاده کنید. باز شدن قفل کودک به همین سادگی انجام می‌شود. زمانی که قفل باز شود، عبارت CL از روی صفحه نمایش حذف شده و می‌توان با دستگاه مانند قبل کار کرد.

بیشتر بخوانید : فعالسازی قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

کلام آخر

قفل کودک یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ماشین لباسشویی است. قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ با استفاده از چند فرامین ساده فعال و غیرفعال می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید مانع از خطر آفرینی این دستگاه برای کودک کاوشگر خود شوید. کافی است یکی از سه مراحل مذکور را به‌درستی انجام دهید و قفل کودک را فعال و غیرفعال کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید