تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

تفاوت فر گازی با فر برقی

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

در چند دهه گذشته پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه لوازم الکترونیکی بسیار زیاد و سریع بوده است. علی رغم طیف وسیعی از نوآوری‌ها، اختراعات و پیشرفت‌ها، اجاق ساده به عنوان یکی از وسایل اساسی آشپزخانه شکل پایه‌ای خود را حفظ کرده است. فروشندگان اجاق‌ها می‌دانند که بحث بین اینکه اجاق گازی برای آشپزخانه مناسب‌تر است یا اجاق برقی همواره بحث داغی بوده است.

هر کدام از این گزینه‌ها طرفداران خاص خود را دارند که بسیار هم پر و پا قرص هستند! اگر شما هم با سوال “فر گازی یا برقی؟ کدام یک برای من مناسب‌تر است؟» روبه‌رو شده‌اید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت فر برقی و گازی در چیست؟

برای اینکه متوجه تفاوت فر برقی و گازی شوید، ابتدا به تعریف هر یک می‌پردازیم. حتماً این قسمت را بخوانید! زیرا پاسخ سوال «فر گازی یا برقی؟ را در این مقاله خواهید یافت.

تفاوت فر گازی و فر برقی

فر گازی

فر گازی یکی از اجزای آشپزخانه است که منبع سوخت خود را از گاز طبیعی یا پروپان به‌دست می‌آورد. این فرها از طریق تشعشعات مشعل‌هایی که درون آن قرار دارند، کار گرم کردن غذا را انجام می‌دهند. گاز سوخته شده همچنین مقداری رطوبت تولید می‌کند و در فضا به گردش در می‌آورد.

فر برقی

فر برقی یکی از لوازم آشپزخانه است که از الکتریسیته به جای گاز استفاده می‌کند. سال‌ها افراد از اجاق‌هایی با سیم‌پیچ‌های برقی استفاده می‌کردند. نوع جدیدتر این اجاق‌ها به روش القا گرم می‌شوند. فرهای برقی نیز همانند فرهای گازی، عناصر گرمایی داخلی دارند که از طریق تشعشع، غذا را گرم می‌کنند.

مزایا و معایب فر گازی

با خواندن مزایا و معایب فر گازی که در ادامه آورده شده متوجه خواهید شد که فر گازی چگونه می‌تواند قابلیت‌های آشپزی شما را بهبود دهد یا دست‌پختتان را خراب کند.

تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

مزایای فر گازی

در این قسمت مزایای فر گازی را شرح داده‌ایم.

1. گرم شدن سریع

فرهای گازی بسیار سریع گرم می‌شوند و سرعت کلی پخت را افزایش می‌دهند. این ویژگی زمان مورد نیاز برای گرم کردن فر و رساندن آن به دمای مطلوب را کاهش می‌دهد.

2. توزیع گرمای سطح‌بندی شده

فرهای گازی گرما را روی قفسه‌های مختلف در سطوح متفاوتی ایجاد می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید همزمان گوشت را در قفسه پایین و سیب‌زمینی کبابی را در قفسه بالا بپزید.

مزایای فر گازی

3. هزینه کمتر تعمیرات

تعمیر فر گازی نسبت به فر برقی هزینه کمتری دارد. همچنین به نسبت از دوام بالاتری نیز برخوردار است.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

معایب فر گازی

در ادامه به بیان معایب فر گازی می‌پردازیم.

1. نیاز به تخصص برای نصب

نصب اجاق و فر گازی کاری تخصصی است و اگر توسط یک فرد آماتور انجام شود، ممکن است خطرآفرین باشد. در نتیجه برای نصب ایمن فر گازی خود باید از یک فرد متخصص و آموزش دیده کمک بگیرید.

2. نداشتن فن

فرهای گازی معمولاً فن ندارند. در نتیجه گردش گرمای تولید شده برای آنها کمی دشوار است. این ویژگی همان طور که در بالا ذکر شد مزایایی دارد ولی ممکن است منجر به پخت ناهموار مواد غذایی مورد نظرتان شود. در نتیجه برای پختن غذاهایی مثل نان، کیک اسفنجی و … مناسب نیست.

خطرات فراجاق اگازی

خطرات فر گازی

یکی از خطرات فر گازی این است که تجمع گاز موجود در فر و الکتریسیته مورد استفاده برای روشن کردن چراغ ممکن است خطرآفرین باشد. از دیگر خطرات فر گازی می‌توان به این مورد اشاره کرد که چون با گاز کار می‌کند، خرابی آن بسیار خطرناک است و باید هر چه زودتر تعمیر شود. نشت گاز از فرهای گازی نگرانی بزرگی است که همیشه صاحبان آنها را آزار می‌دهد.

مزایا و معایب فر برقی

اگر قصد تهیه فر برقی را دارید، پیش از هر چیز باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید. با خواندن مزایا و معایب فر برقی که در ادامه آورده شده متوجه خواهید شد که فر برقی چگونه می‌تواند قابلیت‌های آشپزی شما را بهبود دهد.

مزایای فر برقی

فر برقی مزایای زیر را دارد:

1. پخت سریع‌تر

فرهای گازی سرعت گرم شدن بیشتری نسبت به فرهای برقی دارند، این در حالی است که پخت غذا در فرهای برقی سریع‌تر است.

2. توزیع گرمای یکسان

اجاق‌ها و فرهای برقی توزیع گرمای یکنواخت‌تری دارند، مخصوصاً نمونه‌هایی که دارای فن هستند. وجود فن در فر، گرما را به‌گردش در می‌آورد و باعث می‌شود مواد غذایی از زاویه‌های مختلف حرارت ببینند و بهتر بپزند.

توزیع گرمای یکسان

معایب فر برقی

فر برقی با وجود داشتن مزایا دارای برخی خصوصیاتی است که ممکن است از نظر عده‌ای نامناسب به‌نظر بیاید، از جمله:

1. زمان گرم شدن طولانی

همان طور که قبلاً هم ذکر شد، فرهای برقی به زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارند. همچنین بعد از گرم شدن و رسیدن به دمای خاص، گرمای خود را به مدت طولانی حفظ می‌کنند که این ویژگی باعث می‌شود تنظیم آنها در دماهای متفاوت کمی دشوار باشد.

2. ایجاد خسارت به هنگام قطع برق

این مورد را شاید بتوان بزرگترین عیب فرهای برقی دانست. قطع شدن برق در وسط پخت اتفاق ناخوشایندی است که این فرها را از ادامه عملیات باز می‌دارد.

آیا گاز ارزان‌تر از برق است؟

به طور خلاصه پاسخ بله است. پخت غذا با فر گازی به طور قابل توجهی از پخت‌وپز به وسیله فر برقی ارزان‌تر است. نتایج یکی از تحقیقات نشان می‌دهد که یک سال پخت‌وپز گازی تا حدود 50 درصد ارزان‌تر از پخت‌وپز برقی است. به علاوه فرها و اجاق‌های گازی هنگام خرید نیز ارزان‌تر هستند. بنابراین استفاده از فر گازی به جای برقی به شیوه‌های مختلفی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

گاز ارزان‌تر است یا برق؟

مقایسه فر برقی و گازی؛ پخت‌وپز گازی چه تفاوتی با پخت‌وپز برقی دارد؟

مقایسه فر برقی و گازی به شما دید روشن‌تری از عملکرد هر یک می‌دهد و راحت‌تر می‌توانید پاسخ سؤال فر گازی یا برقی؟ را بیابید. اکثر شما برای انتخاب بین فر گازی یا برقی به هزینه‌ها، کارایی و تناسب آن با سبک زندگی خود دقت می‌کنید. این نکته نیز قابل توجه است که فرهای گازی و برقی سبک پخت کاملاً متفاوتی دارند.

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

اجاق‌های گازی گرما را با رطوبت بیشتری نسبت به اجاق برقی ایجاد می‌کنند. این گرما موجب رطوبت بیشتر ظرفی است که با این اجاق‌ها تحت حرارت قرار می‌گیرد. این ویژگی از خشک شدن برخی ظروف خاص جلوگیری می‌کند و در پختن اقلامی مانند گوشت تفاوت ایجاد می‌کند. در مقابل اجاق‌های برقی گرمای خشکی ایجاد می‌کنند که برای تهیه غذاهای ترد از جمله کوکی‌های چیپس بسیار عالی است.

کدام یک بهتر است؟ فر گازی یا برقی؟

شاید هنوز هم پاسخ سؤال فر گازی یا برقی؟ را پیدا نکرده باشید. اینکه در نبرد بین فرهای گازی و برقی کدام یک پیروز می‌شوند، به ترجیحات شما در روش پخت غذا بستگی دارد. فر گازی در دراز مدت ارزان‌تر است و هزینه‌های کمتری به شما تحمیل می‌کند؛ اما برای نصب آن به متخصص نیاز است. فر برقی برای نصب تنها به یک پریز نیاز دارد.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که قطعی برق رایج است، فر برقی انتخاب مناسبی نخواهد بود. اگر همچنان نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید، از گزینه‌های ترکیبی استفاده کنید. گزینه‌های ترکیبی بهترین ویژگی‌های هر یک را ارائه می‌دهند.

اگر اجاق گاز یا فر منزل شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد با کلیک روی دکمۀ زیر می‌توانید از خدمات تعمیر اجاق گاز و فر آچاره استفاده کنید.

سوالات رایج

تفاوت فر گازی با فر برقی چیست؟

فر برقی از برق برای گرم کردن فضای داخل فر استفاده می‌کند، در حالی که فر گازی از گاز استفاده می‌کند. فر برقی دارای المنت‌هایی است که برق را به حرارت تبدیل می‌کنند و این حرارت را به فضای داخل فر منتقل می‌کند. در مقابل، فر گازی دارای شعله‌هایی است که با استفاده از گاز حرارت را به داخل فر منتقل می‌کند. هر کدام از این دو نوع فر مزایا و معایب خود را دارند و بسته به نیاز و می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید