فعالسازی قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشوییلوازم خانگی

عملکرد اصلی قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی جلوگیری از تغییر و دستکاری تنظیمات چرخه شستشو توسط کودکان و افراد سالمند است. برای جلوگیری از روشن شدن تصادفی یا بازی کودکان با ماشین لباسشویی، ویژگی قفل کودک، دکمه‌های روی صفحه کنترل را غیرفعال می‌کند. قفل کودک LG تمام دکمه‌ها به استثنای برخی موارد، مانند دکمه روشن و خاموش را غیر فعال می‌کند. در بسیاری از مدل‌ها درب را هم قفل می‌کند که حتی در صورت راه‌اندازی مجدد ماشین لباسشویی درب آن قفل می‌ماند.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را روشن کنیم؟

قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۸ کیلویی با فشار دادن همزمان دو دکمه‌ای که روی صفحه کنترل برچسب‌گذاری شده‌اند فعال می‌شود. گاهی اوقات عبارت “Child Lock” را با خطوطی که به دکمه‌های مربوطه اشاره می‌کنند می‌بینید.

قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

در موارد دیگر ممکن است یک نماد قفل کودک وجود داشته باشد که مشخص می‌کند کدام دکمه‌ها را باید فشار دهید. اگر هنوز مطمئن نیستید چه دکمه‌هایی را فشار دهید می‌توانید ترکیب دقیق را در کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود پیدا کنید.

زمانی که دو دکمه را پیدا کردید هر دوی آن‌ها را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید تا صدای بیپ به صدا در‌آید. نماد قفل کودک پس از فعال شدن روشن می‌شود. بسته به مدل ماشین لباسشویی شما نماد قفل کودک شبیه یک قفل خندان یا یک نوزاد خواهد بود.

چگونه قفل کودک را خاموش کنیم؟

برای خاموش کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی خود، دکمه CHILD LOCK را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. در این زمان ماشین لباسشویی حالت CHILD LOCK را غیرفعال کرده و همه دکمه‌ها به درستی کار می‌کنند. نکته مهم در اینجا این است که در سایر ماشین‌های لباسشویی درب جلوی جدید LG، دکمه PREWASH/CHILD LOCK را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید تا CHILD LOCK خاموش شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بیشتر بخوانید : راهنمای تصویری تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی

قفل کودک ماشین لباسشویی LG چه دکمه‌هایی را غیرفعال می‌کند؟

قفل کودک این ماشین لباسشویی لمسی موارد زیر را در پنل کنترل غیر فعال می‌کند:

  • دکمه‌های تغییر برنامه؛
  • دکمه‌های توقف و شروع چرخه شستشو؛
  • دکمه‌های تنظیم “چرخش” و “دما”؛
  • دکمه‌های “شستشوی متمرکز”، “شستشوی بدون چروک”، “انتظار”، “آبکشی فوق‌العاده”

بعد از فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۸ کیلویی تمامی دکمه‌ها به جز خاموش و روشن غیرفعال می‌شوند. با این حال همین دکمه هم می‌تواند برای کودک شما جلب توجه کند و با فشار دادن آن ماشین لباسشویی را خاموش کند.

بیشتر بخوانید: کد خطای پمپ تخلیه (OE) ماشین لباسشویی ال‌جی و آموزش تعمیر

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

خطای CL در ماشین لباسشویی ال جی به چه معناست؟

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار با دیدن هر کد خطایی که روی نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی ظاهر می‌شود به وحشت می‌افتند. به نظر آن‌ها اگر یک کد خطا ظاهر شود مطمئناً ماشین لباسشویی آن‌ها خراب شده است. کد خطای CL نشان می‌دهد که قفل کودک این ماشین لباسشویی 9 کیلویی فعال شده است و تا زمانی که قفل باز نشود، پنل کار نمی‌کند. اگر قفل کودک را به درستی غیرفعال کنید، کد خطای CL از صفحه نمایش ناپدید می‌شود.

قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

جمع‌بندی

دکمه‌هایی که برای غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۵۱۲ استفاده می‌شوند و دکمه‌هایی که در زمانی که قفل کودک فعال است همچنان کار می‌کنند ممکن است بین مدل‌ها متفاوت باشند. در ماشین‌های لباسشویی درب جلو، Child Lock درب ماشین را هم قفل می‌کند. اگر پس از خاموش کردن قفل کودک برای باز کردن درب مشکل داشتید به این دلیل است که چرخه شستشو هنوز به پایان نرسیده است.

راه‌اندازی مجدد ماشین لباسشویی یا خشک کن، قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را غیرفعال نمی‌کند. در بسیاری از مدل‌ها، گزینه تنظیم خاموش موقت وجود دارد که باعث می‌شود نماد قفل کودک چشمک بزند و درب باز شود. پس از یک دقیقه، قفل کودک دوباره فعال شده و دوباره در را قفل می‌کند.

بیشتر بخوانید : 7 علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

فعال بودن قفل کودک تا زمانی که دکمه شروع یا توقف را فشار دهید ادامه خواهد داشت. برای تعلیق قفل کودک، قفل کودک را انتخاب کنید و یکبار OK را فشار دهید. برای غیرفعال کردن آن، قفل کودک را انتخاب کنید و دو بار OK را فشار دهید.

خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

4.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید