نکات خرید مبل تخت خواب شو + بررسی انواع تشک

چوب و کابینتساختمانمبلمان

مبل تخت خواب شو از آن اختراعات بشر بوده که زندگی را خیلی راحت‌تر کرده است. اگر مهمان داشته باشید و رخت‌خواب کم بیاورید، داشتن یک مبل تخت خواب شو کار را خیلی برایتان راحت می‌کند. هم شیک است، هم راحت. این روزها داشتن یک مبل تخت خواب شو در هر خانه‌ای ضروری است. اما برای این که مهمانتان روی این تخت‌ها راحت باشد، باید نکات مهم پیش از خریدش را بدانید تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. بدین ترتیب هم مهمان شب راحت می‌خوابد، هم شما خیالتان راحت است. 

در ادامه قصد داریم نکات طلایی پیش از خریدن مبل تخت خواب شو را شرح دهیم که هنگام خرید، به مشکلی برنخورید. تا انتهای مقاله با ما باشید.

پیش از خرید مبل تخت خواب شو، این سوالات را از خود بپرسید

از آن‌جایی که گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد و تمام فروشندگان و تولیدکنندگان معتقدند که بهترین و راحت‌ترین و مرغوب‌ترین جنس در فروشگاه خودشان است، احتمال این‌که گیج شود و شانسی یکی را انتخاب کنید زیاد است. بهتر است پیش از خرید به این سوالات پایه و اساسی توجه کنید:

  • در بیشتر مواقع از مبل تخت خواب شو چه استفاده‌ای می‌کنید؟ متاسفانه حتی راحت‌ترین مبل تخت شو هم از مبل‌های عادی و تخت‌های عادی ناراحت‌تر است چون به‌جای یک وظیفه دو وظیفه دارد و باید ویژگی‌های هم مبل و هم تخت را داشته باشد. پس اگر بیشتر مواقع قرار است روی این مبل‌ها فقط بنشینید و خیلی کم پیش می‌آید که به‌عنوان تخت ازشان استفاده کنید، بهتر است مبلی انتخاب کنید که قسمت نشیمنگاه راحت‌تری دارد. اگر بیشتر به‌عنوان تخت از آن استفاده می‌شود، پس به راحتی تشک توجه کنید.
  • از مبل تخت خواب شو چقدر استفاده می‌شود؟ هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد شب خواب ناراحتی داشته باشد، اما هنگام خرید مبل تخت خواب شو دقت کنید که اگر قرار است در طول سال یکی دو بار برای خوابیدن از آن استفاده شود، توجه به بخش مبلی آن کار عاقلانه‌تری است. اگر قرار است زیاد روی آن خوابیده شود، پس راحتی آن را در نظر بکیرید.
  • وضعیت خانه‌تان چطور است؟ خانه کوچک و نقلی دارید؟ پس نمی‌توانید فضای زیادی را به یک مبل اختصاص دهید. زیاد نقل مکان می‌کنید؟ این‌طوری مبل تخت خواب شو سنگین و بزرگ اذیتتان خواهد کرد. بهتر است مبلی بگیرید که با اندازه خانه تناسب داشته باشد. اگر خانه‌تان بزرگ است و فضای زیادی در اختیار دارید، می‌توانید مبل بزرگتری انتخاب کنید.

how to find the bst sofa bed

انواع مبل تخت خواب شو

مدل مبلی که انتخاب می‌کنید، به فاکتورهای زیادی مرتبط است. بنابراین خوب است با انواع ابتدایی مبل تخت خواب شو آشنا باشید تا هنگام خرید گیج نشوید. البته نگران نباشید! این اتفاق نمی‌افتد چون تمامی مبل‌های تخت شو در این سه دسته قرار می‌گیرند و با توضیحاتی که ارائه می‌دهیم، می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

۱. مبل تخت شو سنتی

این کاناپه‌های تخت شو در اصل برای نشستن فقط ساخته شده‌اند، بنابراین بالشتک‌های راحتی دارند. اما با تشک مناسب، می‌توانید خواب راحتی هم رویشان داشته باشید. البته اگر تشک نازک باشد، موقع خواب میله‌ها و فنرهای زیر تخت را احساس خواهید کرد و اذیت می‌شوید.

چگونه تخت مناسب را انتخاب کنیم

۲. کاناپه تخت شو فوتون

این مدل کاناپه‌ای تخت شو خیلی رایج هستند. وزن زیادی ندارند، حمل و نقلشان راحت است، و به‌سادگی باز می‌شوند. اما از آن‌جایی که تشکشان از فوم نازک و پشم شیشه ساخته شده که به مرور زمان سفت و فشرده می‌شود، جنس اعلایی به‌حساب نمی‌آید و قیمت کمتری دارد. 

مبل فوتون

۳. تخت‌های روزانه

تخت های روزانه همانطور که از اسمشان پیداست بیشتر از این که مبل باشند، تخت‌خوابند. اندازه‌شان نیز، اندازه‌ی استاندارد تخت یک نفره است و قیمتی نزدیک به تخت دارند. از این مدل مبل تخت خواب شو بیشتر به‌عنوان تختی کنار پنجره استفاده می‌شود و برای خواب شبانه چندان راحت نیستند.

همه چیز درباره خرید کاناپه مهمان - خرید مبل تخت خواب شو

اهمیت تشک هنگام خرید مبل تخت خواب شو

احتمالا تا اینجای مقاله متوجه شده‌اید که جنس تشک هم در این مدل تخت‌ها چقدر پر اهمیت است. شاید حتی بتوانیم بگوییم مهمترین بخش آن. از آنجایی که تشک این مبل‌ها طوری طراحی شده که تا بشوند، نازک‌تر از تشک‌ تخت‌خواب‌های عادی هستند. با این‌حال، می‌توان از بین تشک‌های موجود راحت‌ترینشان را انتخاب کرد اگر نکات طلایی این کار را دانست. در ادامه تشک‌ها را معرفی می‌کنیم:

تشک فنری: این تشک‌ها به علت فنرهای داخلی، نوسانات تخت هنگام غلت زدن را می‌گیرند؛ اما همه‌شان خواب راحتی را به شما هدیه نمی‌دهند. هرچه فنر بیشتری در تشک باشد، خواب راحت‌تری خواهید داشت. تشک‌هایی که فنرهای بیشتری دارند، قیمت بالاتری هم دارند اما بنظر کاملا به‌صرفه می‌آید.

تشک فوم سرد: فوم سرد، حالت خود را از دست نمی‌دهد چون در مجاورت حرارت غیر مستقیم ساخته شده. بنابراین اگر از روی آن بلند شوید، دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد و ریخت و قیافه خود را از دست نمی‌دهد. از آن‌جایی که این فوم انعطاف‌پذیری بالایی دارد، انتخاب خوبی برای مبل تخت‌شو و حتی تخت خواب عادی است. 


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیرات مبلمان در خانه


 نکات طلایی هنگام خرید مبل تخت خواب شو

فقط به علت این‌که مبل تخت خواب شویی گران است، نمی‌توان مطمئن بود که کیفیت مرغوبی هم دارد. بنابراین باید حواستان باشد که گول نخورید. بعد از این‌که مدل و تشک مورد نظر را پیدا کردید، به این موارد هم توجه کنید:

نکته قابل توجه هنگام خرید مبل تخت خواب شو علت
جنس فریم مبل چیست؟ آیا فریم مبل تماما از چوب است یا ترکیبی از چوب و تخته چندلایه؟ به‌هیچ‌وجه تخت‌هایی که از چوب نرم ساخته شده‌اند را نخرید.
آیا راحت باز و بسته می‌شود؟ اگر در مغازه نمی‌توانید تخت را راحت باز و بسته کنید، در خانه مصیبتتان چندبرابر است. تخت باید به نرمی و راحتی باز و بسته شود و قفل‌هایی داشته باشد که وضعیتش را ثابت نگه دارند.
آیا لبه‌ّای تخت منحنی‌اند؟ لبه‌های تیز می‌توانند به پارچه مبل، تشک و حتی خودتان آسیب بزنند.
اجازه دارید محصول را تست کنید؟ همانطور که هنگام خرید تخت اجازه دارید آن را تست کنید، موقع خرید مبل تخت خواب شو هم باید بتوانید راحتی آن را تست کنید و نظرات مشتریان دیگر را آنلاین بررسی کنید. 
آیا سایز تشک استاندارد است؟ اگر تشک مناسب تخت، تک نفره یا دو نفره باشد، باید تمام تشک‌های این قالب در آن جای بگیرند.

پایان

حالا با توجه به نکاتی که گفته شد، راحت‌تر می‌توانید مبل تخت خواب شو مورد نظرتان را تهیه کنید. ممنون می‌شویم نظر شما را درباره مقاله بدانیم. آیا شما نکات دیگری را می‌شناسید که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد؟

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا