آموزش تعویض یا تعمیر دکمه‌های مبل

چوب و کابینتساختمانمبلمان

یک دکمه افتاده یا شل شده، ظاهر مبل شما را مخدوش می‌کند. وقتی دکمه‌های مبل به لباس گیر می‌کنند یا توسط بچه‌ها و حیوانات خانگی کشیده می‌شوند، راحت و سریع شل می‌شوند. حتی یک مبل جدید هم می‌تواند یک دکمه شل و آویزان داشته باشد. تعمیر یک دکمه شل مبل با ابزار ساده و ارزان، کار آسانی است. همچنین می‌توانید در صورت گم شدن دکمه اصلی، یک دکمه مشابه با دکمه قبلی جایگزین کنید. در این مقاله از مجله آچاره با آموزش تعمیر دکمه‌های مبل با ما همراه باشید.

تعمیر دکمه‌های مبل و اتصال مجدد آن

مرحله اول تعمیر دکمه‌های مبل

یک سوزن با سایز متناسب با دکمه را با نخ مناسب، نخ کنید. انتهای نخ را گره بزنید. سوزن مناسب برای این کار سوزن‌های خمیده است. تعمیر دکمه مبل با یک سوزن منحنی خاص انجام می‌شود که در مواقعی که نمی‌توانید به دو طرف پارچه برسید استفاده می‌شود. نخ مناسب برای تعمیر دکمه مبل نیز، نخ ضخیم و قوی است.

مرحله دوم

اگر دکمه وصل شده و شل و آویزان است، نخ باقیمانده را محکم بکشید. سوزن را مستقیماً پشت دکمه به پارچه بچسبانید. سوزن را از سوراخ پشت دکمه رد کنید و دوباره آن را از پارچه پشت دکمه بیرون بیاورید و نخ را محکم بکشید.

نحوه تعویض یا تعمیر دکمه‌های مبل

مرحله سوم

پارچه و دکمه را چندین بار بدوزید تا دکمه محکم وصل شود. هر بار نخ را محکم بکشید. نخ را گره بزنید و تمام نخ‌های شل شده را ببرید و کمی از نخ را باقی بگذارید تا از باز شدن گره نخ جلوگیری کنید.

مرحله چهارم

کمی چسب سفید روی گره بزنید تا شل نشود. قبل از استفاده از کاناپه، اجازه دهید چسب برای چند ساعت خشک شود. دکمه‌های کاناپه گاهی به دلیل فشار یا فرسودگی معمولی از بین می‌روند. این دکمه‌ها گاهی اوقات صرفاً تزئینی هستند، اما در بیشتر موارد، تافتینگ را در جای خود نگه می‌دارند. تعویض دکمه و نگه داشتن تافتینگ در جای خود نیاز به سوزن اثاثه یا همان سوزن منحنی دارد. این سوزن‌های منحنی به شما امکان می‌دهند دکمه را از طریق خود رویه مبل بدوزید، حتی اگر به پشت پارچه دسترسی نداشته باشید. در ادامه مراحل تعمیر دکمه در حالتی که دکمه جدا شده است را توضیح خواهیم داد.

نحوه تعویض یا تعمیر دکمه‌های مبل

  • برای تعمیر دکمه‌های مبل، اگر دکمه هنوز وصل است اما شل یا آویزان است، آن را قطع کنید. هر گونه نخ شل شده را از کوسن جدا کنید.
  • سوزن منحنی را با نخ مناسب نخ کنید. یک سر نخ را گره بزنید.
  • از محلی که دکمه در ابتدا وصل شده بود شروع کنید و سوزن را از داخل بالشتک کاناپه عبور دهید. سوزن را به داخل فشار دهید تا وارد ابر پشت پارچه مبلی شود. برای کوسن‌های غیر متصل، سوزن را فشار دهید تا به پارچه پشتی برسد، اما اجازه ندهید که از پارچه به طرف دیگر کوسن عبور کند.
  • سوزن را از جلوی بالشتک برگردانید و آن را در کنار نقطه ورودی اولیه سوزن بیرون بیاورید. انحنای سوزن به شما این امکان را می‌دهد که حتی اگر به پشت کوسن دسترسی ندارید، این کار را انجام دهید. نخ را بکشید تا گره به خوبی روی کوسن قرار گیرد.
  • دکمه را روی سوزن بکشید. یک یا دو بار دیگر روی کوسن کوک بزنید تا دکمه را در جای خود نگه دارید.
  • نخ را گره بزنید و انتهای نخ را کوتاه کنید و گره را پشت دکمه قرار دهید.

 سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به آموزش نحوه تعویض دکمه‌های مبل پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را  با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین اچاره دریافت کنید.

2.3/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا