مراحل درخواست کنتور گاز + مدارک مورد نیاز

ساختمانلوله کشی و تاسیساتلوله‌کشی گاز

امروزه تقریباً تمامی خانه‌ها مجهز به لوله کشی گاز هستند و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند. مالکین و پیمانکاران برای گرفتن انشعاب گاز باید مراحل مشخصی را طی کنند و به شرکت گاز درخواست دهند. در این مقاله مراحل درخواست کنتور گاز را توضیح خواهیم داد.

ثبت نام کنتور گاز

برای اینکه بخواهید درخواست کنتور گاز بدهید، باید مراحل اداری و اجرایی را طی کنید تا بتوانید درخواست کنتور گاز بدهید. برای درخواست کنتور گاز باید به اداره گاز مراجعه کنید و درخواست دهید. درخواست ارائه شده بعد از طی کردن مراحل اداری، تأییدیه می‌گیرد و درخواست شما وارد مرحله نهایی و اجرایی می‌شود. ثبت نام کنتور گاز

درخواست علمک گاز

در این بخش مراحلی که برای درخواست انشعاب، علمک و کنتور گاز باید طی شود را توضیح می‌دهیم.

  • مرحله اول: ابتدا باید به اداره گاز منطقه بروید و برای نصب علمک گاز، باید به کارشناس مربوطه مراجعه کنید و تقاضای خود را ثبت کنید. برای مراجعه باید مدارک مربوط به ملک را همراه داشته باشید. از جمله مدارکی که باید به همراه داشته باشید، عبارت‌اند از سند مالکیت، جواز ساخت، پروانه پایان کار و آدرس محل به همراه کروکی.
  • مرحله دوم: کارشناس از طرف اداره گاز به محل مورد نظر متقاضی مراجعه می‌کند و جواب دریافتی را به فرد متقاضی می‌دهد. از محل مورد نظر بازدید می‌کند و محل نصب علمک گاز را مشخص می‌کند.

درخواست علمک گاز

  • مرحله سوم: فرد متقاضی توسط کارشناس اداره گاز به شهرداری محل سکونتش معرفی می‌شود. فرد متقضی به شهرداری منطقه می‌رود و برای اخذ مجوز حفاری اقدام می‌کند. باید استعلام‌های لازم را از سازمان‌های لب و فاضلاب و مخابرات و برق هم بگیرد.
  • مرحله چهارم: فرد متقاضی بعد از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و گرفتن استعلام‌های لازم از سازمان آب و فاضلاب و مخابرات و برق، باید آن‌ها را به اداره گاز ارائه کند.
  •  مرحله پنجم: فرد متقاضی بعد از طی کردن مراحل بالا و گرفتن مجوزهای لازم برای نصب و انشعابات گاز، برای حفاری و اجرای نصب انشعابات و علمک اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: لوله کشی گاز و مراحل گازکشی ساختمان

نحوه اجرای سیستم لوله کشی گاز داخلی ساختمان

  • مرحله اول: بعد از نصب علمک، مالک باید برای لوله کشی گاز، از یک پیمانکار باتجربه و حرفه‌ای، استفاده کند. مالک می‌تواند در حین مراحل نصب علمک، پیمانکار را انتخاب کند.
  • مرحله دوم: پیمانکار باید نسبت به تهیه پیش نقشه و یا نقشه لوله‌کشی اقدام کند و به سازمان نظام مهندسی تحویل دهد و سپس یک فرم قرار داد را تنظیم کند و به قاضی مربوطه ارائه دهد.
  • مرحله سوم: در این مرحله اقدامات لازم توسط سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود و در نهایت مجوز را صادر می‌کند و همراه با نقشه به پیمانکار تحویل داده می‌شود.مراحل درخواست کنتور گاز (3)
  • مرحله چهارم: بعد از اجرای لوله کشی و آماده‌سازی سیستم گازرسانی، مالک یا پیمانکار نقشه پایان کار و فیش هزینه بازرسی را به سازمان نظام مهندسی ارائه می‌کند تا روند پیشبرد کار را اعلام کند.
  • مرحله پنجم: اگر لوله کشی به درستی و بدون مشکل انجام شده باشد، مهندس ناظر تأییدیه‌های لازم را می‌دهد و نقشه‌ها توسط مجری طرح امضا می‌شود. سپس همه نقشه‌ها و تأییدیه‌ها به سازمان نظام مهندسی تحویل داده می‌شود و تأییدیه نهایی آنجا صورت می‌گیرد. بعد از صدور تأییدیه از سوی سازمان نظام مهندسی، مدارک در بسته‌های پلمپ شده قرار می‌گیرد و توسط سیستم مکانیزه به اداره گاز تحویل داده می‌شود و اداره گاز نسبت به پیشبرد طرح، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

نحوه نصب کنتور و رگلاتور گاز

  1. مالک یا نماینده‌ی قانونی، با داشتن مدارکی از جمله نقشه تائید شده توسط نظام مهندسی، فتوکپی شناسنامه مالک، سند مالکیت، جواز ساخت یا پایان کار و کپی کارت ملی به اداره گاز محل مورد نظر مراجعه کند.
  2. کارشناس مربوطه در اداره گاز مدارک مربوطه را بررسی می‌کند و بعد از تأیید کردن، هزینه اشتراک برای اقدامات لازم را تعیین می‌کند.
  3. فرد متقاضی بعد از طی کردن مراحل بالا، نسبت به واریز هزینه و تکمیل مدارک بالا اقدام می‌کند.
  4. فرد متقاضی به قسمت خدمات متقاضیان مراجعه می‌کند و بعد از تشکیل دادن پرونده و ثبت کردن مشخصات و تعیین کردن کد آدرس، فرم‌های لازم ارائه می‌شود.
  5. در بخش متقاضیان، واحد نصب و تجهیز به فرد متقاضی معرفی می‌شود و زمان نصب کنتور و رگلاتور مشخص می‌شود.
  6. کارشناس مربوطه، کنتور و رگلاتور را نصب می‌کند و جریان گاز را وصل می‌کند و فرد متقاضی فرم‌های مربوطه را پر می‌کند.
  7. کارشناسان بخش نصب و تجهیزات بعد از اتمام کار، مدارک مهم و ضروری مثل کارت گردان را به واحد خدمات مشترکین ارسال می‌کنند.
  8. فرد متقاضی، توسط خدمات مشترکین برای صدور قبض، به سیستم مکانیزه معرفی می‌شود.
  9. یکی از کارشناسان بخش خدمات مشترکین، کنتور را قرائت می‌کند و به‌صورت دوره‌ای برای مشترک قبض صادر می‌شود.

مطلب پیشنهادی بررسی علل نشتی لوله آب

مدارک مورد نیاز برای ارائه به شرکت گاز برای درخواست کنتور گاز

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک
  • سند ملک
  • جواز ساخت، در صورت تخریب و نوسازی و پس از جمع‌آوری کنتور گاز و انشعابات، رسید دریافت می‌شود.مدارک مورد نیاز
برای لوله کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به نظام مهندسی برای درخواست کنتور گاز

  1. فرم‌های قرارداد ساختمان عبارت‌اند از:
    • فرم محاسبه
    • فرم طراحی
    • فرم نظارت
    • فرم مهندسین
    • همه فرم‌های قرارداد مهندسین باید تکمیل، مهر و امضاء شوند.
  2. نقشه‌های ساختمان
  3. اگر ساختمان دو طبقه و بیشتر باشد: باید برگ عوارض ساختمان، فرم بازدید، فرم دستور نقشه، فرم طراحی و نظارت تأسیسات و نقشه‌های تأسیسات را همراه خود داشته باشید.
  4. اگر ساختمان چهار طبقه و بیشتر باشد: باید برگ عوارض ساختمان، فرم بازدید، فرم دستور نقشه، فرم طراحی و نظارت تأسیسات و نقشه‌های تأسیسات، فرم قرارداد اجرا و پیمان مدیریت یا دریافت فرم تعهد محضری برای اخذ مجری، نقشه‌های سازه و معماری و تأسیسات، دفترچه محاسبات به انضمام لوح فشرده (CD) حاوی فایل محاسباتی را به همراه داشته باشید.

 

3.4/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا