تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل

چوب و کابینتساختمانمبلمان

کلاف و اسکلت مبل معمولا از چوب یا محصولات مبتنی بر چوب ساخته می‌شود. انتخاب موادی که سازه و قاب مبلمان را تشکیل می‌دهند هم از نظر اقتصادی و هم مقاومت مبل از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مبلمان با کیفیت معمولا باید هزینه بالایی پرداخت شود اما گران بودن مبل هیچ وقت تضمینی برای خراب نشدن آن نیست. بیشتر اوقات خرابی مبلمان اجتناب‌ناپذیر است چون دائماً در حال استفاده می‌باشد. از این رو تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

کلیاتی درباره کلاف و اسکلت مبل

چوب اصلی ترین موادی است که برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود. اگرچه بیش از صد نوع مختلف چوب برای مبلمان وجود دارد برخی از چوب‌ها دارای خواص طبیعی هستند که آنها را نسبت به دیگران برتر می‌کند. چوب یک ماده نسبتاً ارزان است و می‌توان تغییرات زیادی را روی آن اعمال کرد. به عنوان مثال می‌توان آن را رنگ آمیزی یا طلاکاری کرد و تزئیناتی را به آن چسباند. با گرم کردن هم می‌توان آن را تا حدی به شکل از پیش تعیین شده خم کرد و شکل جدیدی به آن داد.

اسکلت مبلمان که از چوب ساخته می‌شود با توجه به کیفیت چوب به کار رفته طبقه بندی خواهد شد. اگر در کلاف مبل از چوب با کیفیت و مقاوم استفاده شده باشد اسکلت آن مستحکم بوده و ماندگاری مبلمان را تضمین می‌کند.

تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل2

تقویت کلاف و اسکلت مبل

از آنجایی که مبلمان در بین وسایل منزل به طور مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد فرسودگی و خرابی آن امری اجتناب ناپذیر است. با این حال اگر اسکلت و کلاف محکمی داشته باشد ماندگاری و دوام آن افزایش خواهد یافت. تاج مبل، پایه‌های جلو و عقب، بدنه و گوشواره همگی کلاف مبلمان را تشکیل می‌دهند. سایر بخش‌ها که به ترتیب شامل فنر، اسفنج، فوم و روکش پارچه می‌شوند روی کلاف و اسکلت مبل را پوشش خواهند داد.

تقویت کلاف و اسکلت مبل شامل چه مراحلی است؟

پروسه تقویت کلاف و اسکلت مبل اقدامی است که همزمان با تعمیرات و قبل از رویه کوبی انجام می‌شود. اگر کلاف و اسکلت مبل مستحکم نباشد فوم و پارچه‌ای که روی آن سوار می‌شود عملکرد ضعیفی خواهد داشت. برای تعمیر کلاف و مکانیزمی که امکان چیدمان مبل را فراهم می‌کند باید ابتدا اقدامات جداسازی قطعات را انجام داد و میزان آسیب دیدگی اسکلت را ارزیابی نمود. برای مثال اگر فنر آسیب دیده باید تعویض شود. برای جداسازی لولاها استفاده از روغن به عنوان روان کننده توصیه می‌شود.

در واقع می‌توان نتیجه گرفت که کلاف و اسکلت ضعیف باعث هدر رفتن هزینه‌های تعمیرات مبلمان می‌شود و بعد از مدتی شاهد از هم پاشیدگی ساختار مبلمان خود خواهید بود. بنابراین تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل توسط تعمیرکاران باید در اولویت کارها قرار بگیرد. معمولا تعمیرکار مبل قبل از رویه کوبی و سوار کردن انواع فوم و پارچه، مبلمان را از نظر کلاف و اسکلت بررسی می‌کند. اگر نیاز به تقویت داشت درباره این موضوع با صاحب مبلمان صحبت خواهد کرد. چون قطعا هزینه جداگانه‌ای باید برای این کار پرداخت شود.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چرا تقویت کلاف و اسکلت مبلمان مهم است؟

چرا تقویت کلاف و اسکلت مبلمان مهم است؟

به تصور افراد از آنجایی که اسکلت مهم پنهان است و زیر پوشش فوم و پارچه مخفی می‌شود تاثیری روی ظاهر مبلمان ندارد. اما این تفکر کاملا اشتباه است چون اسکلت مستحکم و مقاوم دوام و طول عمر طولانی مبلمان شما را تضمین خواهد کرد.

اگر در زمان ساخت یا پروسه تعمیرات مبلمان در تقویت کلاف و اسکلت مبلمان کم کاری شده باشد بر ظاهر سازه تاثیر مهمی خواهد داشت. در این شرایط مبلمان شما دارای پستی و بلندی شده و در برخی بخش‌ها شاهد جمع شدگی پارچه مبلمان خواهید بود. اگر در زمان تعمیرات، تعمیرکار به این نتیجه برسد که اسکلت مبل به اندازه کافی مستحکم نیست و تعمیر آن هم ارزشی ندارد بهتر است قید مبلمان خود را بزنید. چون تعمیر مبلمانی با کلاف و اسکلت ضعیف چیزی جز هدر دادن پول و سرمایه شما نخواهد بود. عکس این مسئله هم امکان‌پذیر است. اگر از نظر تعمیرکار اسکلت مبلمان شما به اندازه کافی مستحکم و مقاوم است ارزش این را  دارد که برای پارچه روکش هزینه بالایی پرداخت کنید. چون کلاف محکم و پارچه با کیفیت عملکرد طولانی مدت مبلمان شما را تضمین می‌کنند.

نحوه تقویت کلاف و اسکلت مبل

استحکام و کیفیت کلاف و اسکلت مبلمان مهم ترین مسئله در زمان تعمیرات است. عدم توجه به این مسئله هزینه‌های هنگفتی را در آینده بر دوش شما می‌گذارد اگر فوم و پارچه روی کلافی ضعیف سوار شده باشد. اینجاست که باید برای تعمیر دوباره مبلمان خود هزینه‌ای دوبرابر را پرداخت کنید.

در زمان تعمیرات، تعمیرکار ابتدا رویه و پارچه مبلمان را جدا می‌کند تا به کلاف آن برسد. اگر اسکلت مبل دچار ترک خوردگی یا شکستگی باشد در این مرحله باید تعمیر شود. پایه‌ها، بدنه، تاج مبل و سایر بخش‌های اسکلت باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند. این مرحله از پروسه تعمیرات برای انواع مبلمان کلاسیک و مدرن همسان است. در مبلمان راحتی نیز باید ابتدا تمام روکش جدا شده و بعد از تقویت کلاف و اسکلت، دوباره رویه کوبی که شامل سوار کردن فوم و پارچه است انجام شود.

مطلب پیشنهادی:دلیل تغییر رنگ چوب مبل

هزینه تقویت اسکلت و کلاف مبل

اگر بخواهیم مقایسه کنیم هزینه رویه کوبی و تعویض پارچه مبلمان با هزینه تقویت اسکلت و کلاف مبل برابری می‌کند. از این رو بهتر است قبل از انجام هر اقدام تعمیراتی مطمئن شوید که مبلمان شما ارزش تعمیر کردن را دارد یا نه.

علاوه بر این نظر تعمیرکار هم در این میان دارای اهمیت است. اگر از نظر فرد تعمیر کننده، کلاف و اسکلت مبلمان شما به اندازه کافی محکم و مقاوم است لازم نیست برای تقویت آن پول اضافی پرداخت کنید. با تمام مواردی که ذکر شد همیشه تعمیر مبلمان مستحکم و با کیفیت دارای اسکلت مقاوم به صرفه تر از خرید یک دست مبلمان جدید خواهد بود. مگر این که مبل شما از نظر کلاف ضعیف باشد و ارزش تعمیر کردن نداشته باشد. اینجاست که باید به فکر مبلمان جدید و به روزتری باشید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع‌بندی

مبلمان خانگی معمولاً از چوب، فلز، پلاستیک، سنگ مرمر، شیشه، پارچه یا مواد مرتبط ساخته شده و دارای شکل‌های مختلفی می‌باشد. جنبه‌های کاربردی و تزئینی مبلمان در طول تاریخ با توجه به اقتصاد و مد شاهد تغییراتی بوده است. در این میان برخی افراد ترجیح می‌دهند برای ایجاد تنوع در ظاهر منزل و محل کارشان، رویه مبلمان را تعویض و به روز کنند. در این شرایط است که مسئله تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل مهم می‌شود چون مبلی با قاب ضعیف، مطمئنا ماندگاری بالایی نخواهد داشت.

پس بهتر است قبل از اقدام برای تعمیرات مبل و تعویض رویه آن، از تعمیرکار حرفه‌ای مشورت بگیرید. اگر اسکلت مبلمان شما قابل تعمیر و تقویت باشد قطعا بعد از تعویض رویه، ظاهر زیبا و به روز شده آن جلوه‌ای درخشان به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا