جدیدترین روش رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

ترکیدگی لولهساختمانلوله کشی و تاسیسات

یکی از اساسی‌ترین بخش‌های سیستم لوله‌کشی هر ساختمانی، لوله‌های آب آن است. به‌وجود‌آمدن هر گونه اختلالی در عملکرد لوله‌های آب از جمله ترکیدگی، نم، نشتی و غیره باید فوراً برطرف گردد. درگذشته برای برطرف‌کردن این خرابی‌ها و اختلالات نیاز به تخریب بود. اما خوشبختانه امروزه روش‌های مختلفی برای تعمیر و رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب وجود دارد که می‌توان از این روش‌ها استفاده کرد.

ما در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم شما را با چند روش رفع نشتي لوله آب توکار بدون تخریب آشنا کنیم؛ بنابراین اگر شما هم با مشکل نشتی لوله آب و فاضلاب ساختمانتان روبه‌رو هستید برای کسب اطلاعات بیشتر با آچاره همراه باشید.

چنانچه برای بررسی شبکه آبرسانی ساختمان خود جهت تشخیص و رفع نشتی نیاز به خدمات تخصصی با قیمت مناسب دارید، روی لینک خدمات تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه کلیک کنید و پس از ثبت درخواست خود از متخصصان و کارشناسان آچاره مشاوره رایگان دریافت کنید.

 مزایای روش‌های رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

گرفتن نشتی لوله فاضلاب بدون کندن یک روش کاملاً مدرن و پیشرفته است که با استفاده از مواد مخصوص و تکنولوژی‌های نوین، امکان درزگیری و ترمیم لوله‌های آب و فاضلاب را فراهم می‌کند. روش رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب دارای مزایای زیادی است، از این مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تعمیر
  • صرفه‌جویی در زمان تعمیر
  • حفظ زیبایی و سلامت ساختمان
  • جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست
  • افزایش عمر و کارایی سیستم آب و فاضلاب ساختمان

 انواع حالت‌های نشتی لوله آب و فاضلاب

نشتی لوله آب و فاضلاب دارای دو حالت است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم:

  1. نشتی به‌دلیل خرابی یا بازشدن شدن اتصالات سیستم لوله‌کشی آب

گاهی در اثر مناسب نبودن اتصالات و یا مناسب نبودن چسب به‌کاررفته برای چسباندن لوله‌ها، درزی در آن محل ایجاد شده و در نتیجه باعث نشت لوله آب می‌شود.

  1. نشتی در اثر سوراخ‌شدن و یا شکستگی لوله‌کشی آب

گاهی هم ممکن است بر اثر فرسودگی، در لوله‌های آب و فاضلاب سوراخی ایجاد شود.

آب بندی لوله فاضلاب بدون تخریب

توجه داشته باشید که این دو دلیل نشت لوله فاضلاب ممکن است در اثر استفاده زیاد از محلول لوله‌بازکن اتفاق بیفتد. استفاده بیش‌ازحد از این محلول‌ها باعث پوسیدگی و باز شدن درزهای لوله آب و فاضلاب می‌شود و در نتیجه نشتی آب را به‌وجود می‌آید.

تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله با دستگاه و بدون تخریب!

چگونه نشتی لوله آب توکار را بدون تخریب برطرف کنیم؟

نشتی آب در ساختمان مشکلی است که به تأسیسات و بنای ساختمان صدمه وارد می‌کند؛ بنابراین حتماً باید برای رفع نشتی لوله فاضلاب کاری کنیم.

برای رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب باید دو اقدام اساسی انجام داد؛

 1. پیدا کردن محل نشتی با استفاده از دستگاه

درگذشته برای پیدا کردن محل دقیق نشتی باید کل مسیر به‎‌طور دقیق حفاری می‌شد تا در نهایت محل دقیق نشتی پیدا می‌گردید؛ اما امروزه با تولید و استفاده از دستگاه‌های مخصوص پیدا کردن محل دقیق نشتی و محل ترکیدن لوله شوفاژ و سایر شبکه آب و فاضلاب ساختمان بسیار راحت‌تر شده است.

با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانیم به‌راحتی نشتی لوله آب و فاضلاب را در کمترین زمان ممکن پیدا کنیم. این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند، در ادامه با انواع این دستگاه‌ها آشنا خواهید شد.

  • تشخیص محل نشتی با دستگاه‌ دارای فرکانس طول‌موج بلند

در این دستگاه‌ها طول‌موج، محل نشتی در هر نقطه با سایر نقاط تفاوت دارد. دستگاه‌های نشتی‌یاب درصورتی‌که محل ترکیدگی لوله کوچک باشد، حوالی محل موردنظر را تشخیص ‌می‌دهد.

درصورتی‌که محل ترکیدگی بزرگ باشد محل دقیق آن را مشخص می‌کند. همچنین نشتی یابی لوله‌هایی که از دید خارج هستند با استفاده از این دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

  • دستگاه‌های تمام دیجیتال

نوع دیگری از دستگاه‌های تشخیص نشتی لوله‌های آب دستگاه‌هایی هستند که به‌صورت آکوستیکی و یا تمام دیجیتال طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها به‌صورت عقربه‌ای تنظیم شده‌اند و توانایی تشخیص دقیق نشتی لوله آب را در عمیق‌ترین محل‌ها دارند.

  • دستگاه‌های با اشعه گاما

اما رایج‌ترین و بهترین دستگاه‌‌ها از اشعه گاما یا فراصوت استفاده می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها بیشتر در دست متخصصین تأسیسات هستند.

درگذشته هزینه‌هایی که برای حفاری و پیداکردن محل نشتی انجام می‌شد بسیار بیشتر از هزینه‌های اصلی نشتی‌گیری لوله‌ها بود؛ اما خوشبختانه امروزه باوجود دستگاه‌های مخصوص این هزینه به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

خدمات تشخیص و رفع نم زدگی و نشتی لوله با تیم آچاره

2. مسدود کردن محل نشتی آب

پس از اینکه محل دقیق نشتی را پیدا کردید، باید آن محل را به‌طور کامل مسدود کنید. البته روش‌های مختلفی برای رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در شرایط متفاوت صورت می‌گیرند.

انواع روش‌های رفع نشتی لوله فاضلاب بدون کندن

رفع نشتی لوله بدون تخریب روشی مؤثر و پیشرفته است که به شما کمک می‌کند نشتی درون لوله آب را بدون نیاز به هیچ‌گونه تخریبی رفع کنید.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

۴ روش‌ رفع آب بندی لوله فاضلاب بدون تخریب عبارت‌اند از:

  • تکنولوژی ترمال فوگینگ

در این روش، به کمک دستگاه‌های خاص، لوله‌های پلاستیکی را باحرارت به هم جوش می‌دهند. این کار سبب تولید اتصالات محکم و بدون درز در لوله‌ها می‌شود و نشتی را به‌طور کامل رفع می‌کند.

  •  رزین‌های پلیمری

این روش از رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب بیشتر برای لوله‌های فولادی و فایبرگلاس بسیار کاربردی است. در این روش با تزریق رزین‌های پلیمری به داخل لوله تنشتی لوله رفع می‌شود. در واقع این رزین‌های پلیمری در مجاورت با هوا و همچنین آب موجود در داخل لوله، تبدیل به یک ماده سخت می‌شود.

به این ترتیب محل نشتی کاملا مسدود می‌شود و دیگر نیازی نیست که برای ترمیم محل نشتی محل موردنظر تخریب شود.

  •  تکنولوژی لوله‌گذاری مستقیم

در روش لوله‌گذاری مستقیم، یک‌لایه پوششی از مواد مانند رزین‌ها یا پلیمرها به داخل لوله تزریق می‌شوند. این لایه پوششی باعث تولید یک لوله جدید درون لوله قدیمی می‌شود و نشتی آن را رفع می‌کند.

  •  تکنولوژی تزریق ژل

در روش تکنولوژی تزریق ژل، ژل‌های مخصوصی به داخل لوله تزریق می‌شوند که در هنگام تماس با آب، سفت شده و در نتیجه نشتی را مسدود می‌کنند. روش تزریق ژل برای رفع نشتی در لوله‌های کوچک و دارای نشتی‌های کوچک مناسب است.

گرفتن نشتی لوله فاضلاب بدون کندن | رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

بهتر است که برای رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب، از یک شرکت متخصص و باتجربه‌ در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

سخن پایانی

نشتی آب یکی از مشکلات اساسی سیستم لوله‌کشی آب هر ساختمانی است، اگر این مشکل به‌سرعت برطرف نشود، خسارت جبران‌ناپذیری را به‌دنبال خواهد داشت. پس برطرف‌کردن این مشکل از اهمیت بالایی برخورد است.

امروزه می‌توان با روش‌های رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد و با شناسایی دقیق محل نشت و ترمیم آن مشکل را حل نمود.

 سؤالات متداول

چرا نشتی لوله آب اتفاق می‌افتد؟

نشتی آب در اثر خراب‌شدن اتصالات لوله‌کشی و یا در اثر شکستگی و سوراخ‌شدن لوله‌ها اتفاق می‌افتد.

چگونه محل دقیق نشتی لوله آب را تشخیص دهیم؟

محل نم‌زدگی را با محل سیستم لوله‌کشی ساختمان در طبقه فوقانی تطبیق داده و سپس به کمک دستگاه‌های مخصوص محل دقیق نشت مشخص می‌شود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا