تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

6 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

تلویزیونلوازم خانگی

تلویزیون‌های سونی یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در سراسر جهان هستند. با این حال ممکن است آن‌ها نیز از خراب شدن در امان نباشند و مشکلات خاص خود را داشته باشند. در همین راستا برخی از کاربران با مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی روبه‌رو هستند. ممکن است برای این اتفاق چندین دلیل ساده وجود داشته باشد. با ما همراه شوید تا به رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی بپردازیم. ما با ارائه راه‌حل‌های آسان، به شما کمک خواهیم کرد تا مشکلات تلویزیون سونی خود را برطرف کنید.

6 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی چیست؟

در ادامه به بررسی ۶ نکته برای پی بردن به علت خاموشی تلویزیون سونی و راه‌حل آن می‌پردازیم:

۱. کابل‌ها

کابل‌های برق وظیفه انتقال سیگنال الکتریکی از سوکت به تلویزیون را برعهده دارند؛ بنابراین اگر قطع شوند، بی‌شک ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی باشند. دلیل اصلی این امر می‌تواند نقص در خود کابل باشد.

البته ممکن است از بیرون نقص یا بریدگی در کابل مشاهده نکنید اما این بدان معنا نیست که آن سالم است. شکستگی و گسست اتصالات ممکن است در داخل با پوشش کاملا سالم به‌نظر برسد. پس قبل از هر چیزی برای یافتن علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی، کابل اصلی را بررسی کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

ابتدا با بررسی محل اتصال کابل به پشت تلویزیون شروع کنید. اگر ایمن است، به‌ سمت عقب یا به‌ سمت سوکت برق حرکت کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات سالم هستند.

اگر از یک آداپتور یا سوکت داخلی استفاده می‌کنید، آن را از مدار خارج کرده و کابل را به‌صورت مستقیم به پریز وصل کنید. اگر مشکل حل شد، پس باید از یک کابل جدید استفاده کنید.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

۲. محافظ برق

استفاده از محافظ برق برای جلوگیری از خطر قطع و وصل شدن برق تلویزیون ضروری است و در موارد زیادی شما را بی‌نیار از تعمیرات تلویزیون می‌کند. نه‌تنها تلویزیون بلکه برای تمام وسایل برقی خود باید از یک محافظ برق استاندارد استفاده کنید.

برای تست محافظ برق در علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی به این صورت عمل کنید:

ابتدا آن را از تلویزیون جدا کرده و تلویزیون خود را به‌صورت مستقیم به منبع برق وصل کنید. سپس با توجه به عملکرد تلویزیون باید متوجه شوید که مشکل شما برطرف شده‌ است یا خیر.

محافظ برق

۳. پریز برق

پریز برق نیز می‌تواند یک علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی شما باشد. اگرچه مشکل چندان رایجی نیست، اما کاملاً ممکن است که پریز برقی که برای دستگاه خود استفاده می‌کنید دچار نقص شده باشد.

به همین دلیل پیشنهاد بعدی ما این است که تلویزیون سونی خود را به یک پریز دیگر وصل کنید. سپس بررسی کنید آیا این کار مشکل را حل می‌کند یا خیر.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

اگر مشکل حل شد، پس می‌دانید که برای رسیدگی به پریز معیوب شما باید از یک برقکار کمک بگیرید. در این مدت از دست زدن به این ناحیه جدا خودداری کنید.

پریز برق


خدمات پیشنهادی آچاره: نصاب تلویزیون روی دیوار


۴. سخت‌افزار یا نرم‌افزار تلویزیون سونی

سخت‌افزاری که توسط تلویزیون سونی استفاده می‌شود، همان چیزی است که رابط تلویزیون را ایجاد می‌کند. همچنین مسئولیت عملکرد دستگاه را برعهده دارد و تمام ویژگی‌های تلویزیون را ارائه می‌دهد. ممکن است سخت‌افزار یا نرم‌افزار قدیمی تلویزیون به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی شما دامن بزند.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اگر سیستم‌عامل تلویزیون شما قدیمی است، می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود. از جمله خاموش شدن خودبه‌خودی تلویزیون. شما می‌توانید با به‌‌روزرسانی نرم‌افزار این مشکل را حل کنید. برای به‌روزرسانی کافی است تا از طریق منوی تنظیمات خود تلویزیون که در دسترس شماست، وارد شوید.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

با این حال اگر مشکلی دارید، می‌توانید در وب‌سایت سونی آن را بررسی کنید. آنجا می‌توانید توضیحات کاملی درباره نحوه انجام به‌‌روزرسانی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از کاتالوگ تلویزیون نیز استفاده کنید. هنگامی که سیستم‌عامل تلویزیون شما به‌طور کامل به‌روز شد، عملکرد تلویزیون به‌حالت عادی خود برمی‌گردد.

۵. کنترل از راه دور تلویزیون

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی ممکن است از کنترل از راه دور آن باشد. مشکلات ناشی از ارسال سیگنال از راه دور، آن هم به‌صورت متناوب سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌شود.

شما 2 گزینه پیش رو دارید؛ یکی این است که کنترل از راه دور را به اندازه‌ای دور ببرید، که سیگنال‌ها توسط تلویزیون قابل تشخیص نباشد.

دیگری این است که سنسور را بپوشانید تا انتقال سیگنال متوقف شود. اگر یکی از اینها مشکل شما را حل کرد، پس می‌دانید کنترل از راه دور شما معیوب است. زمان آن رسیده‌ است که یک کنترل جدید برای خود تهیه کنید.

۶. دستگاه‌های اضافی

اگر چندین دستگاه به تلویزیون سونی خود متصل کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که باعث اختلال در سیگنال‌ها شوند. تمام دستگاه‌های اضافی را قطع کنید، اگر مشکل شما حل شد، علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی را می‌دانید.

اگر هیچ یک از راه‌حل‌های بالا مشکل شما را حل نکرد، نشان می‌دهد که احتمالاً خطای جدی‌تری وجود دارد. قدم بعدی شما تماس با متخصصین شرکت سونی است. مطمئن شوید که همه راه‌حل‌های بالا را قبلاً امتحان کرده‌اید و به آن‌ها اطلاع دهید.

این راه‌ها ممکن است به آن‌ها کمک کند تا مشکل شما را سریع‌تر شناسایی کنند.

در پایان

خوشبختانه، علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی یک مورد غیرمعمول نیست و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. این مقاله همه آن‌ها را مورد بحث قرار دادیم. این اطلاعات به رفع سریع مشکل خاموشی تلويزيون سونی کمک خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید