تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

برای سهولت در استفاده، یخچال‌ها به چراغ‌های داخلی مجهز شده‌اند که به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی اقلام موجود در آنها را شناسایی کنید. اما وقتی در یخچال را باز می‌کنید و چراغ آن روشن نمی‌شود باید علت این مشکل را شناسایی کنید تا بتوانید نحوه رفع آن را بیابید. در این مقاله اطلاعات لازم برای پیدا کردن علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دلایل احتمالی روشن نشدن لامپ یخچال ال جی

برای رفع مشکل روشن نشدن لامپ یخچال ال جی اول باید به دنبال علت این اتفاق باشیم. در ادامه با دلایل روشن نشدن چراغ داخل یخچال ال جی بیشتر آشنا می‌شویم.

1. منبع تغذیه معیوب است

مشکل ممکن است مربوط به برق باشد. یخچال شما یا به برق وصل نیست یا برق به آن نمی‌رسد. همچنین می‌توانید سیم برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آسیبی ندیده باشد. اگر آسیب دیده است باید آن را تعویض کنید.

2. کلید چراغ خراب است

برخی از لوازم خانگی دارای یک کلید فشاری هستند که چراغ یخچال را روشن می‌کند. بررسی کنید که آیا دستگاه شما به یکی از این موارد مجهز است یا خیر. اگر اینطور است چک کنید که سوئیچ به درستی کار می‌کند. همچنین می‌توانید این قطعه را با جدا کردن آن از دستگاه و بررسی آن با مولتی متر در حالت اهم متر تست کنید. باید در یکی از دو موقعیت آن جریان وجود داشته باشد.

3. لامپ سوخته است

می‌توانید با چشم غیر مسلح بررسی کنید که آیا لامپ سوخته است یا خیر. اگر رشته کوچک داخل آن شکسته باشد لامپ باید تعویض شود. برخی مدل‌های یخچال دارای لامپ LED هستند. برای آزمایش این موارد باید از یک مولتی متر در حالت ولت متر استفاده کنید. در این روش دو پروب را روی کانکتورهای لامپ قرار دهید تا ولتاژ را بررسی کنید. فراموش نکنید برای اطلاع از ولتاژ صحیح به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کرده و هنگام انجام این روش از دستکش ایمنی استفاده کنید.

4. برق به سوکت لامپ نمی‌رسد

لامپ با پیچاندن در یک سوکت در لامپ قرار می‌گیرد. اگر لامپ در وضعیت روشن قرار دارد ولتاژ را در کنتاکت‌های روی سوکت بررسی کنید. در صورت عدم وجود ولتاژ باید سوکت را تعویض نمایید. برخی از سوکت‌ها دارای یک برش ایمنی یکپارچه هستند. اگر این گزینه در یخچال شما هم اینطور است توصیه می‌کنیم دستگاه را به مدت 30 دقیقه از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید.

5. برد مدار معیوب است

برد مدار را می‌توان در پنل کنترل جلوی یخچال شما پیدا کرد. این امکان وجود دارد که دستگاه شما به یک رید رله مجهز شده باشد و ممکن است گاهی اوقات از کار بیفتد. اگر این اتفاق افتاد از کارکرد نور جلوگیری می‌کند.

چرا لامپ داخل یخچال روشن نمی‌شود؟

اگر با باز کردن درب یخچال، هیچ یک از لامپ‌های داخل آن روشن نمی‌شوند موارد زیر را بررسی کنید:

  1.  بررسی کنید که آیا داخل یخچال خنک است.
  2. سوئیچ‌های درب یخچال را چک کنید که آیا مانعی روی آن‌ها را نپوشانده باشد. سوئیچ درب را به داخل و بیرون فشار دهید تا ببینید چراغ روشن می‌شود. شاید درب یخچال تمام این مدت کامل بسته نبوده و مدت روشن ماندن نور لامپ به پایان رسیده است.
  3. اگر یک یا دو لامپ مشخص روشن نمی‌شوند به این معناست که یا به درستی نصب نشده اند یا سوخته‌‌ و باید تعویض شوند.
  4. اگر لامپ ال ای دی داخل یخچال سوخته باشد باید توسط فردی متخصص یخچال تعمیر و تعویض شود.

علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی

چگونه چراغ یخچال که روشن نمی‌شود را تعمیر کنیم؟

در یخچال خود را باز می‌کنید و چراغ روشن نمی‌شود. به طور معمول این بدان معناست که برق قطع شده یا دوشاخه یخچال شما متصل نیست. اما همچنان می‌توانید سرما را احساس کنید و صدای یخچال را بشنوید که کار می‌کند. اگر فریزر یا یخ ساز یخچال شما لامپ دارد حتی می‌توانید آن‌ها را تست کنید تا مطمئن شوید که قدرت یخچال همچنان ثابت است. با این حال اگر یخچال شما هنوز کار می‌‎کند اما چراغ آن خاموش است مشکلی وجود دارد که باید تعمیر شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

باور کنید یا نه همیشه مشکل از خود لامپ نیست. چند مورد مختلف وجود دارد که می‌توانید برای یافتن علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی بررسی کنید. این موارد شامل کلید در، سیم کشی، سوکت کثیف یا یک لامپ شل می‌شود. اگر به دنبال تعمیر چراغ یخچال خود هستید می‌توانیم گام به گام شما را در شناسایی مشکل و اصلاح آن راهنمایی کنیم.

علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی

سوئیچ درب را بررسی کنید

اولین و ساده‌ترین چیزی که باید بررسی شود سوئیچ درب است. این یک سوئیچ پیستونی کوچک اغلب مثلثی شکل است که با بسته شدن درب یخچال فشرده میشود و با باز شدن درب بیرون میزند. این کلید چراغ یخچال شماست. زمانی که در یخچال بسته باشد چراغ خاموش است و پیستون فنری با باز شدن در، اتصال الکتریکی برقرار می‌کند تا چراغ روشن شود. سوئیچ درب را تست کنید. با باز بودن درب یخچال، سوئیچ را فشار داده و رها کنید. اگر بدون پاسخ است این می‌تواند نشانه هر مشکلی باشد. اما اگر سوئیچ درب کثیف به نظر می‌رسد یا احساس می‌کنید شکسته شده است می‌تواند علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی باشد. با این حال اگر چند بار سوئیچ درب را تغییر دهید و چراغ روشن شود ممکن است فقط یک سیم در داخل شل شده باشد.

برای تعمیر یخچال و فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

لامپ را سفت کنید

در مرحله بعد ساده ترین موردی که باید بررسی شود لامپ است و اینکه آیا در جای خود ثابت است یا خیر. برای انجام این کار باید درپوش را باز کنید. هر یخچالی ساختار پوشش یکسانی ندارد بنابراین ممکن است برای انجام این کار به بررسی بیشتری نیاز باشد. پس از دسترسی به لامپ، آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سفت شود درست مانند سر چراغ قوه. گاهی اوقات یخچال با بسته شدن درها به اندازه کافی تکان می‌خورد تا لامپ را تکان دهد. اگر با چرخاندن، چراغ روشن شد مشکل حل شده و اگر نه، به عیب یابی ادامه دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی

سیم کشی را ایمن کنید

در حالی که پوشش لامپ برداشته شده به هر سیم کشی که دسترسی دارید را بررسی کنید. تکان دادن یخچال می‌تواند باعث شود که برخی از اتصالات سیم کشی شل از تماس الکتریکی که لامپ را روشن می‌کند جدا شود. سیم کشی را تکان دهید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اگر سوسو زد تمام تلاش خود را بکنید تا سیم‌ها را به سمت پشت پریز چراغ بکشید یا فشار دهید. این کار می‌تواند به برقراری مجدد ارتباط کمک کند. احتمال قوی چراغ دوباره روشن شود اما اگر موفق نشدید مرحله بعدی عیب یابی را امتحان کنید.

مطلعه بیشتر: علت بوق زدن یخچال ال‌جی

علت روشن نشدن لامپ یخچال ال جی

سوکت لامپ را بررسی کنید

مرحله بعدی این است که اتصال را با دقت بیشتری بررسی کنید. پایه لامپ و سوکت را همزمان چک کنید. این احتمال وجود دارد که با مواد غذایی گازدار یخچال خورده یا کثیف شده باشند. بله ممکن است این اتفاق بیفتد. امکان کثیفی پریزها در داخل پوشش محافظ پلاستیکی وجود دارد. یک پارچه مرطوب یا یک دستمال کاغذی را با شیشه پاک کن خیس کنید و هر دو را پاک کنید. سوکت و پایه لامپ را خشک کنید و سعی کنید لامپ را دوباره به داخل پیچ کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطالعه بیشتر: بررسی کامل علت کار نکردن فن یخچال ال جی

لامپ را تعویض کنید

وقتی مطمئن شدید که ایراد از سیم‌کشی نیست لامپ را با چرخاندن آرام در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بردارید تا شل شود. به داخل محفظه شیشه‌ای از نزدیک نگاه کنید. اگر می‌توانید رشته‌های شکسته را ببینید لامپ سوخته است و باید تعویض شود. لامپ را به آرامی تکان دهید. اگر صدای خراش کوچکی مانند زنگ را می‌شنوید لامپ سوخته و باید تعویض شود.

اگر لامپ به وضوح سوخته یا تمیز کردن پایه هیچ تاثیر مثبتی ندارد بهتر است در مرحله بعدی لامپ را جایگزین کنید. لامپ‌های یخچال معمولا 120 ولت و چیزی بین 25 تا 40 وات هستند. می‌توانید از لامپ فعلی خود به عنوان راهنما استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر آموزش تعویض لامپ یخچال کلیک کنید.

سوئیچ درب را تعویض کنید

در نهایت اگر هیچ مرحله‌ای موثر واقع نشد می‌توانید سوئیچ درب یخچال خود را عوض کنید. با سفارش سوئیچ مناسب درب بر اساس برند و مدل یخچال خود شروع کنید. زمانی که سوئیچ جایگزین را تهیه کردید برای تعویض آن آماده شوید. در صورت لزوم یخچال خود را از برق بکشید. سوئیچ درب قدیمی را با یک پیچ گوشتی تخت یا یک چاقو بیرون بکشید. اتصال سیم سوئیچ جدید را قطع کنید و کلید جدید را به سوکت فشار دهید. یخچال خود را دوباره به برق بزنید و کلید در را فشار دهید. با لامپ و سوئیچ جدید، چراغ یخچال شما باید دوباره روشن شود. اگر باز هم کار نکرد وقت آن رسیده که با یک تکنسین حرفه‌ای تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

جمع‌بندی

یخچال و فریزر وسیله‌ای بزرگ است و در طول زمان با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. اما اگر موارد کوچکی مانند کار نکردن نور داخلی به موقع برطرف نشود ممکن است به مشکلات بزرگتری منجر شود که رفع آن هزینه زیادی دارد. بنابراین زمانی که متوجه شدید چراغ یخچال شما کار نمی‌کند، دلایل ذکر شده در بالا را بررسی کنید و برای تعمیر آن با کارشناس تماس بگیرید.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید