علت قطع و وصل شدن محافظ برق چیست؟

برقکاریساختمانسیم‌ کشی ساختمان

محافظ برق یک وسیله کاربردی و همچنین ضروری در هر خانه است که از خراب شدن دستگا‌ه‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و یخچال جلوگیری می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم به بررسی علت قطع و وصل شدن محافظ برق بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

چنانچه قطع و وصل شدن محافظ برق مربوط به مشکلات سیم‌کشی داخلی ساختمان باشد، شما می‌توانید برای برطرف کردن مشکل و بررسی خطوط سیم برق توکار و روکار ساختمان، با متخصصین ممتاز آچاره مشورت نمایید. برای ثبت درخواست به وبسایت آچاره مراجعه کرده و سفارش خود را در بخش سرویس برقکاری ساختمان ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • اولین و اصلی‌ترین علت قطع و وصل شدن محافظ برق، خارج شدن جریان برق از محدوده ولتاژی است.
  • اگر تمامی چراغ‌های محافظ برق به حالت روشن بمانند نشان‌دهنده‌ خرابی آی سی است و باید آی سی را تعویض کرده و یک آی سی سالم جایگزین نمائید.
  • تعداد پریزهای موجود روی محافظ برق لزوماً نشان‌دهنده تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانید به آن وصل کنید نیست. در این مورد نیز به توان الکتریکی محافظ و میزان وات دستگاه‌های متصل توجه داشته باشید.

معرفی انواع محافظ ولتاژ برق

قبل از اینکه به بررسی دلایل و راهکار رفع مشکل قطع و و وصل شدن محافظ برق بپردازیم، بهتر است با انواع محافظ ولتاژ آشنا شویم.

محافظ‌های برقی در دو نوع محافظ برقی معمولی و محافظ برقی دیجیتالی وجود دارند که نوع معمولی آن سه چراغ دارد.

چراغ قرمز نشان دهنده تایمر، چراغ سبز نشان می‌دهد که محافظ در وضعیت عادی قرار دارد و چراغ زرد نشان می دهد که وضعیت ولتاژ برق غیر عادی شده و ممکن است برق دستگاه قطع شود.

در نوع دیجیتالی آن یک نمایشگر دیجیتالی وجود دارد که مقدار ولتاژ برق شهری و همچنین زمان تاخیر را به صورت عدد نمایش می‌دهد و هر وقت عبارات LO ,HI را نشان داد یعنی ولتاژ برق شهری غیرعادی است و امکان قطع برق دستگاه وجود دارد.

در بسیاری از مواقع دیده می شود محافظ‌های جریان برق با مشکلات مختلفی مواجه شده و به درستی عمل نمی‌کنند و حل این مشکلات کار ساده‌ای نیست. قبل از این که علت قطع و وصل شدن محافظ برق را بررسی کنیم ابتدا باید با نحوه کار آن آشنا باشیم.

در واقع محافظ برق دستگاهی است که سر راه ورودی برق قرار میگیرد و در مواقعی که مقدار ولتاژ یا آمپر یا توان مصرفی از محدوده استاندار بیرون آید منجر به قطع ورود برق می‌شود و بعد از این که شرایط استانداردها مشخص شود به طور مجدد اتصال ورود برق برقرار می‌گردد و همین امر مانع صدمه و خسارت به دستگاه می‌شود.

در ادامه علت قطع و وصل شدن محافظ برق را بررسی می‌کنیم.

علت قطع و وصل شدن محافظ برق

عیب‌یابی قطع و وصل شدن محافظ برق و خرابی آن

پس از این که با استفاده از مولتی‌متر جریان برق را بررسی کردید و در محدوده درست قرار داشت، ممکن است مشکل از خود محافظ باشد. در این صورت برای بررسی علت قطع و وصل شدن محافظ برق باید دستگاه را بررسی کنیم. از یک محافظ دیگر به جای محافظ فعلی استفاده کنید تا از سالم یا خراب بودن محافظ مطمئن شوید.

حال می‌خواهیم اختلالات و تعمیرات محافظ برق را بررسی کنیم:

1. خارج شدن جریان برق از محدوده ولتاژی

اولین و اصلی‌ترین علت قطع و وصل شدن محافظ برق، خارج شدن جریان برق از محدوده ولتاژی است. در واقع در این شرایط محافظ برق مشکلی ندارد و شما باید به دنبال دلیل نوسان برق باشید.

همین‌طور با استفاده از مولتی متر می‌توانید جریان برق را اندازه گیری کنید و از خارج شدن جریان برق مطمئن شوید.

2. قطع شدن خروجی دستگاه

یکی از دلایل قطع و وصل شدن محافظ برق، قطع ارتباط خروجی دستگاه است که در این حالت معمولا چراغ سبز می‌شود اما چند ثانیه پس از سبز شدن خروجی دستگاه قطع می‌شود در حالی که چراغ سبز است.که دلیل این مورد این است که خازن‌هایی که برای ساخت محافظ استفاده کرده‌اند پس از مدتی ضعیف می‌شوند و توانایی تامین جریان را ندارند و با عوض کردن خازن این مشکل حل می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. روشن شدن بدون مکث دستگاه

بعد از این که محافظ را به برق وصل می‌کنیم بلافاصله روشن می‌شود که این مشکل می‌تواند ناشی از سوختن آی سی باشد.

4. خاموش شدن چراغ‌های دستگاه

بعد از زرد شدن چراغ همه چراغ‌ها خاموش می‌شوند که علت این امر می‌تواند سوختن یا خرابی LED سبز رنگ، خرابی ترانزیستور و سوختن خروجی آی سی باشد.

مطلب پیشنهادی: آموزش نحوه تعمیر محافظ برق خانگی

5. چراغ قرمز پیوسته و مداوم چشمک می‌زند

در این نوع خرابی اول باید برق ورودی از پریز را بررسی کنید که از 190ولت کمتر نباشد و اگر کمتر نبود سپس موارد دیگر مثل خرابی خازن پلی استر، خرابی خازن الکترولیت، خرابی آی سی، سوختن دیود و … را نیز بررسی کنید.

علت قطع و وصل شدن محافظ برق

6. تمام چراغ‌ها همزمان با هم روشن می‌شوند

چراغ‌های محافظ اگر به حالت روشن بمانند نشان دهنده‌ی خرابی آی سی اسنت و باید آی سی را تعویض کرده و یک آی سی سالم جایگزین نمائید.

عزام فوری برقکار با تیم کاربلد آچاره

7. ری استارت شدن دستگاه

بعد از این که چراغ محافظ سبز شد دستگاه دوباره ری استارت می‌شود که علت این امر نشان‌دهنده ضعیف شدن خازن پلی استر می‌باشد که منجر به قطع و وصل شدن محافظ برق می‌شود و باید خازن تعویض شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

8.چراغ سبز می‌شود ولی دستگاه محافظ خروجی ندارد

این خرابی علت‌های مختلفی دارد مثلا قطع شدن سیم خروجی که به پریز وصل می‌شود که راه حل آن تعویض سیم است یا ممکن است خرابی به علت سوختن ترانزیستور باشد که باید آن را عوض کرد.

9.چراغ سبز می‌شود و به محض سبز شدن دوباره قرمز می‌گردد

این مشکل ممکن است به دلیل ضعیف شدت خازن باشد که باید برای رفع مشکل قطع و وصل شدن محافظ برق، خازن را عوض کرد.

علت قطع و وصل شدن محافظ برق

10. دستگاه بر روی چراغ قرمز می‌ماند

اختلال قطع و وصل شدن محافظ برق و روشن ماندن چراغ قرمز موقعی رخ می‌دهد که پارگی بین قطعات الکترونیکی روی برد پیش می‌آید که راه حل آن لحیم کاری این قطعات است.

مطلب پیشنهادی: نقشه تابلو برق ساختمان

11. دستگاه به طور کامل روشن نمی‌شود

این خرابی مربوط به برد الکترونیکی دستگاه محافظ ولتاژ جریان برق می‎باشد که به چند حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

  1. حالت اول ایمن که پریز برق ندارد.
  2. حالت دوم ممکن است کلید روی دستگاه که برای خاموش روشن شدن است خراب شده باشد.
  3. حالت سوم این که سیم از قسمت انتهای دو شاخه قطع شده باشد.
  4. حالت چهارم آی سی مدار سوخته باشد.
  5. حالت پنجم برد مدار کنترل قطع شده باشد.

خراب بودن دستگاه‌های متصل به محافظ برق

یکی دیگر از دلایلی که باعث قطع و وصل شدن محافظ برق می‌شود، خراب بودن دستگاه متصل به محافظ است.

وجود اتصالی، خرابی برد و مشکل در سیم رابط می‌‍‌تواند دلایلی باشد که مصرف برق را در دستگاه افزایش دهد و این افزایش مصرف برق باعث نوسانات برقی شده و محافظ خاموش می‌شود.

برای رفع این مشکل باید با استفاده از مولتی متر شدت و جریان درون دستگاه های الکترونیکی را اندازه بگیرید تا بررسی کنید دستگاهی که به محافظ وصل است درست کار می‌کند یا نه.

علت قطع و وصل شدن محافظ برق

چند توصیه مهم برای استفاده بهینه از محافظ برق

محافظ برق یکی از تجهیزات الکترونیکی بسیار کاربردی است و بعضی از مدل‌ها و برندهای محافظ الکتریکی، قیمت قابل توجهی دارند؛ بنابراین بهتر است در استفاده از این وسیله دقت بیشتری داشته باشد و برای پیشگیری از آسیب دیدن این قطعه و همچنین سایر لوازم برقی که به آن متصل هستند، چند نکته ایمنی را در نظر داشته باشید.

  • هرگز محافظ برق را در اماکن مرطوبی مانند حمام و فضای باز زیر باران استفاده نکنید.
  • میزان قدرت و وات محافظ برق را در نظر داشته باشید و از تحمیل بار الکتریکی بیشتر به محافظ خودداری کنید.
  • جهت بلندتر شدن سیم و دسترسی به مکان دور از پریز برق، هرگز محافظ برق را به محافظ برق دیگر وصل نکنید.
  • سیم محافظ برق را کاملا باز کنید و با هیچ وسیله و پوشاننده‌ای آن را نپوشانید؛ زیرا این کار، خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.
  •  به یاد داشته باشید که تعداد پریزهای موجود روی محافظ برق لزوماً نشان‌دهنده تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانید به آن وصل کنید، نیست؛ بنابراین به توان الکتریکی محافظ و میزان وات دستگاه‌های متصل توجه داشته باشید.

علت قطع و وصل شدن محافظ برق

در پایان توصیه می‌شود برای همه وسایل برقی که در منزل و یا محل کار از آن استفاده می‌کنید حتما یک محافظ برق تهیه کنید چون اگر وسیله برقی محافظ نداشته باشد نوسانات برقی ممکن است به دستگاه آسیب بزند.

در مواقعی که عملکرد دستگاه دچار اشکال است، با عیب‌یابی دقیق علت قطع و وصل شدن محافظ برق را برطرف کنید تا از آُسیب رسیدن به دستگاه و وسایل برقی متصل به آن پیشگیری شود.

منبع: https://www.abt.com

4.7/5 - (57 امتیاز)

46 دیدگاه

  1. با سلام و وقت بخیر
    دو محافظ برق یخچال یکی که قبلاً برای خودش بود و سال ها کار می کرد و این یکی هم کاملاً نو می باشد، که جدیداً خریداری شده است و هر دو از محصولات کاوه می باشد. هر دو محافظ برق را زمانی که به یخچال می زنیم، بعد از یکی- دو روز کارکرد، چراغ زرد خاموش و روشن می شود و تا چراغ سبر روشن می شود، چراغ زرد روشن می شود و اجازه اتصال چراغ سبز و خروج برق را نمی دهد. دو محافظ برق این کار را می کنند. برق منطقه نیز نوسان ندارد چون سایر دستگاه های دیگر برقی مانند کامپیوتر، تلویزیون و… که محافظ دارند، عادی کار می کنند. دلیل این مورد از چه چیزی می تواند باشد؟ با تشکر فراوان

    1. سلام. محافظ کاور محافظ حساسی است. اگر محافظ‌های دیگر مشکل ندارد کاور رو عوض کنید و از مدل‌های دیگر بگذارید.

  2. من محافظ برقم موقع روشن شدن کولر و جاروبرقی قطع میشه و دوباره وصل میشه
    خود محافظ صرفا به کامپیوتر وصله.
    مشکل چیه؟

    1. سلام. یا مشکل می‌تواند از خود محافظ باشد یا برق واحد ضعیف است در مرحله اول محافظ را بررسی کنید اگر مشکل از محافظ نبود برق واحد ضعیف است.

    2. سلام برای کولر و لوازمی که دارای ولتاژ اولیه و ثانویه هستند باید از جعبه فیوز مینیاتوری سیم مجزا و مینیاتوری مجزا استفاده نمود…امان از بعضی برقکار های ساختمانی که این موارد را رعایت نمی کنند

    1. سلام دوست عزیز
      نوسان برق داره احتمالا منطقه. یا پایه فیوز اصلی روی کنتور شل میشه باعث این موضوع میشه

  3. سلام وقت بخیر. محافظ من قدیمی هست اما سالمه فکر کنم، وقتی که همزمان کامپیوتر، مانیتور دو تا مودم اینترنت و یک لامپ بهش وصل میکنم بعضی وقتا ری استارت میشه.. تا جایی که محاسبم جواب میده توان زیاد تر از حد استفاده نمیشه اما میشه بگید چجوریه که یهو ری استارت میشه؟

    1. سلام، باید محافظ را روی دستگاه‌های دیگر هم چک کنید، اگر مشکل پابرجا بود مشکل از محافظ است در غیر اینصورت یکی از وسایل ذکر شده توان زیادی مصرف می‌کند که باعث افت ولتاژ در محافظ می‌شود و ریستارت می‌شود.

  4. سلام
    یخچال دو قلو داریم به یه محافظ وصل بود در طول شبانه روز چند بار خاموش میشد چراغ محافظ قرمز میشد بعد سبز میشد محافظ جدید خریدیم بازم این اتفاق میوفته به نظرتون مشکل از یخچاله یا محافظ؟

    1. سلام، اگر برق باقی لوازم الکترونیکی منزل مشکلی ندارد و فقط برای یخچال این اتفاق میفتد و از آنجایی که 2 محافظ تست کردید و مشکل حل نشده احتمالا مشکل از یخچال است. اما اگر بقیه لوازم هم همین مشکل را دارند احتمالا نوسان برق دارید و باید یک برقکار سیم کشی را چک کند و در صورت لزوم ترانس برق نصب کند. شما می‌توانید برای این کار از خدمات سیم کشی ساختمان آچاره استفاده کنید.

    2. سلام. وقت بخیر
      محافظ برق من دو روزه هر ۵ دقیقه قطع و‌وصل‌میشه …
      میشه بفرمایید علتش چی میتونه باشه؟

      1. 2 دلیل میتونه داشته باشه
        یا نوسان برق منطقه هستش و یا یک جا توی سیمکشی آمپر میکشه و قطع و وصل میشه
        اگر از برق منطقه مطمئن هستید در مرحله اول کنتور (فیوزهای فشنگی اداره برق) رو چک بکنید و در ادامه فیوز مینیاتوری خودتون رو چک بکنید که شل نباشه و همچنین سیم کشی تا خود ترانس چک بشه

  5. وقت بخیر
    ساید دوو ک تقریبا ۲ ماهه استارت شده
    تا الان ۲ محافظ امتحان کردیم
    صبح ها ک بیدار میشیم میبینیم خاموشه و چراغ قرمز محافظ روشنه و معمولا. ساعت ۹ روش میشه
    محافظ اول کلا همینطور بود
    محافظ بعدی یک هفته بدون قطعی کار کرد ولی مجدد بعد یک هفته همون روال تکرار شد
    مشکل از چی هستش؟

    1. اول از همه باید از برق منطقه مطمئن بشید که نوسان نداشته باشه و بین 200 تا 230 ولت باشه ولی اگر کمتر یا بیشتر از این مقدار باشه محافظ معمولا قطع میکنه
      دلیل دوم هم میتونه افت ولتازی باشه که سر فیوزها اتفاق میفته که معمولا هم از فیوز فشنگی دم در خونه هستش

  6. سلام وقت بخیر
    محافظ های برق خونه من در طول روز یک تا سه بار قطع و وصل میشه ، فرقی هم نمیکنه که به دستگاهی وصل باشه یانه ، من سه تا محافظ برق دارم که دوتاشون قدیمی هست و یکی تازه گرفتم ، برای تلویزیون وصل هست و دوتایی دیگه رو بلا استفاده در جاهای مختلف خونه قرار دادم و فقط به پریز برق وصل کردم تا بدونم همه محافظ ها قطع میشن یانه ، در طول روز همانطورکه گفتم شاید یک الی سه بار بیشتر برق کل خونه در کسر از ثانیه بدون اینکه فیوز بزنه ( من کل فیوز مینیاتوری ها رو هم عوض کردم) قطع و وصل میشه و من از قطع شدن محافظ های برق میفهمم و محافظ ها هم همه سالم سالمن ،به شرکت برق هم تماس گرفتم و اومدن کنتور چک کردن گفتن جریان برقش مشکلی نداره ، الان به نظرتون مشکل کجاس؟؟
    ببخشید خیلی نوشتم
    ممنون از شما

    1. اگر از ولتاژ ورودی اداره برق مطمئن هستید باید فیوز بعد از کنتور چک بشه
      در اکثر مواقع فیوز فشنگی که بعد از کنتور قرار دارد دچار اشکال می شود.

  7. سلام،برق هست ولی دستگاه برق قطع میکنه با اینکه کلید ان وآف برق داره و روشته ،باید کلیدو خاموش کرد و دوباره روشن تا بعد ۳ دیقه برق وصل بشه.بیشتر در تابستان این اتفاق می افته

  8. سلام یه محافظ برق دارم وقتی کلیدشو میزنم روشن میشه و تایمرش از ۶۰ تا ۰ میاد و چراغش سبز میشه و کار میکنه ولی یک دفعه عدد ولتاژ خاموش میشه ولی هنوز چراغش سبزه و درست کار میکنه فقط صفحه نمایش ولتاژ خاموشه. الآن میخواستم بدونم این مورد اشکالی نداره?

  9. سلام. من برای تلویزیون ویخچال از یک محافظ استفاده میکنم. شب ها از ساعت ۸ تا ۱۲ محافظ برای یخچال قطع و وصل میشه. ولی تلویزیون تنهایی به محافظ وصل میکنم کار میکنه. لطفا راهنماییم کنین ممنون.

  10. سلام وقت بخیر

    اسپلیت سی هزار گری دارم. بدون محافط مشکلی روی قطع و وصل ترموستات نداره اما با محافظ این مساله پیش میاد و قطع میشه و چند دقیقه بعد دوباره سبز میشه. دو سه هفته است محافظ رو خریدم ولی رفته رفته بیشتر شد این مشکل. بنظرتون محاففظ مشکل داره؟ اگه داره، مشکلش دقیقا چه هست؟ کلی هم هزینه کردم.

    ببخشید یه مورد دیگه هم اینکه موقعی که اسپلیت در حال سرد کردنه، از جعبه فیوز یه صدایی شبیه زنبور میاد، این رو باید چه کنم؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      باید محافظی گرفته بشه که اصطلاحا بهش میگن زیر کنتوری یا 12000 وات. اون محافظ احتمالا توان تامین این کولر رو نداره و قطع میکنه.
      جواب سوال دوم: احتمالا پیچ اتصال فیوز شل هستش و داره آمپر میکشه و باید سفت بشه اون پیچ.

  11. سلام،وقت بخیر.محافظ اسپیلت ما هرروز سریک ساعت تقریبا مشخص قطع میشه و روشن شدن مجدد کولر چند ساعت زمان میبره،مشکل از چیه؟

    1. اگر سر یک ساعت مشخص این اتفاق میفته مطمئنا برق منطقه است که توی اون تایم ضعیف و قوی میشه و نوسان داره.

  12. سلام ما یک دستگاه محافظ سی آمپر تک فاز GMK جدیدا خریدیم نصب کردیم روی ولتاژ ۱۸۰ تا ۲۴۵ تنظیم شده وقتی ولتاژ از ۲۴۵ بالاتر میره محافظ برق خروجی رو قطع میکنه ولی بعد از پایین اومدن ولتاژ محافظ برق رو وصل نمیکنه تنها راه وصل شدنش هم اینه که فیوز کنتور رو قطع کنیم تا کل محافظ خاموش بشه بعد که فیوز رو دوباره روشن کنیم بعد از ۳ دقیقه محافظ فعال میشه و برق وصل میشه
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام
      مدل GMK کلا همچین باگی رو داره
      یا باید کلا محافظ رو عوض کنید یا باید سر راه محافظ یک کنتاکتور نصب کنید که شامل هزینه تقریبا 1.200 تومانی رو شامل میشه

  13. سلام و خسته نباشید. ساختمان من مدتیه کولرهاش دچار افت ولتاژ میشن .رفتم سه عدد کنترل ولتاژ شیوا همراه با کنتاکتور برای هر فاز جداگونه نصب کردم .ولی افاقه نکرد و بعد از تقریبا ۱الی ۲ ساعت محافظ ها میپرند .اولش فک کردم نول مشکل دارد از کنتور اونو درست کردم ولی باز هم جواب نداد .فاصله ساختمان تا کنتور تقريبا ۵۰ متر هست و کابل اصلی ۴در ۱۰ هستش .محافظ هارو داخل ساختمان در جعبه فیوز گذاشتم .

    1. اگر از نول مطمئن هستین و هر 3 فاز هم همین مشکل رو داره برق منطقه‌تون مشکل داره و باید یک ترانس فاراتل نصب کنید.
      چون اگر سیم کشی داخلی مشکل داشت فقط یکی از فازها این مشکل رو پیدا میکرد

  14. سلام
    من يه محافظ دارم كه 4 دستگاه بهش وصله از جمله تلويزيون و سينما خانگي و ps4 و … روزي دو سه بار در ساعات مختلف محافظ قطع و وصل ميشه.
    دستگاهها رو از محافظ جدا كردم و محافظ به يه پريز ديگه وصل كردم بازم قطع و وصل ميشه البته كمتر به نظرتون محافظ مشكل داره و بايد عوض بشه؟
    در ضمن دو يخچال به يه محافظه ديگه وصله كه اين مشكل رو نداره. يعني وقتي محافظ تلويزيون قطع ميشه برق واحد قطع نميشه.

  15. سلام
    من محافظ را بدون اینکه وسیله برقی بهش وصل کنم همه جای خونه امتحان کردم به محضی ک کولر را روشن میکنیم محافظ ریستارت میشه . مشکل چیه ؟

    1. مشکل از افت ولتاز خونه ست
      شما وقتی کولر رو روشن میکنید یک لحظه ولتاژ کم میشه و محافظ هم به این افت ولتاژ عکس العمل نشون میده و قطع میشه
      یا محافظتون خیلی حساسه یا اینکه برق خونه خیلی افت ولتاژ داره که مشکل از اداره برق هستش

  16. سلام
    برای وسایل برقی اتاقم جداگانه سیم کشی کردم و یه محافظ کلی نصب کردم به اسم گرین وقتی تابستون میشه مخصوصا ظهرها اصلا نمیتونم از وسایل برقیه اتاقم استفاده کنم هی قطع میکنه درجه روی نمایشگرم زیر ۱۹۰ تا ۱۸۰ نوسان داره.
    میخواستم بدونم مشکل از نوسان هست؟

  17. سلام و خدا قوت..
    تو رو خدا پیام منم بررسی کنید.
    کولر ما هر روز ساعت ۲ الی ۴ ظهر آمپر میکشید و خاموش میشد…محافظ گرفتم دیدم دقیقا موقع ظهر و همیشه همین ساعت مدام زرد میشه و وقتی سبز میشه تا کمپرسور کولر که شروع میکنه به کار دوباره زرد میشه و قطع میکنه…
    اما کولر در تایم های دیگه بدون مشکل کار میکنه..و محافظم قطع نمیشه(مثل عصر و شب و صبح)
    اول فک میکردم دلیلش افت ولتاژ منطقه هست…
    اما برای این سوال ها جوابی پیدا نکردم…

    ۱.چرا بقیه ی واحدهای آپارتمان این مشکل رو ندارن؟
    ۲.چرا محافظ تلوزیون و یخچال در اون تایم قطع نمیشه؟
    ۳.چرا محافظ کولر فقط موقع کار کردن کولر زرد میشه؟منظورم اینه که اگه کولر خاموش باشه و ولتاژ افت کنه مگه نباید زرد بشه؟؟
    تو رو خدا کمکم کنید🙏🙏🙏

  18. سلام من محافظ جدید خریدم نوسان برق زیاد ی بار ولتاژ برق بالا رفت همه محافظا ریست شدن غیر از محافظ جدید گرفتم مشکل از محافظ؟

  19. سلام وقتتون بخیر
    کولر ما اولین باره که خاموش میشه و محافظش قرمز میمونه بعد از اینکه از برق در آوردیم دوباره محافظ رو زدیم خوب شد و تا دو سه ساعت کار می‌کرد که دوباره یهو خاموش شد و محافظ قرمز شد دلیلش چی میتونه باشه؟
    و اینکه پریز برق مشکل داره و هر چند ماه یه بار کلا میسوزه ممکنه مشکل از پریز برق باشه؟
    و اینکه ما هربار کولر رو خاموش کنیم محافظ رو از برق میکشیم و هر وقت روشن کنیم مجدد به برق وصل میکنیم ممکنه بخاطر این باشه و ممکنه که محافظ خراب شه این همه کشیدن و وصل کردنش به برق؟

    1. اول پریز رو عوض کنید ،اگه مشکل حل نشد محافظ رو هم عوض کنید، سعی کنید محافظ مدام قطع و وصل نشود که عمرش کم میشود

  20. سلام وقت بخیر. چند شبی است که سر یک ساعت مشخص، حدود ۶ صبح، چراغ محافظ یخچال مدام قرمز میشه و چشمک میزنه و با این اتفاق، یخچالا خاموش و روشن میشن، ممنون میشم راهنمایی کنین که مشکل از چیه و چکار کنم

    1. اگه سر یه تایم مشخص این عمل انجام میشه ،مشکل از برق ورودی واحد هست و باید یا از اداره برق درست بشه،یا یه برقکار فاز ورودی ساختمان را جابجا کند

  21. سلام من محافظ برقم در برخی مواقع که به برق وصل میشه درحالی که هنوز چراقش چشمک میزنه و باید برق قطع باشه برق رو از خودش عبور میده،با اینکه این اتفاق در این محافظ همیشگی نیست ولی آیا میشه به چنین محافظی برای محافظت در برابر نوسان برق اعتماد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا