سیم کشی تلفن

تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری

برقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفن

تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری مدتی است که مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است. شرکت‌های مربوط به تلفن و کابل کشی همیشه به سیستم‌های تلفن ثابت فیبر نوری و VoIP پیشرفته خود افتخار می‌کنند. گوگل در حال گسترش خدمات اینترنت پرسرعت فیبر خود به بستر قدیمی‌تر تلفن‌های ثابت است. این سرویس پیشرفته خدماتی از جمله تماس‌های نامحدود محلی و سراسری، شناسه تماس گیرنده، انتظار تماس و خدمات اضطراری را ارائه می‌دهد.

تلفن‌ها از جمله اختراعات مهمی هستند که توانایی برقراری ارتباط بین مردم در سراسر جهان را دارند. آن‌ها از جفت‌های متعدد سیم عایق مسی تشکیل شده‌اند که قطر آن‌ها از 0.3 تا 0.9 متغیر است. با این حال چند سالی است که تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری متداول شده و دارای مزایای بسیاری برای صنایع و شرکت‌ها بوده است.

فیبر چیست؟

برای شناخت پروسه تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری باید ابتدا باید بدانید فیبر چیست. در دنیای ارتباطات از راه دور، فیبر به یک خط فیبر نوری اشاره دارد که برای انتقال داده‌ها به شکل نور از نقطه A به نقطه B استفاده می‌شود. در مورد ارتباطات فیبر نوری، نقطه A به سادگی به معنای منبع (یا گره) مبدأ است و نقطه B به معنای خانه شماست.

دو نوع اصلی از کابل‌های فیبر نوری وجود دارد: کابل‌های تک حالته و کابل‌های چند حالته. در کابل فیبر نوری تک حالته، فیلامنت بسیار کوچک است یعنی حدود 9 میکرومتر در مقایسه با ضخامت رشته 50 میکرومتر برای چند حالته. فیبر تک حالته معمولاً تنها یک سیگنال یا پرتو نور را حمل می‌کند در حالی که چند حالته می‌تواند چندین پرتو نور را منتقل کند. انتخاب نوع کابل اغلب به نوع کاربرد، زیرساخت و بودجه شما بستگی دارد.

چرا کسب و کارها به فیبر نوری روی می‌آورند؟

تجارت پیشرفته امروزی برای تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری سرمای گذاری‌های زیادی کرده است و تبدیل خط تلفن به فیبر نوری به یکی از پروژه‌های مدرن کردن سیستم مخابراتی تبدیل شده است. اگرچه زیرساخت‌های بیشتری برای پشتیبانی از شبکه‌های کابل مسی وجود دارد ولی این شبکه‌ها محدودیت‌هایی در پهنای باند دارند که می‌توانند یک کسب‌وکار مدرن و هوشمند را با مشکل مواجه کنند.

سیم کشی تلفن

همه‌گیری کووید-19 ثابت کرد که اینترنت به ابزاری تبدیل شده که اقتصاد ما برای بقا به آن متکی است، درست مانند برق، آب تمیز و فاضلاب. در حالی که کابل‌های فیبر نوری ستون حمایتی بسیاری از مراکز داده جهان و اینترنت را تشکیل می‌دهند، شبکه‌های فیبر نوری در سطح محلی معمولاً کمتر رایج هستند. با این حال، با تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری در بیشتر شهرها، این امر به سرعت در حال تغییر است.

شبکه‌های فیبر نوری مزایای زیادی برای  کسب‌وکارها داشته است. شرکت‌ها حاضرند برای نصب فیبر نوری در جاده‌های عمومی هزینه‌های بالایی را ‌بپردازند.

کاربردهای نصب فیبر نوری

تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری تقریباً در همه کاربردها تا زمانی که نصب زیرساخت مناسب ممنوع نباشد، یک انتخاب ایده‌آل است.

1. خارج از تأسیسات یا OSP

در این حالت کابل فیبر نوری «خارج از ساختمان» نصب می‌شود و یا در زمین دفن شده یا از تیرها در کنار سایر خطوط برق آویزان می‌شود. این نوع نصب می‌تواند شامل خدماتی مانند شبکه‌های تلویزیونی و همچنین خدمات اینترنت باشد. اکثر تأسیسات OSP از کابل فیبر نوری تک حالته به دلیل کیفیت سیگنال عالی آن در فواصل طولانی استفاده می‌کنند.

2. فیبر داخل ساختمان

در تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری به روش کابل کشی محلی کابل فیبر نوری در سراسر یک ساختمان یا محوطه دانشگاه نصب می‌شود تا یک شبکه محلی با سرعت بالا را ارائه کند. در این نوع نصب به دلیل طول اجرا کوتاه‌تر و هزینه کمتر فرستنده گیرنده‌های چند حالته در مقایسه با نصب تعداد زیادی فرستنده گیرنده تک حالته از کابل‌های فیبر نوری چند حالته استفاده می‌شود.

3. پلتفرم

شرایطی وجود دارد که کابل فیبر نوری در مقیاس بسیار کوچک ترجیح داده می‌شود مانند هواپیما یا ایستگاه فضایی بین‌المللی. ویژگی‌های عملکرد فیبر نوری آن را به راه‌حل شبکه‌سازی در کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند. برای مثال تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری راه حل بهینه برای تداخل الکتریکی  فاجعه‌بار در هواپیماها است. شبکه‌های فیبر نوری در برابر هک شدن توسط افراد غیرمجاز مقاومت بیشتری دارند.

4. عملیات سیم کشی

کابل‌کشی فیبر نوری دارای مزایای زیادی است زیرا نیازی به تکرار سیگنال، تقویت‌کننده‌های برق، زمین یا خنک‌کننده اضافی در اتاقک‌های مخابراتی یا اتاق‌ها ندارد. الزامات عملیاتی ساده‌تر می‌تواند به جبران هزینه نصب اولیه بالاتر که اغلب با شبکه‌های فیبر نوری مرتبط است کمک کند.

سیم کشی تلفن با فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری

سرعت و قابلیت اطمینان اساساً هسته اصلی یک اتصال اینترنتی خوب است و به همین دلیل است که اینترنت فیبر نوری در مقایسه با سایر انواع اتصال به اینترنت از جمله ماهواره، DSL و اینترنت کابلی، ارتقاء قابل توجهی داشته است.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

اینترنت فیبر نوری بزرگ‌ترین مزیت تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری محسوب می‌شود. این نوع اینترنت به دلیل سرعت بالای آپلود و دانلود و همچنین قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ویژگی‌ها در اتصالات اینترنت فیبر نوری تعبیه شده‌اند تا به کاربران تجربه‌ای از اینترنت بدون اختلال را ارائه دهند.   

اینترنت فیبر نوری چگونه کار می‌کند؟

اینترنت فیبر نوری یکی از دستاوردهای مهم تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری است.  اینترنت فیبر نوری توسط کابل‌هایی ارائه می‌شود که از رشته‌های نازک شیشه یا فیبر پلاستیکی استفاده می‌کنند که به عنوان “فیبر نوری” شناخته می‌شود. فیبر نوری داده‌ها را به عنوان پالس‌های نور در فواصل طولانی منتقل می‌کند. چون از فناوری مبتنی بر نور استفاده می‌کند به فیبر نوری معروف شده است.

تصور کنید که چگونه اطلاعات از طریق کابل‌های مسی به عنوان پالس‌های الکتریکی، مانند کابل و اینترنت DSL، در فواصل مسافتی حرکت می‌کنند. اینترنت فیبر نوری به روشی مشابه کار می‌کند با این تفاوت که اطلاعات به عنوان یک پرتو نور از طریق کابل‌های فیبر منتقل می‌شوند. در نتیجه، نور از طریق کابل‌های فیبر نوری مستقیماً به سمت وسط فیبر حرکت می‌کند یا از دیواره‌های داخلی کابل به سمت مقصد خود منتقل می‌شود. ساختار کابل فیبر نوری به گونه‌ای است که دارای دو قسمت است که در ادامه توضیح می‌دهیم:

قسمت اصلی که به عنوان هسته شناخته می‌شود جایی است که نور از آن عبور می‌کند. در حالی که قسمت دیگر که به دور هسته پیچیده شده و به عنوان روکش شناخته می‌شود نور را در داخل هسته نگه می‌دارد. اتصال دو الیاف به یکدیگر با استفاده از اسپلایسر فیوژن به جلوگیری از ریزش نور کمک می‌کند.

تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری چگونه در خانه نصب می‌شود؟

در بحث تبدیل خط تلفن به فیبر نوری، راه‌اندازی یک سیگنال ارتباطی با استفاده از فیبر نوری کاملاً شبیه راه‌اندازی یک کابل یا اتصال اینترنت DSL است. در ابتدای فرآیند تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری، تکنسین مربوطه زیرساخت DSL موجود را با کابل‌های نوری جایگزین می‌کند. اگر به فکر نصب اینترنت فیبر نوری در خانه یا محل کار خود هستید، ابتدا باید مطمئن شوید که منطقه شما از خدمات فیبر نوری پشتیبانی می‌کند یا خیر. کابل‌های فیبر نوری اغلب در زیر زمین اجرا می‌شوند.

مزایای اینترنت فیبر نوری

شکی نیست که با تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری اینترنت فیبر نوری جایگاه ویژه‌ای در مخابرات پیدا کرده است. ما دلیل آن را با ذکر چند مزیت در زیر به شما خواهیم گفت.

سرعت اینترنت فیبر نوری در مقابل سرعت اینترنت DSL

سرعت اینترنت همان سرعت حرکت داده‌ها در هر زمان است. به عنوان مثال، وقتی اینترنت خود را روشن می‌کنید و یک درخواست در Google تایپ می‌کنید، سیستم شما داده‌ها را به‌عنوان آپلود ارسال می‌کند و بازخورد به صورت دانلود برمی‌گردد. سرعت اینترنت شما سرعتی است که درخواست شما با نتیجه جستجوی شما برمی‌گردد.

این سرعت بر حسب مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. مگابیت در ثانیه معمولاً واحد اندازه‌گیری در هنگام بحث از پهنای باند اینترنت است.

تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری

قابلیت اطمینان اینترنت فیبر نوری

اینترنت به بخش مهمی از زندگی کاری و شخصی ما تبدیل شده است. در حال حاضر داشتن اینترنت قابل اعتماد یک امر ضروری است. یکی از ویژگی‌های کلیدی اینترنت فیبر نوری این است که به گونه‌ای طراحی شده که تداخل بسیار کمتری با سیگنال‌های خود داشته باشد همان مشکلی که در سایر انواع اتصالات اینترنت پهن باند معمول است.

در نتیجه، واقعاً لازم نیست نگران تغییرات آب و هوایی باشید که بر کیفیت اتصال اینترنت شما تأثیر می‌گذارد. کابل‌های فیبر نوری نیز به دلیل پوشش محافظ ارائه شده توسط روکش‌های کابل، کمتر در معرض آسیب هستند. به طور مشابه، مدیریت مناسب کابل، مانند استفاده از کابل‌های لوله، می‌تواند طول عمر کابل‌های فیبر نوری را افزایش دهد.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

جمع‌بندی

کابل‌های مسی کم ولتاژ معمولی مدت زیادی است که وجود داشته است و افراد زیادی تجربه نصب آن‌ها را دارند. کابل فیبر نوری یک فناوری با کارایی بالا است که نیاز به دقت، ابزار و درک مناسب استانداردهای صنعتی دارد. نکته مهم در تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری این است که باید با نصاب‌های حرفه‌ای فیبر نوری همکاری کنید.

در حالی که کابل فیبر نوری از برخی جهات قوی‌تر است در برخی دیگر آسیب‌پذیر می‌باشد. سیم کشی، مسیریابی مجرا، اتصال و پایان کار نیازمند دانش و تخصص‌های لازم است. عدم آگاهی از فرآیند نصب می‌تواند منجر به آسیب دیدن تجهیزات شود.

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تعویض سیم کشی تلفن با فیبر نوری رعایت نکات ایمنی است. عدم دقت در زمان نصب خطرات مختلفی از جمله ایمنی چشم، مواد شیمیایی، جرقه‌های ناشی از اتصال فیوژن، دفع خرده‌ها و غیره را به همراه دارد. می‌توانید با اتکا به نصابان آموزش دیده احتمال خطر در محل کار را کاهش دهید و از هزینه‌های اضافی در آینده خودداری کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید