کاور مبل ژلاتینی چیست؟

لوازم خانگیچوب و کابینتساختمانمبلمان

همه ما بعد از خرید یک دست مبل زیبا و مورد علاقه خودمان، بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که داریم که حفظ و نگهداری از آن است. یکی از روش‌های نگهداری از مبلمان استفاده از کاورها و روکش‌های مبل است. اگر از جمله افرادی هستید که مبل‌های سلطنتی علاقه دارید، مطمئناً اولین و بهترین گزینه برای محافظت از مبل‌های شما، استفاده از کاور مبل ژلاتینی است. در این مقاله این نوع از کاور را به شما معرفی خواهیم کرد و مزایا و معایب آن را برایتان بر می‌شماریم.

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

کاور مبل ژلاتینی که به آن کاور مبل ژله‌ای و روکش مبل ژله‌ای هم می‌گویند، برعکس روکش‌های پارچه‌ای دارای جنسی شفاف است و از پلیمر شفاف و انعطاف‌پذیر PVC تهیه می‌شود و با استفاده از نواردوزی، دقیقاً اندازه مبل شما دوخته می‌شود.

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

 انواع کاور ژلاتینی مبل

  1. کاور برای مبل سلطنتی
  2. کاور برای مبل کلاسیک
  3. کاور برای مبل استیل

مطلب پیشنهادی:دلیل تغییر رنگ چوب مبل

بررسی مزایای کاور مبل ژلاتینی

در این قسمت مزایای این کاور مبل را به شما معرفی می‌کنیم تا ببینید آیا انتخاب آن  نسبت به کاورهای قدیمی بهتر است و یا خیر.

1. محافظت از مبلمان

یکی از عوامل افزایش عمر مبل، استفاده از یک کاور خوب است. در صورتی که مبل به خوبی نگهداری شود، هزینه تعمیرات احتمالی آن نیز در آینده کم می‌شود. انتخاب کاور مبل ژله‌ای یک انتخاب هوشمندانه برای محافظت از مبل‌های شما است. این کاور در برابر نفوذ آب، مواد خوراکی، نوشیدنی‌ها و گردوغبار مقاوم است و از ایجاد هر نوع آلودگی و لکه‌ای جلوگیری می‌کند.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. طرح مبل با کاور مبل ژلاتینی پوشیده نمی‌پوشد

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام مبل به آن اهمیت می‌دهیم، طرح و رنگ مبل و پارچه مبلی است که قصد خرید آن را داریم. به همین دلیل مبلی را انتخاب می‌کنیم که طرح و رنگش را دوست داشته باشیم و از دیدن آن در خانه لذت ببریم. با این اوصاف اگر بخواهیم از کاوری استفاده کنیم که مبل را بپوشاند، از دیدن مبل‌ها محروم می‌شویم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاور ژله‌ای مبل این است که طرح و رنگ مبل دیده می‌شود.

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

3. نظافت آسان

هیچ نوع ماده‌ای توسط کاور مبل ژله‌ای جذب نمی‌شود. به همین دلیل تنها با استفاده از یک دستمال نم‌دار، می‌توانید به راحتی کاور مبل را تمیز کنید.

4.   ضد آلرژی

هیچ نوع ذرات ریز و گرد و غباری توسط ان مدل کاور مبل جذب نمی‌شود. به‌طور مثال اگر از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در خانه نگهداری می‌کنید، به هیچ عنوان موی حیوانات به کاور مبل جذب نمی‌شود به همین دلیل استفاده از این کاور برای افرادی که کودک دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، گزینه مناسبی است.

5. برخورداری از مقاومت بالا

کاور مبل ژلاتینی به دلیل اینکه از PVC تهیه می‌شود، از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار است. به همین دلیل هم دوام بالایی دارد و از ساییده شدن مبل جلوگیری می‌کند و باعث افزایش عمر مبل شما می‌شود.

بررسی معایب کاور مبل ژلاتینی

بعد از اینکه با کاور مبل ژلاتینی و کاربرد آن آشنا شدید و دانستید که از چه موادی تهیه می‌شود، در این بخش معایب کاور مبل ژلاتینی را برایتان توضیح خواهیم داد.


خدمات پیشنهادی آچاره: تعمیر مبل در منزل


1. تعرق

یکی از اساسی‌ترین مشکلی که این نوع کاور دارد، تعرق در تمام فصول است. هر چند که بسته به کیفیت کاور، تعرق می‌تواند کمتر و یا بیشتر شود، اما در هر صورت این مشل وجود دارد.

2. تغییر رنگ بعد از شست و شو

در برخی مواقع این امکان وجود دارد که کاور مبل بعد از شستشو زرد و یا کدر شود و یا دیگر شفافیت اولیه خود را نداشته باشد.

3. احتمال پاره شدن کاور وجود دارد

هرچند که این کاورها به طور کلی از استحکام و مقاومت خوبی برخوردارند، اما اگر نمونه بی‌کیفیتی باشند، احتمال پاره شدن آن‌ها وجود دارد. همچنین اجسام نوک تیز می‌توانند باعث پارگی این کاورها شوند.

 کاور مبل ژلاتینی برای چه سبک مبلی مناسب است؟

نمی‌توانیم بگوییم که این کاورها مخصوص مدل خاصی از مبلمان هستند. تنها تفاوت این کاورها، جنسشان است که از طلق های نرم. شفاف و ژلاتینی تهیه می‌شوند و برای هر نوع مبلی قابل دوخت هستند. ولی به طور معمول از کاور مبل ژلاتینی برای مبل‌های کلاسیک و سلطنتی استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:ساختن لکه بر مبل خانگی

 هزینه تهیه کاور مبل ژلاتینی

عوامل مختلفی در هزینه این کاورها تأثیر دارد از جمله این عوامل عبارت‌اند از:

  1. مبل چند نفره است و برای چه تعدادی سفارش داده می‌شود
  2. میزان ظرافت و مدل مبل
  3. شهری که در آن زندگی می‌کنید

نحوه سفارش

به طور معمول برای اینکه بخواهید کاور مبل ژلاتینی را برای مبل‌هایتان تهیه کنید، ابتدا باید یک کارگاه معتبر پیدا کنید و از مبل‌ها عکس بگیرید و بفرستید و جنس و نوع کاور مد نظرتان را مشخص کنید. بعد از این قسمت، تهیه کننده کاور مبل، قیمت حدودی را به شما می‌گوید. در صورت رسیدن به توافق، سفارش شما ثبت می‌شود و در زمان معقول و مناسبی کار شما آماده و تحویل داده می‌شود.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 کاور مبل ژلاتینی آماده بهتر است یا سفارشی؟

تهیه کاور آماده و سفارشی، تفاوت چندانی با هم ندارند. در هر دو حالت ممکن است که کیفیت کار پایین و بد باشد و جنس کاوری که تهیه می‌کنید مناسب نباشد. تنها تفاوت عمده‌ای که ممکن است کاور سفارشی با کاور آماده داشته باشد، این است که کاور سفارشی چون منحصراً برای مبل شما تهیه می‌شود، کاملاً اندازه مبل شما است و به خوبی روی مبل می‌نشیند.

کاور مبل ژلاتینی بهتر است یا پارچه‌ای؟

جواب این سؤال بیش از هر چیز به انتظارات شما از یک کاور مبل بستگی دارد و با توجه معایب و مزایای هر کدام از این کاورها می‌توانید کاور مناسب خود را انتخاب کنید؛ اما نکته‌ای که در این میان نباید فراموش کنید، این است که کاور مبل پارچه‌ای به هیچ عنوان برای مبل‌های سلطنتی مناسب نیست چون تمام زیبایی‌های مبل از جمله دسته‌های زیبا و کنده‌کاری‌ها و نقش و نکار مبل شما را می‌پوشاند. به همین دلیل اگر به دنبال کاور مناسب برای مبل‌های سلطنتی خود هستید، ما استفاده از کاور مبل ژلاتیی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا