تعمیر پکیج تعمیرپکیج

تست پرشر آب پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پرشر وظیفه کنترل مدار آب مصرفی را به عهده دارد و به صورت سری و زیر مبدل حرارتی نصب می‌شود و چون وجود آب در روشنی و خاموشی پکیج اهمیت دارد پس این قطعه مهم است. پرشر زیر مبدل حرارتی نصب می‌شود.

پرشر آب اولین قطعه در راه اندازی دستگاه است و در صورت خرابی آن دستگاه در هر دو مدار گرمایش و مصرفی کار نخواهد کرد البته در صورت باز بودن مدار آن دستگاه خطا میدهد و به راحتی قابل تشخیص است. تست پرشر آب برای تعمیر پکیج لازم است.

نکات کلیدی

اگر فشار آب مدار گرمایش بیشتر از 0.6 بار باشد یعنی وضعیت نرمال است و با اهم‌متر می‌توان تست پرشر آب پکیج را انجام داد. در صورتی که مدار بسته باشد پس پرشر سالم  و در غیر اینصورت اگر باز باشد، خراب است. اهم‌متر  را روی بیزر یا بوق قرار دهید و به دو سر پرشر پکیج وصل کنید. اگر بوق اهم متر فعال شود، قطعه سالم است. در غیر این صورت، خراب است.

نحوه تست پرشر آب پکیج چگونه است

اگر پکیج هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و در مرحله ابتدایی باقی بماند پس متوجه می‌شویم که در پرشر مشکلی به‌وجود آمده است.

روش تست پرشر آب پکیج به صورت کلید حداقل فشار بدین شکل است که در هنگام کار دستگاه، اگر یکی از دو سیم روی کنتاکت‌های آن را جدا کنیم، دستگاه فوراً خاموش می‌شود. همچنین، اگر دو سیم آن را اتصال کوتاه کنیم، دستگاه شروع به کار  می‌کند. برای تست این قطعه با مولتی متر، باید توجه داشت که این کلید در حالت عادی قطع است (NO) و در صورت وجود فشار لازم (۰/۲۵ تا ۰۴۵ بار)، مدار را وصل می‌کند.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

گاهی پرشر سوئیچ سالم است و آب هم در مدار به اندازه کافی موجود است اما به علت تشکیل رسوب در محل اتصال پرشر به هیدرولیک دستگاه پرشر قطع است و کار نمی‌کند و باید رسوب مورد نظر برطرف شود.

تست پرشر آب پکیج

در برخی دستگاه‌ها، دیافراگم روی بلوک هیدرولیک قرار دارد و کلید حداقل فشار آب نیز روی آن قرار دارد. در صورت کافی بودن فشار آب، دیافراگم جابجا می‌شود و دیسک و میله را به جلو می‌راند. میله باعث تحریک میکروسوئیچ می‌شود. این عملکرد شبیه مجموعه رگلاتور و میکروسوئیچ آبگرمکن دیواری است.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

در این گونه موارد در طی روند تست پرشر آب پکیج ممکن است ایراد مربوط به میکروسوئیچ دیسک و دیافراگم و یا تشکیل رسوب در آن‌ها باشد.

در برخی پکیج‌های شوفاژ، به جای پرشر آب، از مقایسه سنسورهای رفت و برگشت یا پرشر سنسور برای تشخیص کمبود آب استفاده می‌شود. در این حالت، ممکن است تنظیمات پکیج (پارامتر) روی استفاده از سنسور باشد، اما سیستم همچنان مجهز به پرشر آب باشد. در این صورت، پرشر آب عملاً از مدار خارج است.

برای مثال در پکیج شوفاژ آریستون در صورت بروز خطای کمبود آب و وجود پرشر آب روی دستگاه ممکن است پارامتر ۲۴۷ پکیج روی عدد صفر برای سنسور یا ۲ برای پرشر سنسور تنظیم شده باشد که باید روی عدد یک یعنی پرشر آب تنظیم شود.

نکته پایانی تست پرشر آب پکیج

پس به بیان دیگر برای تست پرشر آب پکیج کافی است در حالتی که پکیج روشن است، سیم مربوطه کلید کنترل حداقل فشار در پکیج را جدا کنیم، در نتیجه سیستم باید خاموش شود. بدین ترتیب از سلامت پرشر آب پکیج اطمینان حاصل می‌کنیم.

تست پرشر آب پکیج نیاز به داشتن لوازمی مانند اهم‌متر و یک تجربه خوب در جهت شناسایی مشکل دارد. توصیه می‌شود که از تکنسین حرفه‌ای برای این مدل تست‌ها و سایر آزمایش‌ها استفاده کنید تا با خیال راحت از عملکرد صحیح پکیج اطمینان حاصل کنید. تعمیرکاران مجرب آچاره آماده خدمت و رفع انواع مشکل در جهت تعمیر پکیج هستند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا