تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

علت ارور e23 لباسشویی بوش چیست و چگونه رفع می‌شود؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

با توجه به اینکه احتمال بروز ارور e23 لباسشویی بوش کم نیست و عوامل متعددی موجب نمایش این کد خطا می‌شوند، کاربران زیادی با این مشکل روبه‌رو هستند.با آچاره همراه باشید تا علت ارور e23 لباسشویی بوش را بررسی کرده و راهکارهایی در خصوص رفع آن معرفی کنیم.

ماشین لباسشویی بوش یکی از قدرتمندترین ماشین‌های لباسشویی است که در حال حاضر در بازار موجود است؛ اما طبیعتا این دستگاه هم با تمام قدرت و تکنولوژِی پیشرفته‌ای که دارد ممکن است در بعضی مواقع عملکرد ناقصی داشته باشد.

شما می‌توانید برای مشاوره با متخصصان آچاره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عیب‌یابی لباسشویی و تعمیر آن، از طریق شماره 1471 یا صفحه تعمیر ماشین لباسشویی درخواست خود را ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • در زمان جابه‌جایی لباسشویی دقت کنید که سنسور آکو استاپ دچار مشکل نشود. در بعضی موارد علت ارور e23 لباسشویی بوش اختلال سنسور آکو استاپ است.
  • اگر پمپ تخلیه دچار ایراد شده باشد می‌تواند علت ارور e23 لباسشویی بوش باشد.
  • یکی از دلایلی که می‌تواند باعث نشت آب از این مخزن پودر لباسشویی شود وجود ذرات سنگین در بدنه دستگاه است.

علت ارور e23 لباسشویی بوش چیست؟

دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز خطای E23 در ماشین لباسشویی بوش شوند که عبارتند از:

  • وجود اختلال در عملکرد سنسور آکو استاپ
  • فرسودگی یا شکستگی لوله‌های انشعاب و اتصالات آن‌ها
  • پارگی شلنگ و اتصالات آن
  • اختلال در پمپ و مخزن
  • قرار نگرفتن صحیح ظرف پودر

1. وجود اختلال در عملکرد سنسور آکو استاپ

در بعضی مواقع اختلال سنسور آکو استاپ علت ارور e23 لباسشويي بوش است. سنسور آکواستاپ عملکرد ساده‌ای دارد. زمانی که آب وارد مخزن شود، شناور بالا می‌آید و سنسور تحریک می‌شود. به همین علت ارور E23 روی صفحه ماشین لباسشویی بوش نمایش داده می‌شود.

زمانی که می‌خواهید لباسشویی را حمل یا جابه‌جا کنید، دقت کنید زیرا ممکن است این سنسور دچار مشکل شود و باعث بروز خطای E23 گردد. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید لازم است سنسور شناور سینی ماشین لباسشویی را تعویض کنید.

برای تعویض سنسور با دقت پیج آن را باز کنید و سعی کنید بدون پارگی سیم پالت را بردارید. سیم‌ها را جدا کنید و سنسور را با پیچ‌گوشتی از قفل‌ها خارج کنید و سپس سنسور جدید را جایگزین نمایید. زمانی که محل نشتی را پیدا کردید یا باید آن را تعویض کنید یا آن را درزگیری کنید.

2. ایراد در پمپ تخلیه

وظیفه پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی جمع‌آوری آب استفاده شده و ارسال آن به فاضلاب است. بنابراین اگر پمپ تخلیه دچار ایراد شده باشد، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می‌تواند علت ارور e23 لباسشویی بوش باشد.

رفع کد خطا e23 لباسشویی بوش

3. وجود مشکل در دریچه ورودی آب

برای رفع کد خطا e23 لباسشویی بوش گاهی نیاز است که شیر ورودی ماشین لباسشویی را نیز چک کنید. این شیر، کنترل ورود آب سرد و گرم را برعهده دارد. این شیر ورودی و شلنگ‌های متصل به آن را باید بررسی کنید تا مطمئن شوید شکاف یا نشتی در آن وجود نداشته باشد؛ اما توجه داشته باشید قبل از هر کاری دستگاه را از برق بکشید.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

4. وجود مشکل در مخزن پودر

علت ارور e23 لباسشویی بوش گاهی ممکن است مربوط به مخزن پودر دستگاه باشد. سعی کنید مخزن پودر را بررسی کنید تا مطمئن شوید به‌خوبی در جای خود قرار گرفته است و آب از آنجا به بیرون نشت نمی‌کند. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث نشت آب از این قسمت شود وجود ذرات سنگین در بدنه دستگاه است.

(برای مطالعه بیشتر در خصوص علت نشت آب از ماشین لباسشویی کلیک کنید.)

علت ارور e23 لباسشويي بوش

نکاتی در رابطه با رفع ارور e23 ماشین لباسشویی بوش

برای رفع ارور E23 در ماشین لباسشویی بوش شما نیاز دارید آن را رمزگشایی کنید. اما بهتر است دلایل و عواملی که موجب بروز این ارور می‌شوند را نیز بدانید تا از چنین مشکلاتی پیشگیری شود.

برای رفع ارور E23 ماشین لباسشویی بوش به چند نکته توجه کنید:

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

  • این خطا را می‌توان به‌راحتی با بررسی و رفع مشکل شلنگ تخلیه آب، رفع کرد. اما اگر تجربه‌ای در این کارها ندارید بهتر است آن را به افراد ماهر بسپارید.
  • توجه داشته باشید که حتما باید پمپ تخلیه تعویض یا تعمیر شود. شیر ورودی و شلنگ‌های متصل به آن را نیز بررسی کنید تا در صورت بروز نشتی آن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • نحوه صحیح قرار گرفتن مخزن پودر نیز بسیار مهم است و می‌تواند علت ارور e23 لباسشویی بوش باشد.

رفع ارور E23 در ماشین لباسشویی بوش

جمع‌بندی

رفع خطای E23 در ماشین لباسشویی بوش زیاد سخت نیست و تنها باید منبع مشکل را پیدا کنید. یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز این ارور، ایرادات پمپ تخلیه است که باید رفع شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

از آنجا که شرح علت ارور e23 لباسشویی بوش اغلب در لیست کدهای خطای استاندارد این محصول درج نمی‌شود، شما می‌توانید با راهکارهای ارائه شده مشکل را برطرف کنید و چنانچه مشکل برطرف نشد، لازم است برای بررسی تخصصی‌تر از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

سوالات متداول

خطای E23 لباسشویی بوش چه دلایلی دارد؟

وجود نشتی در سیستم تخلیه ماشین لباسشویی، وجود نشتی در شیر ورودی، وجود مشکل در شلنگ تخلیه آب و ... می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد.

سنسور آکو استاپ چگونه موجب بروز خطای e23 لباسشویی بوش می‌شود؟

زمانی که آب وارد مخزن شود، شناور بالا می‌آید و سنسور آکو استاپ تحریک می‌شود. به همین علت ارور E23 روی صفحه ماشین لباسشویی بوش نمایش داده می‌شود.

چه عاملی معمولا موجب نشت آب از مخزن پودر لباسشویی می‌شود؟

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث نشت آب از مخزن پودر می‌شود وجود ذرات سنگین در بدنه دستگاه است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید