معجزه سفید شدن پوست در یک روز

پوستزیبایی و سلامت

معجزه سفید شدن پوست در یک روز شاید به یک شعار بیشتر شبیه باشد تا واقعیت!

اما نمی‌توان تاثیر بعضی از مراقبت‌های پوستی و استفاده از ماسک‌های طبیعی را در این زمینه نادیده گرفت. با مجله آچاره همراه باشید تا راز معجزه سفید شدن پوست در یک روز در خانه را با شما در میان بگذاریم و ترفندهای شگفت‌انگیز آن را شرح دهیم.

چنانچه برای جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری از پوست، نیاز به خدمات تخصصی و مشاوره دارید، درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید و از کارشناسان این حوزه مشاوره رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی

  • در طول برنامه سفیدکردن پوست فلفل را از رژیم غذای خود حذف کنید.
  • تاحدامکان برای سفیدشدن پوست صورت از ماهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • اگر پوست آسیب‌دیده‌ای دارید، مقداری کف دریا را به‌صورت ماسک پیش از خواب به صورتتان بمالید.

ویژگی‌های پوست خود را بشناسید!

اگر به فکر معجزه سفید شدن پوست در یک روز هستید، پیش از هر اقدامی  ابتدا لازم است ویژگی‌های پوست خود را بشناسید. برای این کار ابتدا در حالت عادی پوست صورتتان را لمس کنید. اگر به‌راحتی می‌توانید انگشت خود را روی پوست صورتتان حرکت دهید پوست شما چرب است.

اما اگر با کشیدن دست روی پوست خود کمی با سختی روبه‌رو هستید و بعد از شستشو نیز روی آن سفیدک می‌بینید، پوستی خشک دارید و در غیر این صورت پوست شما معمولی است.

تست تشخیص نوع پوست

برای اینکه به طور دقیق نوع پوست خود را تشخیص دهید، بهتر است به روش زیر عمل کنید؛

شب قبل از خواب پوست صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید، سپس با آب بخور دهید و آب اضافی آن را نیز بگیرید. (آب صورت را کاملاً خشک نکنید و فقط با ضربه حوله آب اضافی آن را بگیرید)

صبح بعد از بیدار شدن پیش از اینکه صورت خود را بشویید، جلوی آینه رفته و با دستان تمیز و خشک با انگشت حلقه نقاط مختلف صورت خود را لمس کنید. (کمک از انگشت حلقه فشار کمتری به پوست وارد می‌کند)

  •  چنانچه در تمام قسمت‌های صورت، انگشت شما به‌راحتی حرکت می‌کرد؛ یعنی پوست شما چرب است.
  • اگر در تمام قسمت‌های صورت، انگشت شما به‌سختی حرکت می‌کند؛ یعنی پوست شما خشک است.
  • اگر پوست صورت در برخی نقاط چرب و در برخی نقاط خشک بود؛ یعنی پوست شما مختلط است.
  • اگر قسمت‌های مختلف پوست شما نرم بود و حالت خشک یا چرب نداشت؛ یعنی شما دارای پوستی معمولی هستید.

فرایند سفید کردن پوست

سفید کردن پوست فرایندی است که در آن افراد میزان رنگ‌دانه‌های پوست خود را کاهش می‌دهند تا چهره نسبتاً سفیدتری داشته باشند. افرادی که دارای پوست تیره هستند؛ ملانین بیشتری نیز دارند؛ بنابراین باید گفت مقدار ملانین، رنگ پوست افراد را تعیین می‌کند.

ملانین به‌وسیله سلول‌هایی به نام ملانوسیت تولید می‌شود. البته میزان ملانین پوست افراد به تجمع ژنتیکی آن‌ها بستگی دارد. بااین‌حال تولید ملانین به نور خورشید، درجه آسیب‌دیدگی پوست و قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی نیز مرتبط است.

اغلب افراد برای مواردی مانند از بین‌ بردن محل زخم و آکنه، کک‌ومک، لک‌های ناشی از افزایش سن، خال‌های مادرزادی و افراد سبزه‌ای که مایل به داشتن پوستی روشن هستند، به روش‌های مختلف سفید کردن پوست متوسل می‌شوند و از محصولات سفیدکننده مانند کرم‌های سفیدکننده، لایه‌بردارهای شیمیایی، لیزردرمانی، ماسک‌های خانگی و غیره استفاده می‌کنند.

علت تیره شدن پوست

هر فردی متناسب با نژاد، ژنتیک، ملیت، جنسیت، محل زندگی و غیره رنگ پوست متفاوتی دارد و تا آخر عمر ثابت می‌ماند. اما گاهی اوقات برخی عوامل مانند تغییرات شرایط فیزیکی و محیطی باعث تغییر جزئی رنگ پوست می‌شوند. از این عوامل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قرارگرفتن در برابر تابش آفتاب

مهم‌ترین علت تیره‌تر شدن پوست تولید بیش از اندازه رنگ‌دانه در پوست است. تولید رنگ‌دانه پوستی یا به‌اصطلاح دیگری ملانین با قرارگرفتن پوست در معرض تابش نور خورشید افزایش پیدا کرده و درنتیجه رنگ پوست تیره‌تر می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، قبل از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

همان‌طور که افزایش تولید رنگ‌دانه‌ها در پوست باعث تیره‌تر شدن پوست می‌شود، کاهش در تولید آن نیز باعث سفیدی بیش از اندازه رنگ پوست می‌شود.

  • اختلالات و تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی ناشی از قرص‌های ضدبارداری، استرس، دوران حاملگی و غیره خصوصاً در بین بانوان یکی از عوامل تیره‌ شدن پوست صورت است که احتمالاً آن‌ها به بیماری‌های پوستی همچون ملازما یا لک و پیس پوستی تبدیل می‌شوند.

  • التهاب رنگ‌دانه‌های پوستی

آسیب‌های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و غیره باعث التهاب رنگ‌دانه‌های پوستی و درنهایت بروز لکه‌های تیره در پوست می‌شوند.

  • افزایش سن

با افزایش سن تولید رنگ‌دانه‌ها در پوست دچار اختلال می‌شوند و لکه‌های پوستی بیشتری ظاهر می‌شوند.

رازهای معجزه سفید شدن پوست در یک روز

آیا فکر می‌کنید معجزه سفید شدن پوست در یک روز واقعیت دارد؟ باید بگوییم برای سفیدکردن یا سفید نگه‌داشتن پوستمان باید در طول روز از آن مراقبت کنیم؛ زیرا پوستی که ضعیف است هرچقدر تقویت گردد باز هم برای سفیدتر شدن احتیاج به زمان دارد.

بنابراین باید مراقبت از پوست را در اولویت برنامه روزانه خود بگذارید؛ اما باید گفت مواردی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانیم پوستی زیباتر، سالم‌تر و شفاف‌تر داشته باشیم، به‌گونه‌ای که با رعایت آن‌ها، می‌شود پوست را یک‌روزه هم کمی سفیدتر کرد.

مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

1. داشتن خواب کافی

کمبود خواب باعث کدر شدن پوست و در نتیجه تیره‌ شدن پوست صورت می‌شود. اما اگر خواب به‌اندازه باشد، علاوه بر اینکه خون‌رسانی به پوست بهتر انجام می‌شود، طراوت آن نیز بهتر حفظ می‌شود.

2. نوشیدن آب کافی

یکی دیگر از رازهای معجزه سفید شدن پوست در یک روز نوشیدن آب به میزان کافی است؛ زیرا به پوست در حفظ طراوت و در دفع سموم آن را یاری می‌رساند. علت پژمردگی و تیره‌شدن پوست صورت با خشکی و کم‌آبی آن ارتباط مستقیم دارد، زیرا هرچه پوست خشک‌تر و پژمرده‌تر باشد، رنگ آن کدرتر و تیره‌تر می‌شود.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز

3. استفاده از ضدآفتاب

قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب، شایع‌ترین علل تیرگی پوست صورت یا بدن است؛ بنابراین بهتر است برای مراقبت از پوست خود در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید و داشتن پوستی شفاف از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. (استفاده از کرم‌های ضدآفتاب رنگی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود)

4. آبرسانی پوست

همه افراد باهر نوع پوستی باید پوست خود را مرطوب نگه دارند، زیرا مرطوب بودن پوست از آن در برابر بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها پوستی مراقبت می‌کند و معجزه سفید شدن پوست در یک روز را ثابت می‌کند.

5. بخور دادن پوست

یکی از بهترین راهکارهای پاک‌سازی پوست، بخور دادن آن است. بخور آلودگی‌های منافذ باز پوست را به‌صورت عمیق پاک می‌کند و با باز نمودن آن‌ها به پوست اجازه نفس‌ کشیدن می‌دهد.

یکی دیگر از علت‌های تیره‌شدن پوست صورت، بسته‌بودن منافذ آن است، بنابراین هرچه اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر انجام شود، رنگ آن نیز روشن‌تر می‌شود.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز

6. لایه‌برداری کردن دوره‌ای پوست

شما با لایه‌برداری دوره‌ای قطعا معجزه سفید شدن پوست در یک روز را با چشم می‌بینید. پوست ما همواره در حال بازسازی خود است، به‌طوری که سلول‌های قدیمی‌تر پوست می‌میرند و خود را با سلول‌های جدید جایگزین می‌کنند. تجمع سلول‌های قدیمی و مرده پوست و همچنین باقی‌ ماندن آن بر روی پوست، یکی از مهم‌ترین دلایل تیره‌ شدن پوست است.

7. استفاده از ماسک‌های سفیدکننده

موارد گفته شده در بالا در دسته مراقبت‌های پوستی قرار می‌گیرند که علاوه بر تقویت آن به سفید ماندن پوست هم کمک می‌کنند، اما برای سفیدتر کردن پوست باید از ماسک‌های سفیدکننده پوست استفاده کنیم.

ماسک‌های آرایشی و شیمیایی زیادی در سطح بازار وجود دارند که عمل سفیدتر کردن پوست را انجام می‌دهند، اما استفاده‌ کردن از ماسک‌های خانگی می‌تواند گزینه بهتری برای این کار باشد.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

روش‌های سفید کردن پوست

پیش‌تر در مورد مراقبت از پوست بحث کردیم، اما اگر اکنون پوست تیره‌ای دارید و به فکر معجزه سفید شدن پوست در یک روز هستید باید شما را با روش‌های مختلف برطرف‌کردن این تیرگی آشنا کنیم.

از این روش‌ها می‌توانیم به استفاده از داروها و کرم‌های شیمیایی، ماسک‌های طبیعی و خانگی، روش‌های پزشکی مانند لیزر و مزوتراپی و خوردن مواد مغذی اشاره کنیم. در ادامه با این روش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

1. داروها و کرم‌های شیمیایی برای سفید شدن پوست صورت

امروزه کرم‌های متعددی را می‌توان یافت که به سفید کردن پوست کمک می‌کنند، حتی کرم‌هایی برای این کار تولید شده‌اند که آن‌ها را با نام کرم‌های سفیدکننده می‌شناسیم. اما استفاده مکرر و بیش از اندازه از این کرم‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا حاوی مواد شیمیایی بوده و در بلندمدت باعث ضعیف‌ شدن پوست می‌شود.

اما علاوه بر کرم‌های سفیدکننده، انواع دارو و مواد بهداشتی برای سفید شدن پوست وجود دارند. از آن‌ها می‌توانیم به صابون‌ها، قرص‌ها، کپسول‌ها و همچنین محلول‌های برای سفیدکردن یا لایه‌برداری پوست تیره اشاره کنیم.

2. مواد غذایی موثر بر روشن‌تر شدن پوست

هر آنچه برای سلامت پوست و کبد شما مفید است، برای سفیدتر کردن آن نیز کاربرد دارد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم مواد زیر را در سبد غذایی خود قرار دهید:

  • ویتامین‌های A – D – E
  • عرقیاتی همچون عرق شاه‌تره، گلاب عرق کاسنی
  • آووکادو، آلوئه‌ورا، نارگیل، عناب، سرکه سیب، گوجه‌فرنگی، هویج، چای سبز و خاکشیر
  • ماهی و غذاهای دریایی
  • روغن گیاهی مانند زیتون

3. روش‌های پزشکی برای سفید کردن پوست صورت

دو راه‌حل پزشکی به‌جز استفاده از دارو و کرم شیمیایی برای سفید کردن موست صورت وجود دارد که از آن‌ها می‌توانیم به لیزر و مزوتراپی اشاره کنیم. در ادامه با هر دو نوع آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

  • سفید کردن پوست با لیزر

اگر به واقع می‌خواهید معجزه سفید شدن پوست در یک روز را تجربه کنید، سراغ لیزر بروید. در لیزردرمانی پوست، پزشک متخصص از پرتوهای متمرکز نور برای از بین‌ بردن آسیب‌های پوستی استفاده می‌کند. در این فرایند، سلول‌های پوستی جدید تحریک یافته و رشدی تازه می‌یابند؛ بنابراین پوست، سفیدتر و روشن‌تر خواهد شد.

تجربه نشان داده که با استفاده از عملیات لیزر، می‌توان لکه‌های تیره‌ای روی پوست را حذف کرد و درنتیجه پوست را چنددرجه‌ای روشن‌تر نمود.

برای سفید شدن پوست صورت با لیزر، می‌توان از لیزر تهاجمی نیز استفاده کرد. در این روش، قسمتی از سطح پوست بخار شده و با آمدن پوست‌های جدید، لکه‌های عمیق و تیره از بین می‌رود.

روش دیگر، لیزر غیرتهاجمی است که در آن، پزشک، با تاباندن لیزر به عمیق‌ترین نقاط پوست، رنگ آن را روشن‌تر می‌کند. هر کدام از این دو راهکار لیزر، فواید خاص خود را دارند و پزشک متخصص تصمیم می‌گیرد کدام یک برای مراجع مناسب‌تر است.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز

  • سفید کردن پوست با مزوتراپی

امروزه استفاده از کوکتل‌های مزوتراپی که حاوی ویتامین C، ترنسید (ترانگزامیک اسید) و گلوتاتیون هستند، برای روشن‌تر کردن پوست صورت یا رفع تیرگی‌های بدن و همچنین برطرف‌ کردن مشکلاتی که نور آفتاب برای صورت ایجاد می‌کند بسیار کاربرد دارند.

4. سفید شدن پوست صورت با ماسک‌های خانگی

ماسک‌ها و مواد متعددی هستند که با قرارگرفتن بر روی پوست باعث لایه‌برداری و سفید شدن پوست می‌شوند، البته لازم به ذکر است که باید از این روتین پوستی و ماسک‌ها برای مدت طولانی استفاده گردد، اما استفاده روزانه از آن‌ها نیز بی‌تأثیر نیست و معجزه سفید شدن پوست در یک روز را نشان می‌دهد. در ادامه با تعدادی از این ماسک‌ها آشنا خواهیم شد:

  • ماسک لیموترش

لیموترش دارای خاصیت اسیدی است و استفاده از آن برای لایه‌برداری و سفید کردن پوست بسیار تأثیرگذار است. برای استفاده از لیموترش کافی است، چند قطره از آن را روی پنبه ریخته و روی پوست صورتتان بمالید و در نهایت پس از گذشت چند دقیقه صورتتان را بشویید و معجزه سفید شدن پوست در یک روز را با چشم خود ببینید. لازم به ذکر است پیش از استفاده از ماسک لیمو حتماً آن را تست نماید.

  •  ماسک خیار

خیار پوست را به ساخت کلاژن تشویق کرده و باعث انعطاف‌پذیری آن می‌شود، همچنین می‌توان از خیار برای پاک‌سازی و سفیدکردن پوست کمک گرفت. برای استفاده از این ماسک می‌توان خیار را به‌صورت حلقه‌ای برش داد، سپس مستقیماً روی پوست قرارداد. شما با استفاده از ماسک خیار معجزه سفید شدن پوست در یک روز در خانه را خواهید دهید.

معجزه سفید شدن پوست در یک روز در خانه

  • ماسک ژل آلوئه‌ورا

گفتیم که دلیل تیره‌ شدن پوست، جمع‌ شدن ملانین پوست است. ژل آلوئه‌ورا با جلوگیری از تجمع رنگ‌دانه‌ها باعث سفید شدن پوست صورت می‌شود. برای استفاده از این ماسک باید مقداری از ژل موجود در گیاه آلوئه‌ورا را روی صورت خود بمالید و نیم ساعت صبر کنید و سپس بادقت به کمک آب ولرم صورتتان را بشویید.

توجه داشته باشید که ماسک آلوئه‌ورا برای منافذ باز پوست نیز بسیار مفید است و موجب صاف و یکدست شدن پوست صورت می‌شود.

  • ماسک ترکیبی لیموترش و خیار

ترکیب لیمو و خیار نیز باعث سفید شدن و شفاف‌ شدن پوست می‌شود، برای استفاده از این ترکیب لازم است خیار رنده شده و لیمو را به حالت خمیری ترکیب کرده و سپس آن را روی صورت بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب ولرم بشویید و شاهد معجزه سفید شدن پوست در یک روز باشید.

  • ماسک جوانه گندم

پودر جوانه گندم علاوه بر ترمیم، جوان‌سازی، بازسازی و زیباسازی پوست (خصوصاً پوست صورت)، یک ماسک بی‌نظیر برای روشن‌تر کردن پوست و پیشگیری از پیر شدن پوست است. برای سفید کردن پوست صورت به کمک جوانه گندم می‌توان آن پودر را خورد و یا مانند ماسک استفاده نمود.

برای استفاده از این ماسک ابتدا پودر را با ماست ترکیب کنید تا یک خمیر حاصل شود، سپس خمیر را روی بر روی پوست خود قرار داده و به‌آرامی به مدت یک ربع ماساژ دهید تا بخشی از آن جذب پوستتان بشود، در نهایت باقیمانده آن را با آب ولرم بشویید و شاهد معجزه سفید شدن پوست در یک روز باشید.

  • ماسک زردچوبه

یکی دیگر از مواد طبیعی که باعث رفع تیرگی پوست می‌شود، ماسک زردچوبه است. زردچوبه از تولید ملانین در پوست جلوگیری و سیاهی پوست را رفع کند.

برای استفاده از این ماسک کافی است، مقداری زردچوبه را با ماست مخلوط کرده و سپس آن را روی پوستتان بمالید، نیم ساعت صبر کنید سپس صورتتان را آب ولرم بشویید و معجزه سفید شدن پوست در یک روز را ببینید.

  • ماسک گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی دارای ماده‌ای به نام لیکوپن است که از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند. گوجه‌فرنگی می‌تواند بهترین ماده طبیعی برای روشن‌ کردن پوست صورت باشد.

همچنین این ماده طبیعی نه‌تنها باعث سفیدی پوست می‌شود، بلکه آکنه را نیز درمان خواهد کرد؛ بنابراین شما با مصرف ماسک گوجه‌فرنگی شاهد معجزه سفید شدن پوست در یک رو خواهید بود.

برای استفاده از این ماسک، ابتدا گوجه‌فرنگی را رنده کرده و تفاله مانده از گوجه را با کمی آبلیمو مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست صورت خود بمالید و پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید.

معجزه سفید شدن پوست در یک روز

  • ماسک گلاب

گلاب هم به‌صورت خوراکی و هم به‌صورت موضعی می‌تواند رنگ پوست شما را ارتقا دهد. برای استفاده از ماسک گلاب کافی است آن را با یک مواد مانند عسل، آلوئه‌ورا، ماست کم‌چرب، آب گوجه‌فرنگی، سرکه سیب ترکیب کرده و آن را روی پوست خود مالیده و ماساژ دهید.

  • ماسک جوش‌شیرین

یکی دیگر از ماسک‌های سفیدکننده پوست صورت، ماسک جوش‌شیرین است. این ماسک را می‌توان با آب مقطر، عسل و لیمو تازه مخلوط کنید و در هر روش پس از مالیدن ماسک به‌صورت پس از گذشت ده دقیقه صورت را با آب ولرم بشورید.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

  • ماسک نمک

یکی دیگر از مواد طبیعی که معجزه سفید شدن پوست در یک روز را نشان می‌دهد، نمک است. نمک به‌عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کند. البته می‌توانید برای این ترفند از لیمو، قهوه، نعنا، عسل، روغن‌زیتون نیز استفاده کنید.

  • ماسک ماست

ماست نیز یکی دیگر از مواد طبیعی سفیدکننده پوست صورت است که باعث سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز می‌شود. برای استفاده از این ماسک دو قاشق چای‌خوری ماست را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و سپس آن را روی صورت بمالید. پس از گذشت ده دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

  • ماسک پوست پرتقال

یکی دیگر از ماسک‌های که به سفید شدن پوست صورت کمک می‌کند، پوست پرتقال است. برای استفاده از این ماسک کافی است، پوست پرتقال را رنده و با شیر مخلوط کنید. سپس روی پوست خود بمالید و پس از گذشت چند دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. شما با ماسک پرتغال شاهد معجزه سفید شدن پوست در یک روز هستید.

معجزه سفید شدن پوست در یک روز در خانه

سخن پایانی

شاید به دلایل مختلفی مانند قرارگرفتن در معرض نور آفتاب، تغذیه نامناسب، افزایش سن و غیره پوست صورتتان تیره شده باشد و شما در تلاش برای رفع این تیرگی باشید.

ما در این مطلب از آچاره با معرفی روش‌های مختلفی مانند ماسک‌های خانگی، مصرف داروها و کرم‌های شیمیایی و مصرف مواد غذایی مناسب معجزه سفید شدن پوست در یک روز را به شما ثابت می‌کنیم.

سؤالات متداول

سریع‌ترین روش برای معجزه سفید شدن پوست در یک روز کدام است؟

لیزر سریع‌ترین روش ازبین‌بردن سیاهی پوست صورت در کوتاه‌ترین زمان است.

چگونه تست حساسیت ماسک‌های خانگی را انجام دهیم؟

پیش از آنکه ماسک را روی پوست صورت بزنید، کمی از آن را روی بازوی خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید. چنانچه خارش یا قرمزی در آن ناحیه مشاهده نشد، می‌توانید ماسک را به روی صورت بزنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا