مضرات صابون ابرو: آیا صابون ابرو برای پوست ضرر دارد؟

زیبایی و سلامتمژه و ابرو

ابروها نقش مهمی در زیبا به نظر رسیدن چهره دارند. در طول تاریخ ترندهای آرایشی مختلفی برای شکل دادن به ابروها شکل گرفتند. از ابروهای فوق‌العاده نازک و تتوی ابرو گرفته تا ابروهای پرپشت و طبیعی که این روزها حسابی ترند شدند، شکل ابروها مرکز توجه هر ترند آرایشی محسوب می‌شود. امروزه خانم‌ها برای ایجاد ظاهر ابروهای پر پشت و طبیعی از لوازم مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این لوازم آرایشی که بسیار مورد توجه واقع شده است، صابون ابرو است. صابون ابرو جلوه ابروها را دوچندان می‌کند، اما آیا این وسیله آرایشی محبوب می‌تواند برای پوست ضرر داشته باشد؟ در ادامه این مطلب با آچاره همراه باشید تا مضرات صابون ابرو را بررسی کنیم.

ترند ابروهای طبیعی

مد ابروهای پرپشت و طبیعی در واقع از دهه 40 میلادی شروع شد و سلبریتی‌های بسیاری به سراغ این ظاهر رفتند که به خودی خود در گسترده‌تر شدن این مد بسیار اثرگذار بود. چهره معروف “آدری هپبورن” با ابروهای پرپشت و طبیعی‌اش در دهه 60 نماد مهمی از ترندهای زیبایی این دهه است. در دهه 60 میلادی، مجددا میل به داشتن ابروهایی طبیعی در اغلب خانم‌ها زنده شد. از آن زمان تابحال ترندهای مربوط به زیبایی و خصوصا شکل ابروها بارها تغییر کرد، اما مجددا ابروهای پرپشت و طبیعی محبوب دل خانم‌ها شد.

با مد شدن دوباره ابروهای پرپشت و طبیعی، روش‌ها و ابزارهای متعددی نیز برای آن به‌وجود آمد. از لیفت ابرو گرفته تا استفاده از ژل و صابون ابرو، هر خانمی بنا به بودجه و سلیقه‌ای که دارد از روش خاصی برای رسیدن به ظاهری طبیعی‌تر استفاده می‌کند. یکی از ابزارهایی که امروزه طرفداران زیادی دارد صابون ابرو است.

استفاده از صابون ابرو بسیار راحت است و می‌تواند فورا شما را به ظاهر دلخواهتان برساند. اما آیا استفاده از این وسیله آرایشی مضر است؟

مضرات صابون ابرو

ساندرا لی، درماتولوژیست و موسس برند محصولات پوستی “SLMD”، معتقد است که استفاده از صابون می‌تواند باعث تغییر رنگ چهره شود. این تغییر خصوصا در قسمت‌های حساس صورت مثل اطراف پلک‌ها بارز تر است. علت آن هم این است که صابون‌ها در ترکیباتشان مواد تحریک کننده‌ای مثل سدیم سولفات (که موجب کف کردن می‌شود) دارند و به طور کلی باعث خشکی صورت می‌شوند. خشکی هم به نوبه خود باعث ایجاد خارش، قرمزی، ورم و یا جوش زدن پوست می‌شود.

از دیگر مضرات صابون ابرو این است که می‌تواند باعث کشیده شدن و کنده شدن موهای ابرو شود. با وجود اینکه صابون ابرو اختصاصا برای ابروها تولید می‌شود، همچنان مضرات صابون را برای پوست خواهد داشت. بهتر است از دیگر محصولات مختص ابرو جهت ایجاد ظاهر پر پشت و طبیعی استفاده کنید تا مضرات آن را به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید: آموزش برداشتن ابرو به‌صورت حرفه‌ای در خانه

جایگزین‌های مناسب به دلیل مضرات صابون ابرو 

برای داشتن ابروهای پرپشت و با ظاهر طبیعی می‌توانید از محصولات مختلفی استفاده کنید که در مقایسه با صابون ابرو آسیب کمتری به ابروهای شما می‌زنند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌هایی برای لیفت ابرو در خانه که تا الان نمی‌دانستید! را مطالعه فرمائید.

1. ژل مو

ژل مو قوی‌تر از ژل ابرو است و ماندگاری بیشتری دارد. همچنین باعث خشکی و خارش پوست نیز نمی‌شود و مشکل سفیدک زدن هم ندارد. کافی است با یک فرچه و کمی ژل به ابروهایتان حالت بدهید و سپس قسمت‌های خالی را با سایه ابرو پر کنید.

2. وکس ابرو

وکس ابرو یا ریمل ابرو نیز محصول دیگری است که در مقایسه با صابون ابرو مضرات کمتری دارد. روش استفاده از ریمل ابرو مشابه روش استفاده ژل و صابون ابرو است.

3. پرایمر ریمل

از پرایمر ریمل به عنوان لایه پوششی قبل از استفاده از ریمل استفاده می‌کنند تا آرایش چشم کیفیت و دوام بیشتری داشته باشد. از این محصول همچنین می‌توانید برای حالت دادن ابروهایتان استفاده کنید و ظاهر طبیعی و جذابی به آن‌ها ببخشید.

4. لیفت ابرو

یک راه دیگر برای داشتن ابروهای پرپشت و جذاب انجام لیفت ابرو است. با این کار دیگر نیازی به استفاده دائم از محصولات آرایشی نداشته و تنها باید از براش و روغن طبیعی برای حفظ حالت ابروهایتان استفاده کنید. لیفت ابرو کمتر از یک ساعت زمان برده و در صورت نگهداری مناسب می‌تواند تا 8 هفته ماندگاری داشته باشد. با مطالعه مقاله  آموزش لیفت مژه و ابرو در خانه با مواد طبیعی و در دسترس! روش‌های بیشتری برای لیفت ابرو یاد بگیرید.

مضرات صابون ابرو

در پیدا کردن جایگزین برای صابون ابرو، به سراغ محصولاتی بروید که مواد و فرمول ملایم‌تری دارند تا به پوست حساس اطراف چشم و ابرو آسیب وارد نشود. ژل، پرایمر و وکس ابرو در عین خوش فرم نگه داشتن ابروها، هم آسیب کمتری به پوست شما وارد می‌کنند و هم قیمت پایین‌تری دارند. انجام لیفت ابرو هزینه بالاتری در مقایسه با دیگر روش‌ها دارد، اما با توجه به تاثیر خوب و دوام بیشتر، می‌تواند یک هزینه منطقی باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا