پاکسازی پوست و لایه برداری پاکسازی پوست و لایه برداری

سفید کردن پوست با روغن بچه [معرفی روغن‌های مفید]

زیبایی و سلامتپوست

ماساژ پوست با روغن بچه، پوست را هیدراته نگه داشته و به بهبود رنگ پوست کمک فراوانی می‌کند. البته این تنها خاصیت استفاده از روغن بچه برای پوست صورت نیست. سفید کردن پوست با روغن بچه یکی از محبوب‌ترین کاربردهای این روغن است. در حقیقت روغن مخصوص کودکان مخلوطی از روغن‌هایی است که به رفع لکه‌های تیره و جای زخم‌ها کمک می‌کنند. در این مقاله تمام نکات لازم در مورد نحوه سفید کردن پوست با روغن بچه را به شما خواهیم گفت.

آیا سفید کردن پوست با روغن بچه امکان‌پذیر است؟

روغن‌های ماساژ به روشنی پوست کمک می‌کنند و آن را تسکین می‌بخشند. روغن بچه یکی از بهترین روغن‌هایی است که برای سفید کردن پوست استفاده می‌شود. سفید کردن پوست با روغن بچه مدت زیادی است که به عنوان روشی مفید برای شفافیت پوست کودکان و حتی بزرگسالان کاربرد دارد اما اثرات آن همانند پاک‌سازی پوست و لایه‌برداری نیست.سفید کردن پوست با روغن بچه

روغن بچه در مهدکودک‌ها نیز وارد شده و استفاده زیادی دارد. این روغن مایعی شفاف است که از روغن‌های معدنی مبتنی بر نفت و عطر ساخته شده و آن را قبل از ماساژ روی پوست کودک می‌مالند. این کار به کاهش خشکی پوست کودک کمک می‌کند؛ مخصوصاً اگر بعد از حمام استفاده شود. همچنین موجب روشن شدن پوست کودک می‌شود.

نه‌تنها کودکان، بلکه برخی بزرگسالان نیز از روغن بچه برای رفع مشکل خشکی پوست خود استفاده می‌کنند. گزارش‌های زیادی حاکی از این است که سفید کردن پوست با روغن بچه امکان‌پذیر است. مزایای روغن بچه برای پوست به‌اندازه‌ای است که برخی حاضرند روی آن قسم بخورند! روغن بچه همچنین می‌تواند به عنوان نرم‌کننده‌ای برای مو نیز استفاده شود.

پاکسازی پوست و لایه برداری
پاکسازی پوست و لایه برداری

روغن بچه چیست؟

بخش زیادی از این روغن را روغن معدنی و بخش کمتر آن را رایحه و اسانس تشکیل داده است. روغن‌های معدنی سازنده روغن بچه تصفیه‌شده و شفاف هستند و از آلکان‌ها و سیکلوآلکان‌ها در ساختار آن‌ها استفاده شده است. این روغن از جمله محصولات ایمنی است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان قابل استفاده است.

انواع روغن بچه

انواع مختلفی از روغن بچه در بازار موجود است که همه آن‌ها قدرت یکسانی در سفید کردن پوست ندارند. بهتر است برای پوست خود محصولات ارگانیک و طبیعی را انتخاب کنید. این روغن‌ها نه‌تنها باعث سفید کردن پوست می‌شوند، بلکه به محافظت از آن نیز کمک می‌کنند. مهم‌ترین عامل ایجادکننده تفاوت در روغن‌های بچه، مواد به‌کار رفته در ترکیب آن‌ها است. در ادامه برخی از بهترین روغن‌های بچه برای سفید کردن پوست را معرفی کرده‌ایم:

  • روغن بچه فیروز: یکی از بهترین روغن‌های بچه که هیچگونه مواد حساسیت‌زایی ندارد و برای پوست کودک عالی است.
  • روغن بچه موستلا: نرم‌کننده و مرطوب‌کننده پوست صورت و بدن است و انتخابی خوب برای افرادی با پوست حساس به‌حساب می‌آید. وجود ویتامین E، امگا 3 و امگا 6 آن را به محصولی مفید برای مراقبت از پوست تبدیل کرده است.
  • روغن بچه جانسون: جانسون برند معروفی است و محصولات آن اکثراً عالی هستند. روغن بچه آن نیز برای پوست‌های معمولی انتخاب خوبی است.
  • روغن بچه آردن: با داشتن ویتامین E، عصاره آلوئه‌ورا و روغن کالاندولا می‌تواند التهابات ناشی از سوختگی را تسکین دهد و پوست را مرطوب و درخشان کند.
  • روغن بچه سانوسان: روغنی سازگار با پوست لطیف کودکان و پوست بزرگسالان حساس که با داشتن روغن زیتون و بادام به درخشندگی و سفید کردن پوست کمک می‌کند.روغن بچه برای پوست صورت

نحوه سفید کردن پوست با روغن بچه

برای سفید کردن پوست با روغن بچه روش‌های مختلفی وجود دارد. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

روش اول سفید کردن پوست با روغن بچه

  1. صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم یا صابون بشویید.
  2. پوست خود را خشک کنید. اجازه دهید کمی رطوبت روی پوستتان باقی بماند.
  3. مقداری روغن بچه روی دست خود بمالید.
  4. روغن را به‌آرامی با نوک انگشتان خود روی صورت ماساژ دهید.

روش دوم سفید کردن پوست با روغن بچه

در این روش مقداری روغن بچه را به وان حمام اضافه می‌کنید. با قرار گرفتن در وان در زمان حمام‌ کردن، بدن شما رطوبت کافی را پیدا کرده و روشن خواهد شد.

روش سوم سفید کردن پوست با روغن بچه

روغن بچه را بعد از حمام نیز می‌توان روی پوست اعمال کرد. بعد از حمام بدن خود را با حوله خشک نکنید. وقتی پوستتان کمی مرطوب است، مقداری روغن بچه روی آن بمالید و ماساژ دهید. این کار باعث ترکیب روغن با رطوبت بدن شده و پوست را بسیار روشن و لطیف می‌کند.استفاده از روغن بچه برای پوست

روش چهارم سفید کردن پوست با روغن بچه

نیم ساعت قبل از حمام کردن روغن بچه را به پوست خود مالیده و سپس دوش بگیرید. این کار پوست را لطیف می‌کند.

برای پاک‌سازی پوست و لایه‌برداری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

عوارض سفید کردن پوست با روغن بچه؛ مضرات روغن بچه چیست؟

روغن بچه به‌طور کلی برای پوست بی‌خطر است و جزء محصولات ایمن برای پوست در نظر گرفته می‌شود. با این وجود اگر قصد استفاده از آن را روی صورت یا پوست خود دارید، بهتر است از برخی عوارض آن آگاهی داشته باشید. مضرات روغن بچه و برخی واکنش‌های احتمالی پوست بعد از استفاده از آن را در زیر بررسی کرده‌ایم.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

واکنش آلرژیک

براساس مطالعات انجام‌شده واکنش آلرژیک به روغن معدنی (که یکی از مواد تشکیل‌دهنده روغن بچه است) بسیار نادر است. با این حال اگر پوست شما حساس است و نگران ایجاد حساسیت در آن هستید، قبل از استفاده مقدار کمی از آن را روی بخشی از پوستتان که در معرض دید نیست، بمالید.

به مدت 24 ساعت صبر کنید. اگر بعد از این زمان هیچ‌گونه تحریک یا قرمزی روی پوست خود ندیدید، می‌توانید با خیال راحت از روغن بچه استفاده کنید.

ایجاد آکنه

روغن بچه طوری طراحی شده است که منافذ را مسدود نکند. با این وجود ممکن است در برخی افراد که مستعد آکنه هستند، باعث ایجاد جوش شود.مضرات روغن بچه

جلوگیری از عرق

روغن بچه سدی روی پوست شما ایجاد می‌کند که جلوی عرق کردن را می‌گیرد. در نتیجه در روزهای گرم ممکن است رطوبت بیش از حدی را روی پوست خود تجربه کنید. بدن در هوای گرم سعی می‌کند خود را خنک کند. وجود روغن بچه روی پوست این فرایند را کمی دشوار می‌کند.

مکانیزم سفید کردن پوست با روغن بچه

در واقع روغن بچه با پر کردن و حجیم کردن صورت موجب کاهش نمایان شدن لکه‌ها و جای جوش می‌شود و از این طریق به روشن‌‌تر و صاف‌تر دیده شدن پوست کمک زیادی می‌کند. این روغن همچنین با مرطوب کردن و آبرسانی به پوست ظاهر جوان‌تر و درخشان‌تری می‌دهد که موجب می‌شود پوست سفیدتر دیده شود.تهیه ماسک با روغن بچه

روغن‌های جایگزین روغن بچه

روغن بچه یک محصول مصنوعی بوده و بهتر است شما از روغن‌های گیاهی و طبیعی برای پوست خود استفاده کنید. روغن‌های معرفی‌شده در ذیل برای حجیم کردن، مرطوب و صاف کردن صورت شما انتخاب خوبی هستند:

  • روغن بادام: روغنی ملایم و آبرسان است. برای افراد با پوست خشک و حساس انتخابی عالی است.
  • روغن آرگان: روغنی عالی برای افرادی است که پوست معمولی دارند. آبرسان و سرشار از ویتامین است که از پوست شما در برابر نور خورشید و دیگر آسیب‌های پوستی محافظت می‌کند.
  • روغن جوجوبا: این روغن انتخابی مناسب برای افرادی با پوست چرب است. سبک و مرطوب‌کننده است، از طرفی خاصیت کاهش دادن چربی‌ها را نیز دارد.
  • روغن گل سرخ: برای پوست‌های مستعد آکنه انتخاب خوبی است. مرطوب‌کننده است و در عین حال حاوی اسیدهای چرب است که باعث کاهش قرمزی و جای آکنه می‌شوند.

آیا استفاده از روغن بچه برای پوست باعث کاهش ترک‌های پوستی (استرچ مارک) و اسکار می‌شود؟

مطالعه مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن بچه برای پوست باعث کاهش آثار ترک‌های پوستی می‌شود. با این وجود از آنجا که این روغن یک مرطوب‌کننده است، احتمال کاهش ترک‌های پوستی نیز با آن وجود دارد.
بیشتر اسکارها و استرچ مارک‌ها در پوست فرو رفته‌اند. استفاده از روغن بچه پوست این نواحی را حجیم کرده و علائم ترک‌ها و جای جوش را کاهش می‌دهد. نتیجه یک مطالعه در سال 1975 نشان داد که اثرات روغن بچه در عرض 48 ساعت بعد از استفاده از بین می‌رود. بنابراین برای حفظ رطوبت و صاف به نظر رسیدن پوست، استفاده مجدد از آن ضروری است.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

فواید روغن بچه برای پوست

فواید روغن بچه برای پوست شامل این موارد می‌شود:

  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست: بعد از حمام مقداری روغن بچه به پوست خود بمالید. استفاده از روغن در قسمت‌هایی مانند آرنج، زانو و پاشنه نقش زیادی در رفع خشکی آن‌ها دارد.
  • کمک به شیو راحت‌تر موهای زائد: قبل از اصلاح کمی روغن بچه روی نواحی که قصد اصلاح آن‌ها را دارید، بمالید. این کار موجب نرم شدن پوست شما بعد از اصلاح شده و حتی فرایند شیو کردن را نیز راحت‌تر می‌کند.
  • سفید کردن پوست: استفاده از روغن بچه (مخصوصاً در شب) به سفیدتر کردن پوست شما کمک می‌کند و لکه‌های پوستی را کمرنگ می‌کند.
  • پاک کردن آرایش: چند قطره روغن بچه را روی پنبه ریخته و به صورت خود بکشید. این محصول می‌تواند به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم نیز به‌کار رود.فواید روغن بچه برای پوست
  • پیشگیری از ایجاد لک ناشی از کشیدگی پوست (در بارداری): استفاده از روغن بچه از ایجاد لکه‌های ناشی از کشیدگی پوست در بارداری جلوگیری می‌کند.
  • از بین بردن حالت چسبندگی پوست بعد از استفاده از موم: در صورت احساس چسبندگی پوست بعد از موم انداختن، مقداری روغن بچه را روی نواحی چسبنده بمالید. این کار حالت چسبندگی پوست را از بین خواهد برد.
  • رفع ترک‌های موجود در پاشنه پا: قبل از خواب کمی روغن بچه روی ترک‌های پاشنه بمالید.
  • رفع ترک‌های ناشی از چاقی و لاغری (استرچ مارک)
  • تهیه ماسک با روغن بچه

تهیه ماسک با روغن بچه

تهیه ماسک با روغن بچه از دیگر فواید روغن بچه برای پوست است. برای این کار به این مواد نیاز دارید:

  • سس مایونز
  • روغن بچه

2 قاشق غذاخوری سس مایونز را با 1 قاشق چایخوری روغن بچه ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت، گردن، آرنج و تمام نواحی که مستعد خشک شدن هستند، بمالید.

اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید. اگر بخواهید بعد از زدن ماسک لایه‌برداری نیز انجام شود، بهتر است بعد از 20 دقیقه با استفاده از یک لیف به‌آرامی ناحیه ماسک را ماساژ دهید.سفید کردن پوست با روغن بچه

سوالات متداول

1. آیا امکان استفاده از روغن بچه برای پوست در شب‌ها وجود دارد؟

روغن بچه را می‌توانید هر زمانی از روز که بخواهید، روی پوست اعمال کنید. با این وجود ما استفاده از آن در شب را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا اثر عمیق‌تری روی مرطوب کردن و سفید کردن پوست می‌گذارد. اگر پوست شما مستعد ابتلا به آکنه است، از روغن بچه استفاده نکنید.

2. آیا روغن بچه می‌تواند آرایش را پاک کند؟

بسیاری از مردم این کار را انجام می‌دهند و از نتایج آن نیز راضی هستند! از آنجا که استفاده از روغن بچه بی‌خطر است، احتمالاً انجام آن آسیبی به شما نمی‌رساند. با این وجود اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، از آن استفاده نکنید.

3. روغن بچه به عنوان کرم موبر نیز قابلیت استفاده دارد؟

خیر. روغن بچه نمی‌تواند موهای بدن یا صورت را از بین ببرد. با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از آن به اصلاح آسان‌تر پوست کمک می‌کند.

4. آیا سفید کردن پوست با روغن بچه باعث بروز جوش صورت می‌شود؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد بعد از استفاده از روغن بچه دچار جوش پوستی می‌شوند. این امر در همه افراد یکسان نیست. اگر پوست شما خیلی چرب است یا مستعد ابتلا به آکنه هستید ممکن است استفاده از روغن باعث جوش شود. البته در بسیاری از موارد این اتفاق نمیفتد. به‌طور کلی بهتر است قبل از سفید کردن پوست با روغن بچه، از سازگاری پوست‌تان با آن اطمینان حاصل کنید.

3.1/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا