چک لیست کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی

اسباب کشی

اسباب‌کشی کاری نسبتاً سخت و دشوار است و برای آسان‌تر کردن آن باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. انجام کارها طبق برنامه، موجب مدیریت بهتر زمان و امور اسباب کشی می‌شود؛ یکی از مواردی که نباید فراموش کنید برنامه‌ریزی برای انجام کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی است.

در بسیاری از مواقع با اینکه فقط یک روز به زمان اسباب کشی باقی مانده است، شما متوجه می‌شوید که همچنان لیست بلندی از کارهای انجام نشده دارید و زمان زیادی باقی نمانده است.

ما در این مطلب از مجله آچاره برای شما لیستی از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی را تهیه کرده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به این چک لیست اسباب کشی، راحت و بدون دغدغه‌ نقل مکان کنید.

توجه داشته باشید که کمک گرفتن از افراد کاربلد تا حد زیادی فشارهای عصبی شما را در مورد اسباب کشی کاهش خواهد داد و می‌توانید کارهای خود را با آرامش بیشتری مدیریت کنید.

چنانچه در این زمینه نیاز به خدمات حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه دارید با متخصصان آچاره به طور رایگان مشورت کنید. یکی از سرویس‌های پردرخواست، خدمات اسباب کشی مشهد است که برای هموطنان مشهدی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • یکی دیگر از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی که حتماً باید به آن توجه شود، جداسازی وسایل گران‌بها است.
  • شارژر، تلفن همراه و دیگر وسایل هوشمند باید از بقیه وسایل جدا شوند، بهتر است به‌منظور حفظ حریم خصوصی این دسته از وسایل در اتومبیل شخصی حمل شوند.
  • یکی از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی که باید انجام دهید هماهنگی ساعت جابه‌جایی، نحوه انتقال وسایل و آماده‌سازی ماشین حمل ‌بار با شرکت اتوباری است که با آن توافق کرده‌اید.

لیست کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی

روز اسباب کشی و نقل‌ مکان تقریباً غیرقابل‌پیش‌بینی است و تنها چیزی که می‌تواند یک فرآیند موفق را تضمین کند این است که در روزهای آخر کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی را بررسی کنید و آن‌ها را لیست نمایید تا بتوانید بدون هیچ اتفاق بد و غیرمنتظره‌ای به خانه جدید نقل‌ مکان کنید.

کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی

در ادامه این بخش با لیست کارهاي ضروري روز قبل اسباب کشي آشنا خواهیم شد.

1. هماهنگی جزئیات جابه‌جایی با شرکت حمل‌ بار

یکی از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی که باید انجام دهید هماهنگی ساعت جابه‌جایی، نحوه انتقال وسایل و آماده‌سازی ماشین حمل ‌بار با شرکت اتوباری است که با آن توافق کرده‌اید. ازآنجایی‌که در فصل تابستان شرکت‌های حمل بار نسبتاً روزهای شلوغی دارند، پس حتماً این موضوع را از روز قبل پیگیری کنید تا با چالش کمتری در روز اسباب کشی مواجه شوید.

2. اتمام کارهای بسته‌بندی وسایل

حتی اگرچند روز گذشته در حال بسته‌بندی وسایل بودید، اما گاهی بسته‌بندی وسایلی نظیر قابلمه‌ها، ادویه، وسایل بهداشتی باید در آخرین لحظه انجام شود. ازاین‌رو یکی از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی تکمیل کردن بسته‌بندی وسایل باقیمانده است.

کارهاي ضروري روز قبل اسباب کشي

بهتر است بر روی کارتن این وسایل برچسب مخصوص زده شود تا در خانه جدید اولین کارتن‌هایی که باز می‌شوند، همین کارتن‌های ضروری باشند.

 3. تهیه یک لیست از اشیاء باارزش

یکی دیگر از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی که حتماً باید به آن توجه شود، جداسازی وسایل گران‌بها است. احتمالاً شما هم کمی در حین اسباب کشی نگران این هستید که چگونه از وسایل باارزش خود هنگام جابه‌جایی خانه محافظت کنید، چاره این کار پیش ماست.

ابتدا یک لیست از وسایل گران‌بهای خود تهیه کنید و از آن‌ها عکس بگیرید. اگر می‌توانید آن‌ها را همراه خود حمل کنید؛ اما اگر امکان حمل آن‌ها را ندارید می‌توانید پس از تهیه لیست، عکس‌برداری و جداسازی مدارکی از اشیاء نظیر کارت ضمانت، برگه خرید و … آن‌ها را درون یک کیف محفوظ و امن قرار دهید؛ بهتر است کیف منتخب شما رمزدار باشد.

کارهاي ضروري روز قبل اسباب کشي

4. بیمه کردن اقلام ارزشمند

گاهی ممکن است براثر سهل‌انگاری اقلام ارزشمند شما در طی فرآیند اسباب کشی دچار آسیب شوند. پس اگر نگران این موضوع هستید باید با یک شرکت بیمه تماس بگیرید و اقلام ارزشمند خود را بیمه کنید تا بتوانید با خیال آسوده برای اسباب کشی آماده شوید.

گاهی نیز می‌توان این موضوع را با شرکت حمل‌ونقل بار در میان گذاشت و با آن‌ها در خصوص این امر مهم مشورت کرد. باوجود تمام تفاسیر فوق هر تصمیمی که بگیرید، فرقی نمی‌کند اما بهتر است برخی از اقلام کوچک‌تر و باارزش خود مانند ساعت‌های باارزش، اقلام کلکسیونی، کتاب‌های کمیاب، برخی از آثار هنری کوچک‌تر، ست‌های چینی زیبا و غیره را با ماشین شخصی خود حمل کنید و در هنگام جابه‌جایی و برای بسته‌بندی نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید.

5. تهیه لوازم بسته‌بندی مناسب

نحوه بسته‌بندی اشیاء درواقع تضمین‌کننده سالم ماندن کالاهای شما است، پس یکی از کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی بررسی بسته‌بندی و تهیه لوازم لازم برای بسته‌بندی وسایل باقی مانده است.

کاغذ، پلاستیک حبابدار، دستکش، چسب، کارتن اضافی، طناب و … تنها بخشی از تجهیزاتی هستند که شما باید حتماً در روز اسباب کشی داشته باشید.

6. جداسازی وسایل الکترونیکی

شارژر، تلفن همراه و دیگر وسایل هوشمند باید از بقیه وسایل جدا شوند، بهتر است به‌منظور حفظ حریم خصوصی این دسته از وسایل در اتومبیل شخصی حمل شوند. ضمن اینکه ممکن است شما تا لحظه آخر به این وسایل احتیاج داشته باشید، پس بهتر است یکی از کارهایی در روز قبل اسباب کشی انجام می‌دهید جداسازی وسایل الکترونیکی از سایر وسایل باشد.

کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی

7. اطمینان از سالم بودن اشیاء باارزش

توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به رختخواب در روز قبل از حرکت، مجدداً بررسی کنید که آیا تمام اقلام ارزشمند شما نظیر جواهرات، وسایل الکترونیکی کوچک، اسناد مهم، کارت‌های بانکی و سایر اشیاء باارزش دیگر سالم هستند یا خیر. به یاد داشته باشید که اشیاء قیمتی شما باید همیشه همراهتان باشند به بیان ساده‌تر می‌توان گفت: مسئولیت ایمنی وسایل ارزشمند تنها بر عهده شما خواهد بود.

8. تهیه پول نقد

یکی از مهم‌ترین کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی تهیه مقدار کمی پول نقد است. در بعضی مواقع ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی شوید؛ بنابراین بهتر است به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت، مبلغی پول نقد همراه خود داشته باشید.

9. تهیه لباس و کفش مناسب برای اسباب کشی

بسیاری از افراد حتی به این موضوع فکر هم نمی‌کنند که پوشش مناسب در روز اسباب کشی چه اهمیتی دارد؟!

اما فراموش نکنید که در روز اسباب کشی شما فعالیت زیادی خواهید داشت و تهیه کفش و لباس مناسب در نحوه عملکرد و همچنین تضمین سلامتی شما تاثیرگذار است؛ پس راحت‌ترین لباس و کفش خود را بسته‌بندی نکنید و برای روز اسباب کشی جدا کنید.

ترجیحاً بهتر است این کفش راحتی دارای زیرِ لاستیکی ضد لغزش باشد، ضمن اینکه به‌خوبی از مچ پای شما مراقبت کند. همچنین در ادامه این بخش توجه شمارا به برخی نکات در خصوص لباس‌های روز اسباب کشی جلب می‌کنیم.

  • از پوشیدن جواهرات بلند در روز جابه‌جایی خودداری کنید، زیرا این جواهرات می‌توانند به‌راحتی به اشیاء گیرکرده و آسیب ببینند و یا به شما آسیب برسانند.
  • از پوشیدن لباس‌های گشاد پرهیز کنید. لباس‌های گشاد ممکن است برای سایر رویدادهای غیررسمی مناسب‌تر باشند، اما مطمئناً برای دوره‌ای که خانه‌تان را عوض می‌کنید، مناسب نیستند.
  • صندل‌ها، دمپایی‌ها و کفش‌های پاشنه‌بلند گزینه مناسبی برای روز اسباب کشی نیستند.

10. گرفتن عکس از وسایل و خانه

حتماً شب قبل از حرکت، با دوربین یا تلفن همراه خود از خانه و وسایل باقیمانده و کارتن‌ها عکس بگیرید. تمام عکس‌هایی که می‌گیرید، صرفاً دلیلی بر وضعیت ملک و دارایی‌های شما است، اما این‌ها نیز می‌توانند یک خاطره خوش برای شما هم باشند. این عکس‌ها به شما کمک می‌کنند تا در صورت خسارت مالی مدرکی برای اثبات داشته باشید. لازم به ذکر است که بگوییم: حتماً عکس‌های تاریخ‌دار بگیرید.

11. شارژ کردن تلفن همراه هوشمند

یکی دیگر از کارهاي ضروري روز قبل اسباب کشي شارژ کردن گوشی تلفن همراه و سایر وسایل هوشمند است. ازآنجایی‌که تلفن همراه یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که باید همراه خود داشته باشید، پس حتماً این دستگاه را از شب قبل شارژ کنید.

12. برنامه‌ریزی برای تهیه غذا روز اسباب کشی

یکی از موارد مهمی که شما باید از شب قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید، غذای مصرفی روز بعد است. اگرچه غذای ساده در این روز بهترین گزینه است؛ اما اگر می‌خواهید در این روز همه‌چیز به بهترین شکل انجام شود، حتماً از شب قبل برای غذای روز بعد خود برنامه‌ریزی کنید.

کارهاي ضروري روز قبل اسباب کشي

13. خواب و استراحت کافی

شاید عجیب باشد؛ اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید شب قبل از حرکت انجام دهید این است که در یک ساعت مناسب به رختخواب بروید. راس ساعت 10 تا 11 شب بهترین زمان برای خواب است. چراکه شما در روز بعد برای کار و تمرکز نیاز به آرامش روانی دارید.

خواب باکیفیت و به‌اندازه در شب قبل می‌تواند نقش بزرگی را در کاهش استرس و افزایش تمرکز شما ایفا کند. در کنار تفاسیر فوق حتماً قبل از خواب فراموش نکنید که ساعت زنگ‌دار خود را تنظیم کنید تا بتوانید به‌موقع بیدار شوید و طبق برنامه‌ریزی پیش بروید.

کلام پایانی

اکنون‌که با مهم‌ترین کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی آشنا شدیم، خوب است بدانید که آنچه اسباب کشی را آسان‌تر می‌کند، صبر و همکاری اعضای خانواده و برنامه‌ریزی درست و کاربردی است.

تهیه چک لیست کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی به شما کمک خواهد کرد که با تمرکز بیشتر و استرس کمتری وسایل خود را جابه‌جا کنید و هیچ موردی را فراموش نکنید.

منبع: www.moving.tips

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در مشهد، کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج نیاز دارید، می‌توانید از قسمت بالای سایت با انتخاب شهر مشهد از سرویس های این شهر استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا