چک لیست کارهای اسباب کشی بههمراه فایل pdf
با انجام اسباب کشی و نقل مکان به محیطی جدید، میتوانیم تغییری جذاب و دلنشین در محیط زندگی خود و اعضای خانواده ایجاد کنیم. این موضوع همانقدر که جذاب است، ممکن است با دردسرهایی همراه باشد و اگر بدون برنامهریزی و نداشتن چک لیست اسباب کشی انجام شود، طاقتفرسا و سخت خواهد بود.
شما برای جلوگیری از پیچیدگی و آسان کردن این امر، میتوانید با تهیه چک لیست اسباب کشی مراحل کار را بررسی کرده و مرحلهبهمرحله پیش روید.
در این مقاله از مجله آچاره، هر نکتهای که شما باید در مورد کارهای قبل از اثاث کشی بدانید را مطرح خواهیم کرد. شما با مطالعه این مطلب با بخشهای مختلفِ چک لیست کارهای اسباب کشی آشنا میشوید و میتوانید با بهرهگیری از آن، نکات مهم را بهصورت اصولی بیاموزید و کار خود را پیش ببرید. در انتهای مقاله فایل pdf چک لیست کارهای اسباب کشی جهت دانلود قرار داده شده است.
- چک لیست اسباب کشی را میتوان یک جدول زمانبندی ۶ تا ۸ هفتهای نامید.
- قبل از بستهبندی لوازم بهتر است وسایل خود را موردبررسی قرار داده و چیزهایی که دیگر به آنها نیاز ندارید را با خود به منزل جدید نبرید.
- حتما از روی چک لیست اسباب کشی تعداد جعبههای بستهبندیشده را قبل از بارگیری و بعد از پیاده کردن بررسی کنید.
- چند هفته قبل از به اسباب کشی، هیچ مواد غذایی جدیدی را برای فریز کردن خریداری نکنید.
- یخچال و فریزر را بعد از قرار دادن در مکان خود، حداقل تا 2 ساعت به برق نزنید.
تعریف چک لیست کارهای اسباب کشی
سوال اینجاست که چک لیست کارهای اسباب کشی چیست؟ اصلا تعجب نکنید! چک لیست اسباب کشی چیز عجیب و خارقالعادهای نیست. چک لیست اسباب کشی فهرستی برای نظم و ترتیب بخشیدن به امور اسباب کشی و ساده کردن کارهاست.
فکر اینکه چند روز بیشتر به اسباب کشی نمانده و شما شرکت اسباب کشی مناسب را پیدا نکردهاید و حتی وسایل را بستهبندی و در جعبههای مناسب قرار ندادهاید، باعث درگیری بیشتر و پیچیده شدن مشکلات پیش روی شما میشود.
از این روی همه چیز قبل از اسباب کشی باید بهصورت مشخص مورد بررسی قرار گیرد. یکی از راهکارهای این موضوع تهیه برنامهریزی مناسب و دقیق است که به شما برای کاهش اضطراب کمک بهسزایی میکند.
بیشک بارها به تهیه چک لیستهای گوناگونی برای کارهایتان پرداختهاید. مثل چک لیست کارهای روزمره، خرید و قبل از سفر. چیزی که درون همهی این چک لیستها مشترک است، الویتبندی و زمان انجام کارهاست. چک لیست اسباب کشی را می توانید در تلفن همراه خود، در دفترچه یادداشت یا یک برگه کاغذ بنویسید.
در تهیه چک لیست اسباب کشی به اموری که باید تا قبل از انجام اسباب کشی و بعد از آن انجام دهید، توجه کنید. با نوشتن این کارها بر روی کاغذ یا تهیه این لیست در کامپیوتر یا موبایلتان، کار خود را شروع کنید.
چک لیست اسباب کشی را میتوان یک جدول زمانبندی ۶ تا ۸ هفتهای نامید که کارهای قبل از بارگیری تا روز انجام اسباب کشی را در آن یادداشت و مرور کردهاید. این چک لیست به مهمترین موارد تا جزئیترین کارها مربوط میشود.
اقدامات لازم قبل از اسباب کشی
نکات تهیه چک لیست کارهای اسباب کشی
میدانیم که واگذاری کارها به آخرین روز یک اشتباه بزرگ و دردسرساز محسوب میشود و فقط بر استرس جابهجایی میافزاید.
در صورتی که اگر از قبل بدانیم چه کاری را در چه موقعی باید انجام دهیم، بیشک دیگر نگرانی وجود ندارد و میتوانیم با خاطری آرام روی جمع کردن لوازم متمرکز شویم.
در تهیه چک لیست کارهای اسباب کشی، با انجام اولویتبندی هیچ کاری فراموش نمیشود و همه کارها به بهترین نحو انجام میشوند. بهطور کلی، اولویتبندی امور در چک لیست کارهای اسباب کشی شامل 5 مرحله هستند که در ادامه به مرور آنها میپردازیم.
- مرحله اول
بررسی فضای منزل جدید و در صورت لزوم، بررسی امور فنی، تاسیسات، تعمیرات، نقاشی و غیره.
- مرحله دوم
انتخاب و عقد قرارداد با شرکت باربری مناسب.
- مرحله سوم
بستهبندی کردن اثاثیه. توجه داشته باشید که شما باید لوازم را بهصورت اصولی بستهبندی کنید. (برای یادگیری نحوه بسته بندی یخچال کلیک کنید.)
- مرحله چهارم
حمل اسباب با کامیون باربری به منزل جدید.
- مرحله پنجم
مرتب کردن وسایل و باز کردن جعبه. (مطالعه بییشتر در چگونه پس از اثاث کشی به یک خانه، وسایل خود را مرتب کنیم؟)
بررسی فضای منزل جدید
نخستین کاری که شما باید قبل از اثاث کشی به آن بپردازید، مربوط به منزل جدید است. قبل از پرداختن به اصل اسباب کشی بهتر است مواردی را بررسی کنید. این موارد میتواند بررسی و سرویس شیرآلات، کولر، درب و پنجرهها، پکیج و مواردی این چنینی باشد.
این کارها که بخشی از چک لیست کارهای اسباب کشی هستند، میتوانند تا حد قابلتوجهی از رخ دادن مشکل در اسباب کشی و بعد از آن پیشگیری کنند و با این کار دیگر نیازی نیست در آن روز شلوغ اسباب کشی یا بعد از آن ذهن خود را درگیر این موارد کنید.
محاسبه رایگان هزینه سرویس اسبابکشی!
انتخاب شرکت باربری مناسب
بررسی و انتخاب یک شرکت باربری برای اسباب کشی که مناسب شما و متعهد است، امری بسیار مهم و قابلتوجه محسوب میشود.
برای یافتن یک شرکت باربری معتبر میتوانید از اینترنت و جستجوی معتبرترین باربریها و مطالعهی نظرات افراد کمک بگیرید. با بررسی چند شرکت باربری، در آخر بهترین را انتخاب کنید و با خیال آسوده کارتان را به آنها بسپارید.
این نکته را فراموش نکنید که شرکتهای باربری سفارشهای زیادی را در طول روز دریافت و انجام میدهند؛ از این روی، چند روز قبل از روزِ حرکت، برای تاریخ موردنظر خود سرویس کامیون و خاور برای اسباب کشی و باربر را رزرو کنید.
انتخاب شرکت باربری حرفهای با کادری مجرب یکی از نکات مهم در تهیه چک لیست اسباب کشی است.
بسته بندی لوازم در اسباب کشی
انجام این کار وقتگیرترین کار اسباب کشی محسوب میشود و نباید در انجام آن وقت تلف کنید؛ بنابراین بستهبندی لوازم را به روزهای آخر موکول نکنید.
یکی از دشوارترین و زمانبرترین مراحل از چک لیست اسباب کشی، بستهبندی است. قابل ذکر است که این مرحله فقط به جمع کردن وسایل مربوط نیست. قبل از بستهبندی بهتر است وسایل خود را مورد بررسی قرار داده و چیزهایی که دیگر به آنها نیاز ندارید را با خود به منزل جدید نبرید.
همچنین شما باید وسایلتان را از لحاظ سالم بودن و کارکردشان بررسی کنید تا اگر نیاز بود، جهت خرید لوازم جدید و جایگزینی آنها اقدام کنید.
ممکن است قصد فروش لوازم اضافی را داشته باشید و بخواهید آنها را به خیریه یا افراد نیازمندی که میشناسید اهدا کنید. تحویل یا فروش لوازم اضافه جزء نخستین کارهایی است که باید در چک لیست کارهای اسباب کشی آورده شود. سپس میتوانید کار جمع کردن اسباب را آغاز کنید.
برای جلوگیری از سردرگم شدن، چه بهتر که وسایل هر یک از اتاقها را درون کارتنهای مشخصشده قرار دهید و با ماژیک نام وسایل درون کارتن و اتاق مربوطه را بر روی آن بنویسید. همینطور بهتر است وسایل خود را بهترتیب وزن و استفادهای که از آن دارید بستهبندی کنید.
پیشنهاد میکنیم در همین رابطه مقاله بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی را مطالعه فرمایید.
حمل اثاث در روز اسباب کشی
یادتان نرود که در روز حمل وسایل، چک لیست کارهای اسباب کشی و چک لیست بسته بندی لوازم منزل را با خود داشته باشید تا هیچیک از نکتههایی که یادداشت کردید را از خاطر نبرید.
اگر شرکت حمل و نقل خوبی را برای جابهجایی وسایل خود انتخاب کرده باشید، در روز اسباب کشی میتوانید با آرامش نظارهگر بار زدن و انتقال وسایل به منزل جدید باشید.
اثاثکشی و بستهبندی لوازم با تیم کاربلد آچاره
حتما از روی چک لیست اسباب کشی موارد را مرور کرده و تعداد جعبههای بستهبندی شده را قبل از بارگیری و بعد از پیاده کردن بررسی کنید.
زمان بندی چک لیست کارهای اثاث کشی
حالا که مرحلههای مهم جابهجایی را بهطور کامل موردبررسی قرار دادیم، به کارهای قبل از اثاث کشی و برنامهریزی و تعیین زمانبندی هر کدام از مراحل چک لیست اسباب کشی میپردازیم تا شما یک اسباب کشی بی دردسر را تجربه کنید..
8 تا 6 هفته قبل از اسباب کشی
- منزل جدیدتان را از لحاظ تاسیسات و فنی چک کنید.
- اگر نیاز بود برای تعمیرات کولر، پکیج، شیرآلات و غیره تماس بگیرید.
- نحوه چیدمان وسایل و مبلمان را برای منزل جدید پیشبینی کنید.
- نشانی جدید منزل را به مدرسه فرزندان، بانک، محل کار خود و همسرتان و ادارات ضروری اطلاع دهید.
- از شرکتهای باربری مختلف قیمت بگیرید.
- موسسات باربری را جستوجو کنید و با بهترین گزینه هماهنگی لازم را انجام دهید.
- به مدیر ساختمان روز اسباب کشی را اعلام و جهت تسویه حساب اقدام کنید. همچنین مواردی مقل قوانین استفاده از آسانسور در اسباب کشی را بررسی کنید.
- لیستی از وسایل خانه تهیه کنید.
موارد بالا را 8 تا 6 هفته پیش از جابهجایی در چک لیست اسباب کشی بررسی کنید و هر یک را جداگانه انجام دهید.
6 تا 4 هفته قبل از اسباب کشی
- مواد غذایی باقیمانده در یخچال و فریز را سریع مصرف کنید و تا حد ممکن چند هفته قبل از به اسباب کشی، هیچ مواد غذایی جدیدی را برای فریز کردن خریداری نکنید.
- کالاهایی که نیازی به آنها ندارید را به افراد نیازمند هدیه کرده یا نسبت به فروش آنها اقدام کنید.
- وسایل موردنیاز برای انجام بستهبندی مثل چسب، ضربهگیر، کارتن و غیره را تهیه کنید.
- در صورت نیاز با قالیشویی و پردهشویی هماهنگیهای لازم را انجام دهید.
- گیاهانتان را برای انتقال آماده کنید.
- در صورتی که حیوان خانگی دارید، برای جابهجایی و اسباب کشی با حیوان خانگی برنامهریزی و حیوان خود را آماده کنید.
- روند بستهبندی لوازم را شروع کنید.
4 تا 2 هفته قبل از اسباب کشی
- وسایل شخصی گرانقیمت و مدارک شناساییتان را در مکانی امن قرار دهید.
- بستهبندی وسایل را یک هفته قبل از اسباب کشی به اتمام برسانید.
- هماهنگیهای لازم را با محل کار خود انجام دهید؛ چراکه احتمالا 2 روز درگیر هستید.
5 تا 1 روز قبل از اسباب کشی
- لوازم آشپزخانه را تمیز و مواد ضروری را بستهبندی کنید.
- نسبت به تمیز کردن اجاق گاز، فر و تمیز کردن یخچال اقدام کنید.
- فریزر را یخزدایی کنید.
- لوسترها و وسایل باز کردنی را جدا و بستهبندی کنید.
- لوازم بزرگتر مثل مبلها را برای روز اسباب کشی آماده و سلفونکشی کنید.
- هماهنگی آخر را با شرکت حملونقل منتخب و کارگران انجام دهید.
- یک وعده غذایی برای روز حرکت آماده کنید.
چک لیست روز اسباب کشی
- کارتنها و تعداد آنها را بررسی و یادداشت کنید.
- تختخوابها را باز و سلفون بکشید.
- اتاقهای خانه قدیمی، کشوها، داخل کمدها و غیره را بررسی کنید تا وسیلهای جا نماند.
- در زمان حمل اسباب، در مکان قدیمی و جدید یک نفر امین در خانه و یک نفر پای کامیون قرار دهید.
- بعد از پایان جابهجایی تعداد بستهها و سلامت وسایل را بررسی کنید.
- یخچال و فریزر را بعد از قرار دادن در مکان خود، حداقل تا 2 ساعت به برق نزنید.
- تبریک! به مکان جدید خوش آمدید.
حالا میتوانید به تمیز کردن و چیدمان وسایل خانه و مرتب کردن وسایل بعد از اثاث کشی بپردازید.
دانلود pdf چک لیست کارهای اسباب کشی به زبان فارسی
جمعبندی
هر موقع که صحبت از اسباب کشی پیش میآید، اکثر افراد یاد تجربیات اسباب کشی و روزهای پردردسر، پر استرس و خستگیهای آن میافتند. برای پیشگیری از این سردرگمی و خستگیها، تقریبا ۸ هفته پیش از انجام اسباب کشی، تهیه لیستی به نام چک لیست اسباب کشی را در دستور کار خود قرار دهید.
چک لیست کارهای اسباب کشی تمامی اموری که چند هفته قبل از حرکت تا روز اسباب کشی باید آنها را انجام دهید را با زمانبندی و اولویت یادداشت کنید.
اگر در چک لیست اسباب کشی شما هنوز نام شرکت باربری معتمد و باتجربه خالی است، میتوانید با متخصصان باربری آچاره مشورت نمایید. سرویس باربری آچاره با سالها تجربه در زمینه اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه آماده خدمت رسانی به شما است. برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانید با شماره 1471 تماس بگیرید.
سوالات متداول
بهترین زمان برای یخزدایی فریزر قبل از اسباب کشی چه زمانی است؟
بهتر است 1 تا 5 روز مانده به اسباب کشی یخچال را تمیز کرده و یخزدایی کنید تا در روز اسباب کشی آماده حمل باشد.
برای اسباب کشی بهتر است کدام وسایل سلفونکشی شوند؟
مبلمان، فرشها، تابلوفرش، آباژورهای پارچهای، پردهها و تشکهای تخت از جمله وسایلی هستند که لازم است با سلفون کاور شوند تا از کثیف شدنشان جلوگیری به عمل آید.
چند ساعت بعد از اسباب کشی میتوان یخچال را به برق وصل کرد؟
پس از اسباب کشی، یخچال و فریزر را بعد از قرار دادن در مکان خود، حداقل تا 2 ساعت به برق نزنید.