نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی‎‎ بدر 7 مرحله

لوله کشی و تاسیساتتوالت فرنگیساختمان

در چند سال اخیر بسیاری از خانواده‌ها به دنبال تبدیل توالت ایرانی به فرنگی هستند. به این دلیل که در اکثر ساختمان‌های کشور ما از ابتدا توالت ایرانی یا همان توالت سنتی برای دستشویی‌ها تعبیه شده است، روش‌هایی برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به وجود آمده است. در این مقاله از مجله آچاره در رابطه با روش‌های مختلفی که برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی وجود دارد و مزایا و معایب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

چرا باید توالت فرنگی را جایگزین توالت ایرانی کنیم؟

توالت فرنگی برای سالمندان و برای اشخاصی که دچار آرتروز، مشکلات مفاصل، درد زانو یا دردهای مزمن در ناحیه کمر هستند و یا آن دسته از افرادی که به تازگی عمل جراحی در قسمت پایین‌تنه انجام داده‌اند یا دچار شکستگی پا هستند، در مقایسه با توالت ایرانی می‌تواند گزینه بسیار بهتری باشد و تا حد زیادی از درد آن‌ها هنگام استفاده از توالت بکاهد، زیرا وضعیت نشستن بر روی توالت ایرانی و جمع شدن بیش از حد زانوها، باعث وارد آمدن فشار بیش از حد به مفاصل زانو و کمر می‌شود که این مسئله درد مضاعفی را در پی خواهد داشت. البته توجه به نکات نحوه استفاده از توالت فرنگی  و استفاد صحیح از آن اهمیت زیادی دارد.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی‎‎

هم‌چنین استفاده مداوم از توالت ایرانی در طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زانو و مفصل در افراد شود.

روش‌های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

سه روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی وجود دارد که می‌توانید با درنظر گرفتن شرایط، یکی از این روش‌ها انتخاب کنید.

روش اول: استفاده از توالت‌های سیار و آماده

ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، رفتن به مراکز عرضه‌کننده کالای پزشکی و خرید یک توالت فرنگی آماده است که در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار موجود هستند؛ این توالت‌های فرنگی سیار را می‌توان در هر بار استفاده به طور مستقیم بر روی توالت ایرانی قرار داد.

معایب و مشکلات استفاده از این روش عبارتند از:

  •  لزوم شستشو در هر بار استفاده
  •  باز کردن و تا کردن برای هر بار که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد
  •  نشیمنگاه‌های غیر استاندارد

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی‎‎

روش دوم: تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

روش دیگر تبدیل توالت ایرانی به فرنگی که این روزها بسیار در مورد آن صحبت می‌شود، تبدیل بدون تخریب است. این روش تا حدی از روش اول بهتر است و بیش‌تر توسط خانواده‌هایی استفاده می‌شود که یا زمان کافی برای تبدیل اصولی توالت ایرانی به فرنگی ندارند و یا این‌که ممکن است بخواهند هزینه کم‌تری متحمل شوند.

در روش تبدیل توالت فرنگی بدون تخریب، بدون این‌که به کف دستشویی و کاشی‌ها صدمه‌ای وارد شود، روی توالت ایرانی صفحه‌ای مقاوم از فلز (یا هر جنس مقاوم دیگری) قرار داده می‌شود و سپس سطح آن را با استفاده از سیمان می‌پوشانند و تنها یک لوله از روی سطح توالت قدیمی به حالتی که مسدود نشود و راه آن کاملاً باز باشد تعبیه می‌شود؛ در این روش برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، لوله‌کشی فاضلاب توالت فرنگی در گودی توالت ایرانی انجام می‌شود.

از مزایای روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب هزینه کم، سرعت اجرای کار و عدم نیاز به تخریب است. البته این روش دارای معایبی نیز هست که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

مزایای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی در روش بدون تخریب

از مهم‌ترین مزایای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب این است که در این روش نیازی به تخریب ساختمان و لوله‌کشی مجدد فاضلاب وجود ندارد. در نتیجه بدون دردسرهای مربوط به خرابی و تخریب کف دستشویی، می‌توان عملیات تبدیل توالت فرنگی را انجام داد.

معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی در روش بدون تخریب

همان‌طور که گفتیم، در روش غیر تخریبی تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، نوع لوله‌کشی به طور کامل عوض نمی‌شود و فقط به وسیله یک لوله، چاه توالت ایرانی به توالت فرنگی متصل می‌شود. در این وضعیت به این دلیل که به طور کل نحوه لوله‌کشی دو نوع توالت باهم متفاوت است، احتمال بروز گرفتگی در لوله و بروز آلودگی‌های قارچی، ویروسی و انگلی بسیار محتمل است.

یکی دیگر از معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب، عدم دسترسی به توالت ایرانی به دلیل پوشانده شدن آن با ورق‌های فلز و … است. زمانی که توالت ایرانی به طور کامل پوشانده شود، امکان دسترسی به آن از بین می‌رود و در صورت بروز آلودگی احتمالی (که بسیار مستعد است) امکان دارد که تا مدت‌های طولانی متوجه این مشکل نشویم و تنها هنگامی متوجه این آلودگی و مشکل شویم که آسیب‌های آن به ما وارد شده است.

از دیگر معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی در مورد لوله‌کشی است، زیرا ممکن است به هر دلیل درون لوله‌ها نشتی به وجود آید که به مرور منجر به گرفتگی لوله شود و حتی باعث پر شدن محفظه توالت ایرانی که از زیر پوشانده شده است بشود؛ این وضعیت قطعاً مشکلات بهداشتی عدیده‌ای را در پی خواهد داشت.

روش سوم: روش اصولی تبدیل توالت ایرانی به فرنگی همراه با تخریب

می‌توان گفت که بهترین و اصولی‌ترین روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، همین روش یعنی روش تخریبی است.

در روش تخریب هرچند به علت تخریب و برداشتن کامل توالت قدیمی و برداشته‌شدن سرامیک‌های کف دستشویی، هزینه بیش‌تر و زمان طولانی‌تری مورد نیاز است، اما نتیجه کار بسیار قابل قبول‌تر خواهد بود.

در روش تخریب، می‌توان به دو صورت عمل کرد:

  •  ساختار توالت ایرانی کاملاً تخریب شود و توالت فرنگی با استفاده از لوله‌کشی مجدد و متناسب جایگزین گردد.
  •  کف دستشویی تا رسیدن به سطح عایق‌بندی شده (قیرگونی زیرین) تخریب می‌شود اما لوله‌کشی‌های قدیمی حفظ می‌شوند.

مراحل تبدیل توالت ایرانی به فرنگی در روش تخریبی

مرحله اول: بررسی توالت ایرانی

در ابتدا لازم است که ساختار توالت ایرانی به طور کامل بررسی شود و محل دقیق قرارگیری شیرها و لوله‌ها تعیین گردد. در حین بررسی باید مشخص شود که آیا نیاز به برداشتن کاشی و سرامیک قدیمی وجود دارد یا خیر.

مرحله دوم: برداشتن کاسه توالت ایرانی

این مرحله می‌تواند بسته به شرایط با تخریب کم و یا تخریب زیاد همراه باشد که این مسئله با بررسی‌هایی که در مرحله قبل صورت گرفته بود مشخص خواهد شد.

در اکثر موارد کاشی‌، سرامیک‌ و کاسه توالت ایرانی تا عمق مشخصی کنده می‌شوند؛ ممکن است لوله‌کشی‌های قبلی حفظ شود و یا این‌که تصمیم به لوله‌کشی مجدد و جدید گرفته شود. تصمیم‌گیری در مورد این وضعیت نیز در مرحله بررسی مشخص می‌شود.

مرحله سوم: انسداد لوله فاضلاب

بعد از تخریب و برداشتن کاسه توالت ایرانی، قبل از هر اقدام دیگری لازم است که تمام مجراهای فاضلاب به طور کامل مسدود شوند. این کار برای جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها به علت ریزش مصالح و نخاله‌های ساختمانی صورت می‌پذیرد.

مرحله چهارم: لوله‌کشی

بعد از مسدود کردن مجراهای فاضلاب، باید درمورد سیستم لوله‌کشی تصمیم گرفته شود. اگر تصمیم بر حفظ لوله‌کشی قدیمی باشد باید تمهیدات لازم برای اطمینان از عدم وارد آمدن آسیب حین تخریب کف توالت گرفته شود.

اما اگر نیاز به لوله‌کشی مجدد باشد، باید با این تصمیم با در نظر گرفتن جانمایی توالت فرنگی صورت بگیرد؛ به این صورت که لوله مربوط به توالت فرنگی با دو عدد زانوی 45 درجه جدا شده سپس سیفون نصب گردد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: عایق‌کاری کف

در حالتی که کف توالت به صورت کامل تخریب شده باشد، حتماً باید بعد از اتمام کار عایق‌کاری مجدد به طور کامل و دقیق انجام شود.

مرحله ششم: جانمایی توالت فرنگی

در این مرحله با توجه به بررسی‌هایی که قبلاً صورت گرفته است، کاسه توالت فرنگی در جای مشخص شده قرار داده می‌شود.

مرحله هفتم: کاشی‌کاری مجدد کف

بعد از جانمایی توالت فرنگی نوبت به نصب کف‌پوش است. هر نوع کف‌پوشی که مدنظر باشد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد از جمله کاشی.

بیشتر بخوانید : بهترین روش‌های ترمیم لعاب کاسه توالت

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی‎‎

مرحله هشتم: آب‌بندی

در نهایت و بعد از طی کردن تمام مراحل گفته شده، لازم است به دقت و با حوصله عملیات آب‌بندی در مورد توالت فرنگی و کف‌پوش انجام شود.

نکات مهم در تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

اگر قصد تبدیل توالت فرنگی دارید بهتر است قبل از شروع کار به این نکات توجه داشته باشید:

  • شرایط، وضعیت و بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انتخاب یکی از روش‌های توضیح داده شده نمایید.
  • اگر روش بدون تخریب را انتخاب می‌نید باید به این مسئله دقت داشته باشید که نظافت پیوسته بسیار مهم است.
  • در تبدیل توالت ایرانی به فرنگی اگر قصد دارید مجدداً از لوله‌کشی‌های قبلی استفاده کنید، حتماً از سالم بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید.
  • حداقل تا 12 ساعت بعد از نصب توالت فرنگی نباید از آن استفاده کنید تا چسیب‌های آن به طور کامل خشک شود و کاملاً آب‌بندی شود.

قیمت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

به طور کل می‌توان گفت که قیمت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی در روش غیرتخریبی در مقایسه با روش تخریبی پایین‌تر است.

علاوه بر آن، عواملی مختلفی دیگری نیز بر قیمت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال یکی از موارد نوع، جنس و کیفیت توالت فرنگی است که قصد دارید جایگزین توالت ایرانی کنید؛ و یا پارامترهایی ازجمله حفظ لوله‌کشی قدیمی و یا انجام مجدد لوله‌کشی‌های مورد نیاز بر قیمت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی تأثیرگذار هستند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا