بهترین روش‌های رفع نشتی لوله پی وی سی

لوله کشی و تاسیساتترکیدگی لولهساختمان

اگر شما دنبال راهکارهای کاربردی برای رفع نشتی لوله پی وی سی هستید، ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم! اگر تا انتها با ما همراه باشید، به شما قول می‌دهیم که به اطلاعات کاملی از نحوه رفع نشتی لوله پی وی سی برسید.

بهترین روش‌های جلوگیری از نشتی لوله‌های پی وی سی

لوله‌های پی وی سی، در سال‌های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و از آن برای طراحی سیستم‌های لوله کشی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از طرفی این لوله‌ها ممکن است در طولانی مدت بر اثر عوامل مختلفی مانند، تحت فشار گرفتن تبدیل برنجی در لوله کشی پلاستیکی، یخ زدن لوله، شکستن لوله بر اثر حرارت و سوراخ شدن لوله‌های پلاستیکی دچار آسیب‌های مختلف شوند و در نهایت آب از آنها نشت کند. بر این اساس در ادامه به بررسی روش‌های مهم رفع نشتی لوله می‌پردازیم.

نشتی لوله پی وی سی

نحوه رفع نشتی لوله پی وی سی

1. بازرسی لوله

در قدم اول برای اطمینان از سلامت لوله‌ها بهتر است که به صدای آن گوش دهید. فلکه‌ها، شیرها و خطوط سرویس محل‌هایی با بیشترین احتمال شنیدن صدای نشت آب به شمار می‌آید. به‌دلیل اینکه شدت صدای عبور آب در دیواره‌های لوله آب بیشتر از صدای جریان داشتن آب در خاک است، توصیه می‌شود که همیشه بازرسی ابتدا از شیرها، فلکه‌ها و نشانگرها شروع شود.

مطلب پیشنهادی : محلول نشتی گیر لوله آب و نوار رفع نشتی لوله

نشتی لوله پی وی سی

با نزدیک شدن به محل نشت، صدا بلندتر می‌شود. در پایان تصمیم گرفته می‌شود که صدا در کدام دو نقطه از بیشترین شدت برخوردار است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

2. تعیین دقیق محل نشتی لوله

بعد از آنکه متوجه نشتی لوله و تغییر صدا شدید، بهتر است که محل دقیق آن را پیدا کنید. یافتن محل دقیق نشتی به شما کمک می‌کند که در نهایت با آرامش خاطر مراحل بعدی را طی کنید و با استفاده از تجربه افراد متخصص و راهکارهایی که ارائه میدهند، مشکل را از بین ببرید.

3. قطع کردن آب

بهتر است در زمان جریان داشتن آب محل دقیق نشتی را پیدا کنید و در ادامه هنگامی که جریان آب را قطع کردید، مراحل رفع نشتی لوله را شروع کنید. توجه داشته باشید، محل دقیق نشتی را باید با دقت مشخص کنید که در نهایت با دقت و توجه مناسبی، مراحل بعدی را ادامه دهید.

قطع کردن جریان برق، باعث می‌شود که در نهایت، با آرامش خاطر و به دور از هرگونه مشکلی، بتوانید نشتی لوله‌ها را از بین ببرید و مانع از خروج جریان آب شوید.

4. آزاد کردن فشار

در این مرحله برای تخلیه آب درون لوله‌ها، شیرها را باز کنید. مهم است که هیچ آبی حین رفع نشتی داخل لوله‌ها نباشد. با قرار دادن یک قابلمه یا لگن زیر نشتی می‌توانید از آب‌گرفتگی منزل و آسیب‌دیدگی وسائل آن پرهیز کنید.

5. چسباندن خمیر اپوکسی دور نشتی

چسباندن خمیر اپوکسی، باعث می‌شود که نشتی لوله‌ها تا حد زیادی از بین برود. موردی که هنگام چسباندن این خمیر، باید به آن توجه داشته باشید، قرار دادن، ضخامت مشخص از این ماده است. سعی کنید، بعد از قرار دادن خمیر مورد نیاز، آن را به لوله فشار دهید تا در تمام جهات به‌اندازه 5 سانتی‌متر پخش شود و کاملاً محدوده نشتی را بپوشاند. در نهایت، بعد از ده دقیقه، خمیر سفتی لازم را به‌دست آورده و نشتی لوله از بین می‌رود.

6. استفاده از نوار فایبرگلاس دور نشتی لوله

قبل استفاده از این نوار باید به‌مدت 5 الی ده دقیقه آن را در آب قرار دهید و در ادامه زمانی که نوار نرم شد، آن را به دور قسمتی که آب از آن خارج می‌شود، قرار دهید. اگر همچنان بعد از استفاده نوار فایبر گلاس، باز هم نشتی مشاهده کردید، سعی کنید با استفاده از چسب بیشتری جلوی نشتی را بگیرید (برای رعایت موارد بهداشتی توصیه می‌شود که حتماً از دستکش استفاده کنید). در انتها مدتی صبر کنید تا چسبندگی خوبی بین نوار و لوله برقرار شود.

مدت زمان انتظار برای باز کردن مجدد جریان بستگی زیادی به دمای سیال درون لوله‌ها دارد. در همین راستا، حداقل زمان لازم 20 دقیقه و حداکثر 180 دقیقه است.


سرویس پیشنهادی آچاره : تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه


روش استفاده از چسب برای جلوگیری از نشتی لوله پی وی سی

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از چسب، یکی از روش‌های مهم برای جلوگیری از نشتی لوله‌های پی وی سی است. بر این اساس، بهتر است که مراحل استفاده از این ابزار را به‌درستی بیاموزید و از آن در جهت افزایش کارایی لوله‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : انواع درب پی وی سی برای سرویس بهداشتی و حمامم

نشتی لوله پی وی سی

  1. لوله را عمود بر محورش برش بزنید و با چاقو یا سوهان پلیسه‌های ایجاد شده را تمیز کنید.
  2. سطح خارجی لوله را به‌اندازه‌ای مناسب علامت گذاری کنید.
  3. با پارچه‌ای، سطح خارجی لوله و داخل مادگی اتصال را تمیز کنید تا عاری از هرگونه آلودگی روغن یا رطوبت شود. توجه داشته باشید که آلودگی سرعت چسبیدن را بشدت کاهش داده و یا مانع چسبندگی مناسب می‌شود.
  4. با لایه نازکی از چسب، سطح خارجی لوله و سطح داخلی اتصال را پوشش دهید.
  5. قبل از خشک شدن چسب، لوله را با حرکت چرخشی ربع دایره تا انتهای مادگی اتصال وارد کنید. دقت شود که برای جلوگیری از برگشتن لوله از داخل مادگی ۱۵ تا ۳۰ ثانیه زمان لازم است.
  6. پس از نصب، با تکه‌پارچه ای، چسب اضافی را از محل اتصال تمیز کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به‌عنوان زمان ایجاد پیوند محکم بین لوله و اتصال کافی می‌باشد. همچنین تست آب بندی ارتفاع سه متر، پس از ۲۴ ساعت صورت می‌پذیرد.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا